Porsche ingeruild
- David R.
Porsche ingeruild
De witte Porsche heb ik ingeruild tegen een gele Porsche. Toen ik de motor wegbracht voor revisie kwam aan het licht dat de cilinderkoppen ooit opgelast waren, tevens was er lichte beschadiging aan 2 zuigers. Gebruikte cilinderkoppen waren niet te vinden en nieuw kosten ze € 1500,- per stuk (6 nodig). Ik had de gok kunnen nemen met de opgelaste koppen (heb er nu immers ook een jaar zonder problemen mee gereden en voor mij hebben ze er ook nog 3 races mee gereden) maar het is niet zoals het hoort en dat blijft dan altijd in mij achterhoofd ronddwalen. Nu wil het toeval dat bij de motorenreviseur er een zelfde Porsche (met DP pakket) met dezelfde motor stond, waarvan het onderblok kapot was maar de koppen nog in orde. Tevens zat hier een 6 bak bij (racebak) en een inlaatspuitstuk van een groep C. Tevens waren de intercoolers netter weggewerkt en zag de hele auto er wat strakker en netter uit. Ik kon mijn eigen Porsche zonder blok verkopen dus heb dit toen maar gedaan. Mijn eigen turbo's waren net gereviseerd en die kunnen dus zo overgezet worden, tevens kan ik alle uitlaten zo overzetten omdat het onderblok hetzelfde blijft. Auto was niet zo lang gelden overgespoten dus ik laat het maar zo. Alleen de kooi vertoont wat roestplekken maar dat pak ik van de winter wel aan. Ik ben nu druk met de velgen. Er zaten 14 velgen bij maar die vond ik te smal. De velgen van de witte Porsche passen niet allemaal ivm met ET waardes en het feit dat de gele rondom op Brembo staat en achter dus grotere remklauwen heeft. Ik ben nu dus bezig de velgen om te bouwen zodat er 8 wielen van 18*13j en 8 wielen van 18*10j overblijven. Ik heb in totaal nu 30 stuks 3 delige BBS velgen in alle soorten en maten dus je zou zeggen dat het dan altijd moet gaan lukken. Dus niet :twisted: . ik moet toch nog ringen en harten bijbestellen. Als hij af is en iemand kan me uitleggen hoe ik foto's kan plaatsen zet ik hem er wel op. Het moet in ieder geval lukken om hem voor 15 november klaar te krijgen, zodat ik er dit jaar in ieder geval nog 1 keer mee kan rijden.
David
David
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Re: Porsche ingeruild
Erg gaaf David. Ben heel benieuwd!!!!
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Gaaf! Ben erg benieuwd naar foto's. Je bent een van de weinigen op DF met zo'n race wagen dus zie graag zoveel mogelijk 

- Mathieu
Het begint me helemaal te duizelen
G*dnondeju, wat gaaf.
Had ik ook maar genoeg centen

G*dnondeju, wat gaaf.
Had ik ook maar genoeg centen

- David R.
Mathieu ik wou eerst een andere auto voor mijn vrouw kopen maar ja je moet prioriteiten stellen he 

- Mathieu
Zeiksnor 

- Mathieu
David,
Gaat de Porsche ook goed haaks?
Tja, dat zou mijn eerste criterium zijn, vandaar
Gaat de Porsche ook goed haaks?
Tja, dat zou mijn eerste criterium zijn, vandaar

- David R.
Hij gaat wel haaks alleen niet altijd op het goede moment.
- Aram
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Fotooooooooooooooooooooooooooo's!

- Mark Nauta
U heeft pmDR schreef: Als hij af is en iemand kan me uitleggen hoe ik foto's kan plaatsen zet ik hem er wel op.

- M-Roadster
Over circuit auto gesproken...
DAMN dit is een lekker wagentje zeg!

- Aad
Lukt het niet met die foto`sMark Nauta schreef:U heeft pmDR schreef: Als hij af is en iemand kan me uitleggen hoe ik foto's kan plaatsen zet ik hem er wel op.

