
Hoe goed is een e34 M5(1990)
-
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 11 sep 2007, 17:51
- Auto: Peugeot 205 1.9 CTI
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Hoe goed is een e34 M5(1990)
Aan zijn voorraad te zien zit het idd wel goed, hij was een van de eerste die Nederland heeft laten zien dat er ook prachtige BMW youngtimers zijn. 

-
- Berichten: 517
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24
Re: Hoe goed is een e34 M5(1990)
Klopt, heb ik ook gezien... Wat was de prijs ook al weer? 14K of zo?steve smith schreef:Is de auto van Marco de auto die op Autoscout te koop stond in Italie, zilvergrijs met achtervleugetlje, 43dkm, plofzakstuur, zwart leer in een loods gefotografeerd onder slecht licht? Noord Italie IIRC?
Was iets duurder dan de Calypsorode met 65dkm waar ik ben wezen kijken in It.
Adwo
- 500E
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 23:25
- Auto: S 63 AMG
- Locatie: IJmond
Re: Hoe goed is een e34 M5(1990)
Als het dezelfde auto is dan kostte hij waarschijnlijk ietsje minder nog. Er zit nog iemand tussen die de auto naar Nederland gehaald heeft en er ook iets aan heeft verdiend; zo gaat dat soms met dergelijke auto's. Ik weet wat ik betaald heb dus als deze voor 14k te koop stond dan moet het bijna een andere zijn want dan heeft de man in kwestie nauwelijks iets verdiend.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Hoe goed is een e34 M5(1990)
Maak je geen zorgen, die meneer heeft genoeg verdiend. Meer dan genoeg.500E schreef:Als het dezelfde auto is dan kostte hij waarschijnlijk ietsje minder nog. Er zit nog iemand tussen die de auto naar Nederland gehaald heeft en er ook iets aan heeft verdiend; zo gaat dat soms met dergelijke auto's. Ik weet wat ik betaald heb dus als deze voor 14k te koop stond dan moet het bijna een andere zijn want dan heeft de man in kwestie nauwelijks iets verdiend.
De auto stond toen iig op Trowing Stars (3,8 wielkappen) afgebeeld.
Er staat er nu nog 1 in Malaga die errug lief oogt in de advertentie. Laat ik daar nu net over een paar weken moeten zijn.
-
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16
Re: Hoe goed is een e34 M5(1990)
Tijdje terug door mij gepost in het 'Koopjeshoek topic' maar hier ook wel op zijn plaats want ik vind ze allebei geweldig.
Dexter schreef:Is hier misschien iemand op zoek naar een mooie E34 M5 3.8 in Avusblauw voor € 23.500,- of een Alpina B10 in Brilliant Rot (BTW auto) voor € 21500,-?
KLIK!![]()
![]()
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Hoe goed is een e34 M5(1990)
Heb de wagens gezien, erg mooi!
Maar tevens ook 2x zo duur als de e34m5 bij Janek Han. Omdat ik niet van afschrijving hou en later de wagen eventueel ook weer zonder al te veel moeite kwijt wil is het handiger denk ik om een goedkopere te nemen als die ook netjes en goed is.
Maar tevens ook 2x zo duur als de e34m5 bij Janek Han. Omdat ik niet van afschrijving hou en later de wagen eventueel ook weer zonder al te veel moeite kwijt wil is het handiger denk ik om een goedkopere te nemen als die ook netjes en goed is.
- 500E
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 23:25
- Auto: S 63 AMG
- Locatie: IJmond
Re: Hoe goed is een e34 M5(1990)
Als je dagelijks gaat rijden met de auto dan is een exemplaar met 160k op de teller een betere koop. Als je snel wisselt van auto geldt dit ook. Rij je mondjesmaat met het ding en is het de derde of vierde auto én hou je van nieuwstaat en exclusief: koop dan een exemplaar met zo min mogelijk kilometers. Als je die stand acceptabel laag houdt schrijf je ook niet af.
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Hoe goed is een e34 M5(1990)
Running costs, werden al vaker genoemd in dit topic, maar aan welke bedragen moet concreet gedacht worden. Beduidend hoger dan van een E36 M3 bijv.?
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
Re: Hoe goed is een e34 M5(1990)
Een eenduidig ja.indobesar schreef:Running costs, werden al vaker genoemd in dit topic, maar aan welke bedragen moet concreet gedacht worden. Beduidend hoger dan van een E36 M3 bijv.?
Je moet budgeteren voor de wegenbelasting (1650-1700kg) en een hoger brandstofverbruik. Maar dat zijn niet de bepalende kosten:
Daarnaast speelt het hogere wagengewicht de E34S parten waardoor wielophangingsdelen zwaar belast worden (met name bij een sportieve rijstijl).
