Slimme autokopers.....(kooptips)
- RVV
Slimme autokopers.....(kooptips)
bijna Iedereen heeft hier wel de nodige ervaring met het kopen van een auto. Maar kent iedereen ook de klappen van de zweep? Wat zijn de beste aankooptips, welke valkuilen dien je te vermijden en wanneer weet je zeker dat je een goede koop gaat sluiten? kortom maak elkaar wijzer.
- Peter Tunissen
Auto van een bekende (forumgenoot) kopen.
Twee keer gedaan, twee keer dikke prima.
Nieuwe auto geeft ook geen problemen uiteraard.
Een keer een OK-Sjon van iemand die ik niet kende gekocht, niks dan problemen mee gehad (75 dus, ding deed het op het eind op zich wel redelijk, maar alle lol was er allang vanaf).
Eigenlijk was mijn gevoel bij die auto meteen al niet goed, maar ik kon het niet echt rationeel verwoorden wat me er aan tegen stond.
Dat lijkt me dus wel een goede tip: altijd op je gutfeeling afgaan. Meestal heb je bij een foto van een auto wel een bepaald gevoel (van afgeragd lijk tot wauw, die ziet er nog goed uit) en meestal klopt dat eerste gevoel wel redelijk is mijn ervaring dus.
Twee keer gedaan, twee keer dikke prima.
Nieuwe auto geeft ook geen problemen uiteraard.
Een keer een OK-Sjon van iemand die ik niet kende gekocht, niks dan problemen mee gehad (75 dus, ding deed het op het eind op zich wel redelijk, maar alle lol was er allang vanaf).
Eigenlijk was mijn gevoel bij die auto meteen al niet goed, maar ik kon het niet echt rationeel verwoorden wat me er aan tegen stond.
Dat lijkt me dus wel een goede tip: altijd op je gutfeeling afgaan. Meestal heb je bij een foto van een auto wel een bepaald gevoel (van afgeragd lijk tot wauw, die ziet er nog goed uit) en meestal klopt dat eerste gevoel wel redelijk is mijn ervaring dus.

- Jelmer850i
Vaak gezien: Men bladert door een boekje van de ANWB en noteert die waarde. Praten erover heeft vaak geen nut.
Voorbeeld:
Mijn pa had een nieuwe zafira nu 2,5 jaar gehad. Tijd voor iets nieuws, een 307sw moest het worden.
Garage1:
ANWB waarde, er moest 18.000 bij, was niet over te praten.
Garage2:
Schat de waarde (tevens de verkooppwaarde!!), en er moest 14.000 bij.
Een heel verschil!
Voorbeeld:
Mijn pa had een nieuwe zafira nu 2,5 jaar gehad. Tijd voor iets nieuws, een 307sw moest het worden.
Garage1:
ANWB waarde, er moest 18.000 bij, was niet over te praten.
Garage2:
Schat de waarde (tevens de verkooppwaarde!!), en er moest 14.000 bij.
Een heel verschil!
- Topfuel
-
- Peter Tunissen
Oh, en even van de andere kant, hoe verkoop ik mijn auto.
Dit is natuurlijk wel dé manier.
http://pistonheads.com/sales/94994.htm
Dit is natuurlijk wel dé manier.

http://pistonheads.com/sales/94994.htm
- Cupra R
[img:650:433]http://gallery.seloc.org/albums/userpic ... 56_301.jpg[/img]
Als je haar erbij krijgt dan rij ik nu nog naar UK
Als je haar erbij krijgt dan rij ik nu nog naar UK

-
Dat had ik ook met m'n Honda. Alleen onderdrukte ik dat gevoelPeter Tunissen schreef: Eigenlijk was mijn gevoel bij die auto meteen al niet goed, maar ik kon het niet echt rationeel verwoorden wat me er aan tegen stond.

En een auto kopen; eigenlijk moet je niet al te geinteresseerd overkomen natuurlijk. Alsof er nog 100 van die dingen te koop staan.
Maarja, probeer dat maar eens.
- Jan Visser
- Arthur
- Auto: Nr.51
Een verkoper altijd wantrouwen, zeker als 'ie te joviaal is.
Vooraf kijken/ informeren wat je auto waard is en wat de nieuwe mag kosten.
Weet je een beetje wat je toe zou moeten geven.
Ik ga altijd eerst naar andere garages om daar m'n inruilwaarde te checken op een soort gelijke geprijsde auto. Dan pas naar de auto waar m'n interesse naar uit gaat.
Gewoon domweg een paar k aan euro's minder bieden als wat de verkoper aangeeft. Kijken hoe hard 'ie zakt, kun je een beetje mee peilen of 'ie hem echt kwijt wil.
Vooraf kijken/ informeren wat je auto waard is en wat de nieuwe mag kosten.
Weet je een beetje wat je toe zou moeten geven.
Ik ga altijd eerst naar andere garages om daar m'n inruilwaarde te checken op een soort gelijke geprijsde auto. Dan pas naar de auto waar m'n interesse naar uit gaat.
Gewoon domweg een paar k aan euro's minder bieden als wat de verkoper aangeeft. Kijken hoe hard 'ie zakt, kun je een beetje mee peilen of 'ie hem echt kwijt wil.