Porsche 996 GT3 Clubsport
- Sjoerd
Re: Porsche 996 GT3 Clubsport
Macboy; alcantara stuurtje komt er niet! Heb het nu in de A4 en bevalt me niet echt. Liever leer. Vind het lastig schoonmaken en ik ga natuurlijk niet zoals een ander forumlid hier met de Gilette aan de gang 

- Robin Hartog
Wauw! Erg gaaf ding! Mijn felicitaties en veeeeel plezier er mee. Hoewel ik er niet aan twijfel of dat zou lukken. 

- 500E
- Auto: S 63 AMG
Sta ik bij een niet nader te noemen, maar zeer grote Porsche-verdeler in de regio oostelijk van Amersfoort, rolt daar een GT3 CS van een oprijwagen. Is dat deze? Dan hebben ze gezellig naast elkaar gestaan woensdag.
-
Kan het zijn dat ik deze auto heerlijk heb horen doortrekken in Haarlem woensdag? Wat een top geluid zeg!
- Sjoerd
500E gaat door voor de koelkast, Thomas ik hoop jij niet
De auto is makkelijk te herkennen aan de oranje velgen (voor beetje remstof) en oranje stickers aan de zijkant.
Nee helaas ging het motorstoringslampje weer branden vorige week. Dit was de derde keer dus ik was/ben niet echt amused. De garage waar ik hem heb gekocht heeft hem dus weer terug naar Leusden gebracht waar ze voor de derde keer ook het euvel moeten gaan verhelpen. Voorlopige diagnose is een gare katalysator. Bij de eerste keer hebben ze volgens mij alleen het systeem gereset en de tweede keer een lamda sensor vervangen.
Katalysator valt helaas niet onder de Porsche garantie want slijtage onderdeel. Gelukkig en zeer netjes van de garage waar ik hem kocht is dat hij voor de kosten opdraait.
Jammer genoeg dit weekend dus niet rijden

Nee helaas ging het motorstoringslampje weer branden vorige week. Dit was de derde keer dus ik was/ben niet echt amused. De garage waar ik hem heb gekocht heeft hem dus weer terug naar Leusden gebracht waar ze voor de derde keer ook het euvel moeten gaan verhelpen. Voorlopige diagnose is een gare katalysator. Bij de eerste keer hebben ze volgens mij alleen het systeem gereset en de tweede keer een lamda sensor vervangen.
Katalysator valt helaas niet onder de Porsche garantie want slijtage onderdeel. Gelukkig en zeer netjes van de garage waar ik hem kocht is dat hij voor de kosten opdraait.
Jammer genoeg dit weekend dus niet rijden

- Tom V
Hmm ,dat is allemaal wel erg zonde bij een auto waarvan je toch meer verwachtingen hebt. Ik hoop voor je dat de problemen snel opgelost zijn.
- Stéphane
Lijkt hetzelfde probleem als wat ik met mijn roadster had. Zelf toen ook eerst lambda-sensor vervangen (wat ook als foutmelding stond). Daarna bleek de katalysator niet in orde te zijn. Die toen vervangen in de zin van laten rebuilden. Dat bleek toen ook niet te werken en vervolgens een grotere katalysator er op gezet. De volgorde lijkt dezelfde te zijn, dus als het goed is moet met een nieuwe katalysator het probleem ook wel opgelost zijn.
- 500E
- Auto: S 63 AMG
Tja, het kon ook bijna niet missen natuurlijk.
Hij klinkt trouwens heerlijk; niet standaard GT3 en ook niet té bruut.
Hij klinkt trouwens heerlijk; niet standaard GT3 en ook niet té bruut.

- Sjoerd
Hij is weer terug! En hij doet het nog 
Vanochtend eindelijk weer de auto opgehaald, tank vol peut en richting de A31. Cijer 3 stond weer snel op de tacho :banaan:
Wat is het toch uberlekker om vol door de versnellingen door te blaffen; geluid, accelleratie het klopt gewoon helemaal. Blijft leuk als je een MB E-klasse even met de linkerblinker wil attenderen als je er voorbij wil als je allebei 125 p/hu rijdt
Gister ook 2 gebruikte GT3 MK1 velgen gekocht en daarbij Nankang 285/30 R 18 besteld. Kijken of het spul haaks wil volgend weekend!

