Corsa D OPC - Verkocht...

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Thommy

Re: Corsa D OPC - MOTOR 3..............

Bericht door Thommy » 07 okt 2008, 18:07

jep... hij staat nog steeds bij Opel en daar staat die best...

er was een man van Opel NL langs gekomen om te kijken naar de schade... loop er daar in de garage een STUK STROND en die verteld wat ik allemaal met de Corsa doe en heb gedaan o.a. de track days en chiptunen... :blabla:

de man zonder te kijken 1 groot rode kruis over het formulier... niet vergoed... :(

laten nu door de lease een second opinion uitvoeren waardoor de werkelijke schade is ontstaan................

intotaal dus alles KUT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Shakes

Bericht door Shakes » 07 okt 2008, 18:11

damn

Hoor het verhaal verder morgen wel.

N.

allen

Bericht door allen » 07 okt 2008, 18:21

Trackdays of niet, dat blok hoort gewoon heel te blijven. Even ervan uitgaande dat je hem netjes warm rijdt.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 07 okt 2008, 18:46

allen schreef:Trackdays of niet, dat blok hoort gewoon heel te blijven. Even ervan uitgaande dat je hem netjes warm rijdt.
Maar als je dit in combinatie met (chip)tuning gaat doen wordt het een ander verhaal en dat zal een dealer helaas maar waar niet fijn vinden.

Wel klote daar je daar ff verlinkt werd :?

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 07 okt 2008, 19:14

Ik ken het hele verhaal niet, maar was het blok ook 3x getuned, of alleen het eerste blok?

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 07 okt 2008, 19:25

Misschien speel ik een klein beetje advocaat van de duivel en het is allemaal erg kut maar ergens begrijp ik de reactie van de garage / Opel vent wel een beetje :hmmm: , met name dat chiptunen is gewoon een risico, 225 pk uit een 1.6 blokje is niet niks dus alles krijgt wat meer te lijden. :) Als ik fabrikant was geweest en dit was bij een klant van me gebeurd, dan had ik wellicht hetzelfde geroepen.

Desondanks sterkte met het oplossen, mag natuurlijk nog steeds niet gebeuren dit.

Fernando

Bericht door Fernando » 07 okt 2008, 19:25

zwaar klote allemaal maar wat een *****zak loopt daar in die toko zeg.... :bag:

allen

Bericht door allen » 07 okt 2008, 19:38

Over de tuner heb ik even niet op gelet. :oops:
Was er niet pas een draadje waar ook al iets stond over het niet hebben van garantie wanneer je een bmw zou 'opvoeren'?

Harrie

Bericht door Harrie » 07 okt 2008, 20:12

Ik heb nog niet gelezen wat het probleem nu eigenlijk was met blok no3. Moet wel iets bijzonders zijn om zomaar meteen een heel blok te vervangen. Is/was het blok van jou ook getuned?

SteV6

Bericht door SteV6 » 07 okt 2008, 20:51

De werkuren die een dealer aan garantiewerk moet besteden worden die vergoed door de importeur of zijn dat kosten voor het dealerschap?

SteV6

Erik K.

Bericht door Erik K. » 07 okt 2008, 21:27

Een dealer heeft zich te houden aan arbeidsloontijden verstrekt door de importeur.
b.v. voor een versnellingsbak vervangen kan 6uur staan volgens de importeur, dan krijgt de dealer dat vergoed.
Doe je er 3 uur over, dan win je wat, doe je er langer dan 6 uur heb je pech tenzij je als dealer heel goed kunt onderbouwen waarom je er langer mee bezig bent geweest en dan nog wordt het moeilijk.
Diagnosetijd bij een garantieklus is dan ook vaak een discussie.
Verder ligt het uurloon voor een garantieklus ook lager dan het normale uurloon en uiteraard verdien je op de onderdelen geen moer.

Luco

Bericht door Luco » 07 okt 2008, 21:36

Ja ik weet niet of je alledrie de motoren hebt getuned, maar dan kan ik me voorstellen dat het garantieverhaal een keer ophoud.
En als ik soms zie hoe je met auto's omgaat, is niet beledigend bedoelt, maar zo zou ik er nooit mee omgaan.

Lex

Bericht door Lex » 07 okt 2008, 21:44

Ik dacht dat Opel blokken hufterproof waren :evil:

Kom op Luco, heb je wel eens gezien hoe er met een gemiddelde pers auto van de importeur wordt omgegaan.....dit is gewoon prut kwaliteit.

