Dodge Challenger SRT10 Concept 600pk

There's no replacement for displacement. In dit forum vliegen de Vipers en Z06's je om de oren, de Amerikaanse hoek dus.
Plaats reactie
GTRene

Dodge Challenger SRT10 Concept 600pk

Bericht door GTRene » 17 okt 2008, 14:45

Afbeelding

Tja das nog eens een monster, good old modern times :mrgreen: :df:

:df:

Nieuws: Dodge Challenger SRT10 Concept
16.10.2008
Tekst:
DwarsliggerTalloze autofabrikant tonen hun maatschappelijke verantwoording door ‘groene’ modellen op de markt te brengen. Dodge heeft hier geen boodschap aan en presenteert met trots de Challenger SRT10, een dwarsligger in de letterlijke zin des woord.
Meer bij dit artikel

Zonder enige vorm van schaamte lepelde Dodge de 8.4 liter V10 uit de Viper in de Challenger SRT10. Ook in deze rasechte musclecar levert het blok onder de carbonfiber motorkap een vermogen van 600 pk. Het koppel van 760 Nm heeft ook een groot aandeel in het maken van ´donus´ op het asfalt. Op snelheid moet dit geweld ook weer vertraagd worden en hiervoor zijn de remmen aangepast. Bilstein schokdempers moeten voor de juiste wegligging zorgen. Alhoewel men zich tijdens het oproken van de banden niet echt hoeft druk te maken over de rij-eigenschappen.
SEMA Motorshow
De zwart/rode kleurstelling 'Tornado Red' van de Challenger SRT10 verwijst naar de HEMI Cuda uit de jaren '70. Binnenin treffen we diverse sportieve accenten en dikke sportstoelen aan. Met een druk op de startbutton wek je de machtige V10 tot leven. De Dodge Challenger SRT10 Concept is zoals zijn naam al zegt nog een studiemodel. Dodge zal de auto meenemen naar de SEMA Motorshow in Las Vegas en daar voor het eerst presenteren. Of de musclecar ook in productie gaat kunnen we niet zeggen.

Afbeelding

Ik zeg la ma komme :df:

oh oe aaah>>

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

GTRene

HansD

Re: Dodge Challenger SRT10 Concept 600pk

Bericht door HansD » 17 okt 2008, 14:48

Gaaf hok. Die openingen op de motorkap hoeven van mij niet maar verder is dit veruit de vetste reïncarnatie van de oude supercars.

GTRene

Bericht door GTRene » 17 okt 2008, 14:51

Hans Disco schreef:Gaaf hok. Die openingen op de motorkap hoeven van mij niet maar verder is dit veruit de vetste reïncarnatie van de oude supercars.
vet he, ja dat is een gat in de motorkap die de inlaathapper omsluit..dus "kan" niet anders :mrgreen: forceinlet ofzo iets...

HSR

Bericht door HSR » 17 okt 2008, 14:52

Carbonnen motorkap ? Wat is dat nou? Das wel heel veel technisch vernuft voor een amerikaan!

Ik wil starre achteras, bladveren, pushrod 2kleppen per cylinder, 3AT hokken zien !! :lol:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 17 okt 2008, 15:28

GTRene schreef:
Hans Disco schreef:Gaaf hok. Die openingen op de motorkap hoeven van mij niet maar verder is dit veruit de vetste reïncarnatie van de oude supercars.
vet he, ja dat is een gat in de motorkap die de inlaathapper omsluit..dus "kan" niet anders :mrgreen: forceinlet ofzo iets...
Officiële benaming is bij mijn weten Shaker hood scoop. Mag zo in productie wat mij betreft... screw green cars :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 17 okt 2008, 15:34

InjectTheVenom schreef:
GTRene schreef:
Officiële benaming is bij mijn weten Shaker hood scoop. Mag zo in productie wat mij betreft... screw green cars :mrgreen:
wat een naam...ow, van the Shaker destijds...Forced Induction, dus hoe harder je rijd hoe meer lucht er in geperst word :mrgreen: gasse met die bak :mrgreen:

Francisco

Bericht door Francisco » 17 okt 2008, 17:36

jjjaaaaaa gooooeeewwddd

behalve die motorkap dan. dei gaten kloppen niet met de rest van het design... :protest:

Tom

Bericht door Tom » 17 okt 2008, 20:25

VET!!

meisterjager

Bericht door meisterjager » 26 okt 2008, 19:56

De V10 in zo n auto doen getuigd van lef. Prachtige auto vind ik het, en als ik em zou bestellen dan zou ik deze configuratie willen. V10 powerrr.

Plaats reactie