Vanochtend eindelijk weer de auto opgehaald, tank vol peut en richting de A31. Cijer 3 stond weer snel op de tacho :banaan:
Wat is het toch uberlekker om vol door de versnellingen door te blaffen; geluid, accelleratie het klopt gewoon helemaal. Blijft leuk als je een MB E-klasse even met de linkerblinker wil attenderen als je er voorbij wil als je allebei 125 p/hu rijdt

Gister ook 2 gebruikte GT3 MK1 velgen gekocht en daarbij Nankang 285/30 R 18 besteld. Kijken of het spul haaks wil volgend weekend!
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Nice Sjoerd.
En die banden klinken goedkoop genoeg....moet vast lukken
En die banden klinken goedkoop genoeg....moet vast lukken

-
Sjoerd schreef:Hij is weer terug! En hij doet het nog
Wat is het toch uberlekker om vol door de versnellingen door te blaffen; geluid, accelleratie het klopt gewoon helemaal. Blijft leuk als je een MB E-klasse even met de linkerblinker wil attenderen als je er voorbij wil als je allebei 125 p/hu rijdt![]()
Over 2 weken ben ik in enschede. Dan moet ik de GT3 toch wel eens meemaken !

- Sjoerd
Inmiddels al weer 2x gespot; gaat snel....

Of moest ik die banner onderaan die foto weghalen?
Of moest ik die banner onderaan die foto weghalen?

- Stéphane
Krijg je voor je volgende verjaardag een cursus file-parkeren, Sjoerd 

Of heb je hem even snel neergezet om een foto van die Evo te maken voor Autogespot

Of heb je hem even snel neergezet om een foto van die Evo te maken voor Autogespot

- Sjoerd
Stephane, in Twente maken we ruimte voor elkaar dan kunnen er meer hun auto kwijt 

- Stéphane
Ja, in Rotterdam doen we dat ook wel eensSjoerd schreef:Stephane, in Twente maken we ruimte voor elkaar dan kunnen er meer hun auto kwijt

- Sjoerd
LOL; opgeruimd staat netjes 

- Dennis Cavallino
Sté, hadden die hooligans je weer opgetild en van straat getild? 

- Stéphane
Ja, zoietsDennis Cavallino schreef:Sté, hadden die hooligans je weer opgetild en van straat getild?

-
Fantastische wagen Sjoerd, vind je het gek dat je gespot wordt! :playcar:
-
Heerlijke auto Sjoerd! Veel fijne kilometers! ( bijna overbodig te zeggen met zo`n gt3 maar toch
)

- Panamera
Zo lekkere bak hoor, ik zou hem ook wel een keer willen spotten!!
Maar eerst even een nieuwe spiegelreflexcamera kopen voor wat betere kwaliteit foto's
Maar eerst even een nieuwe spiegelreflexcamera kopen voor wat betere kwaliteit foto's

-
he sjoerd,Stéphane schreef:Krijg je voor je volgende verjaardag een cursus file-parkeren, Sjoerd
Je hebt wel de pistons gehouden van de PCCB's zie ik..!!. Staat wel erg vet.
- Macboy
Wat was het prijsverschil eigenlijk destijds tussen de 996 GT3, de GT3 CS en de GT3 RS?
- Mark 320iS
En vraag 2: wat is het verschil tussen een 996 GT3 CS en RS?Macboy schreef:Wat was het prijsverschil eigenlijk destijds tussen de 996 GT3, de GT3 CS en de GT3 RS?
- Sjoerd
Even een Jantje van Leiden antwoord van mij: Klik hier en je weet alles 
Jeroen, idd zijn de PCCB klauwen gehandhaafd. Voor de rest moet ik er nog induiken wat er precies is gedaan, oa ook qua remblokken. Deze zijn toevallig bijna op dus die moet ik binnenkort vervangen.
Je hebt de 2de serie van PCCB gemonteerd toch? Zijn deze ' probleemvrij'?

Jeroen, idd zijn de PCCB klauwen gehandhaafd. Voor de rest moet ik er nog induiken wat er precies is gedaan, oa ook qua remblokken. Deze zijn toevallig bijna op dus die moet ik binnenkort vervangen.
Je hebt de 2de serie van PCCB gemonteerd toch? Zijn deze ' probleemvrij'?