Luco

Bericht door Luco » 07 okt 2008, 21:46

Lex schreef:Ik dacht dat Opel blokken hufterproof waren :evil:

Kom op Luco, heb je wel eens gezien hoe er met een gemiddelde pers auto van de importeur wordt omgegaan.....dit is gewoon prut kwaliteit.
Ik trap spullen van een ander niet af en volgens mij heb jij nog nooit gezien hoe die ermee omgaat soms, dus snap niet dat je weer perse moet reageren :bag: :bag:

allen

Bericht door allen » 07 okt 2008, 22:47

Dat wil ik toch wel bestrijden. dBilas haalt er tot 260 pk uit en geeft daar vervolgens 2 jaar garantie op. Alleen chippen zitten ze dacht ik ook rond de 225 pk en ook dan heb je 2 jaar garantie. Zoals ik al eerder zei, het blok zou heel moeten blijven indien deze correct behandeld wordt.
Ik heb Thommy nooit bezig gezien met de Corsa, dus daar wil ik me zelf niet over uit laten. Ik kan je wel melden dat wanneer je jouw blok vanaf koud direct 110% op z'n flikker geeft, dat deze het ook geen 10k uit zal houden. Dat maakt het niet per definitie een prutsblok. :whistle:

Iedereen maar weer even afwachten wat er uiteindelijk uitrolt.

En ben ik nu de enige die leest dat het tweede blok geklapt is en dat hij NU naar blok 3 moet? Er zijn (nog) geen 3 blokken geploft. :please:

Thommy

Bericht door Thommy » 07 okt 2008, 23:13

luco hornsveld schreef:Ja ik weet niet of je alledrie de motoren hebt getuned, maar dan kan ik me voorstellen dat het garantieverhaal een keer ophoud.
En als ik soms zie hoe je met auto's omgaat, is niet beledigend bedoelt, maar zo zou ik er nooit mee omgaan.
?????

naar mijn weten ga ik niet achtelijk om met auto's... laat de motor altijd eerst warm worden en waneeer deze warm is pas het gas erop... nooit en te nimmer rij ik met 110% gas weg met een koude motor!
en dat ik het gas intrap op zandvoort... daar is die toch voor...
allen schreef:

Dat wil ik toch wel bestrijden. dBilas haalt er tot 260 pk uit en geeft daar vervolgens 2 jaar garantie op. Alleen chippen zitten ze dacht ik ook rond de 225 pk en ook dan heb je 2 jaar garantie. Zoals ik al eerder zei, het blok zou heel moeten blijven indien deze correct behandeld wordt.
Ik heb Thommy nooit bezig gezien met de Corsa, dus daar wil ik me zelf niet over uit laten. Ik kan je wel melden dat wanneer je jouw blok vanaf koud direct 110% op z'n flikker geeft, dat deze het ook geen 10k uit zal houden. Dat maakt het niet per definitie een prutsblok. :whistle:

Iedereen maar weer even afwachten wat er uiteindelijk uitrolt.

En ben ik nu de enige die leest dat het tweede blok geklapt is en dat hij NU naar blok 3 moet? Er zijn (nog) geen 3 blokken geploft. :please:

mijn eerste blok klapte door een fabrikage fout in de drijfstang... officielle brief van OPEL, blok klapte overigens na 8000 km... kan natuurlijk niet!

nu het 2de blok is een klepstoter (heb de officiele brief nog niet gehad) verrot gegaan en is de zuiger gescheurd... ofzoiets... ga morgen verhaal halen bij OPEL HOFPLEIN want het duurd mij iets te lang......

en het 3de blok ligt nog in duitsland en die moet er dus nog in... IK HEB DUS GEEN 3 BLOKKEN OPGEBLAZEN!!!!!!
volgende week gaat de Corsa naar APP-Racing voor een second opinion, want die gelooft nooit dat dit door CHIP-tunen kan gebeuren...
een TUNER als EDS die als een van de beste OPEL/VAXHAUL/HOLDEN tuner bekend staat gaat natuurlijk geen CORSA's chip-tunnen met gevolg dat er 100.000 man met een verrote Corsa even verhaal komen halen...
APP en andere bedrijven zeggen ook dat dit verhaal zeker niet door de tuning kan komen! dan zijn er hele andere problemen...

en idd 225 PK voor een 1.6 kan gewoon... er rijden al Corsa's rond met +-400pk en die houden het gewoon vol... iig met meer km's als mijn 2 blokjes......................

al met al
:shithappens:

RVV

Bericht door RVV » 07 okt 2008, 23:16

Tuning zal men wel aangrijpen om er onder uit te komen.. jammer genoeg :'(

Thommy

Bericht door Thommy » 07 okt 2008, 23:18

Rico schreef:Tuning zal men wel aangrijpen om er onder uit te komen.. jammer genoeg :'(

dat is het idd...

maar na dit grapje komen er nooit meer OPEL's bij GEOMEGA...
dit 1: door de onbeschofte houding van de dealer
2: door het vertellen van de tuning icm circuit
3: de service van OPEL NL
4: je bij VAG van de fabriek-af kan laten chippen MET garantie :D

