Polo GTI eruit, Golf4 V5 er voor in de plaats

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Manfred

Polo GTI eruit, Golf4 V5 er voor in de plaats

Bericht door Manfred » 14 okt 2008, 21:09

Om mezelf een beetje te troosten na mijn vervelende motorongeluk ging ik op zoek naar een andere auto. Mijn gedachte was om mijn Golf en de Polo weg te doen en een hele dikke auto met dsg/smg of iets dergelijks voor in de plaats te nemen. Maar ik kan gewoon geen afscheid nemen van mijn Golf, zoiets koop ik maar 1 keer in mijn leven. Dus nu een heel mooi alternatief voor de Polo gevonden. Een Golf 4 V5 met automaat waar al een heleboel aan gedaan is zoals ik dat ook zou willen doen. Zoals verlagen, mooie lichtmetalen wielen, chippen, ander luchtfilter, diverse delen in kleur van auto spuiten, spoilertje en nog wat dingen. De auto is van 2000 met 96k op de klok maar zowat niet van nieuw te onderscheiden zo mooi. Alle papieren zitten erbij met alle stempels. Er is duidelijk extreem voorzichtig mee om gegaan. Precies zoals ik dat zou doen!!!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De beslissing om de Golf V6 de deur uit te doen is nou weer even uitgesteld :hosanna: :hosanna:
Ik ga gewoon weer beter worden zodat ik ook weer kan motorrijden!!! :banaan:

Erik K.

Re: Polo GTI eruit, Golf4 V5 er voor in de plaats

Bericht door Erik K. » 14 okt 2008, 21:17

That's the Spirit!

Ziet er goed hoor die V5 en klinken ook nog eens lekker :banaan:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 14 okt 2008, 21:31

Mooie kar!

Shakes

Bericht door Shakes » 14 okt 2008, 21:48

Ik ga gewoon weer beter worden zodat ik ook weer kan motorrijden!!!
:thumbup:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 14 okt 2008, 23:13

Mooie kar en een lekkere VR sound :D Dit lijkt me de 150pk versie ook al staat er een rode 5 achterop of is dit al de 20V?

SteV6

Bericht door SteV6 » 15 okt 2008, 00:04

Hoi Manfred,

Zo heb ik ongeveer een half jaar na mijn ongeluk mijn Speedster gekocht. Fysiek word je er niet sneller beter van, maar tijdens de moeilijke momenten gedurende het genezingsproces is een ritje erin een heerlijke afleiding van alle sores :lol:

Tijd heelt alle wonden zeggen ze wel eens, maar het is vervelend als er veel tijd voor nodig is. Zelf ben ik al weer 4,5 jaar bezig om beter te worden en ik heb nog een lange weg te gaan, als het al helemaal goed komt ooit :roll:

Sterkte en veel plezier met je aanwinst.

SteV6

(P.s. mocht je voor je Golf V6 nog een originele .:R32 pijp overwegen, bij mij staat er eentje in de weg)

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 15 okt 2008, 00:21

Gefeliciteerd met de 5 cylinder.
Een Golf IV in 5-deurs uitvoering blijft een mooi model.

Manfred

Bericht door Manfred » 15 okt 2008, 06:22

Niels schreef:Mooie kar en een lekkere VR sound :D Dit lijkt me de 150pk versie ook al staat er een rode 5 achterop of is dit al de 20V?
Zodra ik hem heb zal ik dat eens nagaan, denk wel dat het de 150pk versie is. Hij is wel al gechipped door Chipmeister en er zit een open luchtfilter in. Lekkere sound!!!

Manfred

Bericht door Manfred » 15 okt 2008, 06:28

SteV6 schreef:Hoi Manfred,

Zo heb ik ongeveer een half jaar na mijn ongeluk mijn Speedster gekocht. Fysiek word je er niet sneller beter van, maar tijdens de moeilijke momenten gedurende het genezingsproces is een ritje erin een heerlijke afleiding van alle sores :lol:

Tijd heelt alle wonden zeggen ze wel eens, maar het is vervelend als er veel tijd voor nodig is. Zelf ben ik al weer 4,5 jaar bezig om beter te worden en ik heb nog een lange weg te gaan, als het al helemaal goed komt ooit :roll:

Sterkte en veel plezier met je aanwinst.

SteV6

(P.s. mocht je voor je Golf V6 nog een originele .:R32 pijp overwegen, bij mij staat er eentje in de weg)
Wow, dan heb jij ook een flinke klapper gemaakt zeg. Wat is er precies gebeurd?

En de Golf V6 is wat uitlaat betreft al klaar, ik heb dit eronder hangen:

Afbeelding

In combinatie met dit:

Afbeelding

Manfred

Bericht door Manfred » 15 okt 2008, 06:30

Erik K. schreef:That's the Spirit!

