Iets te hard gereden...en nu ??

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Re: Iets te hard gereden...en nu ??

Bericht door Bram » 14 sep 2008, 17:55

Prima, je gooit de brief weg en dan?

Dan moet je toch voorkomen en gaan ze neem ik aan alsnog ff vragen of jij gestuurd hebt? Lijkt me best lastig om een OvJ en een rechter glashard voor te liegen...

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 30 sep 2008, 09:01

Ff een te hard gereden topic opgeduikeld... zoeken geeft te veel hits :lol:
Een vraag: een collega van me (nee, niet ik :wink: ) heeft 3x 30+ aan de broek en moet nu voorkomen.
Wat kan hij verwachten? 4 maand rijontzegging, toch?

Dexter

Bericht door Dexter » 30 sep 2008, 09:41

Arthur schreef:Ff een te hard gereden topic opgeduikeld... zoeken geeft te veel hits :lol:
Een vraag: een collega van me (nee, niet ik :wink: ) heeft 3x 30+ aan de broek en moet nu voorkomen.
Yep! :shithappens:
Of hij moet aan kunnen tonen dat hij ergens anders was en dat hij zelf niet gereden heeft. (minstens 2 getuigenverklaringen van 'vreemden' dus geen familie!)
Als hij aan de hand van die getuigenverklaringen kan aantonen dat hij ergens anders, was dan moet iemand anders gereden hebben.
En aangezien verschillende familieleden over zijn autosleutel konden beschikken die op het kastje in de gang lag.....tja wie er dan gereden heeft? Niemand geeft dat aan hem toe dus.......
En als dat dan familie is (vrouw, kind, broer ,zus, vader, moeder) dan kan hij zich ook nog beroepen op het verschoningsrecht.
Hij hoeft niet mee te werken aan het veroordelen van zijn familie.
Kost hem op die manier een dikke boete, maar géén aantekening in het register en ook niet zijn rijbewijs.
En hij heeft een les geleerd denk ik dan...... :angel:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 30 sep 2008, 09:55

Arthur schreef:Ff een te hard gereden topic opgeduikeld... zoeken geeft te veel hits :lol:
http://www.infopolitie.nl/index.php?vie ... om_content" onclick="window.open(this.href);return false;

Helaas heb ik er zelf inmiddels teveel ervaring mee :(

GTRene

Bericht door GTRene » 30 sep 2008, 10:08

sodejuh wat een prijzen en maanden zonder rijbewijs...lijkt wel of je 1 of andere misdadiger bent en zo gestrafd wordt..scary keek maar half en snel weer weggeklikt dit wil ik niet eens weten nu... :nah:

Paul

Bericht door Paul » 30 sep 2008, 10:50

Ik heb het ook gehad.. 94 na correctie waar je 50 mocht.. moest ook een brief invullen wie de bestuurder was... brief weggeflikkerd.. boete betaald en klaar..

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 30 sep 2008, 11:46

Ik heb er een binnen, na correctie 53 km te hard. Iets van 440 euro.

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 30 sep 2008, 12:03

E60 M5 schreef:Ik heb er een binnen, na correctie 53 km te hard. Iets van 440 euro.
Hoef je dan niks in te leveren? :lol: :?

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 30 sep 2008, 12:12

Niet als je niet bent staande gehouden.

Dexter

Bericht door Dexter » 30 sep 2008, 12:23

Paul schreef:Ik heb het ook gehad.. 94 na correctie waar je 50 mocht.. moest ook een brief invullen wie de bestuurder was... brief weggeflikkerd.. boete betaald en klaar..
Ja, dat komt omdat jouw overtreding (44+) nog voor een transactie in aanmerking komt Paul.
Dan staat er een T in de rechterbovenhoek van de brief uit Leeuwarden.
Die staat er ook bij de collega van Arthur maar in de tekst van de brief staat dat deze overtreding niet voor een transactie in aanmerking komt. Een wezenlijk verschil!
70+ en meer is gewoon altijd voorkomen.
Overigens staat jouw overtreding wél geregistreerd en zal ook tegen je worden gebruikt wanneer nodig.
Dus de komende jaren gewoon zorgen dat je niet met 50+ gepakt/geflitst/gelaserd wordt (en/of staande gehouden) anders ga je alsnog voor de bijl.

