Black 2008 corvette Z06

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
2000USA

Re: Black 2008 corvette Z06

Bericht door 2000USA » 08 sep 2008, 12:06

Gisteren op de N201 een viertal C6'en met Duits, Belgisch en NL-kenteken gespot ter hoogte van Mijdrecht. Iemand een minimeet gehad?

Macboy

Bericht door Macboy » 08 sep 2008, 14:35

Woow wat een auto. Nu weet ik ook waar het gezegde "één foto zegt meer dan duizend woorden ..." vandaan komt

Afbeelding

I am the devil

Corvette

Bericht door Corvette » 08 sep 2008, 18:26

2000USA schreef:Gisteren op de N201 een viertal C6'en met Duits, Belgisch en NL-kenteken gespot ter hoogte van Mijdrecht. Iemand een minimeet gehad?
Ze hadden er een stuk of tien staan bij Kroymans Breukelen om niet Corvette ( Ferrari, Porsche, enz, enz) rijders een keer te laten rijden en te ervaren hoe zo'n tupperware bak nou eigenlijk rijd. De wagens gaan van de week weer terug. Ze worden ook ingezet op performance dagen van Corvette Experience.

Gr.

Corvette

2000USA

Bericht door 2000USA » 09 sep 2008, 11:40

Kijk aan, niet gek, laat ze er maar overtuigd raken, er kunnen er niet genoeg rijden m.i.!
Inderdaad reed er één met 'Leading car' op zn achterbumper.
In TG magazine stond overigens een grappig artikel met Edo Brunner over de Corvette.

Wannes

Bericht door Wannes » 17 sep 2008, 09:00

gisteren moest hij normaal gezien binnen om de achterste ruit te laten tinten...maar dat bleek niet echt perfect in orde te komen...en ik heb het dan ook niet laten doorgaan..
wat was nu het probleem: de achterste ruit heeft bovenaan een groot stuk met van die zwarte nopjes ( die ook dienen om de zon een beetje buiten te houden) en laat nu net die nopjes ervoor zorgen dat de folie nooit mooi gaat kleven , en er altijd luchtbelletjes gaan onder zitten... en dat trekt op niks...

dus liever niks dan half werk... het zou toch enkel maar mooi geweest zijn moest ik de zijruiten ook laten doen... en aangezien dat in Belgie niet toegelaten is ...en ze er zelfs vliegende brigades voor inzetten om overtreders op te sporen..heb ik dat idee maar laten varen...

de amerikaanse rode achterlichten en sidemarkers komen er wel op... dat vind ik echt een must... maakt het geheel veel knaper ...vooral in het donker 8) 8)

SteV6

Bericht door SteV6 » 17 sep 2008, 10:26

In plaats van folie-tinten zou je ook kunnen denken aan het laten tinten door middel van een soort siliconenlaag. Ik weet dat een kennis van mij op die manier ruiten heeft laten tinten, omdat folie ook niet zonder luchtbellen aan te brengen was.

Meer info dan dit kan ik je niet geven omdat ik die domweg niet heb. Een zoektochtje op internet kan je waarschijnlijk verder helpen.

Veel plezier met je Vette!

SteV6

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 17 sep 2008, 10:28

Oke.. nu de hamvraag.. Welke bied meer fun?

Mini of de Corvette?

Christoph

Bericht door Christoph » 17 sep 2008, 10:45

Hans ben je nu serieus? :?

Wannes

Bericht door Wannes » 17 sep 2008, 11:49

Hans GP1630 schreef:Oke.. nu de hamvraag.. Welke bied meer fun?

Mini of de Corvette?

wel , eigenlijk is dat best een vraag om eens bij stil te staan!

ik ben nu al met de twee wagens op de ring geweest , en heb dus al flink de kans gehad om ze te vergelijken.

En met een volgende ringdag in zicht nu zondag , moet ik ook effectief gaan kiezen welke kar ik meeneem..... :hmmm:

eerst was het voorzien van de vette te nemen , omdat ik dinsdag al een trackday heb met de mini in croix...maar blijkt nu dat er zondag ook een mini treffen is op de ring...dus dan maar de mini...tot ik afgelopen maandag met de vette naar de ring ging....man man wat een machien!!!! :love: dus nu zit ik met een dillema :?

om te antwoorden op de vraag welke dat het meeste DF bied...wel simpel: de vette!! waarom ? ....de vette is gewoon een grote mini :df: !!
hij heeft niet enkel de intake en de centrale uitlaatlijn...nee , hij stuurt ook perfect en het gooi en smijtwerk moet niet onderdoen voor de mini!

feit is wel dat moest ik nooit de vette gereden hebben , dat de mini verweg de wagen met het meest DF gehalte was die ik ooit bestuurde...
de vette is er ook de oorzaak van dat ik sosm wat power tekort kom als ik in de JCW zit... gewoon omdat die superkrachten op de duur zo verslavend werken , dat je er niet meer zonder kan.... :oops:

Ik dacht dat de vette te lomp ging zijn om me ook in de binnenbaantjes en op technische gedeelten te bekoren...maar niets is minder waar...wat een kar :shocking:

Nu moet ik enkel nog eens ergens een goede deal proberen te sluiten om tegen een deftige prijs achterbanden te kopen ...en van tijd tot tijd eens andere remblokjes...en dan is deze wagen voor mij top!!