Als we hem hebben komen we hem wel even laten horen!! Ik kan nu kiezen uit rijden met 5 of 6 cilinders, lekker hoor :df:

Marc R

Bericht door Marc R » 15 okt 2008, 09:22

Mooie nette Golf zo te zien Manfred!

Automaatje.....komt goed uit.

Netjes... :thumbup:

Manfred

Bericht door Manfred » 15 okt 2008, 09:36

Marc RS4 schreef:Mooie nette Golf zo te zien Manfred!

Automaatje.....komt goed uit.

Netjes... :thumbup:
:thnx:

Toen we zondag bij jullie waren en we het zo weer over onze Golfjes hadden heb ik me totaal bedacht om dat zwarte monster van mij weg te doen. En omdat ik een Golf 4 nog steeds de mooiste Golf ooit vind (helemaal de R32 natuurlijk) zijn we 's avonds op internet op zoek gegaan wat dan in aanmerking zou kunnen komen. Voorwaarden waren: automaat, genoeg vermogen om naar Italie te kunnen cruisen, airco, niet meer dan 100k op de klok en absoluut mooie staat en liefst 5 deuren zodat de auto ook praktisch zou zijn. Al heel snel deze gevonden bij een bedrijf in De Meern. Irene heeft maandag-middag meteen vrij genomen om hem te gaan bekijken. We zijn er eigenlijk meteen verliefd op geworden, zo mooi is hij. Omdat we nog wel een andere gevonden hadden op internet zijn we toch naar die ook even wezen kijken, maar daar waren we in 2 minuten weer weg. Wat een hok!! Daarna weer terug en een proefrit gemaakt, toen wisten we het helemaal zeker!! En het leuke is dat deze ook makkelijk in R32 staat te maken is en HGP hier ook leuke setjes voor kan leveren. Daar droom ik nu al van, maar eerst maar eens beter worden!!

Afbeelding

RutgerK

Bericht door RutgerK » 15 okt 2008, 09:43

Lekkere Golf. Het geluid van de vijfcilinder is standaard al heerlijk! Ik heb in 2002 getwijfeld tussen de Golf IV V5 170pk en A3 130pk TDI. Met een handbak moest ik iets te vaak terugschakelen in de V5 om de gang erin te houden tov de diesel. Voor het geluid wilde ik eigenlijk de V5 hebben. Een automaat lijkt mij dan ook een perfecte combinatie met deze motor.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 15 okt 2008, 09:44

Ik vind trouwens de originele achterlichten mooier staan. :roll:

Manfred

Bericht door Manfred » 15 okt 2008, 09:54

RutgerK schreef:Ik vind trouwens de originele achterlichten mooier staan. :roll:
Dat is nog een punt waar we over gaan nadenken als we hem opgehaald hebben. We hadden ook een beetje onze bedenkingen, maar ze zijn wel in nieuwstaat dus we zien wel.

Manfred

Bericht door Manfred » 15 okt 2008, 10:00

RutgerK schreef:Lekkere Golf. Het geluid van de vijfcilinder is standaard al heerlijk! Ik heb in 2002 getwijfeld tussen de Golf IV V5 170pk en A3 130pk TDI. Met een handbak moest ik iets te vaak terugschakelen in de V5 om de gang erin te houden tov de diesel. Voor het geluid wilde ik eigenlijk de V5 hebben. Een automaat lijkt mij dan ook een perfecte combinatie met deze motor.
Ik denk dat een TDI met tenminste 130pk altijd veel soepeler zal rijden in vergelijking tot deze V5 (ook al is ie gechipped) zowel met handbak als met automaat. Maar wij rijden max 13k per jaar dus daarom gekozen voor een benzineauto. En ik wilde de optie van een HGP kit open houden :wink: Standaard is het koppel van de V5 iets over de 200NM, nu zou dat 240NM moeten zijn. Dat komt niet in de buurt van de 300NM of meer van een TDI, en dan nog eens bijna 3000 toeren eerder ook. Maar geeft niet, voor reuze koppel heb ik iets anders.

Knot

Bericht door Knot » 15 okt 2008, 10:02

Ze klinken leuk, maar zuipen voor een V6, dat weet je he?

