Seat Exeo

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
allen

Re: Seat Exeo

Bericht door allen » 02 okt 2008, 13:10

Rico, ik zie de Exeo als dezelfde dom perignon met een nieuw model kurk en label. Niets mis mee als ik die ineens voor 6 euro meekrijg. :mrgreen:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 02 okt 2008, 13:58

Deze dan nog maar ff:
Ze hebben zelfs nog minder veranderd.
Ik weet niet of SEAT er zo gaat komen... op de foto vind ik het net niet.

Afbeelding

Tom

Bericht door Tom » 02 okt 2008, 14:09

Blijf dat VAG gebeuren toch jammer vinden.

Rijd je zo'n Seat dan heb je eigenlijk een verouderde auto, waarbij je weet dat het makkelijk scoren is voor de fabrikant en ze geen effort in hebben gestoken.
Rijd je een Audi dan weet je dat je teveel hebt betaald voor een merkje dat erop zit. Je buurman met een Seat rijd praktisch dezelfde auto...
Tja ik weet niet, houd daar niet zo van dat soort geintjes.

Qua looks vind ik em wel prima vergeleken met de andere Seat's. Op het saaie af maar de nieuwe Ibiza is weer te druk qua lijntjes/dingetjes.

Arthur

Bericht door Arthur » 02 okt 2008, 14:17

Als SEAT zo door gaat krijgen ze het steeds minder druk daar... heb ik zo het id :wink:
En ik heb toch een aantal SEAT's gereden en ben dus zeker geen SEAT afzeiker :mrgreen:

Hunter

Bericht door Hunter » 02 okt 2008, 16:40

Marc RS4 schreef:Ik vind dit dus ECHT netjes!
Geheel mee eens... :D

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 02 okt 2008, 17:34

Rico schreef:
Niels schreef:Deze is gebaseerd op het laatste model A4 Rico :wink: Wij kunnen het ons misschien niet voorstellen maar er zijn ook nog altijd een hoop mensen niet zo gevoelig voor status. Anders had ik ook wel een Audi gekocht i.p.v. een BMW :P

Dat schrijf ik toch ook :wink:
Waar dan :?:
Rico schreef: Alleen wie wil er nou in een oud model wannabee Audi rijden ?

Hoe valt dit uit te leggen op de verjaardag bij ome Henk.. wat moet je zeggen, mooie Seat hé.. eigenlijk is het een Audi, maar wel een oud model Audi, tegenvraag, kon je geen nieuw model Audi kopen ?

Net niet.. jammer.
Of mis ik iets :?:

RVV

Bericht door RVV » 02 okt 2008, 18:15

Eh met oud model Audi bedoel ik dus deze.
Afbeelding

Niels

Bericht door Niels » 02 okt 2008, 20:12

Als ik het plaatje van Arthur zo bekijk heb je nog gelijk ook :bag: Sjezus man ik vervreem helemaal van VAG zo langzamerhand :lol:

RVV

Bericht door RVV » 02 okt 2008, 21:26

Niels, je had het echt nog niet in de gaten :sealed:

Niels

Bericht door Niels » 03 okt 2008, 00:46

Nope, had wel een plaatje op autoweek gezien en dacht echt dat ie op basis van het nieuwste model was...

Overigens vind ik het prima dat Skoda en/of Seat het met oude VW of Audi modellen moeten doen welke een beetje gewijzigd worden. De oude A4 rijdt natuurlijk nog steeds beter dan menig andere auto. Laatst noemde ik het nog dat het jammer is dat b.v. Skoda niet voortborduurd op de Lupo. Zou prima onder de Fabia passen voor lekker scherp geld.

RVV

Bericht door RVV » 03 okt 2008, 12:16

Oke maar Skoda heeft nu toch geen oude VW modellen meer ? SuperB is een heel nieuw model geworden. Exeo is dan weer oude koek.

Andere merken leveren toch ook geheel nieuwe modellen.. waarom Seat dan niet ? Dit is gewoon overduidelijk een budget oplossing van het VAG concern. Het zal wel iets persoonlijks wezen want in de tijd dat ik een MK1 S3 reed, vond ik het ook al belachelijk dat Seat met dezelfde Audi interieurs kwam.

Daarna kwam het nooit meer goed met mij als VAG/Audi klant.

Knot

Bericht door Knot » 03 okt 2008, 12:19

Grappig die foto van Arthur... scheelt idd bar weinig!

Arthur

Bericht door Arthur » 03 okt 2008, 13:46

:hmmm: @Niels.
:wink:

Marc R

Bericht door Marc R » 03 okt 2008, 13:50

Ik vind wel dat de BMW glijers en masse elk product van Audi afkraken hoor,nou mag dat van mij geen probleem maar dat vind ik een beetje zielig elke keer weer.

Just my 0.02$

Arthur

Bericht door Arthur » 03 okt 2008, 13:51

Dit is een SEAT Marc :wink:
Btw, ik voel me niet aangesproken :P

Marc R

Bericht door Marc R » 03 okt 2008, 13:57

Is ook VAG Arthur....

