Luco's racevijf, Kadotje
- Bert ///M3
Re: Luco's racevijf, Kadotje
Maakt volgens mij niet veel uit. het stuk wat je bewerken gaat zit gecentreerd in de klauwplaat en als het een lang stuk is kan je hem aan de andere kant ook nog centreren.
Wij gebruiken ook draaibanken op boten. Wel eens geprobeerd om iets waterpas te zetten op een boot?
Wij gebruiken ook draaibanken op boten. Wel eens geprobeerd om iets waterpas te zetten op een boot?

- yorick
Bij grotere afmetingen van de bank is het sowieso wel raadzaam om waterpas te stellen. De bank bij ons stond netjes waterpas, echter was de ondergrond te zacht of hol ofzo.. i.i.g is de bank na verloop van tijd gaan werken, waardoor er een behoorlijke afwijking was ontstaan. Dacht dat het iets van 0,1 mm was, voor een machinale bewerking is dat ver buiten de tolerantie's. Bij jou zal het werk niet op een paar tienden komen en buiten dat zal je nooit zware werkstukken inspannen.
Nou vandaag maar eens gebeld naar intrax en een afspraak gemaakt.
Zodra alles er weer onder zit van de winter moet ik bellen en de auto daar brengen.
Dan wordt er in overleg bekeken wat het moet worden.
Voor 99% een op maat gemaakte set waarbij het noodzakelijk is dat er een dag getest moet worden om de settings te proberen en uit te leggen.
Waarschijnlijk neemt die dan ook een coureur uit de nederlandse toerwagenklasse mee om te laten zien hoe snel de 5 zou moeten kunnen met dat onderstel.

Zodra alles er weer onder zit van de winter moet ik bellen en de auto daar brengen.
Dan wordt er in overleg bekeken wat het moet worden.
Voor 99% een op maat gemaakte set waarbij het noodzakelijk is dat er een dag getest moet worden om de settings te proberen en uit te leggen.
Waarschijnlijk neemt die dan ook een coureur uit de nederlandse toerwagenklasse mee om te laten zien hoe snel de 5 zou moeten kunnen met dat onderstel.

- Joy
Dat is erg gaaf ! Afstellen en nog eens een streeftijd neer laten zetten door een snelle coureur, mooi voor mekaar weer Luco 

- Laurens
Goed bezig
Met de Sierra heb ik 2,5 seconde gewonnen met een op maat gemaakt set door AST.
Als dat met de 5 ook zoveel scheelt komt de 2.00 al dichtbij
Ben benieuwd wie die coureur is 

Met de Sierra heb ik 2,5 seconde gewonnen met een op maat gemaakt set door AST.
Als dat met de 5 ook zoveel scheelt komt de 2.00 al dichtbij

Hij zou proberen om dat met Donald molenaar te regelen.
Als ik 2,5 sec win door het onderstel en 1 sec door de verbreding, dan is de 2.00 haalbaar
Dat zou echt wel super zijn zeg.
Als ik 2,5 sec win door het onderstel en 1 sec door de verbreding, dan is de 2.00 haalbaar

