Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Re: Wereldwijde recessie op komst, of niet?

Bericht door RVV » 09 okt 2008, 15:37

Ik zit er even over na te denken.. maar ik blijf het onvoorstelbaar vinden dat 120000 tot 130000 Nederlanders een een marktpartij die echt NET nieuw is op de NL bank markt.. zomaar hun geld toevertrouwen. :? .

http://forum.spaarinformatie.nl/viewforum.php?f=35" onclick="window.open(this.href);return false;

Voorbeeldjes
Margareth Berichttitel: Met voorbedachte rade?Geplaatst: do 09 okt 2008 9:21 am

Gezien het feit dat Icesave in het geheel niet naar de klanten toe reageert en de premier alleen maar zegt: "I'am sorry for them" begin ik te denken dat ze dit alles met voorbedachte rade hebben uitgedacht. Mijn saldo was € 179000,00 dus ik ben waarschijnlijk beroofd van
€ 79000,00.
Leuk als een inbreker hiermee zou wegkomen en tegen een journalist zegt: "I am sooo sorry"

Margareth
rarebear Berichttitel: Re: Met voorbedachte rade?Geplaatst: do 09 okt 2008 12:12 pm

Berichten: 5 Ik ben 40K kwijt en voel me beroofd, en de Nederlandse Bank die de vergunning heeft gegeven aan Icesave
is geen knip voor de neus waard als ze nu niet op de bres gaan staan voor de spaarders. Overigens heeft Bos wel 17 miljard
in Fortis gestoken maar de 120.000 Icesave spaarders kunnen het dak op.

p.s. overigens gaat de Fiscus er van uit dat de Nederlander 4% van zijn spaargeld maakt en pakt daar vervolgens
de helft van.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 okt 2008, 15:44

Rutger,, mijn branche is een beetje apart.. slapen gaat altijd door.. dus ook de verkoop van matrassen.. het ziet er niet naar uit dat er een tijd komt dat mensen geen matrassen meer nodig hebben.
Das in mijn branche ook zo............................des te slechter de economie, des te meer werk ik heb...........................laat maar komen die recessie :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 09 okt 2008, 16:27

Nog een keertje terug in de tijd.

Binnen maand 25.000 spaarders voor Icesave
Het IJslandse Icesave heeft een maand na de introductie op de Nederlandse markt al ruim 25.000 spaarders weten te lokken.

Icesave is de nieuwe internetspaarbank van de Landsbanki uit Reykjavik. De IJslandse bank introduceerde afgelopen 29 mei de eerste vrij beschikbare spaarrekening met 5 procent rente. Een gouden greep, zo blijkt: de eerste dag meldden zich meteen een kleine vierduizend spaarders. Sindsdien houdt de toeloop aan en noteert Icesave dagelijks 700 nieuwe klanten.

De IJslandse bank noemt dit aantal boven verwachting. ,,Zoveel aanmeldingen in korte tijd hadden we absoluut niet verwacht", zegt Martijn Hohman, directeur Icesave Nederland. Icesave verwacht dat de huidige trend de komende tijd aanhoudt.

De helft van de nieuwe klanten heeft niet eerder bij een buitenlandse bank gespaard. Volgens Icesave een teken dat spaarders vertrouwen hebben in de IJslandse aanbieder. Dit vertrouwen blijkt volgens woordvoerder Charlotte de la Rembelje ook uit de bedragen die spaarders op hun nieuwe spaarrekening zetten. ,,Mensen brengen net zo vaak grote als kleine bedragen in."

Garantie op uw spaargeld
Mocht Landsbanki, dat vorig jaar 520 miljoen euro winst maakte, toch in problemen komen dan is er voor de meeste mensen weinig aan de hand: tot 20.877 euro garandeert de IJslandse Centrale Bank al het ingelegde spaargeld, tussen 20.877 en 40.000 euro keert De Nederlandsche Bank nog eens 90 procent uit.

Tegelijk met het aantal spaarders peilde Icesave de klanttevredenheid. Die blijkt groot, zo constateert Intomarkt Gfk. 91 procent van de nieuwe spaarders is tevreden over Icesave, 56 procent geeft zelfs het cijfer acht of hoger.

Klantenservice
De IJslandse bank geeft wel aan dat er door het grote aantal aanmeldingen enige tijd problemen zijn geweest met het tijdig beantwoorden van e-mail. Inmiddels heeft de klantenservice extra mensen aangenomen en krijgen klanten weer binnen één werkdag antwoord.

Icesave liet ook onderzoeken met welk doel spaarders hun spaargeld opzij zetten. Die redenen zijn divers: 46 procent geeft aan geen specifiek doel te hebben, 35 procent spaart om een buffer te hebben, 27 procent doet dat voor het pensioen.

