RWD rijd comfortabeler dan FWD

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Erik K.

Bericht door Erik K. » 28 aug 2006, 15:34

Dat is een combinatie... ik vind het niks, maar sommigen vinden het lekker.
Ligt er maar net aan, kan me combinaties met hulpstukken voorstellen die wel aantrekkelijk zijn :lol:

Tim

Bericht door Tim » 28 aug 2006, 19:07

We learned at A early age? uhuh....

Sprekend over mijn mini.....als dat een RWD zou zijn geweest, zou ik helemaal geen interieur meer gehad hebben, met zo'n mooie tunnel in het midden :-). Er is geeneens plek tussen de stoelen lijkt me :-).

Ik denk dat zo'n klein karretje een nerveus kuthok zou worden VOOR DE GEMIDDELDE chauffeur, als ie RWD zou zijn.

Topfuel

Bericht door Topfuel » 28 aug 2006, 19:31

Tim schreef:We learned at A early age? uhuh....

Sprekend over mijn mini.....als dat een RWD zou zijn geweest, zou ik helemaal geen interieur meer gehad hebben, met zo'n mooie tunnel in het midden :-). Er is geeneens plek tussen de stoelen lijkt me :-).

Ik denk dat zo'n klein karretje een nerveus kuthok zou worden VOOR DE GEMIDDELDE chauffeur, als ie RWD zou zijn.
In de regel is het zo dat auto's met een korte wielbasis en rwd erg nerveuze wagens zijn. Je hebt dan ook maar weinig auto's die zo in elkaar steken... De MB A-klasse heeft drm ook voorwiel aandrijving.

De renault clio V6 is zo'n goed voorbeeld van een korte wielbasis én rwd. Dit is dan ook idd een nerveus karretje die op de limiet alleen te bedwingen is door pro's. Stuur je een bocht in dan wil de neus naar binnen, ga je te vroeg op het gas dan sta je gelijk dwars...

De smart is ook echt geen auto die het van zijn stabiliteit moet hebben.

Ik moet Rico gelijk geven in het feit dat de gemiddelde rwd auto beter en comfortabeler rijd dan eentje met fwd. Ik heb met erg veel auto's gereden en kom iedere keer tot dezelde conclusie.

Tom

Bericht door Tom » 28 aug 2006, 19:36

- Volvo S80
- Skoda Superb
- Audi's zonder Quattro

Wat zijn nog meer auto's met FWD die wel comfortabel zijn?

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 28 aug 2006, 20:18

De vorige Cadillac STS

Fabian

Bericht door Fabian » 28 aug 2006, 20:43

Tom schreef:- Volvo S80
- Skoda Superb
- Audi's zonder Quattro

Wat zijn nog meer auto's met FWD die wel comfortabel zijn?
S80 is ook maar afhankelijk van welke motorvariant.

Heb wel eens zon T6 gereden, nou dat was geen pretje. Wat lichtere variant (met normale fietswielen, dat wel) was een stuk beter.

Leen

Bericht door Leen » 29 aug 2006, 08:03

Maar een AWD trekt toch ook niet in het stuur?
Nog nooit meegemaakt in ieder geval.

Ik reed vorige week even in de 330XD van m'n collega , en ik ik vindt mijn 330D beduidend lichter/beter sturen en preciezer de bocht in gaan dan de XD, in in mijn ogen overbodige extra ( voor een auto die 99% op het nederlandse wegennet vertoeft) je voelt weldegelijk het stuur trekken in de 330xd Peter.

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 29 aug 2006, 19:03

Een Volvo is toch heerlijk comfortabel en toch FWD. Dus FWD en comfort gaan prima samen.
Ik denk dat FWD en sportief moeilijker is. Een comfortabele auto rij je nl. toch om het comfort, rustig en niet op de grens. En als je rustig rijdt, dan voel je je stuur echt niet trekken en merk je geen ene reet van het aandrijfconcept.
Pas bij rijden op de limiet, of het uiterste uit je auto halen, sportief rijden dus, wordt het aandrijfconcept bepalend.

Een auto waarmee je én comfortabel lange afstanden kan rijden én sportief mee kan rijden, dat is pas echt knap. En dan zit je wel weer snel aan RWD of AWD.

Plaats reactie