The Empire State

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Metchu

Re: New York City!

Bericht door Metchu » 05 okt 2008, 17:46

te kort! :(

Maus335i

Bericht door Maus335i » 05 okt 2008, 17:47

I know! Nog tips trouwens? :D

Xave30

Bericht door Xave30 » 05 okt 2008, 17:48

Enjoy the Big Apple for me woul ya !! :beer: :hosanna:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 05 okt 2008, 17:57

Zeker tips! Doe Rockefeller Center even aan en bezoek zeker ook het Central Park. Ook Times Square en Broadway zijn een aanrader (vooral als het avond is!)

Als je nog tijd over hebt is het ook zeker leuk om een rondvaart te doen rond het hele eiland. Dan vaar je onder andere langs het Statue of Liberty en zie je heel mooi de skyline van NYC. :)

Verder, gewoon rondwandelen! Je kan ook een bustour maken, dan kom je ook in Harlem en Chinatown. De metro is een goed vervoersmiddel in NYC, niet heel duur volgens mij en je komt overal lekker snel. :)

Als je van Apple houdt, dan zou ik ook de Apple store bezoeken, héél mooi! Als ik het goed heb zat daarnaast ook een héle grote speelgoed winkel, klinkt misschien kinderachtig, maar is leuk om keer bezocht te hebben. :)

Veel plezier!

Groeten van PG, die vorig jaar in de USA was (ook NYC dus)

Christoph

Bericht door Christoph » 05 okt 2008, 18:11

Als het weer het toelaat is het wel de moeite om over het water te gaan, maar zou ik zeker geen rondvaart doen. Kost je knaken om tussen de jappen eerst in de rij te staan en dan @ statue of liberty te staan, beter pak je de gratis Staten Island Ferry. Je ziet ook alles, vaak een stuk rustiger, sneller en Hollands > gratis!

Ik weet niet waar je van houd maar in Brooklyn zijn erg mooie gallerijen, net als rond chelsea natuurlijk. Pak de metro naar Brooklyn, loop terug over de brooklyn bridge. Tussen SoHo en Washington Square kan je erg leuk eten en chillen. Central Park was al genoemd, Whitney en Guggenheim zou ik ook zeker bezoeken, beide hebben altijd erg mooie exposities:

http://www.guggenheim.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.whitney.org/" onclick="window.open(this.href);return false;

Om ook echt wat "incrowd" mee te maken moet je wanneer je aankomt even een krantje scoren van wat er te doen is in New York die week, elke kiosk heeft die en vaak kan je daar echt hele leuke dingen in vinden.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 05 okt 2008, 18:20

zakelijk? 4 dagen is wat aan de korte kant voor vakantie aangezien de trip ook niet bepaald gratis is...

Shakes

Bericht door Shakes » 05 okt 2008, 18:26

Ik ben er niet zo thuis.........veel plezier toegewenst :thumbup:

N

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 05 okt 2008, 18:47

@ Porsche gek. De Apple Store ;):
Afbeelding

Leuk dat je ook naar NYC gaat Maurice. 2e keer voor jou toch??
Zoals PG al zegt. Bezoek 's avonds Rockefeller Tower. Deze is bijna net zo hoog als het Empire State Building. Voordeel is dat je dan de Empire in je uitzicht hebt. Die is namelijk erg fraai om te zien. Andersom, dus van boven de Empire, naar het Rockefeller is namelijk niet echt interessant.
Waar je absoluut naartoe moet is Soho. Schitterende wijk met heerlijke restaurantjes en barretjes. Het is tevens de wijk waar heel modebewust NY woont. Dus zul je veel mooie dames (modellen) op straat tegenkomen ;).
Daarnaast zijn er natuurlijk de toeristische dingen als Times Square, China Town en één straat verder ook Little Italy. En ja.....Ground Zero blijft toch ook erg indrukwekkend!
En ja, als je tijd en zin hebt op een mooie heldere dag, maak dan een mooie wandeling vanaf Manhattan over de Brooklyn Bridge om aan de andere kant aan het einde van de brug in de beste en meeste beroemde pizzeria van NYC een hapje te gaan eten. Grimaldi's, vele vele sterren zijn je voorgegaan.