Bijna 80 procent heeft voor de IJslandse bank gekozen wegens de hoge rente.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 09 okt 2008, 16:31

Rico schreef:Nog een keertje terug in de tijd.

Binnen maand 25.000 spaarders voor Icesave
Het IJslandse Icesave heeft een maand na de introductie op de Nederlandse markt al ruim 25.000 spaarders weten te lokken.

Icesave is de nieuwe internetspaarbank van de Landsbanki uit Reykjavik. De IJslandse bank introduceerde afgelopen 29 mei de eerste vrij beschikbare spaarrekening met 5 procent rente. Een gouden greep, zo blijkt: de eerste dag meldden zich meteen een kleine vierduizend spaarders. Sindsdien houdt de toeloop aan en noteert Icesave dagelijks 700 nieuwe klanten.

De IJslandse bank noemt dit aantal boven verwachting. ,,Zoveel aanmeldingen in korte tijd hadden we absoluut niet verwacht", zegt Martijn Hohman, directeur Icesave Nederland. Icesave verwacht dat de huidige trend de komende tijd aanhoudt.

De helft van de nieuwe klanten heeft niet eerder bij een buitenlandse bank gespaard. Volgens Icesave een teken dat spaarders vertrouwen hebben in de IJslandse aanbieder. Dit vertrouwen blijkt volgens woordvoerder Charlotte de la Rembelje ook uit de bedragen die spaarders op hun nieuwe spaarrekening zetten. ,,Mensen brengen net zo vaak grote als kleine bedragen in."

Garantie op uw spaargeld
Mocht Landsbanki, dat vorig jaar 520 miljoen euro winst maakte, toch in problemen komen dan is er voor de meeste mensen weinig aan de hand: tot 20.877 euro garandeert de IJslandse Centrale Bank al het ingelegde spaargeld, tussen 20.877 en 40.000 euro keert De Nederlandsche Bank nog eens 90 procent uit.

Tegelijk met het aantal spaarders peilde Icesave de klanttevredenheid. Die blijkt groot, zo constateert Intomarkt Gfk. 91 procent van de nieuwe spaarders is tevreden over Icesave, 56 procent geeft zelfs het cijfer acht of hoger.

Klantenservice
De IJslandse bank geeft wel aan dat er door het grote aantal aanmeldingen enige tijd problemen zijn geweest met het tijdig beantwoorden van e-mail. Inmiddels heeft de klantenservice extra mensen aangenomen en krijgen klanten weer binnen één werkdag antwoord.

Icesave liet ook onderzoeken met welk doel spaarders hun spaargeld opzij zetten. Die redenen zijn divers: 46 procent geeft aan geen specifiek doel te hebben, 35 procent spaart om een buffer te hebben, 27 procent doet dat voor het pensioen.

Bijna 80 procent heeft voor de IJslandse bank gekozen wegens de hoge rente.
Je hebt een stukje overgeslagen. :wink:

RVV

Bericht door RVV » 09 okt 2008, 16:34

Wie heeft van de IJslandse Centrale bank een briefje ontvangen waar dat op staat :?:

Het blijft schermen met een schijnveiligheid..

HSR

Bericht door HSR » 09 okt 2008, 16:35

Is het zo raar dan dat mensen voor die extra procent rente gaan ? Lijkt mij niet, de bank is notabene goedgekeurd door de DNB en gezien de persberichten voldoende solvabel. Ik vind het niet inhalig, ik vind het betrekkelijk logisch. DNB heeft in deze tot op zekere hoogte gefaald.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 09 okt 2008, 16:37

Rico schreef:Wie heeft van de IJslandse Centrale bank een briefje ontvangen waar dat op staat :?:

Maar dan stel ik het hele stuk ter discussie!

De DNB had dan Icesave op de vinger moeten tikken dat er een valse voorstelling van zaken werd gegeven.

Michel P

Bericht door Michel P » 09 okt 2008, 16:44

hugo schreef:Is het zo raar dan dat mensen voor die extra procent rente gaan ? Lijkt mij niet, de bank is notabene goedgekeurd door de DNB en gezien de persberichten voldoende solvabel. Ik vind het niet inhalig, ik vind het betrekkelijk logisch. DNB heeft in deze tot op zekere hoogte gefaald.
Het ging in het begin zelfs om een renteverschil van 2 a 2,5% t.o.v. de Rabo, ING, ABN AMRO, Fortis Postbank e.d. alleen Turkse banken boden een vergelijkbaar tarief. De "gerenomeerde NL banken" zijn niet zo goed voor de gemiddelde spaarklant. Consumenten organisaties riepen klanten op eens te gaan shoppen, en een verklaring van DNB mag toch als betrouwbaar worden geacht. Of stelt de controle van DNB (zie ook Fortis circus) in de praktijk geen flikker voor! Ik denk dat laatste, onder het mom, het zal wel los lopen.

