High speed oval rijden. mogelijkheden ?
- RVV
High speed oval rijden. mogelijkheden ?
Ikzelf heb nog een keer de wens om hard op een oval te knallen. En dan bedoel ik ook echt high speed en no limits. wie heeft ervaring? en waar zou het kunnen? Rdw baan lelystad of de testbaan in papenburg? zijn er meer gekken die deze wens hebben? lijkt me echt ultiem kicken.
- Knot
Papenburg was wel gaaf, alleen wilden ze eigenlijk niet harder dan 200, man met een Audi voorop. Ik lekker met die vlasblom E30 kroket op wanli bandjes terug laten zakken en ff een zo'n bocht met 240 genomen, kom je net niet bovenin dus denk dat de M3's het met 270 teller wel halen en dan nog kan het stukken harder!
- Hans
Ik heb eens een rijvaardigheidscursus gedaan op de RDW baan op Lelystad, daar mocht men toen ook een paar rondjes over de oval rijden. Eigenlijk mocht je niet met hoge snelheid rond (ik weet niet meer hoe hard precies), maar ik had het geluk dat ik voorop mocht rijden met de instructeur langs me, en die zei dat het gas erop mocht. Tijdens de eerste rond reden we stapvoets de kombaam in en stopte boven, dan merk je pas hoe steil het is. (de baan waar ze in Amerika de Indy 500 op rijden is nog steiler vertelde hij). Toen doorgereden en flink versneld, de volgende bocht met =/- 160 genomen, de instructeur vertelde dat ik het stuur wel los kon laten, de auto volgt gewoon de lijn van de baan. (wel een raar gevoel om met 160 door een bocht te rijden met losse handen). Toen nog verder versneld naar de 200, je wordt dan in de bochten echt stevig in de stoel gedrukt. Al met al een leuke ervaring, maar na een rondje of 10 begint het wel wat te vervelen.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
- RVV
Ring is fantastisch Rebel. Maar naturlijk totaal onvergelijkbaar, dat ik het ene leuk vind sluit natuurlijk niet uit dat ik het andere ook leuk zou kunnen vinden.
Ik heb net een high speed run in de AMS gelezen op Nardo in Italië, lijkt me gewoon super om ook een keer te doen. Maar dan moet het ook de vrij loop hebben, dus niet van die toestanden van maximaal 200, of achter een kopwagen aanhobbelen.
Grootste voordeel tov de openbare weg is dat er niemand last van hoeft te hebben.
Ik heb net een high speed run in de AMS gelezen op Nardo in Italië, lijkt me gewoon super om ook een keer te doen. Maar dan moet het ook de vrij loop hebben, dus niet van die toestanden van maximaal 200, of achter een kopwagen aanhobbelen.
Grootste voordeel tov de openbare weg is dat er niemand last van hoeft te hebben.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
- Franswa
- Auto: Megane 2RS & Clio 3RS
-
- Hielke
235 km/h op de kombaan van Lelystad? Met wat voor strijkijzer was dat dan?Franswa schreef:Het is wel een mooie ervaring om mee te maken, maar na een paar rondjes heb je het wel gezien. Ik heb een keer met Gijs van Lennep meegereden met 235 km/h op de RDW baan in Lelystad, dan wordt je toch behoorlijk in de stoel gedrukt.
- Franswa
- Auto: Megane 2RS & Clio 3RS
Een Audi A4 Quattro, het exacte type weet ik niet meer. Géén RS4 in ieder geval. Die reed er toen wel eentje rond, was de privéauto van een Belgische dame die daar samen met Gijs rijtraining gaf. Die meid had haar (race)hart op de goede plek.Hielke schreef:235 km/h op de kombaan van Lelystad? Met wat voor strijkijzer was dat dan?
Inderdaad. 8) Dan denk je dat je redelijk snel op het uitgezette parcours je rondjes rijdt, en tussendoor doet hij even voor hoe het echt moet met jouw auto. Scheelt toch wel iets.Hammer schreef:Hey jij ook al?
wat kan die man sturen..... 8)