Veel onderdelen zijn M5 specifiek en aangezien de productieaantallen laag zijn en de behoefte aan spareparts minder wordt het steeds kostbaarder om een E34S M5 origineel te houden. Bij de E36S M3 geldt dit in vele mindere mate, ook al omdat er bijna 70000st van geproduceerd zijn.
Verder moet je in het achterhoofd houden dat de S38 direct van de M88 (E26 M1) stamt en niet ontworpen is om efficient in elkaar gezet te worden. De dubbele cylinderkop constructie (aparte cylinderkop en nokkenas huis) is daar een goed voorbeeld van. De kopbouten zijn daarom na montage van het nokkenashuis niet meer bereikbaar om nagetrokken te worden. De cyl koppakking is hierop ontworpen en dat heeft zijn prijs.
Het regulier onderhoud van wel mee, maar als er wat M5 specifieks kapot gaat gaat de letter M (money) bij de E34S M5 twee tot drie keer zo hard als bij de E36S M3.
- Remko
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 16 jun 2008, 09:40
- Locatie: Frl
Re: Hoe goed is een e34 M5(1990)
@alpinab10biturbo: lekker leesvoer over de m5, ik ben weer wat wijzer.
@jacobt: ik vraag mij af of een auto in topconditie meer rijplezier brengt dan een auto die betrouwbaar is maar geen prijzen wint op clubdagen. Jacob Offenga uit Franeker komt hier regelmatig voorbij in relatie tot onderhoud van BMW's. Hij is ooit begonnen met het importeren van E34 m5's uit Duitsland. Ik denk dat hij inmiddels meer dan 35 verschiilende auto's door zijn handen heeft gehad, zowel de 3.6 als 3.8 liter. Hij kan je veel vertellen over specifieke m5 kostenposten en hij heeft waarschijnlijk nog steeds veel m5 onderdelen op voorraad.
@jacobt: ik vraag mij af of een auto in topconditie meer rijplezier brengt dan een auto die betrouwbaar is maar geen prijzen wint op clubdagen. Jacob Offenga uit Franeker komt hier regelmatig voorbij in relatie tot onderhoud van BMW's. Hij is ooit begonnen met het importeren van E34 m5's uit Duitsland. Ik denk dat hij inmiddels meer dan 35 verschiilende auto's door zijn handen heeft gehad, zowel de 3.6 als 3.8 liter. Hij kan je veel vertellen over specifieke m5 kostenposten en hij heeft waarschijnlijk nog steeds veel m5 onderdelen op voorraad.
- Remko
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 16 jun 2008, 09:40
- Locatie: Frl
Re: Hoe goed is een e34 M5(1990)
Ik verwacht dat er een trend zal ontstaan waarin het nederlandse wagenpark zich steeds sneller vernieuwt en dat het over pak 'm beet 10 jaar niet eens meer is toegestaan om met katloze auto's of auto's met hoge uitstoot te rijden. De E34 heeft natuurlijk een kat, maar ik denk dat als je wilt genieten van auto's als de E28 m5 / E34 m5 / E30 m3 / 500e / 190 2.3-16 / Sierra Cosworth e.d. dat je dat nú moet doen en het afschrijvingsverhaal uit je hoofd moet zetten. Over 5 jaar kun je een E34 m5 misschien nog kwijt aan een liefhebber maar er komt een moment dat de staat dergelijke auto's niet meer tolereert. En daarmee zullen de prijzen ongetwijfeld inzakken.jacobt schreef:
Ik ben wel benieuwd wat er in het algemeen verwacht wordt wat de prijs van de e34m5 de komende jaren gaat doen.
Mijn e30m3 is echt meer waard geworden, dat wordt ook geschreven bij Bmw, zal het voor de e34m5 ook zo gaan? De auto is niet zo geliefd krijg ik het idee, want er ook bijna niks over te vinden.



Laatst gewijzigd door Remko op 07 okt 2008, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Hoe goed is een e34 M5(1990)
Dat eerste stukje van de stelling ben ik het wel mee eens: Onzin om een time-warp auto te kopen als je'm veel gaat gebruiken.Rempie schreef:@jacobt: ik vraag mij af of een auto in topconditie meer rijplezier brengt dan een auto die betrouwbaar is maar geen prijzen wint op clubdagen. Jacob Offenga uit Franeker komt hier regelmatig voorbij in relatie tot onderhoud van BMW's. Hij is ooit begonnen met het importeren van E34 m5's uit Duitsland. Ik denk dat hij inmiddels meer dan 35 verschiilende auto's door zijn handen heeft gehad, zowel de 3.6 als 3.8 liter. Hij kan je veel vertellen over specifieke m5 kostenposten en hij heeft waarschijnlijk nog steeds veel m5 onderdelen op voorraad.