:df:

Luco

Bericht door Luco » 07 okt 2008, 23:19

Thommy, ik heb alleen gezegd dat ik er zo niet mee om zou gaan :thumbup:

Blijft natuurlijk klote dat het gebeurd :cry: :cry:

allen

Bericht door allen » 08 okt 2008, 10:06

Ja VW kan dat wel garantie geven, maar dat is ook niet bij 'iedere' willekeurige tuner lijkt me. Voorts zit een GTI op 200 pk op een 2 liter (als ik me niet vergis) en heeft de Corsa vast 195 pk uit een 1.6 liter. Je kunt het dus ook zien als dat Opel hem vast zelf voor je gechipped heeft. :wink:
Met 400 pk ga ik er gemakshalve maar vanuit dat er wel het nodige geld tegenaan is gesmeten en dat het in theorie al lang niet meer hetzelfde, door Opel geleverde blok is.

Ga ze nu maar op :hammer: met het verzoek om nog eenmaal je blok te ruilen.

Lex

Bericht door Lex » 09 okt 2008, 10:14

luco hornsveld schreef:

Ik trap spullen van een ander niet af en volgens mij heb jij nog nooit gezien hoe die ermee omgaat soms, dus snap niet dat je weer perse moet reageren :bag: :bag:

Sorry hoor Luco, maar ik ken Tom iets langer dan vandaag en weet hoe hij met zijn spullen omgaat. :roll:

Maar hoe gaat het nu aflopen?

Luco

Bericht door Luco » 09 okt 2008, 11:26

Lex schreef:
luco hornsveld schreef:

Sorry hoor Luco, maar ik ken Tom iets langer dan vandaag en weet hoe hij met zijn spullen omgaat. :roll:

Maar hoe gaat het nu aflopen?
laat maar:sealed: :sealed: :sealed: :sealed:

RVV

Bericht door RVV » 09 okt 2008, 11:32

Nah.. Luco :angel: ik hoef niet eens in te grijpen :forum: :mrgreen:

Thommy

Bericht door Thommy » 09 jan 2009, 10:49

Even een up-date omtrent het stuk afval op wielen...

De auto zou weg gaan voor een second opinion, MAAR Opel hofplein voelde het lijk al drijven dat hun de auto niet mochten repareren dus die hadden contact gezocht de PON-autolease om te vragen of de auto gerepareerd kon worden.
Al met al een paar dagen later bellen ze ons vrolijk op de auto is weer klaar… KLAAR? Hier is totaal geen opdracht voor gegeven vanuit GEOMEGA… als de garantie toch al vervallen is door de tuning, maken we zeker lekker zelf uit hoe we dit barrel repareren…
Nu wilde hofplein de auto komen brengen… doe deze het niet… wand ze hadden de chiptuning niet overschreven met standaard software, want dat kunnen wij niet, als dus OPEL HOFPLEIN. Wat voor K*T garage ben je dan als je geen software kan overschrijven!! Met als gevolg een hele nieuwe board computer a €1000,-!!!!!!!!! Dan denk je een blok 4000,- + een computer 1200,- + onderzoek kosten 2000,- dat zal die wel weer rijden… NIET!!!! Na een week zoeken en k*tten en doen kwamen ze erachter dat de ABS module kapot was gegaan ook ‘door’ de tuning natuurlijk. Hup weer 1000,- op de rekening erbij.
Nu hebben we hem gister eindelijk opgehaald na 4maanden K*TTEN bij OPEL HOFPLEIN(een collega van mij heeft hem opgehaald) en ik start dat HOK… en je raad het al, NOGSTEEDS een storing in het motormanagement!!!!
Dus vandaag gaan we even in de showroom kijken bij HOLPLEIN, alleen dan gaan we in de showroom kijken met de Corsa nog onder mn kont!!! Het is toch niet te geloven een rekening van 8200,- EX BTW en nog steeds doet dat T*RING hok het niet!!!!!

We hadden voor 2000,- max klaar kunnen zijn als we hem zelf hadden gerepareerd.
Uiteindelijk stond er in het rapport oorzaak onbekend!
De 4e injector was kapot gegaan, waardoor de 4de cilinder en zuiger ernstig waren beschadigt. Dit was het probleem… onze oplossing was dus, het blok honen, oversized cilinders erin andere injectoren en klaar… nee DE dealer doet het lekker zelf en je bent 6000,- meer kwijt!!!!!

Heb er echt geen woorden voor!!!!

Grt Thommy
Laatst gewijzigd door Thommy op 09 jan 2009, 11:56, 2 keer totaal gewijzigd.

Joost H.

Re: Corsa D OPC - MOTOR 3..............update

Bericht door Joost H. » 09 jan 2009, 10:56

Wat een LEF ! :wtf:

Plaats reactie