helm
- N!co
- Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650
Re: helm
Ik heb net even proef gezeten met mijn (motor)helm in de mr2, maar het targaddakje moet er echt uit, anders past het niet. Nou ben ik maar een klein opdondertje, maar hoe doen jullie dat?
-
Metchu
jahoor! erg prettige helm!!! Vandaag 2 uur lang intensief gebruikt bij de trackday van EM. Vang het transpireren ook goed op en hij zit erg comfortabel...
ik zou zeggen, gewoon bestellen
ik had de L besteld. Die was goed voor mij...
ik zou zeggen, gewoon bestellen
- Dennis Cavallino
Ik heb 2 soorten balaclava's. Eentje voor 'cool' gevoel, niet qua looks, maar temperatuur. Die heb ik op Spa echt eens nodig gehad toen het buiten de auto 40 graden was, in de auto bijna 2 keer zoveel...
De ander is brandwerend. Verplicht tijdens race, maar ventileert minder.
Als je vaker rijdt op circuits, zweet je minder trouwens, maar 't blijft warm met zo'n helm op je kop...
Afvallen scheelt ook, merk ik.
De ander is brandwerend. Verplicht tijdens race, maar ventileert minder.
Als je vaker rijdt op circuits, zweet je minder trouwens, maar 't blijft warm met zo'n helm op je kop...
Afvallen scheelt ook, merk ik.
-
Steven N.
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Heb vandaag de OMP Star helm binnen gekregen. Met de groeten van DF lezer, een medewerker van DPT
De helm zit echt heerlijk en ik pas ook nog goed in de BMW, heb niet heel veel ruimte over dus misschien later nog eens proberen om wat schuin te verwijderen. Als ik in de spiegel kijken zit de helm voor m'n gevoel wel echt 'op' m'n hoofd en niet 'om' m'n hoofd. Maarja de pasvorm en werking is goed.
De helm zit echt heerlijk en ik pas ook nog goed in de BMW, heb niet heel veel ruimte over dus misschien later nog eens proberen om wat schuin te verwijderen. Als ik in de spiegel kijken zit de helm voor m'n gevoel wel echt 'op' m'n hoofd en niet 'om' m'n hoofd. Maarja de pasvorm en werking is goed.
-
BrianV
Ik moet zelf ook nog even een helm bestellen,Metchu schreef: de omtrekken volgens de website zijn als volgt:
Umfang
Größe
53-54
XS
55-56
S
57-58
M
59-60
L
61-62
XL
63-64
XXL
:
maar op welke manier moet je omvang meten?
Met vriendelijke Groet,
Brian
- Naughty
Wij hebben ook nog wel wat Kart helmen en balaclava's te koop van Arroxx
http://www.fineline-imports.nl/arroxx-r ... ng-cq1469/" onclick="window.open(this.href);return false;
Indien interesse voor meerdere item's dan komt er uiteraard een Driving Fun korting
http://www.fineline-imports.nl/arroxx-r ... ng-cq1469/" onclick="window.open(this.href);return false;
Indien interesse voor meerdere item's dan komt er uiteraard een Driving Fun korting
-
BrianV
Nog 1 vraag,
Ik ga toch voor een FIA goed gekeurde helm met voor bereiding op HANS,
Waar rijden de meeste mensen mee en waarom (Rally helm, Integraal of Open Face helm)?
Met een Integraal ben ik bang dat ik weinig zicht heb,
(met karten neem ik ook altijd een open helm)
Integraal:
+Veilig
-Weinig zicht
Rally helm( half open)
+veel zicht
-Redelijk veilig
Open:
+Veel zicht
+goedkooper
-Veiligheid
Ik ga toch voor een FIA goed gekeurde helm met voor bereiding op HANS,
Waar rijden de meeste mensen mee en waarom (Rally helm, Integraal of Open Face helm)?
Met een Integraal ben ik bang dat ik weinig zicht heb,
(met karten neem ik ook altijd een open helm)
Integraal:
+Veilig
-Weinig zicht
Rally helm( half open)
+veel zicht
-Redelijk veilig
Open:
+Veel zicht
+goedkooper
-Veiligheid
- Laurens
Ik heb een integraal en open helm.
Eigenlijk neem ik ook in tourwagens altijd de integraal helm, dan heb toch een iets veiliger gevoel, en ik kan als het het bewolt / zonnig is het donkere vizier stukje dichtdoen..
Zicht heb ik eigenlijk geen problemen mee, enige is dat je gordels vastmaken iets lastiger is.
Open helm gebruik ik alleen als ik ernaast zit en instructie geef of tijdens een sponsordag, dat is een stuk makkelijker communiceren en ook minder warm.
Dus als ik moest kiezen zou ik voor een integraal helm gaan.
Eigenlijk neem ik ook in tourwagens altijd de integraal helm, dan heb toch een iets veiliger gevoel, en ik kan als het het bewolt / zonnig is het donkere vizier stukje dichtdoen..
Zicht heb ik eigenlijk geen problemen mee, enige is dat je gordels vastmaken iets lastiger is.
Open helm gebruik ik alleen als ik ernaast zit en instructie geef of tijdens een sponsordag, dat is een stuk makkelijker communiceren en ook minder warm.
-
BrianV
Heb je ook een integraal helm met hans voorbereiding?Laurens schreef:Ik heb een integraal en open helm.
en wel voldoende zicht voor je gevoel?
Toevallig ook ervaring mee met een Rally Helm?(zie plaatje)
Laatst gewijzigd door BrianV op 14 okt 2008, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
BrianV
@Laurens Alvast bedankt voor het beantwoorden van me vraagen!Laurens schreef:nope, maar ik weet niet of een rally helm veel veiliger is dan een open helm ??
Volgens mij dient 'dat extra stuk' meer als stevige microfoon houder
Is der iemand die dit kan bevestigen?
Moet nog helm koopen voor Trackday zolder
Dus dat wordt een zaterdag middag helm passen
- Laurens
Ik heb een integraal helm met Hans, en tja het zicht wordt vooral door de Hans beperkt. In je spiegels kijken is geen probleem, maar echt naast je kijken of er iemand rijd wordt dan lastiger. Dus veel spiegels kijken en als ik echt twijfel dan laat ik een beetje ruimte over gaat tot nu toe goedBrianV schreef:[Heb je ook een integraal helm met hans voorbereiding?
en wel voldoende zicht voor je gevoel?
Maar volgens mij is dat me open helm niet veel anders maar op mijn open helm heb ik geen Hans.
@ Brian daar is een forum toch voor
-
BrianV
Laurens schreef:Ik heb een integraal helm met Hans, en tja het zicht wordt vooral door de Hans beperkt. In je spiegels kijken is geen probleem, maar echt naast je kijken of er iemand rijd wordt dan lastiger. Dus veel spiegels kijken en als ik echt twijfel dan laat ik een beetje ruimte over gaat tot nu toe goedBrianV schreef:[Heb je ook een integraal helm met hans voorbereiding?
en wel voldoende zicht voor je gevoel?![]()
Maar volgens mij is dat me open helm niet veel anders maar op mijn open helm heb ik geen Hans.
@ Brian daar is een forum toch voor
Even opzoeken welke winkel ik ga passen,
heb er wel paar gevonden.
http://www.pro-racing.nl/shop/
http://www.remola.nl/
http://www.atmautosport.nl/information.php?info_id=2
Mocht der evt nog een "goede" winkel zijn waar je goed geholpen wordt,
dan ben je uiteraard vrij om mij der op tewijzen