Tweede stukje stelling ben ik het niet mee eens. Tussen liefhebber en sloper zit een heel dun lijntje.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Hoe goed is een e34 M5(1990)
Die Avus staat er idd al een tijdje. is heel veel geld, maar ook wel een heel mooi ding. Schreeuwt om z'n oranje knippers. Wel errug lekker dat er geen noodluik in het dak zit!Dexter schreef:Tijdje terug door mij gepost in het 'Koopjeshoek topic' maar hier ook wel op zijn plaats want ik vind ze allebei geweldig.Dexter schreef:Is hier misschien iemand op zoek naar een mooie E34 M5 3.8 in Avusblauw voor € 23.500,-![]()
![]()
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: Hoe goed is een e34 M5(1990)
Steve, bij Jacob is dit lijntje inderdaad erg dun. Enkele M5's worden gesloopt, maar dat zijn vaak de matige tot slechte exemplaren om de redelijk nette tot nette wagens origineel en in takt te houden. Omdat hij BMW specialist is en uit mijn stad komt kom ik uiteraard regelmatig over de vloer, maar moet zeggen dat het wel échte liefhebbers zijn hoor.
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Hoe goed is een e34 M5(1990)
Auto's zonder kat. zoals mijn e30 m3 worden nu al geweerd in sommige steden in Duitsland.
Maar zodra de auto 25 jaar is is er een ontheffing voor volgens mij?
Uit de vorige reactie's lees ik ook dat er angst is dat de auto's dus wel gaan afschrijven omdat ze straks niet goed genoeg meer zijn voor het milieu?
Dat zal toch niet??????? :drinking:
Maar zodra de auto 25 jaar is is er een ontheffing voor volgens mij?
Uit de vorige reactie's lees ik ook dat er angst is dat de auto's dus wel gaan afschrijven omdat ze straks niet goed genoeg meer zijn voor het milieu?
Dat zal toch niet??????? :drinking:
-
- Berichten: 5499
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Hoe goed is een e34 M5(1990)
heb verder ook echt geen moeite met Jacob. Aller aardigste vent en heeft veel aan mijn E34 gedaan, met succes. Feit is wel dat hij bij tijd en wijlen een M5 uit mekaar trekt. Dit kan je zonde vinden of handel noemen. Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik ook een wrang gevoel kreeg toen ik een perfecte M5 koets naar de sloop getransporteerd zag worden. On the other hand, ik heb dan voor acceptabele bedragen weer onderdelen.Steven Nauta schreef:Steve, bij Jacob is dit lijntje inderdaad erg dun. Enkele M5's worden gesloopt, maar dat zijn vaak de matige tot slechte exemplaren om de redelijk nette tot nette wagens origineel en in takt te houden. Omdat hij BMW specialist is en uit mijn stad komt kom ik uiteraard regelmatig over de vloer, maar moet zeggen dat het wel échte liefhebbers zijn hoor.
-
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 11 sep 2007, 17:51
- Auto: Peugeot 205 1.9 CTI
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Hoe goed is een e34 M5(1990)
Ja kan ook anders redeneren. Alleen de echt goede (en zo goed als originele) exemplaren zullen de komende jaren overleven. De rest wordt denk ik gesloopt voor onderdelen of omgebouwd tot racer. Dan zijn er dus alleen nog maar liefhebbers auto's over, die zullen ook door liefhebbers gekocht worden. Op die manier zullen de prijzen eerder stijgen dan dalen. Dus je moet nu zorgen dat je een goed/net/origineel exemplaar te pakken krijgt, de kilometerstand zal dan nog niet eens zo belangrijk zijn als hij maar goed onderhouden is enz. Alleen een goed exemplaar vinden zal niet meer makkelijk zijn.Ik verwacht dat er een trend zal ontstaan waarin het nederlandse wagenpark zich steeds sneller vernieuwt en dat het over pak 'm beet 10 jaar niet eens meer is toegestaan om met katloze auto's of auto's met hoge uitstoot te rijden. De E34 heeft natuurlijk een kat, maar ik denk dat als je wilt genieten van auto's als de E28 m5 / E34 m5 / E30 m3 / 500e / 190 2.3-16 / Sierra Cosworth e.d. dat je dat nú moet doen en het afschrijvingsverhaal uit je hoeft moet zetten. Over 5 jaar kun je een E34 m5 misschien nog kwijt aan een liefhebber maar er komt een moment dat de staat dergelijke auto's niet meer tolereert. En daarmee zullen de prijzen ongetwijfeld inzakken.
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Hoe goed is een e34 M5(1990)
Ik verwacht het zelfde als Joost in bovenstaande reactie, er zal altijd een uitzondering blijven voor oldtimers denk ik.