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 03 okt 2008, 14:33

Mike Spanjersbergh schreef:
E60 M5 schreef:Ik heb er een binnen, na correctie 53 km te hard. Iets van 440 euro.
Hoef je dan niks in te leveren? :lol: :?

Wat Geelhoed zei...

Geflitst, niet staande gehouden.

Maar goed, moet zorgen dat het me niet nog een keer overkomt. Een optie is de auto op naam van een van mijn andere bv's te zetten. :mrgreen:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 03 okt 2008, 14:39

Dexter schreef:
Yep! :shithappens:
Of hij moet aan kunnen tonen dat hij ergens anders was en dat hij zelf niet gereden heeft. (minstens 2 getuigenverklaringen van 'vreemden' dus geen familie!)
Als hij aan de hand van die getuigenverklaringen kan aantonen dat hij ergens anders, was dan moet iemand anders gereden hebben.
En aangezien verschillende familieleden over zijn autosleutel konden beschikken die op het kastje in de gang lag.....tja wie er dan gereden heeft? Niemand geeft dat aan hem toe dus.......
En als dat dan familie is (vrouw, kind, broer ,zus, vader, moeder) dan kan hij zich ook nog beroepen op het verschoningsrecht.
Hij hoeft niet mee te werken aan het veroordelen van zijn familie.
Kost hem op die manier een dikke boete, maar géén aantekening in het register en ook niet zijn rijbewijs.
En hij heeft een les geleerd denk ik dan...... :angel:
Bedankt iig, Dexter.
Maar hij is gelaserd en staande gehouden...
:cry:

Knot

Bericht door Knot » 03 okt 2008, 18:00

Als je de (mogelijke) oplossing wil weten, pb me maar. Het is mogelijk maar je moet het goed spelen en een beetje mazzel hebben in het verloop van de tijd.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 06 okt 2008, 15:48

http://www.flitsservice.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ben ik bij mijn rijbewijs invordering geholpen.
NOOIT een bestuurdersverklaring invullen, NOOIT!!!!!!!

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 06 okt 2008, 17:25

Marco R. schreef:http://www.flitsservice.nl ben ik bij mijn rijbewijs invordering geholpen.

Ik vul altijd de naam van Dexter in. Tot nu toe geen problemen mee gehad.

Rupie

Bericht door Rupie » 06 okt 2008, 17:41

E60 M5 schreef:
Marco R. schreef:http://www.flitsservice.nl ben ik bij mijn rijbewijs invordering geholpen.

Ik vul altijd de naam van Dexter in. Tot nu toe geen problemen mee gehad.

:roflol:

Marco R.

Bericht door Marco R. » 06 okt 2008, 19:01

Hehe, oke..

Vul nooit je eigen! naam in dan :lol:
Bij mij had het geen effect iig. Maargoed, ik werd ook aangehouden door een onopvallende Astra. En ik maar denken dat ik altijd op tijd zou zien als iemand je zou volgen.
Nou, guess again :x :sealed:
Maargoed. Je kan wel eronderuit komen (de topicstarter), met behulp van wat info, hulp en wat ander begeleiding :)
Laatst gewijzigd door Marco R. op 06 okt 2008, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Knot

Bericht door Knot » 06 okt 2008, 19:06

Stel ze hebben je staande gehouden en ze sturen je alsnog zo'n formulier, foppen ze je dan of zijn ze gewoon dom?

Marco R.

Bericht door Marco R. » 06 okt 2008, 19:08

Beide. :police:

Plaats reactie