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 18 sep 2008, 11:56

Oke duidelijk! 8) Tuurlijk zal de vette een grotere smile op je gezicht toveren..
Je heb een perfecte combi zo! Mini voor het stadswerk en de vette voor het echte werk..

@Christoph, ik weet niet of je wel eens een echte Mini heb gereden? Wannes weet perfect waar ik over praat en ik denk dat het vergelijk
niet eens zo gek is!

Wannes

Bericht door Wannes » 03 okt 2008, 14:27

woensdag nog eens met de vette op zolder gaan rijden...en compleet mijn blokjes opgestookt op 3000km...en 1 maand tijd :oops:

heb er wel een lap op gegeven... wat liggen stoeien met een 997 gt3...die dacht me op het rechte stuk tussen de tribune's eens voorbij te vliegen.... groot was zijn verbazing toen ik effe vloerde en mijn poepje liet zien :banaan:

heb hem dan uiteindelijk laten rijden , want die kerel ging er echt voor ( op een gegeven moment heeft hij daar nog een audi in zijn deur gepakt :? )en het moet plezant blijven hé...

vandaag gaan ze er normaal nieuwe blokjes op steken , een beetje een hardere soort..zodat ze wat langer mee kunnen...

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 03 okt 2008, 16:42

3000km met een set blokjes :lol: Leuk om te lezen dat deze auto zó goed bevalt. Heb hem zondag even goed bekeken bij Cars and Coffee, maar die Corvette's zijn wel erg mooi om te zien hoor helemaal zo in zwart. Geluid is een van de betere V8 sounds.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 03 okt 2008, 18:27

Vergis je niet over de hoeveelheid rem voering op de blokken zitten want dat is standaard niet erg veel.
Als er nog 2 mm op zit dan is dat nog 30 procent van de blokken.
Wanneer jij denkt dat de blokken op zijn kunnen ze nog een aardig tijdje mee met gewoon straat gebruik.
Dat er zo weinig rem materiaal op zit zorgt ook voor de enorme warmte in het rem systeem en de daarbij volgende problemen met over verhitte remmen.
Als je dit probleem niet gehad heb op het circuit dan heb je nog niet hard genoeg geremd. :wink:

Ben wel benieuwd welke remblokken je gebruikt heb nu.
Er zijn nu ook remblokken uit 1 deel ipv 3 blokjes.
Het merk wat ik er nu op heb zitten heeft ze, en dat worden ook mijn volgende als ik mijn brembo`s er tegen die tijd niet op heb gezet.

Grtz,Hanz06 :wink:

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 03 okt 2008, 18:31

Hey Wannes,

Je hebt me maandagavond op de E314 voorbijgestoken met je zwarte monster. Net voor Bekkevoort als ik het me goed herrinner. Dikke ketel die black on black Vette!

Succes met je remblokkenverhaal kerel :wink:

Keep up the good work...

Wannes

Bericht door Wannes » 04 okt 2008, 12:17

het is een set van HAWK , zouden naar het schijnt betere kwaliteit zijn , harder.

Het zijn wel nog allemaal losse blokjes.

Het was ondertussen 3700km geworden...en de voorste waren echt wel weg...de achterste nog niet , maar die heb ik gelijk ook vervangen door de betere soort.

Bij de stealer rekenen ze 700€ enkel en alleen om de voorste te vervangen :shock: ..nu betaalde ik 200€ voor de hele set + de plaatsing natuurlijk.

ook mijn banden zijn al ver gevorderd...waar zou ik die het best kunnen kopen? het zijn de GY ?

Wannes

Bericht door Wannes » 09 okt 2008, 23:45

vandaag mijn wagen gaan terug halen bij de dealer, hij plaatste er de US achterlichten en sidemarkers op.... véél mooier!! zal er morgen eens pics van proberen maken.

het probleem van mijn stuur dat scheef stond in ook opgelost.... bleek dat de linkerachtervelg bijna 1 graad te fel naar binnen spoorde...vandaar ook de rare sleet op die band..ik dacht dat dat door het circuitgebruik kwam...dus deftig uitgelijnt en terug perfect.

vr6piloot

Bericht door vr6piloot » 15 okt 2008, 19:51

:love: :love: :love: :love: :love: :love: wat een auto!

