Het grote E36 M3 (occasion) draadje
-
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Raar...dus die heeft hem nieuw gekocht in Amerika en direct laten overkomen? Tis al laat en heb een feestje gehad, dus vergeef me als ik het verkeerd opvat 

-
Nee. Waarschijnlijk door een yank BPM en BTW vrij besteld bij BMW Diplomatic Sales, afgeleverd door NL dealer op -BN- of -GN- platen, en vervolgens meteen een regulier kenteken aangevraagd. Zullen vast wel een fiscale leuke truc voor uitgehaald hebben. BPM betaald via consulaat uit bruto loon ofzo, whatever. Zijn nog wel een paar van die loopholes. Ga er maar vanuit dattie betaald is door brave belastingbetalers.1995 M3 schreef:Raar...dus die heeft hem nieuw gekocht in Amerika en direct laten overkomen? Tis al laat en heb een feestje gehad, dus vergeef me als ik het verkeerd opvat
http://www.bmw-ids.com/Diplomatic/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Op het kenteken staat altijd het werkelijke bouwjaar.InjectTheVenom schreef:Net even op proef berekend wat de maandelijkse premie voor die gele zou zijn (aangekleed €97,12 tegenover +/- €70 relatief uitgekleed voor mijn 115pk Calibra), maar omdat hij in 2002 ingevoerd is wordt dat jongere jaar als bouwjaar aangemerktIemand enig idee hoe ik dat naar 1994 krijg?
Net zoals op de RDW site trouwens. (datum eerste toelating)
Dus is het niet zo moeilijk om 1994 als bouwjaar op te geven want dat is gewoon het bouwjaar.
Doet je verzekeraar moeilijk dan is een verwijzing naar de RDW site al voldoende.
En voor het geval de website van je verzekeraar je om een kenteken vraagt moet je daar niets invullen!

Het kan wel zo zijn dat je geen Vol-Casco dekking meer kan krijgen op de auto omdat hij te oud is.
Soms is dat al zo na 7 jaar.......

-
- Auto: M3P, 130i
Een 3.2 Sedan(NP-VS-33) uit '96. 203.000km op de klok. Volgens de eigenaar is het onderhoud goed, in bezit van diverse rekeningen. Auto is in bezit sinds 2003. Vraagprijs €13.500.
Wat denken we hiervan? Vraagprijs lijkt me aan de hoge kant voor een '96 met 203.000Km.
Eigenaar is vermoedelijk wél een liefhebber, daar hij nu een Alpina B3S rijdt.
Wat denken we hiervan? Vraagprijs lijkt me aan de hoge kant voor een '96 met 203.000Km.
Eigenaar is vermoedelijk wél een liefhebber, daar hij nu een Alpina B3S rijdt.
-
- Auto: Peugeot 205 1.9 CTI
Hij is dus naar een comfortabele auto gegaan, dan zou je kunnen redeneren dat hij de M3 te stug vond en dat hij waarschijnlijk ook niet zo'n gooi en smijter was.
-
Veel te duur!
N.
N.
-
@Nandor, als ex-M3 sedan rijder, wat zou een reele prijs zijn? 

-
10k meer echt niet!
Vind ik al heel pittig geld. Wat is de kleur/uitrusting etc?
N.
N.
-
Hier enkele foto's onder "mijn hobby":Nandor schreef:10k meer echt niet!
N.
http://henri-vanmill.magix.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Ok,
buitenkant ziet er goed uit voor 200k. Interieur moet je van houden. Ik denk dat 10 een prima bedrag is. Alles staat/valt natuurlijk wel met onderhoud. Met 200k mag er dan wel al wat aan vervangen zijn.
N.
buitenkant ziet er goed uit voor 200k. Interieur moet je van houden. Ik denk dat 10 een prima bedrag is. Alles staat/valt natuurlijk wel met onderhoud. Met 200k mag er dan wel al wat aan vervangen zijn.
N.
-
Thanks N! 

-
Ik ben geen expert verder he! Bert kan wel wat toevoegen denk ik. 
Valt of staat natuurlijk ook met de vraag of hij (snel) geld nodig heeft.

Valt of staat natuurlijk ook met de vraag of hij (snel) geld nodig heeft.
- Mathieu
Ho, Ho, wacht, wacht.
Er zit wel autotelefoon in, dat kost natuurlijk ook wat
M3 niet aan beginnen, het is het begin van het einde.
Straks ben jij ook nog helemaal into the propellor
Er zit wel autotelefoon in, dat kost natuurlijk ook wat

M3 niet aan beginnen, het is het begin van het einde.
Straks ben jij ook nog helemaal into the propellor

- Knot
Hoe zit het trouwens met die van 318iS naar M3 omgebouwde auto die bij mdj staat???
Voorbumper niet in kleur, geen mistlampen etc maar wel M3 power, dus klaar om te knallen!
Voorbumper niet in kleur, geen mistlampen etc maar wel M3 power, dus klaar om te knallen!
-
OnlineMartijnGizmo
Die staat op jou te wachten?Knot schreef:Hoe zit het trouwens met die van 318iS naar M3 omgebouwde auto die bij mdj staat???