Michel

RVV

Bericht door RVV » 09 okt 2008, 16:50

Ja leuk en aardig maar DNB verkocht het product niet... Mensen denken gewoon niet na of het fout kan gaan.. zal wel loslopen.. Gelukkig hebben we Sinterklaas nog :bag:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 09 okt 2008, 16:52

Michel P schreef:
hugo schreef:Is het zo raar dan dat mensen voor die extra procent rente gaan ? Lijkt mij niet, de bank is notabene goedgekeurd door de DNB en gezien de persberichten voldoende solvabel. Ik vind het niet inhalig, ik vind het betrekkelijk logisch. DNB heeft in deze tot op zekere hoogte gefaald.
Het ging in het begin zelfs om een renteverschil van 2 a 2,5% t.o.v. de Rabo, ING, ABN AMRO, Fortis Postbank e.d. alleen Turkse banken boden een vergelijkbaar tarief. De "gerenomeerde NL banken" zijn niet zo goed voor de gemiddelde spaarklant. Consumenten organisaties riepen klanten op eens te gaan shoppen, en een verklaring van DNB mag toch als betrouwbaar worden geacht. Of stelt de controle van DNB (zie ook Fortis circus) in de praktijk geen flikker voor! Ik denk dat laatste, onder het mom, het zal wel los lopen.

Michel
Als centrale banken al niet meer vertrouwd kunnen worden dan hebben we pas een probleem. :wink:

Michel P

Bericht door Michel P » 09 okt 2008, 16:55

RutgerK schreef:
Michel P schreef:

Michel
Als centrale banken al niet meer vertrouwd kunnen worden dan hebben we pas een probleem. :wink:
Toch denk ik dat veel mensen zo hun twijvels hebben bij het functioneren.............. en ja dat is een probleem!

Michel

Niall

Bericht door Niall » 09 okt 2008, 17:07

En welke bank heeft nog een Triple A-statuts :bag:

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 09 okt 2008, 17:15

Het fundament onder iedere economie is vertrouwen.....
Zodra er geen vertrouwen meer is zijn de gevolgen niet te overzien....

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 09 okt 2008, 17:47

Dit is pas oplichterij: 20 euro om je aan te melden op een website: http://www.nu.nl/news/1782109/30/Websit ... esave.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Stel dat 10% van de gedupeerden zich aanmeldt. KASSA. Waarom werkt nu.nl mee aan dit soort praktijken?? Je moet gewoon naar DNB en de IJslandse, daar heb je deze website niet voor nodig.

Ze hebben ook een forum, lol:
1. Martijn
09.10.08 17:42 Graai-initiatief (Antwoord opstellen)
Lekker bij iedereen 20 Euro plukken en vervolgens na een deal bij IceSave ook daar nog eens een tegemoetkoming cashen (net als woekerpolis-'belangerbehartigers'). Maar ja, je geeft al aan dat je een jurist bent, dus kan je dit graaigedrag verwachten.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 09 okt 2008, 17:54

Dennis Cavallino schreef:Dit is pas oplichterij: 20 euro om je aan te melden op een website: http://www.nu.nl/news/1782109/30/Websit ... esave.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Stel dat 10% van de gedupeerden zich aanmeldt. KASSA. Waarom werkt nu.nl mee aan dit soort praktijken?? Je moet gewoon naar DNB en de IJslandse, daar heb je deze website niet voor nodig.

Ze hebben ook een forum, lol:
1. Martijn
09.10.08 17:42 Graai-initiatief (Antwoord opstellen)
Lekker bij iedereen 20 Euro plukken en vervolgens na een deal bij IceSave ook daar nog eens een tegemoetkoming cashen (net als woekerpolis-'belangerbehartigers'). Maar ja, je geeft al aan dat je een jurist bent, dus kan je dit graaigedrag verwachten.
Was te verwachten alsl 30% zich aanmeld heb je al € 720.000,- om te gaan babbelen en mailtjes rond te sturen.

RVV

Bericht door RVV » 09 okt 2008, 20:22

Ja.. waar leed is..komen..de jakhalzen en aasgieren op af....

Nouja veel Icesavers zullen wel niet reageren.. alle poen is toch op :bag:

RobS

Bericht door RobS » 09 okt 2008, 21:12

Rico schreef:Wie heeft van de IJslandse Centrale bank een briefje ontvangen waar dat op staat :?:

Rico, we leven niet meer in het stenen tijdperk.