Daarom neem ik de gok maar om mn spaarcentjes lekker in een dikke M5 te stoppen :banaan: en af en toe sweekends een beetje rijden en lekker knutselen om hem nog origineler of beter onderhouden te krijgen
Daarom neem ik de gok maar om mn spaarcentjes lekker in een dikke M5 te stoppen :banaan: en af en toe sweekends een beetje rijden en lekker knutselen om hem nog origineler of beter onderhouden te krijgen

-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Hoe goed is een e34 M5(1990)
Met hetzelfde idee in m´n kop loop ik dus ook rond te kijken. M´n 5 is weliswaar tig keer zeldzamer, maar 280dkm draai je gewoon niet terug. Zit eraan te denken om de 540i te houden om te spelen, en een mooie M5 te vinden voor straatgebruik of alpentoer o.i.d. Maarja, een e34 540i handbak touring zal altijd een snellere, fijnere en zeldzamere auto blijven dan een M5T. Maar het zal nooit een M5T worden.....
Weet dus niet echt wat ik wil. Moet gewoon exemplarisch ergens tegenaan lopen wat bevalt.
Weet dus niet echt wat ik wil. Moet gewoon exemplarisch ergens tegenaan lopen wat bevalt.
- 500E
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 23:25
- Auto: S 63 AMG
- Locatie: IJmond
Re: Hoe goed is een e34 M5(1990)
In Benzenjargon is een "dreamteam" de 911 als hobby en de 500 E als dagelijks. 

- Remko
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 16 jun 2008, 09:40
- Locatie: Frl
Re: Hoe goed is een e34 M5(1990)
Als de VS en China hun achterstand op milieugebied min of meer hebben ingelopen dan wordt het tijd om binnen Europa de touwtjes weer wat strakker te trekken. Dat gebeurt hoe dan ook. De poging om het "verbod" om binnen de ring A10 met auto's van vóór 1992 te rijden er door te krijgen is slechts een lokaal pesterijtje geweest maar als Europa begint te duwen dan kunnen de m5's allemáál naar de sloop. En mijn 325 er bij, helaas.jacobt schreef:Auto's zonder kat. zoals mijn e30 m3 worden nu al geweerd in sommige steden in Duitsland.
Maar zodra de auto 25 jaar is is er een ontheffing voor volgens mij?
Uit de vorige reactie's lees ik ook dat er angst is dat de auto's dus wel gaan afschrijven omdat ze straks niet goed genoeg meer zijn voor het milieu?
Dat zal toch niet??????? :drinking:
Trouwens, dit gaat over de m5 die bij Autohan te koop staat.
Wat een fantastische auto is dat zeg!
Prachtige kleur ook.
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
Re: Hoe goed is een e34 M5(1990)
Mijn E34 M5 legt gemm jaarlijks 5k km af. A raison van 400gr/km CO2 uitstoot (geschat) maakt dat 2ton per jaar. Mijn C180 Kombi stoot 240gr/km uit. Bij 15k km per jaar is dat 3,6ton per jaar. Absoluut gezien veel meer. Een 300SEL 6.3 zit misschien een keer op 800gr/km, maar de meesten leggen een keer 2k km per jaar af. 1,6ton per jaar dus. Een gemmidelde diesel stoot 180gr/km uit. Bij 30k km per jaar is dat een schokkende 4,8ton per jaar.
Bovendien zijn de liefhebbersauto's in absolute aantallen ver in de minderheid waardoor ze geen invloed op de totale CO2 uitstoot en vervuiling hebben. M.a.w, hier valt geen winst te behalen.
Bovendien zijn de liefhebbersauto's in absolute aantallen ver in de minderheid waardoor ze geen invloed op de totale CO2 uitstoot en vervuiling hebben. M.a.w, hier valt geen winst te behalen.
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
Re: Hoe goed is een e34 M5(1990)
De z.g mileuzones. In steden als Keulen, Ludwigsburg en Stuttgart is deze al ingevoerd. Munchen volgt per 1-oktober 2008. Een E34S krijgt zowiezo een groene stikker dus is geen probleem.jacobt schreef:Auto's zonder kat. zoals mijn e30 m3 worden nu al geweerd in sommige steden in Duitsland.
Maar zodra de auto 25 jaar is is er een ontheffing voor volgens mij?
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Hoe goed is een e34 M5(1990)
Think outside the box: Threesome is better!500E schreef:In Benzenjargon is een "dreamteam" de 911 als hobby en de 500 E als dagelijks.
M5T, CSL & Z8
- 500E
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 23:25
- Auto: S 63 AMG
- Locatie: IJmond
Re: Hoe goed is een e34 M5(1990)
Threesome is altijd beter. Ik ga het onmiddellijk aan mijn vrouw voorstellen 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: bartje325i, Haantje en 38 gasten