- Knot
Naja, hij staat niet op zijn site (Martin), maar wel op Marktplaats.
Bumper in verkeerde kleur en zonder mistlampen ziet er natuurlijk niet uit, het is geen M3 van origine en ook nog eens grijs leder.. totaal niet mijn auto dus, maar misschien wel de goedkoopste auto met M3 blok, M3 aandrijflijn en M3 sper om gewoon lekker mee te hoeken voor weinig centen!
Bumper in verkeerde kleur en zonder mistlampen ziet er natuurlijk niet uit, het is geen M3 van origine en ook nog eens grijs leder.. totaal niet mijn auto dus, maar misschien wel de goedkoopste auto met M3 blok, M3 aandrijflijn en M3 sper om gewoon lekker mee te hoeken voor weinig centen!
- Bert ///M3
Zo'n hobbyproject zou ik niet meer als 5K voor geven eerlijk gezegd. Of dat ding moet echt helemaal ondersteboven. Je weet namelijk niet of alles echt M3 spec is, zoals onderstel enz. Bij een M3 zijn bijvoorbeeld de wiellagers ook zwaarder uitgevoerd enz. Chassis heeft wat meer versteviging. Draagarmen zijn allemaal wat steviger enz. Is allemaal wel handig voor een race of raghok.
Die sedan denk ik net als Nandor aan ongeveer 10K idd.
Die sedan denk ik net als Nandor aan ongeveer 10K idd.
- Chris van S.
Als zoon van de ex eigenaar (voor de huidige) van de NPVS33 kan ik alleen maar zeggen dat deze auto meer dan 100% is.
De ALPINA B3s heeft de man gekocht (wederom) van mijn vader. Omdat deze auto meer dan uniek is, en goed is onderhouden.
Net zoals de NPVS33 is.
INFO: stuur mij PM
De ALPINA B3s heeft de man gekocht (wederom) van mijn vader. Omdat deze auto meer dan uniek is, en goed is onderhouden.
Net zoals de NPVS33 is.
INFO: stuur mij PM
- Knot
Dat dacht ik ook Bert, zijn weinig mensen in de markt voor een hobby M3. In feite koop je alleen een blok/bak/aandrijflijn en de rest is wachten of het de drifts etc kan hebben.
-
Is alleen interessant als iemand echt interesse heeft. en deze omzet in een concrete bezichtiging met als uitgangspunt 'koop'. NPVS33 is een van de zeldzame sedan's (coupes zijn er zat daarintegen) en heeft derhalve een liefhebberswaarde. Om de waarde van deze auto op een forum te stigmatiseren vind ik te ver gaan zonder concrete informatie uit eerste hand.Bert ///M3 schreef:Die sedan denk ik net als Nandor aan ongeveer 10K idd.
Diegene die interesse heeft merkt vanzelf of de verkoper genoegen neemt met zijn/haar bod. De rest is speculatief.
- Chris van S.
Eens, de NPVS33 is zeker geschikt voor de liefhebber die nog jarenlang willen blijven genieten van de E36 M3.alpinab10biturbo schreef:Is alleen interessant als iemand echt interesse heeft. en deze omzet in een concrete bezichtiging met als uitgangspunt 'koop'. NPVS33 is een van de zeldzame sedan's (coupes zijn er zat daarintegen) en heeft derhalve een liefhebberswaarde. Om de waarde van deze auto op een forum te stigmatiseren vind ik te ver gaan zonder concrete informatie uit eerste hand.Bert ///M3 schreef:Die sedan denk ik net als Nandor aan ongeveer 10K idd.
Diegene die interesse heeft merkt vanzelf of de verkoper genoegen neemt met zijn/haar bod. De rest is speculatief.
Aparte kleuren combi door BMW individual kleur gespoten: Porsche Nachtblau en gelb interieur.
In het echt is de combi nog aparter/bijzonderder dan op de foto.
En de auto ruikt van binnen nog zoals hij 10 jaar geleden ook nog rook. ALS NIEUW!
-
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Veel te hoge prijs, maar wel in een topstaat zo op het eerste oog te zien.
Veel te hoge prijs, maar wel in een topstaat zo op het eerste oog te zien.

- Macboy
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... hp?t=80165" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is een van de mooiste auto's die ik ooit online heb mogen zien en sowieso de mooiste E36 M3 die er bestaat
Ik ben helemaal verliefd op deze kleur, binnen en buiten. Wat een auto
NIET NORMAAL !!!!!!!!!!

Dit is een van de mooiste auto's die ik ooit online heb mogen zien en sowieso de mooiste E36 M3 die er bestaat

NIET NORMAAL !!!!!!!!!!
- Fernando
concoursstaat.... 

- Macboy
Dit is toch niet normaal ? Ik gewoon nieuwe broek moeten aantrekken. Dit is bizar. Hier heb ik echt geen woorden voor. Dit is te vergelijken met een GT3 RS voor mij, wat ik dan voel als ik zoiets zie
En dan vanaf de plaatjes ... ja ik weet nu dat ik autogek ben. Ik kan hier echt gek van worden. Wat een auto zeg ...
kwijl

En dan vanaf de plaatjes ... ja ik weet nu dat ik autogek ben. Ik kan hier echt gek van worden. Wat een auto zeg ...
kwijl
Nooit het bestaan hiervan geweten, maar helaas allemaal RHDBMW E36 M3 Part 5: M3 Evolution GT Individual
M3 Evolution GT Individual Unlike the 3-litre GT produced in 1995 to homologate a series of engine and aerodynamic components for racing, the batch of 50 Evolution GT Individual's were little more than dressed up special editions to mark the end of production. All 50 were mechanically standard right-hand drive cars built to an identical specification for the UK-market. Each one was painted Imola Red and kitted out in a rather loud two-tone interior comprising Anthracite bolsters with matching Imola Red seat centres and door inserts.
Other noteworthy cabin appointments included a sports steering wheel, red stitching for the handbrake lever and steering wheel, side and passenger airbags and a Harmon Kardon sound system. The sunroof, seats and rear windows were all electrically operated. Last but not least, an adjustable front splitter and twin-level rear wing were installed. All 50 cars were made right at the end of M3 production in late 1998, most not being registered in the UK until 1999.