Simoni

Bericht door Simoni » 16 okt 2008, 11:50

Afbeelding
Afbeelding

Wannes

Bericht door Wannes » 16 okt 2008, 23:08

bedankt voor de pics maat !! en voor het prahtige werk :wink:

Wannes

Bericht door Wannes » 06 feb 2009, 09:35

nog even van onder het stof halen , want met de lente in zicht moet ik me klaarstomen om klaar te zijn voor het nieuwe circuitseizoen :wink:

nu is er sinds mijn laatste post niet echt veel verandert..de banden zijn nog steeds in ver gevorderde staat ...en de Hawk blokjes die ik er liet op steken zijn geen zak waard... die dingen bijten niet ..die glijden , en stoken mijn schijven warm.....
heb er mee gereden op vroemdag in de regen , en zelfs dan komen ze vuurrood...en dan ging ik nog maar op 50%....
daarna een circuitdagje tussen kerst en nieuwjaar op zolder..goed kunnen rijden , maar nooit geen echt deftig bijtmoment..met als resultaat dat ik vroeger moet liggen remmen , en de boel op het laatst echt gensters begon te spuwen van de hitte....( bij het vallen van de avond gaf dat wel spectaculaire beelden maar daar doe ik het zeker niet voor)

nu kan ik twee dingen doen: of ik steek opniew oem blokjes en ben zeker van deftige en felle stops,maar ben dan wel telkens na 4000km verplicht om nieuwe te steken...
of ik steek bv stoptech en investeer 6000€ en dan heb ik natuurlijk de echte shit en kan ik blijven gaan..maar dan is de vraag : hoe lang gaan die blokjes meegaan...want als die ook maar 4000km mee gaan dan vind ik het niet echt de moeite waard...

jullie racers moete me daar toch een deftige uitleg kunnen over geven.

ga er wel van uit dat er nu ook al af fabriek grote geperforeerde schijven van 355 ondersteken met 6 pots voor en 4 pots achter, dus vergelijken met bv de reminstallatie die ze oem op een BMW 3 steken kan je het niet echt doen.

grts wannes

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 06 feb 2009, 11:14

ik heb uit de states blokken die uit 1 stuk bestaan en ongeveer 10 keer beter remmen als hawk of de standaard remmen.
Verder heb ik ook air ducts liggen die er nog op moeten.
Als ik het niet vergeet dan mail ik je het type nr wel.
Ze komen bij lg motorsport vandaan.
Misschien heb ik ook wel weer blokken nodig en kunnen we ze samen bestellen.

Grtz,Hanz06

Christoph

Bericht door Christoph » 06 feb 2009, 12:37

Wannes, bezit jij of 1 van je vrienden ook het kenteken GOD 666? Zag een C70 staan bij de dealer in Sint Niklaas met dat kenteken, moest gelijk aan de mini's denken :bag:

Wannes

Bericht door Wannes » 06 feb 2009, 15:19

nee GOD 666 is geen vriend van mij...

in die blokken ben ik wel geintresseerd..kan je me jou nummer eens pm'en dan kunnen we er eens even over praten.

alvast bedankt

JohnR

Bericht door JohnR » 10 feb 2009, 15:27

Wannes, even een hele saaie praktische vraag.
Ongeveer een jaar geleden heb ik eens met een Corvette C6 gereden en toen :love: ... Stond ook een Z06 maar die durfde ze me niet zomaar mee te geven. (regen) :blabla: Maar snapte dat wel.. :mrgreen: Toen besloten dat ik daar maar eens voor moest gaan sparen, en dan het liefst een Z06, want wat is die toch bruut..!
Nu vond ik die "gewone" C6 vrij hanteerbaar in het dagelijkse verkeer en ook drempels waren geen probleem. Hoe is dat met de Z06? Die voorlip zit vrij laag en ver naar voren. Geeft dat veel problemen bij dagelijks gebruik of valt het mee?
vr. groet,
John

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 10 feb 2009, 15:33

Ik vind het reuze mee vallen.
Je hoort wel regelmatig de rubberen strook die onder de neus van de wagen zit maar dat kan geen kwaad.
Alleen het geluid van het schrapen klinkt niet echt lekker.
Mijn auto is echter wel iets lager dan standaard.

Grtz,Hanz06

P.s. een vriend van mij heeft nog een nieuwe staan dus als je intresse hebt.
Hij staat nog niet op kenteken.

Plaats reactie