Van mijn 15e tot mijn 18e vakkengevuld bij AH.. in die tijd ging de AH gewoon nog om 18.00 dicht.. vast clubje van een man of 10/12.. altijd erg veel lol 's avonds tussen 18:00 en 21:00... zaterdagochtend was het van 6:00 tot 9:00.. ik was toen de jongste, met 15,16 jaar mocht je nog helemaal niet 's avonds werken.. Maar ik vond het megagaaf om met een groep 18 jarige aan het werk te zijn.. baalde wel dat ze 2 keer zoveel als mij verdiende. .weet het nog goed, ik had 3,25 (guldens) we hebben het over periode '87/88.. vorige eeuw.
Was altijd erg gezellig.. heel veel ongein uitgehaald... van vingers door de potten pindakaas heen, via tubes ketchup.. kapottrappen..naar meelpak gevechten.. in de gangpaden.. wat een tering zooi als je er terugdenkt.. open gesprongen pak meel in je nek... nou dan ben je wit hoor.. 's avonds na het vullen even lekker de kroeg induiken en was het nog een mooi poosje gezellig..
Hoogtepunten waren atijd weer de kerst en paasdruktes.. doorwerken tot diep in de nacht.. een uur of 2 .. pas om een uur of 3 op mijn nest.. maar wat een feest.. hoe later hoe meliger het allemaal werd,.. op een gegeven moment .. ging er een fles wijn dwars door de wijnschappen heen.. een grote bende... wel alles zelf weer schoonmaken natuurlijk.. we waren wel een hardwerkende en vulploeg met een nauwe band.. we dekte mekaar ook altijd.. vulploeg chef kon veel hebben dat scheelde.. want aan de eind van de avond was alles weer spic en span.. en als dan de bedrijfsleider kwam inspecteren de volgende dag.. had ie nooit wat aan of op te merken.. gelukkig is er nooit achtergekomen wat voor teringzooitje we er van maakte
Erg leuke tijd die ik achteraf nooit had willen missen...
Soms heb ik wel eens flashbacks als ik in een AH boodschappen aan het doen ben... en dan zie ik al die mistroostig kijkende vakkenvullertjes.. die helemaal geen lol meer hebben in hun werk.. gek wordend van stinkende parfumwijven die over hun schouders hangen als ze net aan het spiegelen zijn..
Jongens denk ik dan.. jullie vullen vakken in de verkeerde tijd.. vraogahh... dat waren nog eens vakkenvul tijden..