Tristan

Bericht door Tristan » 15 okt 2008, 10:07

Ziet er goed uit. 8)

Pas alleen goed op het carter van de V5, deze schijn je nogal snel te raken bij drempels e.d. Hangt nogal laag. :wink:

Manfred

Bericht door Manfred » 15 okt 2008, 10:09

Knot schreef:Ze klinken leuk, maar zuipen voor een V6, dat weet je he?
Klopt, je moet je best doen om 1 op 10 te halen. Ach, we gebruiken de auto's amper voor woon-werk verkeer. Eigenlijk voor boodschappen/visite en plezier-ritjes. Je rijdt dan wel wat leuks. We dachten ook even aan een 4 cilinder Golf met automaat, maar dan ben je helemaal niet vooruit te branden. En ik had gehoord dat deze motor vrij goed op gas te laten rijden is, dus als we meer gaan rijden kan zoiets ook nog.

Manfred

Bericht door Manfred » 15 okt 2008, 10:11

Tristan schreef:Ziet er goed uit. 8)

Pas alleen goed op het carter van de V5, deze schijn je nogal snel te raken bij drempels e.d. Hangt nogal laag. :wink:
Dat had ik inderdaad ook al gezien toen ik er onder hing (ging lekker met de lamme arm in de brace :roll: ) Maar ik was dat al gewend met mijn verlaagde V6. Maar bedankt in ieder geval.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 15 okt 2008, 13:13

Silent Killer schreef:
Erik K. schreef:That's the Spirit!

Als we hem hebben komen we hem wel even laten horen!! Ik kan nu kiezen uit rijden met 5 of 6 cilinders, lekker hoor :df:
Lijkt me een goed plan :)

RutgerK

Bericht door RutgerK » 15 okt 2008, 13:26

Er zijn carterpan beschermplaten beschikbaar van ijzer of aluminium volgens mij.

SteV6

Bericht door SteV6 » 15 okt 2008, 20:07

Silent Killer schreef:Wow, dan heb jij ook een flinke klapper gemaakt zeg. Wat is er precies gebeurd?
Ik stopte voor oranje en stond dus stil voor de stopstreep van het stoplicht. De mevrouw achter mij heeft vol gas gegeven om rood te halen en is met tussen de 70 en 90km/h linksachter naar binnen gereden. Hierdoor heb ik een asymmetrische slingerbeweging gemaakt.

Nu kamp ik nog steeds met whiplashklachten als altijd nekpijn, vaak stevige hoofdpijn, concentratieverlies, zichtverlies enz. Voor o.a. mijn werk allemaal zeer beperkende factoren. Het herstel gaat heel langzaam. En dat is iets wat je moet leren accepteren, anders blijf je hangen in frustraties en word je helemaal niet meer beter.

Verzet je bakens, accepteer je nieuwe situatie en zoek naar de dingen die je nog wel kan :!: En als je dat niet op eigen kracht lukt, zoek dan hulp. Het leven is te kort en te mooi om verbitterd te raken.

En een paar heerlijke auto's op de oprit maken de last beter draagbaar, dus geniet ervan :beer:

Stephan

Manfred

Bericht door Manfred » 15 okt 2008, 21:14

SteV6 schreef:
Silent Killer schreef:Wow, dan heb jij ook een flinke klapper gemaakt zeg. Wat is er precies gebeurd?
Ik stopte voor oranje en stond dus stil voor de stopstreep van het stoplicht. De mevrouw achter mij heeft vol gas gegeven om rood te halen en is met tussen de 70 en 90km/h linksachter naar binnen gereden. Hierdoor heb ik een asymmetrische slingerbeweging gemaakt.

Nu kamp ik nog steeds met whiplashklachten als altijd nekpijn, vaak stevige hoofdpijn, concentratieverlies, zichtverlies enz. Voor o.a. mijn werk allemaal zeer beperkende factoren. Het herstel gaat heel langzaam. En dat is iets wat je moet leren accepteren, anders blijf je hangen in frustraties en word je helemaal niet meer beter.

Verzet je bakens, accepteer je nieuwe situatie en zoek naar de dingen die je nog wel kan :!: En als je dat niet op eigen kracht lukt, zoek dan hulp. Het leven is te kort en te mooi om verbitterd te raken.

En een paar heerlijke auto's op de oprit maken de last beter draagbaar, dus geniet ervan :beer:

Stephan
Tjee man, dat is dan echt een klapper geweest. Je bent duidelijk wel verder met je acceptatie van je situatie dan ik.

Manfred

Bericht door Manfred » 16 okt 2008, 16:55

Silent Killer schreef:
Niels schreef:Mooie kar en een lekkere VR sound :D Dit lijkt me de 150pk versie ook al staat er een rode 5 achterop of is dit al de 20V?
Zodra ik hem heb zal ik dat eens nagaan, denk wel dat het de 150pk versie is. Hij is wel al gechipped door Chipmeister en er zit een open luchtfilter in. Lekkere sound!!!
Het IS de 150pk versie, staat op RDW

Plaats reactie