RWD rijd comfortabeler dan FWD
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
RWD rijd comfortabeler dan FWD
Anders hadden alle Mercedessen wel FWD. Mee eens of niet?
-
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 apr 2006, 15:13
- Locatie: Boxmeer
Denk dat het nauwlijks wat uitmaakt, het nadeel van voorwielaandrijving is dat je bij hoge vermogens het stuur voelt trekken...daarom hebben Benzen ook achterwielaandrijving.
Behalve (iid...ik weet niet of e rnog meer zijn) de A-klasse...die heeft dan ook weer niet zo'n spectaculair vermogen
En tevens denk ik dat Mercedes-rijders enige sportiviteit ook niet schuwen...anders zou er niet zo'n uitgebreid AMG assortiment zijn en Sport pakketen...met RWD kun je comfort en ''driving-fun'' combineren.
Dus ja bij auto's waarbij het om comfort gaat (grote auto's met veel vermogen) is RWD een beetje comfortabeler, maar minder praktisch (tunnel van voor naar achter)...en ik denk ook wat duurder.
Joep
Behalve (iid...ik weet niet of e rnog meer zijn) de A-klasse...die heeft dan ook weer niet zo'n spectaculair vermogen

En tevens denk ik dat Mercedes-rijders enige sportiviteit ook niet schuwen...anders zou er niet zo'n uitgebreid AMG assortiment zijn en Sport pakketen...met RWD kun je comfort en ''driving-fun'' combineren.
Dus ja bij auto's waarbij het om comfort gaat (grote auto's met veel vermogen) is RWD een beetje comfortabeler, maar minder praktisch (tunnel van voor naar achter)...en ik denk ook wat duurder.
Joep
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
-
- Berichten: 22255
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Ligt aan het vermogen. Mercedes verkoopt ook veel auto's met een hoog vermogen, dan moet je haast wel aan de rwd wil je het een beetje lekkere auto maken. Met weinig vermogen merk je vast iets verschil, maar is het gevoel in het stuur ook best te filteren lijkt me. Zijn er mensen hier die met een Skoda Superb hebben gereden? Lijkt mij namelijk een prima auto met veel comfort (eigenlijk moet er nog DSG op).
- EppeRRR
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 08 apr 2006, 11:45
- Locatie: Nieuweroord
Dat RWD lekker rijdt is zeker, fun factor daarvan is ook hoger. Heb een paar keer testritjes gemaakt in RWD wagens en die bevielen goed (voornamelijk BMW's)
Maar FWD rijdt ook super, en in sommige klasses misschien nog wel beter. Zoals bijv. de Alfa (147 bijv.), die dingen liggen echt ongelovelijk fijn op de weg.
Volgens Saab zouden auto's met meer dan 200pk niet geschikt zijn als het FWD had omdat het vermogen dan niet optimaal benut zou kunnen worden.
Maar FWD rijdt ook super, en in sommige klasses misschien nog wel beter. Zoals bijv. de Alfa (147 bijv.), die dingen liggen echt ongelovelijk fijn op de weg.
Volgens Saab zouden auto's met meer dan 200pk niet geschikt zijn als het FWD had omdat het vermogen dan niet optimaal benut zou kunnen worden.
-
- Berichten: 1716
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
Lijkt me niet zo te zijn, Rico. Comfort is toch in alle rust en zonder stress afstanden afleggen?
Denk aan Audi, Cadillac, Citroën ed. Natuurlijk is voor sportief rijden een RWD beter, maar zeker niet comfortabeler. En als het gaat om de ideale reisauto voor de lange afstand kun je volgens mij niet om een Audi Quattro heen. Nooit een auto gehad die zo strak over de Autobahn reed als een Quattro. En dat is ook comfort.
Denk aan Audi, Cadillac, Citroën ed. Natuurlijk is voor sportief rijden een RWD beter, maar zeker niet comfortabeler. En als het gaat om de ideale reisauto voor de lange afstand kun je volgens mij niet om een Audi Quattro heen. Nooit een auto gehad die zo strak over de Autobahn reed als een Quattro. En dat is ook comfort.
Laatst gewijzigd door Dickh. op 26 aug 2006, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Joy
- Berichten: 10870
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
- david
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 08:36
-
- Berichten: 55098
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Gaat 't om jakkeren of comfort?
RR Phantom en Maybach.
Nuff said :twisted:
(Neemt niet weg dat een A8(fully loaded W12?) oid natuurlijk ook erg comfy zal zijn en dat een M5 met alle stumperhulpjes aan net zo rotsvast zoniet beter op de weg ligt
)
Zoals in dat Lotus Elise draadje van Peter. De Elise rijder die Imprezarijders tot vervelendst toe 't verchil moet uitleggen tussen GRIP en TRACTIE....
RR Phantom en Maybach.
Nuff said :twisted:
(Neemt niet weg dat een A8(fully loaded W12?) oid natuurlijk ook erg comfy zal zijn en dat een M5 met alle stumperhulpjes aan net zo rotsvast zoniet beter op de weg ligt