Maar bovenal, geniet lekker van deze wereldstad. Ik zou zelf ook zo weer terug willen. Zomer 2007 ben ik er geweest, hier mijn foto's - LINK -

Tom V

Bericht door Tom V » 05 okt 2008, 21:26

Die speelgoedzaak waar PG het over heeft is FAO Schwartz, dure spul. Overigens even lekker terrasje pakken in SoHo is ook mooi, enorm contrast met het drukke centrum.

Christoph

Bericht door Christoph » 05 okt 2008, 21:31

En mocht Miami niet door gaan, en je blijft in NY... weet ik nog wel wat leuke plekken @ meat packing district om nog even te stappen komend weekeind :P

Maus335i

Bericht door Maus335i » 06 okt 2008, 14:25

Bedankt voor de tips! Zullen zeker van pas komen :D

Helaas beginnen we de vakantie al met 4,5 uur vertraging.. we zitten op Schiphol te wachten, zzz :(

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 06 okt 2008, 14:45

Een goed begin is het halve werk :bag: Desalniettemin: Enjoy :thumbup:

Rein

Bericht door Rein » 06 okt 2008, 16:24

Gaaf!!

mooi topic over NYC:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... t=new+york" onclick="window.open(this.href);return false;

RobS

Bericht door RobS » 07 okt 2008, 07:53

Ik verterk komende dindsag voor 6 dagen naar NYC :banaan:

Tom V

Bericht door Tom V » 07 okt 2008, 08:50

Lekker hoor! Veel plezier alvast!

Maus335i

Bericht door Maus335i » 08 okt 2008, 00:07

Live from New York!

Meeste van jullie liggen al te pitten, wij beginnen zo aan het avondeten :) Mijn poten zijn kapot van de eerste dag! Vrijwel de hele dag gewandeld, maar je komt elke block wel IETS gaafs tegen. Dit is echt zó mijn stad haha.

Mark, helaas vonden we de Apple Store erg tegenvallen :P Niet voor herhaling vatbaar... Wandeling 's morgens in Central Park daarentegen wel! De meeste voertuigen die je hier spot zijn limousine's of limousine-achtigen. S550 (stuk of 40), A8 (stuk of 10), 760Li (you get the point), Lexus 600 (Hybrid) enz. We hopen nog wat speciaals te spotten van de week!

Rob, kunnen we even meeten haha

Lee M3

Bericht door Lee M3 » 08 okt 2008, 00:10

Sounds good, Maurice. Alleen wel een beetje kort.

Ga je nog wat leuke foto's maken?

Maus335i

Bericht door Maus335i » 08 okt 2008, 00:13

Stylez M3 schreef:Sounds good, Maurice. Alleen wel een beetje kort.

Ga je nog wat leuke foto's maken?
Reken maar haha, ik heb al een foto of 120 geloof ik van dag 1. Miami gaat waarschijnlijk toch door, dus daar komt ook nog genoeg leuks van.

S63 AMG ook gespot trouwens, die kerel gaf even goed gas. Wat een heerlijk geluid!

Tom

Re: New York

Bericht door Tom » 08 okt 2008, 00:21

Maurice z'n topic over NYC even samengevoegd met het oude topic van Rebel.

Xave30

Bericht door Xave30 » 08 okt 2008, 01:05

Nice Maurice 8) 8)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 11 okt 2008, 01:28

Gisteren zijn we in Miami aangekomen om vervolgens om 12 uur snachts nog even in te checken in het Hilton Downtown hotel. Taxichauffeur snapte de bedoeling niet helemaal en ik zocht voor de zekerheid het adres er nog maar eens even bij. Blijkt dat we in een Hilton hotel zitten "wat net van naam veranderd was". Met die opmerking kreeg ik al argwaan en inderdaad, we komen terecht in een "construction yard". De lobby was een enorme rotzooi en overal waren ze nog aan het werk. De hotelkamer was verder prima, maar ook het zwembad was een enorm zooitje. Nadat we even getwijfeld hebben om Alberto Stegeman te bellen van "Red mijn vakantie" :mrgreen: toch maar besloten het hotel te annuleren en een ander hotel te zoeken aan Ocean Drive (aan zee).

Waar het vervolgens HEERLIJK is!! 27 graden, zonnetje op je kop en zeewatertemperatuur van zo'n 23 graden. Mooie auto's, mooie vrouwen en een mooie helderblauwe zee. En dan te bedenken dat we Miami bijna hadden overgeslagen! :)

@Tom, nu wordt het een Miami topic haha ;)

Xave30

Bericht door Xave30 » 11 okt 2008, 11:04

8) 8)

¡Bienvenido a Miami ! ..... :muziekje: :clap:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 11 okt 2008, 13:18

Mtechnik schreef:8) 8)

Will Smith ;)

Erik335i

Bericht door Erik335i » 12 okt 2008, 01:27

Vandaag erachter gekomen dat 'goedkoop' auto's kopen ook zijn nadelen heeft! Niet te geloven hoe ze hier met exclusieve wagens omgaan.

