I'm pissed, very pissed

Dit is ons algemene autoforum.
RVV

Bericht door RVV » 23 aug 2006, 23:44

Maar dat kan die agenten ook niks schelen. krijgt mark gelijk dan halen ze ook hun schouders op. maar ondertussen heeft mark 1000 euro werk gehad voor een boete van 180 euro, principe kunnen je moreel veel waard zijn. maar een winnaar word je nooit van het systeem.

Rebel

Bericht door Rebel » 23 aug 2006, 23:51

Cupra R schreef:Rebel je klinkt als een SP'er.
Meer hoef ik niet te zeggen.
Dan heb je evenveel verstand van politiek, als dat je je "smaak" hebt van auto's :wink:

Voeg me geheel achter Rico zijn laatste post.
Gewoon betalen en nooit meer zwaaien of provoceren.
Case closed

Cupra R

Bericht door Cupra R » 24 aug 2006, 02:23

Waar staat in de wet dat je niet mag zwaaien naar een agent ? Succes met zoeken, ik zwaai zo vaak naar agenten die langs de kant in hun auto zitten met even verderop de flits NSB apparatuur.
En je mening zeggen dat iemand belachelijk bezig is staat ook nergens in de wet dat dat ook al niet mag. Dus wie heeft hier gelijk en kom niet van hij krijgt een bon (2 maal zelfs) dus zij, want dat is gewoon machtsmisbruik en hypocriet.

Hans

Bericht door Hans » 24 aug 2006, 07:03

Rico v Velzen schreef:Maar dat kan die agenten ook niks schelen. krijgt mark gelijk dan halen ze ook hun schouders op. maar ondertussen heeft mark 1000 euro werk gehad voor een boete van 180 euro, principe kunnen je moreel veel waard zijn. maar een winnaar word je nooit van het systeem.
Daarom zou het een goede zaak zijn dat politie agenten die schrijven voor iets wat later niet blijkt kloppen zelf een boete krijgen. (een soort eigen risico) Op die manier denken ze wel twee keer na voordat ze gaan schrijven. Nu schrijven ze een bon uit en de burger kan er achteraan om zijn gelijk te halen, wat een hoop ergernis, tijd en geld kost, en die diender die de bon heeft geschreven haalt zijn schouders op.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 24 aug 2006, 10:51

Je kan het altijd aanvechten.
Maar de kans dat je het wint is toch nihiel...
Plus het kost vele centen..

Kortom, gewoon betalen, ben je overal vanaf voor een relatief laag bedrag. Ga maar rekenen met advocaten etc.

RVV

Bericht door RVV » 24 aug 2006, 11:46

Even het scenario van de andere kant..

Van Stoffelen en de Bruin hebben weer eens laserdienst, gepaald door collega's die ineens mooi weer ziek werden. zittend in het anonieme burgertrutschuddertje ergert van stoffelen zich groen en geel en de natte ruften van de Bruin, "kerel hou toch is op man, truus stinkt ook al zo uit haar snuit, mot ik nu ook met jou er de hele dag inzitten" De Bruin morrelt wat en schrikt op.... wwwhhahhaaaaaaooommm hoort ie in de verte, zijn instinct verteld het hem gelijk, zijn jongensdroom komt er aan... "vlug van Stoffelen pak je laser, er komt een Porsche aan die gaan altijd hard, kunnen we nog ff scoren." En ineens stapvoets komt er een gele Porsche voorbij, netjes aan de snelheid, de bestuurder zwaait met een sarcastische blik terug en van Stoffelen zakt de moed in de schoenen, "mijn god wat gaf die vent me een looserig gevoel zeg, hij in zo'n mooie bak lekker de neus in de wind en ik in de burgertrutteschudder met de bruin die net zo erg meurt als truus... gvvdd wat is het toch weer oneerlijk verdeeld in de wereld.".

De bruin,,, "en heb je hem gepakt van stoffelen ?" "Nee... hij is ons te slim af.."

Maar ineens. ..."daar komt ie weer " blert de Bruin door de auto.. Nog maar een keer schieten denkt van stoffelen... hij richt, drukt en KUUUUUUTTTT weer 40... groen en geel loopt van stoffelen aan mept de Bruin zowat voor zijn harses...

