die jonge had al 3 jaar ze rijbewijs en nog nooit een boete gehad.had een beetje hetzelfde verhaal als jou.reed te hard en ineens politie achter hem en raakte in paniek en probeerde ook weg te komen.nou geloof mij maar daar heeft ie nog spijt van.hij werd flink genaaid bij het cbr 2 keer gezakt voor rijvaardigheids onderzoek.1995 M3 schreef:Ik ben ook nog niet aan het juichen...maar het zou best kunnen dat jou maatje al vaker een boete heeft gehad en daar kijken ze ook naar lijkt mij. Ik heb nog zo goed als nooit een boete gehad in de 3 jaar dat ik rij, alleen een keertje voor fout parkeren. Ik hoop dat ze daar ook rekening mee houden...ik heb ook al genoeg op internet liggen rondneuzen naar soortgelijke gevallen...en bijna altijd krijg je een CBR onderzoek als je in het verleden al een keer een ernstige overtreding hebt begaan. Mja...you never know.
1995 E36 M3 - US Spec
-
- Auto: E63 M6
Re: 1995 E36 M3 - US Spec
-
Zitten ze een automobilist uit te dagen midden in de nacht.
Tis gvd niet normaal meer. Ik wordt hier zo kwaad om.
Als je dan toch aan het uitdagen bent. Rij dan als politie man in vrouwenkleren met een blonde pruik op je harses midden in de nacht door stille straatjes. En pak een zooitje verkrachters van de straat. Nee dat brengt geen poen op. We doen lekker makkelijk en pakken snelle rijder die voor zijn hobby een snelle auto heeft. We zitten veilig in ons autootje. Willem we kunnen vrij van boetes snel rijden er achteraan. Ik hoor ze het gewoon zeggen.
Waardeloos, laag bij de grond , Dit is zo gemeen.
Waar is de tijd gebleven dat de politie en overheid in dienst van de burger was. En voor veiligheid op straat zorgt.
Dat je weggereden bent is ook niet goed. Maar de basis ligt al verkeerd bij het hele politie apparaat.
Tis gvd niet normaal meer. Ik wordt hier zo kwaad om.
Als je dan toch aan het uitdagen bent. Rij dan als politie man in vrouwenkleren met een blonde pruik op je harses midden in de nacht door stille straatjes. En pak een zooitje verkrachters van de straat. Nee dat brengt geen poen op. We doen lekker makkelijk en pakken snelle rijder die voor zijn hobby een snelle auto heeft. We zitten veilig in ons autootje. Willem we kunnen vrij van boetes snel rijden er achteraan. Ik hoor ze het gewoon zeggen.
Waardeloos, laag bij de grond , Dit is zo gemeen.
Waar is de tijd gebleven dat de politie en overheid in dienst van de burger was. En voor veiligheid op straat zorgt.
Dat je weggereden bent is ook niet goed. Maar de basis ligt al verkeerd bij het hele politie apparaat.
The world would be a great place without licenceplates...
goh wat kon je dan een lol hebben..
Om nog even op het CBRonderzoek terug te komen... NOT FUNNY!!!!!!!
goh wat kon je dan een lol hebben..
Om nog even op het CBRonderzoek terug te komen... NOT FUNNY!!!!!!!
- Arthur
- Auto: Nr.51
Zonder te moeten Googelen; wat is dat?
- frank de jonge
CBR onderzoek bedoel je Arthur??
Paul kan je dat wel uitleggen
Paul kan je dat wel uitleggen

- Arthur
Ja, dat bedoel ik :o
- Hans
Hier het lijstje wat er zoal onder valt en waarvoor de politie je op cursus kan sturen:Cursus voor 'verkeershufters
DEN HAAG - Verkeersminister Camiel Eurlings geeft maandag in Den Haag het startsein voor een strengere aanpak van 'verkeershufters'. Een bestuurder van een auto, vrachtwagen of bus die veel te hard rijdt, rechts inhaalt of vlak achter zijn voorligger rijdt, beter bekend als bumperkleven, kan vanaf 1 oktober op cursus worden gestuurd.
Deze speciale cursus van drie dagen is voor eigen rekening van de overtreder, die 750 euro kwijt is. De verkeerspolitie moet dan wel iemand tot stoppen manen die over de schreef gaat, om diens identiteit vast te stellen. Een overtreding op kenteken met camerabeelden constateren, geldt niet.
De politie stuurt de wegpiraat door naar het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR), dat over de cursussen gaat. Hij krijgt daar te horen wat de gevolgen zijn van zijn asociale gedrag. Blijft iemand weg, dan wordt zijn rijbewijs ongeldig verklaard totdat de cursus alsnog met goed gevolg wordt afgelegd.
