Zie oa:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =8&t=12059" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =6&t=12147" onclick="window.open(this.href);return false;
De reden van verkoop was eenvoudig: Ik wilde een moderne auto IPV te blijven rommelen met een M3 in het weekend, een Civic doordeweeks en een GTI voor de fun.
Rondgekeken naar een Polo, 1 serie, Fabia RS maar niet echt iets gevonden waar ik een klik me had. Polo, dertien in een dozijn, 1 serie, geen zin in onderhoud en was aan de onderkant van de markt aan het vissen. Fabia net niet wat ik wilde qua km.stand en prijs. Heb ook weinig geduld

De tweede reden voor verkoop van de M3 en aankoop van de modernere opvolger was ook het gekloot in Den Haag waar ik gewoon helemaal klaar mee ben. Continu in de spiegels kijken als je weer eens 200+ aan het rijden was om 05:00 en in general merk je gewoon dat rijden zoals ik dat normaal vind niet meer geaccepteerd wordt.
Michel SMSte me vrijdag over een Yaris of Prius. Yaris never nooit van mijn leven. Prius, wth? Hybride, ik, kom op? Maar de auto had wel voordelen, ruim, voordelig in wegenbelasting, prettig te verzekeren, modern!!! en fuck it het is een Toyota as in onderhoud is peanuts. Vrijdag bellen, zaterdag rijden bij de garage op nog geen km van mijn huis. "meneer hij loopt al" Ehm wtf je hoort dus gewoon niks. Rijden was gewoon prima. Geen gekke dingen gewoon goed. Tuurlijk onderstuurd maar dat is de F1 van Kimi ook, maar ja echt niet meer dan elke middenklasser dan ook. Ding was gewoon snel zat. Heeft iets van 400nm vanaf 1000rpm ofzo, misschien nog gekker maar ik ken de cijfertjes niet uit mijn hoofd.
Vrijdag had ik contact opgenomen met iemand die de Prius ging vervangen voor een Golf 5. Dochter van 19 wilde niet in de Prius rijden, snap ik en zodoende werd de auto ingeruild bij de lokale VW dealer tenzij iemand zo gek was om dat ding op te halen. Dat was ik dus

Zondag gaan kijken om 12:15, ding had net 20k op de teller en was gewoon als nieuw, uiteraard eerste eigenaar etc etc. 12:30 gekocht onder voorbehoud van check door Fuifjes. Ding was gewoon perfect en ik kon vanmorgen dan ook melden dat ik hem op kwam halen. Uiteraard ging dat niet van een leien dakje want mijn rijbewijs is net verlopen zonder dat ik het wist......... maar na drie keer pinnen en een uitstapje naar een ander postagentschap had ik de sleutels in handen.
Vandaag meteen maar een km of 100 gereden en ik ben ontzettend mee in m'n nopjes. Alles vanaf het stuur te bedienen, alles erop en aan. In alle rust cruisen, ding kan trouwens hard zat, CVT, CC, Airco alle troep zit erop en ondertussen 1 op 20 rijden. FUCK Den Haag!
Ik ben benieuwd wat ik er over drie maanden van denk. Vooralsnog ben ik helemaal weg van deze auto. Voor alle non believers, ga naar de dealer, probeer zo'n ding, gaat 100% bevallen en als dat niet overtuigd, reken uit wat je gaat besparen. Ik denk dat je snel om bent.
Plaatjes:
Niet van de mijne maar dan heb je een idee:
Dit is de mijne ongeveer.
Ik zou zeggen, shoot me, lach me uit. Ik ben een prutser die van een M3 naar een Prius is gegaan.
Kortom: Ik ben benieuwd naar de reacties

Nandor (ps Michel bedankt voor de tip, Fuifjes voor de check!) Appreciate it!