Porsche 993 RS op de ring

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Davy MR2DRIFT

Porsche 993 RS op de ring

Bericht door Davy MR2DRIFT » 16 aug 2006, 16:35

Tijdens het archiveren van mijn pc, kwam ik wat oude filmpjes tegen. Een aantal daarvan heb ik geupload bij google en daar is dit er 1 van:

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... &q=leo+bos

Geen goede lijnen, dus ook geen educatieve waarde, maar wel een erg leuk filmpje van iemand die lol heeft op de Ring met een erg mooie auto. In het begin rijd ik in mijn vorige BMW 320, met hetzelfde onderstel als de Cosworth van Hielke, voor de Porsche uit.:-)

Davy MR2DRIFT

Bericht door Davy MR2DRIFT » 16 aug 2006, 16:43

Trouwens niet op de andere video's van mij klikken, want dan krijg je een après-ski video te zien die op hetzelfde niveau ligt als....nou ja, laat maar :lol:

Davy MR2DRIFT

Bericht door Davy MR2DRIFT » 28 aug 2006, 21:54

Wat een reacties :lol: Ik zal nog eens een filmpje posten van een Porsche. Plaatst iemand gvd een filmpje van 2 levende afzuigkappen in een Fiat Uno, die bezig zijn met hun jaarlijkse ongroeningsronde door het pittoreske Zandvoort, dan staan er wel 2 pagina's vol met reacties :D

Tomaz

Bericht door Tomaz » 28 aug 2006, 22:20

Is dat die babyblauwe 993 RS? Zo ja, gaaf apparaat. Staat ook nog ergens in mijn archief.

Joy

Bericht door Joy » 28 aug 2006, 22:27

Hehe die E30, kantelt zowat om.

Geluidje he die Porsche, wat had ie daar nou allemaal van aangepast ?

Edit: holy had ie even 2 momentjes bij Wehrseifen.

Hielke

Re: Porsche 993 RS op de ring

Bericht door Hielke » 28 aug 2006, 22:49

Davy MR2DRIFT schreef: In het begin rijd ik in mijn vorige BMW 320, met hetzelfde onderstel als de Cosworth van Hielke, voor de Porsche uit.:-)
Dat is een belediging voor de Ford hè. Ik had er in ieder geval nog schokbrekers onder :lol:

Aparte opnames. Je ziet dat ie De Ring nog absoluut niet kent. Was ie bij het volgen van die gele 993 niet opgehouden door een achterblijver dan had ie die gasten gewoon tot het eind kunnen volgen. Zo zie je maar weer dat het volgen van een voorligger een totaal onzinnige manier is om een baan te leren kennen. Om je kunde te fijnslijpen is het volgen van je voorligger juist een goede zaak.

Davy MR2DRIFT

Bericht door Davy MR2DRIFT » 29 aug 2006, 08:37

@Hielke, ik weet niet wat er aan de hand was met de E30, maar laten we het een dynamisch onderstel noemen:)

Het weekend Nürburgring was een impulsieve actie en de eigenaar van de Porsche was even van tevoren bij ons bedrijf om belettering voor die auto te bestellen. Ik wist hem zo aan te steken met mijn verhalen over de ring, dat hij besloot om mee te gaan. Uiteraard wilde hij meteen al te snel gaan, ondanks mijn waarschuwingen. Gelukkig gaat het dan net goed, maar zo'n uitwaaier kan ook in de vangrail eindigen of, erger nog, tegen die klassieke Porsche.

In het filmpje lijkt het of hij erg zenuwachtig met het gaspedaal omgaat, maar door de inlaat en het daarbij horende geluid, lijkt het nog eens 10x zo erg. De 993 RS CS heeft volgens mij 320 pk o.i.d., aangepaste inlaat en een RVS-utlaat.

Plaats reactie