Arthur

Bericht door Arthur » 03 okt 2008, 14:04

Dat meen je niet! :mrgreen:

Waar het om gaat is dat het lijkt alsof SEAT zich hier met een "makkie" vanaf maakt.
Erg goedkope oplossing.
Als A4 een prima wagen maar met die SEAT kont en neus vind ik het (nog) niet veel zo op de foto.
Alles kan veranderen natuurlijk :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 03 okt 2008, 14:12

Het is heel makkelijk. Seat verkoopt niet. En terecht. Sinds die duidelijk mindere Leon die gewoon veel beter had kunnen en moeten zijn hebben ze gemerkt dat er iets moest veranderen. Omdat er geen verkoop van de Leon plaatsvond en de Toledo wereldwijd 1288 keer is verkocht ( :!: ) hebben ze geen geld.

Dit is een goedkope manier om alsnog weer geld te verdienen. In de tussentijd hopen op goede Ibiza verkopen: ik neem aan dat dit niet zo moeilijk zal zijn.

Kortom: van de nood een deugd maken !

Tom

Bericht door Tom » 03 okt 2008, 14:12

Marc RS4 schreef:Ik vind wel dat de BMW glijers en masse elk product van Audi afkraken hoor,nou mag dat van mij geen probleem maar dat vind ik een beetje zielig elke keer weer.

Just my 0.02$
Waarom noem je het afkraken? Afkraken vind ik het als het zonde enige vorm van onderbouwing is. Maar ik vind het jammer omdat ze zich er zo makkelijk vanaf maken. We pakken een bestaande Audi, zetten er een Seat neus en kont op en in de verkoop ermee. Natuurlijk is dat de formule waarmee heel VAG werkt (anders konden ze het niet goedkoop aanbieden; al vind ik Seat prijzen niet gigantisch goedkoop) maar voor een merk dat zich "auto emotion" noemt is het natuurlijk jammer. Welke emotie vraag ik mij dan af?

Maar ook van de andere kant. Bij Audi betaal je de hoofdprijs voor iets wat niet veel later in de uitverkoop gaat. Eigenlijk laat je aan je eigen kopers zien dat ze zo stom zijn om gigantisch veel voor het merkje met 4 ringen te betalen.
Beetje overdreven natuurlijk want ik weet dat de nieuwste snufjes eerst in Audi's komen en interieurkwaliteit op wat hoger niveau staat. Maar ergens laat je je neppen vind ik.

Ik begrijp het allemaal wel en het heeft zo zijn voor- en nadelen, het komt overal voor (Philips heeft Aristona etc.) maar dan mag je er toch wel kritiek op hebben of het jammer vinden? Auto is voor de meeste DFers toch een stukje emotie. Een complete auto uit de schappen halen en er een ander logo opplakken doet het goed bij de mensen die er niks om geven en gewoon een goedkope auto willen, maar dat VAG zich er hier niet populair mee maakt is te verwachten.

Bij Skoda kan ik het trouwens eerder accepteren, maar die hebben ook de uitstraling, het merk etc. om dat te kunnen. Seat zet zichzelf in de markt als een sportief model met meer emotie.

RVV

Bericht door RVV » 03 okt 2008, 14:25

Marc RS4 schreef:Ik vind wel dat de BMW glijers en masse elk product van Audi afkraken hoor,nou mag dat van mij geen probleem maar dat vind ik een beetje zielig elke keer weer.

Just my 0.02$
Marc ik kraak Audi nooit af :wink:

Arthur

Bericht door Arthur » 03 okt 2008, 14:26

Zo langzamerhand ziet het Skodaprogramma er beter uit dan het SEATprogramma.
En idd, SEAT is niet echt goedkoop.

Marc R

Bericht door Marc R » 03 okt 2008, 14:28

Ik zeg ook niet dat er geen kritiek ge-uit mag worden ( wie ben ik in godsnaam om dat te zeggen?)

Maar ik merk gewoon dat als BMW ergens mee komt dat er nog net geen Praise The Lord ten gehore gebracht word,en zoals de Q7 TDI V12 afgekraakt wordt door deze en gene (ikzelf zou hem ook niet kopen voor dat geld hoor) terwijl vorig jaar BWM met een zelfde mastodont kwam ( X5 Le Mans) en dat toen iedereen hier al fappend hier de meest smeuiige superlatieven ten tonele spreidde...

Dat bedoel ik een beetje,begrijp me goed ik geef er niets om maar dat valt me een beetje op..

Die Exeo een aftreksel van de "ouwe" A4,een model van 3 jaar oud...waar hebben we het over?

Ik vind hem mooi en zou hem best voor de deur willen hebben,als de 2.0TDi voor een bedrag onder de 35k aangeboden zou worden dan zou ik het nog serieus overwegen ook om m te bestellen.
Bij wijze van spreken.

Arthur

Bericht door Arthur » 03 okt 2008, 14:32

Beetje gelijk heb je wel, Marc.
Je drukte je wat ongenuanceerd uit, "zeg maar" :mrgreen:

BTW je mag toch hopen dat de 2.0TDI fors onder de 35k zit.
Anders verkopen ze die nog niet.
Dan alsnog naar Skoda.
En hopenlijk vergeten ze de staion niet, dan zal de verkoop wel omhoog gaan schat ik zo in.

Marc R

Bericht door Marc R » 03 okt 2008, 14:34

Sjah...heb ik vaker last van weet ik van mezelf...

dan wil ik ff snel surfen of er wat nieuws staat hierzo dus dan ff snel wat tikken.....zo gaat dat dan... :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 03 okt 2008, 14:48

Ja Marc heb je wel gelijk in, maarja hier zitten nu eenmaal wat meer BMW-liefhebbers. Maar het is niet zo dat ze allemaal (op een enkeling na :lol: ) merkenblind zijn.

Plaats reactie