Maar dan ineens hoort ie de Porsche rijder roepen ,,,,, "heej mannen wat zijn jullie weer belachelijk bezig."" En de Porsche laat de koppeling opkomen en spuit er van door doorjengelend naar 7000 toeren in de 1e versnelling...

En toen knapte er iets in van Stoffelen...

En nu is Mark very Pissed..

:mrgreen:

Hans

Bericht door Hans » 24 aug 2006, 12:11

Jelmer850i schreef:Je kan het altijd aanvechten.
Maar de kans dat je het wint is toch nihiel...
Plus het kost vele centen..

Kortom, gewoon betalen, ben je overal vanaf voor een relatief laag bedrag. Ga maar rekenen met advocaten etc.
Maar tot aan de kantonrechter kost het niet meer dan een paar postzegels en een halve vrije dag. :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 24 aug 2006, 12:17

Geld zou bij principe geen rol mogen spelen :)

Shakes

Bericht door Shakes » 24 aug 2006, 12:28

Triest.
Bevolking krijgt de politie die ze verdient?

Ook wel eens een gevalletje meegemaakt met de dienders in Uithoorn. Aangevochten en uiteindelijk de helft betaald. Klacht indienen bij het bureau wil nog wel eens helpen. Maakt de kans op promotie wellicht wat kleiner 8)

N.

allen

Bericht door allen » 24 aug 2006, 13:48

Zonde van het geld, kinderachtig maar begrijpelijk van ome agent die frustie is geworden van de vele beledigingen op die desbetreffende dag en leedvermaak voor mij.

Ik weet het, het hoort niet grappig te zijn, maar ben toch al bijna van m'n stoel gerold van het lachen. :lol:

markk

Bericht door markk » 24 aug 2006, 16:04

* ROFLOL * @Rico
Mark.

Michel P

Bericht door Michel P » 24 aug 2006, 16:12

:D :lol: uber lol Rico tranen in de ogen van het lachen!

Michel

Rutger

Bericht door Rutger » 25 aug 2006, 13:31

Markk, ik ben ook eens onterecht bekeurd door een agent.

Uitzoeken onder welke gemeente dat korps valt en de burgemeester aanschrijven (deze is formeel eindverantwoordelijk). Gewoon eerlijk melden wat er gebeurt is (ben jij mans genoeg voor) en ik weet voor 99% zeker dat deze sanctie vernietigd zal worden.

Paar weken terug werd ik ook van de kant gehaald wegens onnodig voeren van lichtsignalen. Ik meldde dat het helemaal niet onnodig was omdat verderop een flitser stond. Op mijn vraag wanneer je dan wel met je licht mocht seinen had hij ook geen antwoord.

Het is gewoon een zielig spelletje dat men speelt.

De dag dat alle flitsmeldingen goed via de GPRS ontvangen en doorgespeeld worden is de dag dat ze stoppen met controleren. Want dan levert het niets meer op. Met verkeersveiligheid heeft het namelijk al een hele tijd niets meer te maken.

Rebel

Bericht door Rebel » 25 aug 2006, 13:52

Rutger schreef:en ik weet voor 99% zeker dat deze sanctie vernietigd zal worden.

Yeah right, en ik ben Elvis

Procedure van Macboy, was wel aanvechtbaar omdat het per wet geregeld was. Denk niet dat dit in deze situatie terug gedraaid wordt.
Is gewoon om feit dat Mark commentaar gaf. Hoe onterrecht dit ook is, maar beste is gewoon betalen. Spaart je hoop energie en tijd.

markk

Bericht door markk » 25 aug 2006, 13:57

Klacht indienen, in beroep gaan bij OvJ en indien nodig naar kantongerecht kost slechts wat tijd. Ga ik zeker doen.

Ga van het weekend ook nog even na of er niet iets groffer mogelijk is. Bijvoorbeeld gewoon aangifte doen van machtsmisbruik / intimidatie. Is nl. nog wat zwaarder als een standaard klachtje. Dit conform het principe "je krijgt wat je geeft in het leven" ;-)

Mocht dat allemaal niet baten dan zien we wel...