Dat zou echt wel super zijn zeg.
Nu ben ik toch weer aan het twijfelen gebracht.
Dus dan plemp ik hier de vraag maar even neer.
Wie heeft er ervaringen met raceshocksets van:
INTRAX
AST
JST
MOTON
Graag ook de voor en nadelen.
Was eigenlijk de bedoeling om Intrax te nemen, maar nu hoor ik ineens ook negatieve verhalen hierover.
Aangezien ik er geen verstand van heb wil ik graag zoveel mogelijk meningen horen.
Dus dan plemp ik hier de vraag maar even neer.
Wie heeft er ervaringen met raceshocksets van:
INTRAX
AST
JST
MOTON
Graag ook de voor en nadelen.
Was eigenlijk de bedoeling om Intrax te nemen, maar nu hoor ik ineens ook negatieve verhalen hierover.
Aangezien ik er geen verstand van heb wil ik graag zoveel mogelijk meningen horen.
- Bert ///M3
Als je het beste wilt moet je Moton hebben denk ik. Alleen is het ook het duurste.
Ik ben een paar weken geleden ook met Moton in de weer geweest maar wat mij een beetje tegen stond is lack of support, ik had het idee dat die je liever gewoon een set dempers in de doos verkopen en de rest doe je zelf maar. Dat is wel oke als je een team om je heen hebt maar als je alles alleen moet doen en testen op trackdays etc dan duurt het gewoon echt ontzettend lang voor je alles goed hebt (veren wisselen etc).
Intrax vind ik wat dat betreft veel behulpzamer, dus vandaar dat ik met Intrax gegaan ben. Plus ik had daarvoor al een auto met een onderstel van hun en dat reed gewoon goed. Wat daarbij ook meespeelde is dat hun een hoop ervaring met E36 M3's hebben, kijk maar hier op het forum staat het overgrote deel op Intrax, maar ook als je naar de DSC kijkt, bijna alle snelle E36 M3's staan op Intrax.
JST moet JRZ zijn denk ik
Maakt ook hele goede spullen, net als AST. Maar met hun support heb ik verder nooit te maken gehad.
Aan het einde van de dag zitten al die race schokdempers niet heel ver uit elkaar qua mogelijkheden. Het hangt van je afstelling af hoe snel je daadwerkelijk bent
Ik ben een paar weken geleden ook met Moton in de weer geweest maar wat mij een beetje tegen stond is lack of support, ik had het idee dat die je liever gewoon een set dempers in de doos verkopen en de rest doe je zelf maar. Dat is wel oke als je een team om je heen hebt maar als je alles alleen moet doen en testen op trackdays etc dan duurt het gewoon echt ontzettend lang voor je alles goed hebt (veren wisselen etc).
Intrax vind ik wat dat betreft veel behulpzamer, dus vandaar dat ik met Intrax gegaan ben. Plus ik had daarvoor al een auto met een onderstel van hun en dat reed gewoon goed. Wat daarbij ook meespeelde is dat hun een hoop ervaring met E36 M3's hebben, kijk maar hier op het forum staat het overgrote deel op Intrax, maar ook als je naar de DSC kijkt, bijna alle snelle E36 M3's staan op Intrax.
JST moet JRZ zijn denk ik

Aan het einde van de dag zitten al die race schokdempers niet heel ver uit elkaar qua mogelijkheden. Het hangt van je afstelling af hoe snel je daadwerkelijk bent

Support is voor mij heel belangrijk aangezien ik alles zelf moet doen.
-
Jij komt bas roos toch wel regelmatig op het circuit tegen lijkt me. Support zat toch bij een ast setje? Renault, Bmw... allemaal hetzelfde. 4 wielen en een gaspedaaltje. 

- Laurens
Heb zelf geen ervaring met Intrax, maar m'n neefje rijd ermee in de Formule Ford, dus zie af en toe wel is wat... Hij is er vanaf het begin erg tevreden over, maar of het echt sneller is.... geen idee. De Support is altijd erg goed Henk komt als het nodig is gewoon naar het circuit om je te helpen. Hoor ook verhalen van mensen die het nooit meer zullen gebruiken.
Rij met de Sierra op AST's ben ik erg tevreden mee, zitten er nu zo'n 30 rij uren onder en totaal geen problemen mee. Erg makkelijk af te stellen. Over de Support, ik kan altijd bellen maar ik denk dat zij iets minder op autosport gebied doen. Henk Thuis (Intrax) rijdt zelf ook dus die weet er alles vanaf...
Zijn denk ik vooral persoonlijke ervaringen, er zal best verschil tussen de ene en de andere schokbreker zitten, maar dat zal meer om de laatste tiende gaan.
Rij met de Sierra op AST's ben ik erg tevreden mee, zitten er nu zo'n 30 rij uren onder en totaal geen problemen mee. Erg makkelijk af te stellen. Over de Support, ik kan altijd bellen maar ik denk dat zij iets minder op autosport gebied doen. Henk Thuis (Intrax) rijdt zelf ook dus die weet er alles vanaf...
Zijn denk ik vooral persoonlijke ervaringen, er zal best verschil tussen de ene en de andere schokbreker zitten, maar dat zal meer om de laatste tiende gaan.
-
- Auto: M3P, 130i
Luco, nog steeds op zoek naar een ander speeltje?
Wellicht is dit wat voor je. Livery is al in orde.

