Een enkele Golf-rijder die overwoog me uit te dagen zag de dubelgeventileerde remschijven en de goudkleurige wielen, maar verder nog steeds een hele brave auto.
En zo is ook het weggedrag, de auto is oorspronkelijk een FWD geweest, maar omgebouwd naar 4wd. Daarnaast zit er een onderstel van een Impreza met verlagingsveren onder, dat is een prima te betalen combinatie omdat veel Impreza rijders overstappen naar schroefsets.
De remmen komen ook van een Impreza (4-pots) voorop en van een Legacy turbo (enkelpots) achterop. Wederom een goede en betaalbare upgrade omdat Impreza remmen regelmatig te koop aangeboden worden.
Voor mij zijn ze in ieder geval goed genoeg. Dit seizoen heb ik slechts 1 set remblokken voorop en 1 achterop versleten, en dat na ±70 ronden Nordschleife, 1 heuvelklim, 1 driftdag en een hoop nachtelijke escapades. Zeker goed te doen dus.
Gelukkig valt dat ook over de rest van de auto te zeggen. Veel onderhoud heeft ze niet nodig dus zijn de upgrades niet erg snel na elkaar. En als ik aan upgrades doe is dat om er een meer geschikte trackcar van te maken.
Zo heb ik dit jaar eigen stoelframes op maat gemaakt uit 3mm RVS voor de 2 kuipjes, is er een kooi ingekomen door Erik Messink en heb ik het interieur nog wat verder leeggehaald.
Dat zorgde weer voor wat grotere geluidsproblemen (het is soms een daily) dus heb ik uit Lexan een plaat voor de achterbank gemaakt. Wel zo veilig ivm de accu die verhuist is en zeker ook wat stiller in de auto.
Verder heb ik nog een hoop kleinere upgrades gedaan zoals het monteren van een grote brandblusser en heb ik mijn pedalen en voetsteun (en die van de bijrijder) bekleed met schuurlinnen.
Zoals je leest is het allemaal redelijk lowbudget en eenvoudig, en dat moet eigenlijk ook zo blijven, het budget moet opgaan aan de trackdays (Nordschleife, heuvelklim, driftdays) zélf en niet de auto.