Zoals in dat Lotus Elise draadje van Peter. De Elise rijder die Imprezarijders tot vervelendst toe 't verchil moet uitleggen tussen GRIP en TRACTIE....

- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Maar een AWD trekt toch ook niet in het stuur?
Nog nooit meegemaakt in ieder geval.
Meest comfortabele auto lijkt me een LS460 (net dat verhaal in AV gelezen, ongelofelijk wat daar allemaal weer aan onzin op en aan zit), maar dat is dan weer toevallig (of niet?) een RWD, lijkt me dat het niet veel anders was geweest als het een AWD was geweest.
Lijkt me wel dat bij normaal/voorzichtig rijden en het sneeuwt een keer (nee, dat doet het in Nederland niet vaak, maar de wereld is groter dan Nederland) AWD fijner en comfortabeler aanvoelt.
Nog nooit meegemaakt in ieder geval.
Meest comfortabele auto lijkt me een LS460 (net dat verhaal in AV gelezen, ongelofelijk wat daar allemaal weer aan onzin op en aan zit), maar dat is dan weer toevallig (of niet?) een RWD, lijkt me dat het niet veel anders was geweest als het een AWD was geweest.
Lijkt me wel dat bij normaal/voorzichtig rijden en het sneeuwt een keer (nee, dat doet het in Nederland niet vaak, maar de wereld is groter dan Nederland) AWD fijner en comfortabeler aanvoelt.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Oh, ik zie het, ik dacht dat we gewoon op zoek waren naar het meest comfortabele aandrijfsysteem. 8)
FWD wordt volgens mij vooral een probleem met hogere vermogens en het probleem is dat de comfortabele auto's meestal niet in de <150pk klasse zitten.
Wat is comfortabeler, een 116i of een 147 1.6?
Ik heb geen flauw idee, maar het zal niet heel veel uitmaken, zo'n brommermotor (sorry Tom
) trekt in ieder geval ook niet bij FWD in het stuur, ja, misschien als het glad is in de eerste versnelling, maar dat was het dan ook wel.
FWD wordt volgens mij vooral een probleem met hogere vermogens en het probleem is dat de comfortabele auto's meestal niet in de <150pk klasse zitten.
Wat is comfortabeler, een 116i of een 147 1.6?
Ik heb geen flauw idee, maar het zal niet heel veel uitmaken, zo'n brommermotor (sorry Tom

- RudolfNW
- Berichten: 746
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
- Locatie: Heerenveen
- Franswa
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 10 aug 2006, 20:54
- Auto: Megane 2RS & Clio 3RS
- Locatie: Regio 0485
[img:185:288]http://www.bbrooks.doitbig.org/FWD%20sucks!.jpg[/img]
Maar ik mag eigenlijk niets zeggen, heb zelf ook FWD.
Maar ik mag eigenlijk niets zeggen, heb zelf ook FWD.

- Eltjo
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 24 aug 2006, 10:01
- Locatie: Rotterdam
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: De fiscalist, Kadett, Majestic-12 [Bot] en 16 gasten