Oude Opels, super!

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
EppeRRR

Bericht door EppeRRR » 07 aug 2006, 11:17

Toes schreef: Getrag 5 bak past btw gewoon in een kadett c tunnel,ook in de handgeschakelde 1200,dit integenstelling tot de 4 bak die breder is en je de tunnel daarvoor moet uitkloppen...

4 bak past toch altijd en 5 bak word toch uitkloppen van de tunnel? Ik had toendertijd info gezocht om een 1.2s 2drs limo om te bouwen naar 1.9 of 2.0 en toen werd er mij verteld dat 4 bak wel wou (omdat het al 4 bak was) maar een 5 bak passend krijgen was moeilijker. Of je moest een automaat kopen waarvan de tunnen zowiezo al groter was net zoals de modellen vanaf 1.6 (waarvan het subframe ook al 'plug&play' is voor 1.9 of 2.0 motoren).

Ik kon dan ook de 1.2s ombouwen naar 5bak maar dan moest je een (zeer schaarse) Toyota Tercel 5bak op de kop zien te tikken.

Toes

Bericht door Toes » 07 aug 2006, 13:11

Nope precies andersom,de 4 bak heeft een schakelas die zijdelings door de bak beweegd en buiten de bak bediend wordt door schakelarmen,die hebben juist de ruimte nodig naar de zijkanten...de 5 bak heeft alles inwendig en is daardoor toch compakter van bouw,wel heb je bij de 5 bak een korte aandrijfas nodig,van een B Ascona/Manta automaat of op maat laten maken...vooras (subframe) is van een 1200 ook gewoon plug en play met de grotere motoren,wel is het zo dat vanaf de 1600 vooras er wat extra verstevigingen (plaatjes) op zijn gelast,dit is zelf na te maken maar design van de assen is hetzelfde..

Van die toyota bak weet ik nix,en ik sleutel al zo'n 18 jaar aan die dingen en heb er al de nodige verbouwd,maar nooit te oud om te leren...wel heb ik ooit een Getrag 5 bak achter een 1200 zien zitten,met pasplaat...er zijn btw wel 5 bakken (uit de 1300 B Ascona,alleen in duitsland geleverd dacht ik) die achter een 1200 ohc blokje passen,ook leuk om te bouwen natuurlijk..

Tomaz

Bericht door Tomaz » 25 aug 2006, 12:49

Toes

Bericht door Toes » 25 aug 2006, 13:16

ziet er wel behoorlijk origineel uit,jammer dat er zo weinig info in de adv staat...en ik vindt de kleur iets minder,maar ik houdt sowieso niet van rode auto's vanwege het snelle verkleuren..

Het is wel zo dat je om zo'n kadettje een beetje wegligging te verschaffen je erg veel moet veranderen en dan nog houd het niet over,en al helemaal niet als je er een zwaardere motor in lepeld....maar ja,zo origineel heeft het ook zijn charmes natuurlijk..

Maar ff wat zo'n babyblauwe station betreft,laat ik nou een maatje hebben die er ook'één heeft,niet babyblauw maar die blauwe kleur die in het BMW motorsport logo zit en met een 2.4 en 5 bak er in,verlaagd met koni's en uitgelaste 14 inch wielen er onder,recaro interiuertje er in enz enz..nou zit hij regelmatig in een dipje en wil die station dan ook nog wel eens verkopen,als hou nou echt serieus wordt kan ik het wel ff laten weten natuurlijk...

gaat om de auto in de link...kijk trouwens eens verder bij www.jbfopelteam.nl mijn auto's komen binnenkort ook weer op de site..

http://www.jbfopelteam.nl/graddus/kad-gradduspr.html

Plaats reactie