Johan's 350z p2 nieuwe mod.
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Hee, ik dacht gisteren die auto al in de parkeergarage te herkennen. Ik had mijn auto ernaast gezet. Iets later mijn auto toch maar verplaatst omdat het eigenlijk een parkeerplek was voor motoren.bjmax schreef:de laatste is met vleugel.. alleen is hij daar nog zwart..Neluhz schreef:Ziet er erg goed uit, wat meer recente foto's met die vleugel zal leuk zijn 8)
Volgens mij staat die vleugel erg goed..
hier wat met mijn telefoon gemaakt.. alleen de pootjes nog zwart..
[img:640:480]http://img505.imageshack.us/img505/1708/wingjm1.jpg[/img]
[img:640:480]http://img386.imageshack.us/img386/9706/wing1ca7.jpg[/img]

- bjmax
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 11 jun 2008, 23:49
- Locatie: Rijswijk
- bjmax
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 11 jun 2008, 23:49
- Locatie: Rijswijk
Re: Johan's 350z
Hier een nieuwe foto..

en nu een echte modificatie van mijn auto..
Nu mijn buitenkant is zoals ik hem wil hebben, is het onderstel aan de beurt.
Veel gelezen en gevraagd en tot de conclusie gekomen dat ik eerst Swaybars ga plaatsten.
Eerst even rond gevraagd en uiteindelijk bij DBM Engineering terecht gekomen.
Hij had diverse oplossingen. Maar de beste sways waar hun ervaring mee hadden waren White Line flatout Swaybars. deze zijn in tegen stelling tot de originele massief en stijf en zeker niet onbelangrijk zeer betaalbaar. Dus bestellen maar die hap. 2 weken later waren ze binnen en een afspraak gemaakt voor zaterdag 20 september om 11 uur.
Ik ging samen Serkan en Ray DBM in Maarsen die wilde het daar ook wel even zien.. Kom er aan een andere auto werd van de brug gereden en kon gelijk die van mij de brug op.
Dit zijn ze dan..

Na een bakje koffie en wat kletsen ging Jeroen aan de slag.

Eerst het onderscherm er onder uit.

Nu is hij zichtbaar.

Daarna de connectie naar de links loshalen, die zaten echt super vast...


Daarna de steun die het geheel op zijn plaats houd met rubbers eraf.

Hier de stock en de Whiteline naast elkaar. De rubber brushings worden gelijk ook vervangen voor stuggere exemplaren.


Brushings ingesmeerd met vet en erop schroeven die hap.


De Links vast zetten op de 1 na stugste stand.



Zo hij zit er onder. En nu de onderkap eronder zetten en de voorkant is klaar.



Achter is iets makkelijker. Uitlaat los om wat ruimte te krijgen.
Rubbers en de links los.

En weer vast zetten maar op de stugste stand.





Uitlaat weer vast en hij zit op zijn plaats.

Van de brug af en een testritje maken..
De wegligging is echt niet slecht van een 350z. en een paar bars zou dat wel iets verbeteren.
Na een paar bochtjes… was ik toch even stil… Wat een verandering.. de rol was er een heel stuk uit.. echt strak sturen.. het was zo boven mijn verwachting dat ik er zeker geen spijt van heb.
Serkan nog even een rondje gestuurd.. en die wist gelijk al dat hij ze ook wilde..
Raar vind ik eigenlijk wel dat de meeste mensen wel de schokbrekers vervangen.. maar eigenlijk de Swaybars nooit noemen of gebruiken.. die maken voor een leuke prijs je wegligging 10x beter.
DUS IK ZEG IEDEREEN DIE ZIJN WEGLIGGING WIL VERBETEREN.. SWAYS DOEN…
Deze Whiteline sways zijn gemaakt van een mooi materiaal en het werkt echt SUPER… en voor elke auto leverbaar.
We stonden nog even na te praten en hadden het nog even over het 1 en ander.. en daar kwam Maarten met nog een leuk speeltje voor mijn auto om het af te maken..
.. rende naar boven, en kwam met een flinke doos naar beneden..


Tja.. Mooi spul.. maar vertelde ik, ik heb een probleem… ik had eerder al na gevraagd bij diverse bedrijven voor een schroefset.. maar dan komt hij minimaal 2 cm lager.. en dat heb ik niet over om bij mijn garage te komen.. de vluchtheuvels zijn te hoog, en ik heb nu 5 mm vrij. Maarten begon te lachen.. hij zei.. Hoe hoog wil je hem hebben.. en begon te draaien.. en hield hem langs mijn auto.. en tot mijn verbazing kan je de Z zelfs opschroeven tot 10 cm hoger dan stock.. toen maakte hij een prijsje voor me wat ik eigenlijk niet kon weigeren.. tja toch maar even bellen met het thuis front tja het blijft natuurlijk wel kit haar auto
.. en na een kort overleg vond ze het helemaal top.. dus daar ging hij weer voor de 2de maal..
Eerst maar even omhoog met de auto.

