Gereviseerde Turbo

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mr. Blue Eyes
Berichten: 510
Lid geworden op: 24 jun 2008, 22:41
Locatie: Zuid-Holland

Gereviseerde Turbo

Bericht door Mr. Blue Eyes » 01 okt 2008, 11:17

Hallo

een vraag: moet je een gereviseerde turbo inrijden ??

grt.

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer

Re: Gereviseerde Turbo

Bericht door Eric H » 01 okt 2008, 11:47

Simpel en kort antwoord : neen

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Gereviseerde Turbo

Bericht door Erik K. » 01 okt 2008, 12:01

Volgens mij niet, maar ik zou voor de zekerheid b.v. de 1e 500km rustig aan doen. En veel aandacht besteden aan rustig opwarmen en afkoelen.
Heb je op de auto al een turbo-timer zitten?

Gebruikersavatar
Mr. Blue Eyes
Berichten: 510
Lid geworden op: 24 jun 2008, 22:41
Locatie: Zuid-Holland

Re: Gereviseerde Turbo

Bericht door Mr. Blue Eyes » 01 okt 2008, 13:29

Ja er zit een turbo timer op.

ze worden aankomende week gereviseerd en zondag is time attack eventueel vandaar mijn vraag

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Gereviseerde Turbo

Bericht door Erik K. » 01 okt 2008, 13:36

Dat moet wel lukken dan, na de revisie een paar testritten maken en alles goed nalopen op (olie)lekkages, druk verliezen etc zou voldoende moeten zijn lijkt me.

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer

Re: Gereviseerde Turbo

Bericht door Eric H » 01 okt 2008, 13:40

Als je er maar voor zorgt dat er bij montage al olie in de leidingen en turbo zelf zit.
Zit namelijk en zwevend lager in en bij lage belasting draait een turbo al zo'n 130.000 t/pm.
Dat wil je dus niet zonder olie doen :wink:

Bij de turbo's die wij leveren zit altijd een injectie spuit vol met olie, op die manier "herinneren" we de klant er nog even aan om de turbo voor te smeren

Gebruikersavatar
Jeroen van Emmerik
Berichten: 665
Lid geworden op: 15 apr 2008, 17:09
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Re: Gereviseerde Turbo

Bericht door Jeroen van Emmerik » 01 okt 2008, 17:00

tenzij ball-bearing, dan kan het zonder, maar beter is iid olie in de olie-inlaat te doen. voorkomt een hoop narigheid!
bij de andere type turbo is het zeker noodzakelijk om er olie in te gooien, maar inrijden is onzin.

Gebruikersavatar
Stefan Platteschor
Berichten: 117
Lid geworden op: 19 jun 2008, 17:51
Locatie: Drachten

Re: Gereviseerde Turbo

Bericht door Stefan Platteschor » 01 okt 2008, 19:51

controleren of alles naar behoren werkt.
En zoals altijd netjes warm rijden.

Maar inrijden hoeft niet

Gebruikersavatar
Mr. Blue Eyes
Berichten: 510
Lid geworden op: 24 jun 2008, 22:41
Locatie: Zuid-Holland

Re: Gereviseerde Turbo

Bericht door Mr. Blue Eyes » 02 okt 2008, 08:38

Oke, thx voor de opheldering.

Gebruikersavatar
Naughty
Berichten: 111
Lid geworden op: 01 feb 2006, 23:33
Locatie: Diemen, 400+ pk en 500 NM

Re: Gereviseerde Turbo

Bericht door Naughty » 04 okt 2008, 18:30

http://boostplanet.com/new_page_2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier staat hoe men een turbo moet inrijden.
Kleine moeite denk ik, en wie weet heb je daardoor aanzienlijk langer plezier van je revisie

Peter pwr
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 apr 2008, 21:29
Locatie: arnhem

Re: Gereviseerde Turbo

Bericht door Peter pwr » 04 okt 2008, 23:00

paar min doorstarten natuurlijk ook.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten