Downpipe en racekat
- RutgerK
Downpipe en racekat
Gisteren besloten om de Audi pas na de komende winterbandenperiode te gaan voorzien van nieuwe software. Daarbij wil ik ook de uitlaat aanpakken. Einddemper wil ik houden zoals die is maar de downpipe en kat wil ik gaan vervangen.
Heeft iemand een idee aan wat voor prijzen ik ongeveer moet denken voor een downpipe racekat?
Heeft iemand een idee aan wat voor prijzen ik ongeveer moet denken voor een downpipe racekat?
-
Re: Downpipe en racekat
1200 als je em van Milltek neemt,meen ik me te herinneren.
- RutgerK
Hmmm, de prijs van de einddemper valt dus wel mee bij een geheel uitlaatsysteem?Marc RS4 schreef:1200 als je em van Milltek neemt,meen ik me te herinneren.
Ik heb geen zin in en katvervanger en dan gezeik te krijgen bij de APK of steeds het systeem te moeten terugzetten.
-
Ik dacht dat je voor 2300 ofzo het VdV pakket had op een 2.0TFSI....dat is een complete milltek en chiptuning by JD....
Vraag anders Edwin ff...
Vraag anders Edwin ff...
- Edwin van der Velden
Met de Milltek heb je geen gezeur met APK.
http://www.tuningparts.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor meer info.
http://www.tuningparts.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor meer info.
- RutgerK
Dus een Milltek downpipe en racekat kan worden geplaatst met de originele einddemper?Edwin van der Velden schreef:Met de Milltek heb je geen gezeur met APK.
Ik las dat de standaard kat voor een goede warmte afvoer te dicht op het motorblok zit. Dat zal wel standaard zijn om de kat sneller op bedrijfstemperatuur te krijgen denk ik.
- Jan Visser
Tegenwoordig zit een kathalysator dichter bij je blok om sneller warm te worden na bijvoorbeeld een koude start. Een kathalysator werkt alleen als ie warm is, en die warmt uiteraard sneller op als ie dichter bij je blok zit, waar de uitlaatgassen heter zijn dan wanneer ie halverwege onder de auto hangt en waar de uitlaatgassen al flink wat van zijn warmte heeft verloren.
Puur een mileu maatregel.........
Puur een mileu maatregel.........
- Roman
Hoe zit dat in de rest van Europa eigenlijk met Milltek? Krijg je daar een papiertje bij dat het gehomologeerd is etc of hoe werkt zoiets?
- jelmermm-16vt
voor circa de helft van de milltek prijs maak ik zelf downpipes met 200cells racekat op maat.
alles rvs en TIG gelast..
tevens heb ik alle soorten rvs dempers en lasdelen op voorraad, ik las dagelijks complete rvs uitlaatsystemen op maat.
alles rvs en TIG gelast..
tevens heb ik alle soorten rvs dempers en lasdelen op voorraad, ik las dagelijks complete rvs uitlaatsystemen op maat.