Wie doet er mee? Sticker op je auto voor meer km-vergoeding
- Dennis Cavallino
Wie doet er mee? Sticker op je auto voor meer km-vergoeding
Sticker voor hogere kilometervergoeding
Uitgegeven: 9 oktober 2008 16:25
Laatst gewijzigd: 9 oktober 2008 16:25
AMSTERDAM - FNV Bouw roept op tot actie voor hogere onbelaste kilometervergoedingen. Eind deze week krijgen alle 300.000 leden een sticker die zij op hun auto kunnen plakken.
FNV Bouw zegt weliswaar tevreden te zijn met de uitkomsten van het Najaarsoverleg, maar is teleurgesteld dat er (nog) geen afspraken zijn gemaakt over een verhoging van de belastingvrije kilometervergoeding van 19 naar 22 cent.
Voorzitter Dick van Haaster licht de actie toe: “Het blijft toch te gek voor woorden dat mensen eerst geld mee moeten nemen naar hun werk, alvorens te kunnen beginnen met dat werk. Het gat tussen de werkelijke kosten en de netto vergoeding is veel te groot geworden.”
Onbegrijpelijk
Voor de werknemers waarvoor de auto (vrijwel) de enige mogelijkheid is om op het werk te komen, pleit de bond dan ook voor een verhoging van de onbelaste kilometervergoeding.
“Het is voor ons onbegrijpelijk dat het kabinet stil blijft zitten, terwijl de werkgevers het feitelijk al met ons eens zijn op dit punt. Daarom is het nu tijd voor actie”, aldus de Haaster.
(c) NUzakelijk/Froukje van der Linden
---
wie volgt na FNV Bouw? Mijn vriendin kan van d'r km-vergoeding op LPG (zonder kosten van auto die niets kostte, verz. reparaties etc. meegerekend) maar net op d'r werk komen. Met het OV lukt dat niet eens, tenzij je een kortingskaart neemt, maar die spullen die ze mee moet zeulen, daar lusten de ARBO inspecteurs geen brood van als ze dat in de tram, trein en bus zou moeten sjouwen waarmee ze dan 5 keer zo lang onderweg is. Ze werkt in 't onderwijs. Oude docenten hebben die problemen niet, die verdienen 4 tot 5 keer zoveel voor 't zelde werk (maar dan ingekakt).
Uitgegeven: 9 oktober 2008 16:25
Laatst gewijzigd: 9 oktober 2008 16:25
AMSTERDAM - FNV Bouw roept op tot actie voor hogere onbelaste kilometervergoedingen. Eind deze week krijgen alle 300.000 leden een sticker die zij op hun auto kunnen plakken.
FNV Bouw zegt weliswaar tevreden te zijn met de uitkomsten van het Najaarsoverleg, maar is teleurgesteld dat er (nog) geen afspraken zijn gemaakt over een verhoging van de belastingvrije kilometervergoeding van 19 naar 22 cent.
Voorzitter Dick van Haaster licht de actie toe: “Het blijft toch te gek voor woorden dat mensen eerst geld mee moeten nemen naar hun werk, alvorens te kunnen beginnen met dat werk. Het gat tussen de werkelijke kosten en de netto vergoeding is veel te groot geworden.”
Onbegrijpelijk
Voor de werknemers waarvoor de auto (vrijwel) de enige mogelijkheid is om op het werk te komen, pleit de bond dan ook voor een verhoging van de onbelaste kilometervergoeding.
“Het is voor ons onbegrijpelijk dat het kabinet stil blijft zitten, terwijl de werkgevers het feitelijk al met ons eens zijn op dit punt. Daarom is het nu tijd voor actie”, aldus de Haaster.
(c) NUzakelijk/Froukje van der Linden
---
wie volgt na FNV Bouw? Mijn vriendin kan van d'r km-vergoeding op LPG (zonder kosten van auto die niets kostte, verz. reparaties etc. meegerekend) maar net op d'r werk komen. Met het OV lukt dat niet eens, tenzij je een kortingskaart neemt, maar die spullen die ze mee moet zeulen, daar lusten de ARBO inspecteurs geen brood van als ze dat in de tram, trein en bus zou moeten sjouwen waarmee ze dan 5 keer zo lang onderweg is. Ze werkt in 't onderwijs. Oude docenten hebben die problemen niet, die verdienen 4 tot 5 keer zoveel voor 't zelde werk (maar dan ingekakt).
- RVV
Re: Wie doet er mee? Sticker op je auto voor meer km-vergoeding
Altijd sneu die stickeracties.
- Jeroen van Emmerik
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
als jij een sticker maakt, mag je die op mn auto plakken. wel tegen een kleine vergoeding wegens reklame uiting, scheelt mij weer in de kosten per kilometer...
- Joy
+1Rico schreef:Altijd sneu die stickeracties.
Daarnaast, ik haat vakbonden. Die lui in het bestuur hebben zelf nooit leren werken en schilderen werkgevers het liefst af als smerige geldwolven die niks over hebben voor hun werknemers. :fy:
- Hans
Rico schreef:Altijd sneu die stickeracties.
Inderdaad, daar zullen ze van onder de indruk zijn. (not) Net als die toeter akties.
- Bert ///M3
Joy Jolliffe schreef:+1Rico schreef:Altijd sneu die stickeracties.
Daarnaast, ik haat vakbonden. Die lui in het bestuur hebben zelf nooit leren werken en schilderen werkgevers het liefst af als smerige geldwolven die niks over hebben voor hun werknemers. :fy:
Zo is dat toch ook

Sommige vakbonden zijn wel nuttig maar je hebt er ook bij waar je echt helemaal niks aan hebt. Voorbeeld bij ons 4 jaar geleden. Eeuwen onderhandelen over een nieuwe CAO en dan aankomen met een lulverhaal dat ze max 2% met de regering afgesproken hebben :fy:
- Mathieu
Dennis, ik doe niet aan stickertuning.
Ik ben niet Fast en al helemaal niet Furious.
- Mike S.
- Auto: M135i
AmenJoy Jolliffe schreef:+1Rico schreef:Altijd sneu die stickeracties.

- 500E
- Auto: S 63 AMG
Vakbonden hebben hun nut bewezen in de twintiger en dertiger jaren. Tegenwoordig zijn ze overbodig maar daar willen ze zelf niet aan, dus strooien ze bij tijd en wijle zand in de machine om verouderde standpunten kracht bij te zetten ten faveure van het collectief.
-
Nou, vond je anders knap furious in onze laatste discussie !!Mathieu schreef:Dennis, ik doe niet aan stickertuning.

-
Er mag maar 1 sticker op me auto, de ringsticker 

- Joop
...zelfs die sticker ligt bij mij in het dashboardkastje..Hunter schreef:Er mag maar 1 sticker op me auto, de ringsticker

Ben zelf tegen enige vorm van bestickering op auto's in de vorm als hierboven besproken; helpt zo weinig.
-
@ Joop:
Vind het ook altijd een afschuwelijke sticker. Sowieso geen stickers voor mij.
Vind het ook altijd een afschuwelijke sticker. Sowieso geen stickers voor mij.
Als ze genoeg dokken mogen ze heel de auto volplakken

-
- Auto: Fun Damn Mentally
De FNV... ik heb een medewerker die er zielig mee loopt te doen. En een Suzuki Liana rijdt, dán weet je 't wel. Volgende week 13"winterbanden ofzo eronder want de consumentengids en anwb zeggen dat dat veel veiliger is. Opbokken met die rooie fuckers. Dus ook met die stickers.