Eerst maar even achter.
Wiel eraf, en daar zit de originele. En de veer daar weer direct achter..


Onder los schroeven en boven los..

En plop er uit.

Nu de schokdemper los is zakt de poot iets naar beneden en kan de veer eruit.

Hier de oude en nieuwe naast elkaar.

De nieuwe erin gaat een stuk makkelijker. Paar boutjes.. en klaar..



Nu krijgen we voor nog en dat gaat iets moeilijker…
De bovenste bout van de ophanging moet even los om ruimte te geven voor de oude schok er tussen uit te krijgen.

Daarna ik het weer kinderspel. Hier de oude en de nieuwe naast elkaar.


Nu de nieuwe erin..


En nu kon ik eigenlijk niet meer wachten.. ik wil even rijden.. testen…
Na die sways te upgraden was het al een dag en nacht verschil… en nu met de schroefset…
Ik stapte in.. en rustig even proberen.. en dan gaat het harder.. en harder.. GRIP… zoooo ik draai om een Eurotje heen…
Echt Super… ik ben DBM Engineering erg dankbaar dat ze dit zo snel konden doen.. het is echt een aanrader.. en de prijs is ook goed te doen..
Gr
Johan
en nu een echte modificatie van mijn auto..
Nu mijn buitenkant is zoals ik hem wil hebben, is het onderstel aan de beurt.
Veel gelezen en gevraagd en tot de conclusie gekomen dat ik eerst Swaybars ga plaatsten.
Eerst even rond gevraagd en uiteindelijk bij DBM Engineering terecht gekomen.
Hij had diverse oplossingen. Maar de beste sways waar hun ervaring mee hadden waren White Line flatout Swaybars. deze zijn in tegen stelling tot de originele massief en stijf en zeker niet onbelangrijk zeer betaalbaar. Dus bestellen maar die hap. 2 weken later waren ze binnen en een afspraak gemaakt voor zaterdag 20 september om 11 uur.
Ik ging samen Serkan en Ray DBM in Maarsen die wilde het daar ook wel even zien.. Kom er aan een andere auto werd van de brug gereden en kon gelijk die van mij de brug op.
Dit zijn ze dan..
Na een bakje koffie en wat kletsen ging Jeroen aan de slag.
Eerst het onderscherm er onder uit.
Nu is hij zichtbaar.
Daarna de connectie naar de links loshalen, die zaten echt super vast...
Daarna de steun die het geheel op zijn plaats houd met rubbers eraf.
Hier de stock en de Whiteline naast elkaar. De rubber brushings worden gelijk ook vervangen voor stuggere exemplaren.
Brushings ingesmeerd met vet en erop schroeven die hap.
De Links vast zetten op de 1 na stugste stand.
Zo hij zit er onder. En nu de onderkap eronder zetten en de voorkant is klaar.
Achter is iets makkelijker. Uitlaat los om wat ruimte te krijgen.
Rubbers en de links los.
En weer vast zetten maar op de stugste stand.
Uitlaat weer vast en hij zit op zijn plaats.
Van de brug af en een testritje maken..
De wegligging is echt niet slecht van een 350z. en een paar bars zou dat wel iets verbeteren.
Na een paar bochtjes… was ik toch even stil… Wat een verandering.. de rol was er een heel stuk uit.. echt strak sturen.. het was zo boven mijn verwachting dat ik er zeker geen spijt van heb.
Serkan nog even een rondje gestuurd.. en die wist gelijk al dat hij ze ook wilde..
Raar vind ik eigenlijk wel dat de meeste mensen wel de schokbrekers vervangen.. maar eigenlijk de Swaybars nooit noemen of gebruiken.. die maken voor een leuke prijs je wegligging 10x beter.
DUS IK ZEG IEDEREEN DIE ZIJN WEGLIGGING WIL VERBETEREN.. SWAYS DOEN…
Deze Whiteline sways zijn gemaakt van een mooi materiaal en het werkt echt SUPER… en voor elke auto leverbaar.
We stonden nog even na te praten en hadden het nog even over het 1 en ander.. en daar kwam Maarten met nog een leuk speeltje voor mijn auto om het af te maken..
.. rende naar boven, en kwam met een flinke doos naar beneden..
Tja.. Mooi spul.. maar vertelde ik, ik heb een probleem… ik had eerder al na gevraagd bij diverse bedrijven voor een schroefset.. maar dan komt hij minimaal 2 cm lager.. en dat heb ik niet over om bij mijn garage te komen.. de vluchtheuvels zijn te hoog, en ik heb nu 5 mm vrij. Maarten begon te lachen.. hij zei.. Hoe hoog wil je hem hebben.. en begon te draaien.. en hield hem langs mijn auto.. en tot mijn verbazing kan je de Z zelfs opschroeven tot 10 cm hoger dan stock.. toen maakte hij een prijsje voor me wat ik eigenlijk niet kon weigeren.. tja toch maar even bellen met het thuis front tja het blijft natuurlijk wel kit haar auto