We (Maurice en ik) haalden vanochtend (vol verwachting) een BMW M6 op bij een verhuurbedrijf hier in Miami. Op het eerste gezicht echt een TOPwagen. Wit, cabrio, M6, dat moet wel goedkomen zou je zeggen! Maar bij het eerste stootje gas wat we mochten geven, verbaasde ik mij direct al over de rijeigenschappen. Het schakelen ging ongelooflijk traag, nauwelijks vermogen en flink wat getril in de lage toeren. Maurice wist van een eerder M5 ritje dat zo'n bak wel eens saai kan zijn tot je de M (of power) knop aanraakt, dus daar vestigden we onze hoop op.

Maar na enkele honderden meters rijden begon het gezeik. Tijdens het schakelen gaf de boardcomputer een Transmission error aan. Direct teruggereden naar de verhuurder, en die gaf aan dat ze de auto niet lekker warm hadden laten lopen, dat we ons nergens druk over hoefden te maken en dat we lekker konden doorrijden. Een vreemd verhaal opzich, maar enigsinds gerustgesteld stapten we weer in de wagen. Op naar Key West, en de mooie stranden! :lol: We hadden er alleen geen idee van wat er nog te wachten stond. Na ongeveer 40 mijl gereden te hebben (en transmission failures bij iedere versnelling), stond ons nu een andere melding te wachten. Engine malfunction, reduced power! WTF, dit klonk nog serieuzer. Gauw de auto aan de kant gezet, en contact opgenomen met de verhuurder. Ditmaal namen ze de meldingen iets serieuzer, en werd ons aangeraden de auto zo snel mogelijk terug te brengen. Dus wij blazen onze tocht naar Key west af, en keren om. Na enkele meters verscheen er weer een nieuwe melding. Minimum oil level. 0.1l aanwezig. Gvd, het houdt maar niet op! Weer bellen, en ditmaal wordt ons weer verzocht de auto gewoon terug te rijden. Wij stappen weer in (met een erg naar gevoel, dit zou je je eigen M6 nooit aandoen). Na enkele meters begint de auto steeds sterker te trillen en de motor bij lage toerentallen meer lawaai te maken. Om de haverklap foutmeldingen van de versnellingsbak, motor en oliepijl. Ook voelde je dat de auto serieus inhield, en zeker tijdens het schakelen verliep niks meer soepel.

Nóg een keer de verhuurder opgebeld, om aan te geven dat de auto steeds slechter reageerde en te vragen wat voor olie er in de auto gegooid moest worden. Het advies wat volgde was NIET de olie bijvullen, de M6 zou prima 100 mijl zonder olie aan moeten kunnen. We moesten de auto maar zo snel mogelijk terugbrengen. Vanaf dat moment moesten we nog 35 mijl rijden. Dit hebben we ook gedaan, en geprobeerd om een maximaal toerental van 2000 aan te houden. Wat een hel om zo'n gave auto steeds harder te horen stotteren en haperen, bij ieder schakelmoment vooral. Uiteindelijk de auto vol foutmeldingen op de stoep gezet, en gelukkig wel een refund voor de hele dag gekregen.

Belachelijk hoe er met een dergelijke auto wordt omgegaan. De auto had zelfs nog maar 30.000 km gelopen!! Als dit mijn eigen wagen was had ik er nooit een KM (of mijl) meer mee gereden na de eerste melding. Naast de hierboven genoemde serieuze meldingen, waren er ook nog een stuk of 10 minder urgente meldingen (adaptive head lights, parkeersensor, ruitenwisservloeistof, service needed, gordel sensors, passenger airbag).

Al met al een pijnlijke ervaring (als je van BMWs houdt..), ik hoop (en verwacht ) dat de DB9 morgen wat goed gaat maken! 8)

Xave30

Bericht door Xave30 » 12 okt 2008, 01:54

Mark Nauta schreef:
Mtechnik schreef:8) 8)

Will Smith ;)

¿ Conoces muy bien no? :D

Plaats reactie