Casper

Bericht door Casper » 09 okt 2008, 22:23

Wall Street staat op dit moment ook weer ruim 7% in het rood.....

Binnen afzienbare tijd zal het onvermijdelijk zijn dat ook de gewone burger deze gevolgen gaat merken.....Ik vrees voor een helehoop banen. waar onder die van mezelf...

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 okt 2008, 22:44

107 Teletekst do 09 okt
20 miljard voor financiële sector

` De Nederlandse staat stelt 20 miljard
euro beschikbaar om gezonde financiële
instellingen te ondersteunen.Dat heeft
minister Bos (Financiën) bekendgemaakt
op een persconferentie met president
Wellink van De Nederlandsche Bank.

De miljardensteun moet bedrijven die
"in essentie gezond" zijn,beschermen
tegen de schokken van de kredietcrisis.
Het gaat niet alleen om banken,maar ook
om verzekeraars,benadrukte Bos.

Hij verontschuldigde zich voor het feit
dat premier Balkenende niet aanwezig
was bij de persconferentie.De premier
moest verstek laten gaan omdat zijn
vader zeer ernstig ziek is,zei Bos.

romo

Bericht door romo » 09 okt 2008, 22:45

108 Teletekst do 09 okt
Bos:spaarders Icesave krijgen geld

` Nederlanders die spaarden bij de
IJslandse internetbank Icesave krijgen
zeker 100.000 euro terug,"linksom of
rechtsom".Dat zei minister Bos van
Financiën op een persconferentie.

In principe moet IJsland de eerste
20.000 euro vergoeden,maar de IJslandse
premier Haarde zegt dat dat niet gaat
lukken.Morgen gaat een Nederlandse
delegatie naar IJsland voor overleg.

Icesave kan zijn verplichtingen niet
nakomen door problemen bij Landsbanki,
het moederbedrijf.De internetbank heeft
alle kantoren en callcenters gesloten,
waardoor 120.000 Nederlandse spaarders
niet meer bij hun geld kunnen.

Fernando

Bericht door Fernando » 09 okt 2008, 22:45

Weide1 schreef:
Dennis Cavallino schreef:. Maar je hebt wel gelijk dat je normaal gesproken niet in sprookjes moet geloven van mensen die geld komen beloven.
Alles wat te mooi lijkt om waar te zijn, is dat ook. Links laten liggen dus.
Die lijst van gereden auto's van jou lijkt ook te mooi om waar te zijn. Links laten liggen dus..... :bag: :angel:
Laatst gewijzigd door Fernando op 09 okt 2008, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 09 okt 2008, 22:45

Wouter Bos net op TV, linksom of rechtsom tot 100000 euro zal alles gegarandeerd worden. Dus je kunt weer goed slapen vanacht,...en nu we toch over slapen hebben.. maak ik gelijk even van de gelegenheid gebruik...

Ik ga namelijk nachtkluismatrassen verkopen.. dat zijn matrassen van 500 kilo zwaar.. met een ingebouwde nachtkluis, waar je veilig elke nacht voor het slapen gaan je geld kan storten. In combinatie met dit nachtkluismatras krijg je een eigen pin automaat, die in je eigen buitenmuur word ingebouwd. Tevens een in home gesloten netwerk, waarmee je veilig off line kunt internetbankieren. Dit alles voor het luttele bedrag, van 15000 euro.. NU ALLEEN DEZE WEEK>> met gratis rentemuntjes die een fictief rendement opleveren van 6%.

:D

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 09 okt 2008, 22:45

Onze centen dus....

romo

Bericht door romo » 09 okt 2008, 22:45

124 Teletekst do 09 okt
Wall Street weer diep in het rood

` De beurzen op Wall Street zijn na een
hogere opening weer diep in de rode
cijfers gedoken.Vooral de laatste uren
doken de koersen snel omlaag.De Dow-
Jonesindex sloot uiteindelijk met 7,3
procent verlies op 8579 punten.

Het was de zevende dag met fors verlies
op rij in New York.Beleggers vrezen dat
de renteverlaging die gisteren bekend
werd gemaakt,een wereldwijde recessie
niet kan voorkomen.

Eerder op de dag sloten ook de beurzen
in Europa met verlies,nadat ze bijna de
hele dag op winst hadden gestaan.De AEX
sloot uiteindelijk 1,3 procent lager op
281,97 punten.

De paniek wordt alsmaar groter.................................... :bag:

Casper

Bericht door Casper » 09 okt 2008, 23:00

Ik begin m'n idee om drank en sigaretten in te slaan steeds minder debiel te vinden....

Plaats reactie