Mark.

Rebel

Bericht door Rebel » 25 aug 2006, 14:07

That's the spirit...

p.s was dit in je eigen woonplaats ? 8)

Mathieu

Bericht door Mathieu » 25 aug 2006, 14:59

Het enige wat helpt is je auto voorzien van camera's zodat al je gedragingen worden opgenomen en dat aan de gerechtelijk instantie kunt laten zien en daarmee je onschuld kunt bewijzen.

Meen ik.

Rutger

Bericht door Rutger » 25 aug 2006, 16:06

@ rebel, anders ga je ff lekker met al jouw wijsheid naar www.kantklossenvoorkneuzen.org. Ik heb zo'n geintje ook eens aan de hand gehad, onterechte prent en te woord gestaan worden als een klein kind.

Aan de hand van die ervaring heb ik een nette brief gestuurd. De agent in kwestie bleek bij meer mensen kwaad bloed gezet te hebben en dan krijg je als burger dus wél het voordeel van de twijfel.

Als ik Markk zijn verhaal zo lees dan lijkt het mij dat ook hij slachtoffer is geworden van gefrustreerde agentjes. Met een beetje mazzel hebben die ook reeds een aantal klachten aan hun broek. Dan telt het LAF principe opeens niet zo sterk meer.

RVV

Bericht door RVV » 25 aug 2006, 16:16

Mathieu schreef:Het enige wat helpt is je auto voorzien van camera's zodat al je gedragingen worden opgenomen en dat aan de gerechtelijk instantie kunt laten zien en daarmee je onschuld kunt bewijzen.

Meen ik.
We moeten eigenlijk allemaal in een blik op de weg volvo gaan rijden :wink:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 25 aug 2006, 16:35

Kan je gelijk al de gedragingen van de sterke arm der wet opnemen.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 25 aug 2006, 17:29

Rico v Velzen schreef:
Mathieu schreef:Het enige wat helpt is je auto voorzien van camera's zodat al je gedragingen worden opgenomen en dat aan de gerechtelijk instantie kunt laten zien en daarmee je onschuld kunt bewijzen.

Meen ik.
We moeten eigenlijk allemaal in een blik op de weg volvo gaan rijden :wink:
Neeee , ben je niet meer sneller dan hun :mrgreen:

Rebel

Bericht door Rebel » 25 aug 2006, 18:04

Rutger thx voor de site ! Reuze handig

p.s: Rutger als je nog keer wordt aangehouden probeer je dan iets meer in te houden, anders heb je weer een prent :wink:

Rutger

Bericht door Rutger » 28 aug 2006, 11:22

Rebel schreef:Rutger thx voor de site ! Reuze handig

p.s: Rutger als je nog keer wordt aangehouden probeer je dan iets meer in te houden, anders heb je weer een prent :wink:
Lezen is ook een vak. Onterecht een prent krijgen staat los van het feit of je je gedraagt. Als ik mij had misdragen had ik misschien daar wel terecht een prent voor gekregen?

markk

Bericht door markk » 06 sep 2006, 15:30

De acceptgiro's kwamen gisteren binnen.

Zojuist (via Internet) klacht ingediend en in beroep gegaan bij OvJ. Bij het in beroep gaan heb ik aangegeven dat ik "gehoord" wil worden bij de behandeling van het beroep.

Een half uur later wordt ik door de politie opgebeld.
Chappo, snelle reactie. Klacht wordt doorgestuurd naar desbetreffende district voor verdere behandeling.

Wordt vervolgd...

Mark.

Michel P

Bericht door Michel P » 06 sep 2006, 15:45

Ben heel erg nieuwsschierig hoe dit gaat lopen. Hoop dat er een beetje schot in zit. Ps, wel het zelfde zeggen als dat je tegen mij aan de telefoon hebt geroepen: Boxter S is traag, niet normaal, je staat bijna stil met dat ding.....................................

in vergelijking met de EVO8,5MR lol, en dan een foto van de kop van die agent :-) priceless.

Michel

Plaats reactie