Slick50
- PeerH
- Berichten: 819
- Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:34
- Locatie: Veghel - 106 Rallye S1
Re: Slick50
Geen ervaring mee. Maar ook niet echt bekend op de Nl markt lijkt me...
Maar over welke producten heb je het precies..deze?

Maar over welke producten heb je het precies..deze?
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Slick50
Zou het niet doen. De residuen die dat achterlaat wordt je echt niet blij van.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Slick50
Ik werd daarnet door een collega aangesproken en die ging helemaal uit zijn plaat bij Slick50.
Nee, ik ga het niet gebruiken.
Ik ben altijd sceptische bij additieven.
Nee, ik ga het niet gebruiken.
Ik ben altijd sceptische bij additieven.
-
- Berichten: 5499
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Slick50
Mathieu schreef:Ik werd daarnet door een collega aangesproken en die ging helemaal uit zijn plaat bij Slick50.



- Niall
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
- Locatie: Woonplaats
Re: Slick50
Niet doen Slick 50 is gewoon bullshit. Gewoon goede olie erin en klaar. Slick50 bevat PTFE, Eigenschap van PTFE is dat het onder de 140 graden vast is en daarboven vloeibaar wordt.
Bij bepaalde fabrikanten worden de zuigers etc gecoat met Molybdeendisulfide omdat deze zeer goede smerende eigenschappen heeft bij hoge druk en temperatuur waarin PTFE faalt bij zowel hoge temperatuur en druk.
Wat voortaan in oliën zit zijn stoffen die opgebouwd zijn uit zink en fosfaat. Als deze in de motor ruimte zijn vormen deze een Zinkfosfaat film op het metaal dat de wrijving vermindert tussen de bewegende onderdelen. Maar verschil is dat deze blijven zitten omdat ze chemisch gebonden zijn aan het materiaal en slick 50 niet deze spoel je eruit bij de volgende olie wissel.
Daarom koop lekker de duurste olie die je kan betalen die aan de specificatie voldoet van de fabrikant:
Voorbeeld: Mobil 1 of Castrol.
Bij bepaalde fabrikanten worden de zuigers etc gecoat met Molybdeendisulfide omdat deze zeer goede smerende eigenschappen heeft bij hoge druk en temperatuur waarin PTFE faalt bij zowel hoge temperatuur en druk.
Wat voortaan in oliën zit zijn stoffen die opgebouwd zijn uit zink en fosfaat. Als deze in de motor ruimte zijn vormen deze een Zinkfosfaat film op het metaal dat de wrijving vermindert tussen de bewegende onderdelen. Maar verschil is dat deze blijven zitten omdat ze chemisch gebonden zijn aan het materiaal en slick 50 niet deze spoel je eruit bij de volgende olie wissel.
Daarom koop lekker de duurste olie die je kan betalen die aan de specificatie voldoet van de fabrikant:
Voorbeeld: Mobil 1 of Castrol.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Slick50
Dit soort producten zijn bedoeld voor mensen die met een rokende motor rondrijden omdat ze nooit geld uitgeven aan onderhoud, hun auto nooit warm rijden en na 225.000 km nog steeds met de eerste olie + filter rondrijden. Die denken dan dat slick 50 helpt tegen de rook uit de uitlaat. Dat klopt ook, want 't roken stopt vaak. Net als een aantal olieleidingen in 't blok verstopt raken en je blok langzaam maar zeker echt naar de klote gaat. 

- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Slick50
Alles is al gezegd 

- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: Slick50
En toch heb ik vroeger zeer goede ervaringen gehad!
Destijds.....een jaar of 19 terug deed ik aan karting Klasse 125-B en gooide er slick50 in alles draaide beter en ! de zuigers ging 5 tot 10 uur langer mee....ook merkte dat het max. toerental omhoog ging en de kart gewoon sneller liep!
Destijds.....een jaar of 19 terug deed ik aan karting Klasse 125-B en gooide er slick50 in alles draaide beter en ! de zuigers ging 5 tot 10 uur langer mee....ook merkte dat het max. toerental omhoog ging en de kart gewoon sneller liep!
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Slick50
Maar daarna verving je gewoon zuigers en cilinder van je 2-takt blokje
Het oppervlak wordt harder en gladder maar dat wil je niet met je 4-takt met carter olie. Daarbij krijg je die zooi er nooit weer af, de nachtmerrie van elk revisie bedrijf. Ik blijf er ver van..

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: wjt en 2 gasten