Eerst maar even omhoog met de auto.
Eerst maar even achter.
Wiel eraf, en daar zit de originele. En de veer daar weer direct achter..
Onder los schroeven en boven los..
En plop er uit.
Nu de schokdemper los is zakt de poot iets naar beneden en kan de veer eruit.
Hier de oude en nieuwe naast elkaar.
De nieuwe erin gaat een stuk makkelijker. Paar boutjes.. en klaar..
Nu krijgen we voor nog en dat gaat iets moeilijker…
De bovenste bout van de ophanging moet even los om ruimte te geven voor de oude schok er tussen uit te krijgen.
Daarna ik het weer kinderspel. Hier de oude en de nieuwe naast elkaar.
Nu de nieuwe erin..
En nu kon ik eigenlijk niet meer wachten.. ik wil even rijden.. testen…
Na die sways te upgraden was het al een dag en nacht verschil… en nu met de schroefset…
Ik stapte in.. en rustig even proberen.. en dan gaat het harder.. en harder.. GRIP… zoooo ik draai om een Eurotje heen…
Echt Super… ik ben DBM Engineering erg dankbaar dat ze dit zo snel konden doen.. het is echt een aanrader.. en de prijs is ook goed te doen..
Gr
Johan
-
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 26 apr 2008, 12:30
- Locatie: Randstad
Re: Johan's 350z
aah..bij DBM
das hier om de hoek...aardige gasten, leveren goed werk 


- Sumo
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 14 jul 2008, 14:33
- Locatie: Nieuwegein
Re: Johan's 350z
Gave auto! Ook één van mij favorieten, zit er al stiekem naar te kijken..... maar wacht nog maar even...
Gaaf!
Gaaf!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Johan's 350z p2 nieuwe mod.
Had je draadje gemist. Geweldige auto en aanpassingen.
Maar ddie velgen man
die zijn echt über man ! Staat helemaal perfect gewoon ! Meer plaatjes van?
Maar ddie velgen man

-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
Re: Johan's 350z p2 nieuwe mod.
Nice mod. Ik ben ma. a.s. aan de beurt
Lijkt me een geweldige auto. Heeft ie std sper?

Lijkt me een geweldige auto. Heeft ie std sper?
-
- Berichten: 5502
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Johan's 350z
Dan lees je de verkeerde forabjmax schreef:
Raar vind ik eigenlijk wel dat de meeste mensen wel de schokbrekers vervangen.. maar eigenlijk de Swaybars nooit noemen of gebruiken.. die maken voor een leuke prijs je wegligging 10x beter.

- bjmax
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 11 jun 2008, 23:49
- Locatie: Rijswijk
Re: Johan's 350z
Klopt.. hier kun je er meer over voor en nadelen lezen..hugo schreef:Dan lees je de verkeerde forabjmax schreef:
Raar vind ik eigenlijk wel dat de meeste mensen wel de schokbrekers vervangen.. maar eigenlijk de Swaybars nooit noemen of gebruiken.. die maken voor een leuke prijs je wegligging 10x beter.
Maar vergeet niet dat stijver/stugger niet altijd beter. Een dikkere achterstabi kan vooral in de regen voor onvoorspelbaar rijgedrag zorgen.

http://www.pptv.nl/350zclub/forum/viewt ... f=14&t=438
- bjmax
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 11 jun 2008, 23:49
- Locatie: Rijswijk
Re: Johan's 350z p2 nieuwe mod.
Ja, dat heeft ie.. :banaan:René130i schreef:Nice mod. Ik ben ma. a.s. aan de beurt![]()
Lijkt me een geweldige auto. Heeft ie std sper?
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: Johan's 350z p2 nieuwe mod.
Ha Johan,
Even een vraag, voortkomend uit mijn gebrek aan specifieke 350Z kennis:
Is het bovenste montagepunt van de achterdempers wel sterk genoeg voor de nieuwe veer-dempercombinatie? In de standaard-setup zie ik dat daar alleen de demper gemonteerd zit en dat de veer ergens anders afsteunt. Nu rust een flink deel van je wagengewicht op het punt waar vroeger alleen de demper zat.
En ik mag toch aannemen dat je wagen opnieuw uitgelijnd is na de montage van de nieuwe veren en dempers?!
SteV6
Even een vraag, voortkomend uit mijn gebrek aan specifieke 350Z kennis:
Is het bovenste montagepunt van de achterdempers wel sterk genoeg voor de nieuwe veer-dempercombinatie? In de standaard-setup zie ik dat daar alleen de demper gemonteerd zit en dat de veer ergens anders afsteunt. Nu rust een flink deel van je wagengewicht op het punt waar vroeger alleen de demper zat.
En ik mag toch aannemen dat je wagen opnieuw uitgelijnd is na de montage van de nieuwe veren en dempers?!
SteV6
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Johan's 350z p2 nieuwe mod.
wow, mooie mods en mooi omschreven met foto's puik man..en wat ziet ie er veekl stoerder uit zo...zo is ie wel leuk
goed werk 


- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Johan's 350z p2 nieuwe mod.
Ik ben helemaal niet van de optische tuning, ik vind een badge al teveel.
Maar dit is een dikke
, echt waar.
Maar dit is een dikke

- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
Re: Johan's 350z p2 nieuwe mod.
Mooi!
wanneer rij je met ons mee op een DF circuit dagje?
wanneer rij je met ons mee op een DF circuit dagje?
- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Johan's 350z p2 nieuwe mod.
Mooie auto. Wat Hugo zegt over de stabi kan ik me in vinden. Mijn auto heeft op droog een prima wegligging maar op nat wegdek schuift de achterkant veel te snel weg. Ik ga 'm er ook af halen om het verschil te testen. Wat was eigenlijk de reden om de stabi op deze manier af te stellen ? Onderstuur verminderen ?
-
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12
Re: Johan's 350z p2 nieuwe mod.
Mooie bak, welkom! 

- bjmax
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 11 jun 2008, 23:49
- Locatie: Rijswijk
Re: Johan's 350z p2 nieuwe mod.
Of ik plaatjes heb.. :shakeit:Macboy schreef:Had je draadje gemist. Geweldige auto en aanpassingen.
Maar ddie velgen mandie zijn echt über man ! Staat helemaal perfect gewoon ! Meer plaatjes van?
- bjmax
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 11 jun 2008, 23:49
- Locatie: Rijswijk
Re: Johan's 350z p2 nieuwe mod.
Met regen heeft de 350z al snel overstuur.. door voor een stuk stuger te maken verminder je het oversturen. ik heb een aantal setings op waar we mee kunnen spelen..Joy Jolliffe schreef:Mooie auto. Wat Hugo zegt over de stabi kan ik me in vinden. Mijn auto heeft op droog een prima wegligging maar op nat wegdek schuift de achterkant veel te snel weg. Ik ga 'm er ook af halen om het verschil te testen. Wat was eigenlijk de reden om de stabi op deze manier af te stellen ? Onderstuur verminderen ?
nu moet ik ook zeggen dat ik nog niet hard gereden heb in de regen.. het zit er net onder... maar wat ik ook vertel in de post.. eerste indruk SUPER..


MMm dat is zeker een keer leuk.. waneer is de volgende... ahh ik zoek wel even..Aiko schreef:Mooi!
wanneer rij je met ons mee op een DF circuit dagje?


-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
Re: Johan's 350z p2 nieuwe mod.
Verminderen van overstuur....
waar slaat dat op?!
waar slaat dat op?!

- bjmax
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 11 jun 2008, 23:49
- Locatie: Rijswijk
Re: Johan's 350z p2 nieuwe mod.
ik probeer een balans te vinden.. en kijk ik wat het lekkerste rijd...
- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
Re: Johan's 350z p2 nieuwe mod.
Wat dacht je van 4 nov in Zolder?Johan schreef:MMm dat is zeker een keer leuk.. waneer is de volgende... ahh ik zoek wel even..Aiko schreef:Mooi!
wanneer rij je met ons mee op een DF circuit dagje?![]()
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... &sk=t&sd=a" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is een mooi begin. Alleen DF rijders (zeer nette rijders). Op dit moment nog niet veel inschrijvers, dus rustig op de baan.
Helaas ben ik er zelf niet bij.
Een aantal mensen, waaronder ik, gaan 15 nov naar Spa (geen DF, maar BMW circuitclub). Maar dan zit je meteen tussen de racers.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Johan's 350z p2 nieuwe mod.
Wat een foto's en wat een auto
Die zwarte/antra velgen i.c.m. die oranje lak, de antraciete lichtunit achter en de antraciete voorbumper kleur in het midden.
Porno.
Geen andere woorden voor te vinden.

Die zwarte/antra velgen i.c.m. die oranje lak, de antraciete lichtunit achter en de antraciete voorbumper kleur in het midden.
Porno.
Geen andere woorden voor te vinden.
- bjmax
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 11 jun 2008, 23:49
- Locatie: Rijswijk
Re: Johan's 350z p2 nieuwe mod.
ik zit nog te denken om de ramen een tint donkerder te maken..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 10 gasten