Jaaaaaaaaaaaaaa fotooooooooooooooooooooooooooooooossssssssssssssssssss

- frank de jonge
Spannend 
Ben benieuwd

Ben benieuwd

- David R.
Ik heb zelf nog geen goede foto's kunnen maken maar heb getracht van een bestaande foto een beeld te geven hoe die moet worden. Ben helaas niet zo handig als sommige van jullie in het bewerken van een foto. Ik twijfel nog tussen aleen het hart van de velg zwart spuiten en de rand gewoon chroom of de gehele velg zwart met een gele rand (weet niet of dat mooi staat bij de BBS velgen). Tevens loop je met het geheel zwart spuiten de kans dat de randen snel beschadigen. Ik heb ook wat foto's van het gedemonteerde onderblok erbij gedaan,
David
David
Laatst gewijzigd door David R. op 22 nov 2012, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Aad
Gewoon ook weer te mooi 

- Stéphane
Dik spul inderdaad! Ik zou de velgen zwart/chroom houden als ik de keuze had.
- David R.
He Aad,
Heb jij ervaring met die BBS velgen want ik wordt er gek van.
- WJ
Inderdaad!Stéphane schreef:Dik spul inderdaad! Ik zou de velgen zwart/chroom houden als ik de keuze had.
Erg gaaf zeg.
- Aad
Nou die ervaring heb ik er nu juist ook mee , ik laat het dus gewoon doen en kost dan € 45,- per velg , moet je er wel nieuwe boutjes bij leveren !DR schreef:He Aad,
- Mark Nauta
Erg mooi David!!!
Ik zou de velgen met zwat hart en chromen rand houden.
Mooi om zo de foto's van het onderblok en vooral de krukas te zien.
Wat gaat de setup van dit blok uiteindelijk worden. In biijvoorbeeld vermogen (pk's en Nm's). En wat voor tijden rij je bijvorbeeld met zo'n wagen op CPZ?
Ik zou de velgen met zwat hart en chromen rand houden.
Mooi om zo de foto's van het onderblok en vooral de krukas te zien.
Wat gaat de setup van dit blok uiteindelijk worden. In biijvoorbeeld vermogen (pk's en Nm's). En wat voor tijden rij je bijvorbeeld met zo'n wagen op CPZ?
- David R.
Er is veel mogelijk met dit blok maar alles hangt af van de turbodruk. Mij is verteld dat 700 pk mogelijk moet zijn alleen moet je er dan vanuit gaan dat de kans op motorschade wel groot wordt. Ik ga voor een veilige 0.8 bar wat zo'n 475 pk (op de wielen dus ca 550 pk) en 600 nm moet opleveren. Ik weet dat er op Assen 1.51 mee is gereden maar wat ik er mee kan weet ik nog niet. Ik ben met 2 min voorlopig al blij. Het fun gehalte is voor mij sowieo belangrijker dan de rondetijden aangezien ik alleen nog maar trackdays doe. Misschien als ik wat meer ervaring heb dat ik misschien wel een of ander competitie ga doen maar voorlopig nog niet. Laatst heb ik gereden op CPZ en toen waren er een paar jongens uit het DSC aan het testen. Op de rechte stukken gaat het dan best maar in de bochten moet ik dan toch echt afhaken.
David
David
- Michel P
Bruut! Geel misstaat zeker niet.Aad Hoogendoorn schreef:Gewoon ook weer te mooi
Michel
- Macboy
Zwart velgenhart met gele rand ziet er gewoonweg super uit, ondanks je kwalitatief uitermate teleurstellende fotoshop 

- Elmar
Geel is ook niet verkeerd en wie weet over een jaar net zo modieus als wit nu is.
Mooi ding, hoop dat die de 15e november klaar is.

Mooi ding, hoop dat die de 15e november klaar is.