Wellicht is dit wat voor je. Livery is al in orde.

Zie: http://rvdz.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;Originele raceauto Carly gebouwd doorgelast gelaste kooi, datalogging, twee nieuwe Sparco stoelen, afneembaar stuur, drie set wielen 17 inch, airjacks perfecte auto!! Op Zandvoort 1,52 min rondetijd nieuwe motor JR Motorsport en Drenth sequentiele 6 versnellingsbak slechts 1100KG
Dit is de auto waar Bert van der Zweerde afgelopen seizoen (2007) mee heeft gereden in de ZAC.
- Bert ///M3
Alleen 1,52 lijkt me wel optimistisch.
Snelste wat ik in de 2007 uitslagen ook zie is 1,54.9
- InjectTheVenom
Toen ik nog motorvoertuigentechniek in Venlo deed waren we voor ons project bezig met een mooie set van AST... support was wat ik me ervan herinner prima.
-
Onder de 156 zit Intrax HDA. Hadden wat issue's bij aanvang, en te lange voorveren. Er ff tegenaan zitten hikken om ze er weer ff onderuit te halen, maar toen bij Intrax neergelegd, en waren zonder afspraak binnen 24u klaar met 2 kortere veren, 2x langere bumpstop uitgaand, 1 vernieuwde stelpin en 2 aangepaste verstelknoppen. Was eigenlijk verbaasd hoe soepel en vlot e.e.a. geregeld werd.
Zitten er nu weer onder en functioneren goed. Mochten ze er nog een keer onderuit komen wil ik alleen een nog iets lange bumpstop uitgaand. Door de kortere (MADENO) bovenste wishbones raakt het fusee nog NET de body van de demper bij einde slag uit. En daar kom je op de Ring best vaak
Met standard geometrie zou het ruimschoots vrijlopen.
Zitten er nu weer onder en functioneren goed. Mochten ze er nog een keer onderuit komen wil ik alleen een nog iets lange bumpstop uitgaand. Door de kortere (MADENO) bovenste wishbones raakt het fusee nog NET de body van de demper bij einde slag uit. En daar kom je op de Ring best vaak

Nou de stoelen voor op het circuit waren versleten.
Vandaag maar eens naar de wit i Schijndel voor nieuwe stoeltjes.
Staat me daar een walkie talkieset met alles erop en deraan, zelfs oortjes en al voor echt een schijtprijs, dus die maar gelijk meegenomen, kunnen we als het nodig is communiceren
Ook een 12 volt kacheltje besteld want bij regen zie ik na drie ronden niks meer.
Van de winter eens kijken waar ik die weg kan werken.
Vandaag maar eens naar de wit i Schijndel voor nieuwe stoeltjes.
Staat me daar een walkie talkieset met alles erop en deraan, zelfs oortjes en al voor echt een schijtprijs, dus die maar gelijk meegenomen, kunnen we als het nodig is communiceren

Ook een 12 volt kacheltje besteld want bij regen zie ik na drie ronden niks meer.
Van de winter eens kijken waar ik die weg kan werken.
Verder heb ik slechte ervaringen met drenthBert ///M3 schreef:Alleen 1,52 lijkt me wel optimistisch.
-
In de BRL-V6 gebruiken we ook AST schokdempers, en om nu te zeggen dat het top-schokbrekers zijn nee.InjectTheVenom schreef:Toen ik nog motorvoertuigentechniek in Venlo deed waren we voor ons project bezig met een mooie set van AST... support was wat ik me ervan herinner prima.
En er zit vaak verschil in de schokdempers, ook van de winter toen de dempers weg waar voor controle duurde het erg lang voordat ze weer klaar waren.
Verschillende keren zouden ze klaar zijn, maar waren ze dat dus niet.