Per 1 oktober begint ook de Lichte Educatieve Maatregel Alcohol (LEMA). Dat is een cursus van twee dagdelen voor beginnende, veelal jonge bestuurders, die nog geen vijf jaar in het bezit zijn van een rijbewijs en zijn betrapt met een slok op. De grens ligt al bij 0,5 promille, ofwel twee of drie glazen bier of wijn. Het idee is dit ongewenste gedrag vroegtijdig te doorbreken. Ook hier draait de cursist op voor de kosten van 350 euro.
Een Educatieve Maatregel Gedrag en verkeer wordt opgelegd
Indien tijdens een rit herhaaldelijk de een of meer van de volgende gedragingen zijn voorgekomen:
- andere weggebruikers of obstakels rakelings (???) passeren,
- andere weggebruikers klem rijden of afsnijden,
- onvoldoende anticiperen op het gedrag van andere weggebruikers,
- niet adequaat reageren op bijzondere verkeerssituaties, zoals filevorming,
- niet tijdig onderkennen van de invloed van externe factoren, zoals het weer, de toestand van de weg, het tijdstip, de aanwezigheid van scholen, voetgangersoversteekplaatsen, de specifieke eigenschappen en de toestand van het eigen motorrijtuig en van andere voertuigen en van de vervoerde lading, of van interne factoren, zoals het ‘hand held’ bellen, afleiding door audiovisuele middelen of vermoeidheid,
- uitvoeren van gevaarlijke inhaalmanoeuvres en inhalen nabij voetgangersoversteekplaatsen,
waarbij voetgangers duidelijk in gevaar zijn gebracht,
- met een te hoge snelheid naderen van en inhalen nabij voetgangersoversteekplaatsen of in andere onoverzichtelijke situaties, zoals kruisingen en spoorwegovergangen,
- bumperkleven,
- geen gelegenheid geven tot invoegen bij een rijbaanversmalling, na inhalen, vanaf de invoegstrook,
- blokkeren van doorgangen en dubbel parkeren.
- rijden met een niet aan de snelheid van de overige gelijksoortige verkeersdeelnemers aangepaste snelheid,
- onnodig remmen en stoppen,
- snijden,
- onjuist invoegen op autowegen en autosnelwegen;
- onjuist invoegen bij vermindering van het aantal rijstroken (gebruik maken van verdrijvingsvlak of puntstuk),
- duidelijk een gedrag tentoonspreiden dat in strijd is met de essentiële verkeersregels en verkeerstekens terzake van:
de plaats op de weg, waaronder begrepen
spookrijden, het inhalen, het verlenen van voorrang, het naar links of rechts afslaan, het gebruik van lichten en geven van signalen,
- het rijden op auto(snel)wegen: bijvoorbeeld
het rijden op de vluchtstrook, of het negeren van het rode kruis boven een rijstrook, het negeren van een rood verkeerslicht,
De EMG wordt zondermeer opgelegd bij:
- overschrijden van de toegestane maximumsnelheid met 50 km/u of meer op wegen
binnen de bebouwde kom,
- overschrijden van de toegestane maximumsnelheid met 31 km/u of meer op wegen binnen de bebouwde kom bij wegwerkzaamheden.
-
Geef mij een politiebadge en kan ik kan dagelijks het grootste gedeelte van mijn mede?weggebruikers wegsturen. Burgers die zich in hun ogen o zo braaf aan de verkeersregels houden.Een Educatieve Maatregel Gedrag en verkeer wordt opgelegd
Indien tijdens een rit herhaaldelijk de een of meer van de volgende gedragingen zijn voorgekomen:
- andere weggebruikers of obstakels rakelings (???) passeren,
- andere weggebruikers klem rijden of afsnijden,
- onvoldoende anticiperen op het gedrag van andere weggebruikers,
- niet adequaat reageren op bijzondere verkeerssituaties, zoals filevorming,
- niet tijdig onderkennen van de invloed van externe factoren, zoals het weer, de toestand van de weg, het tijdstip, de aanwezigheid van scholen, voetgangersoversteekplaatsen, de specifieke eigenschappen en de toestand van het eigen motorrijtuig en van andere voertuigen en van de vervoerde lading, of van interne factoren, zoals het ‘hand held’ bellen, afleiding door audiovisuele middelen of vermoeidheid,
- uitvoeren van gevaarlijke inhaalmanoeuvres en inhalen nabij voetgangersoversteekplaatsen,
waarbij voetgangers duidelijk in gevaar zijn gebracht,
- met een te hoge snelheid naderen van en inhalen nabij voetgangersoversteekplaatsen of in andere onoverzichtelijke situaties, zoals kruisingen en spoorwegovergangen,
- bumperkleven,
- geen gelegenheid geven tot invoegen bij een rijbaanversmalling, na inhalen, vanaf de invoegstrook,
- blokkeren van doorgangen en dubbel parkeren.
- rijden met een niet aan de snelheid van de overige gelijksoortige verkeersdeelnemers aangepaste snelheid,
- onnodig remmen en stoppen,
- snijden,
- onjuist invoegen op autowegen en autosnelwegen;
- onjuist invoegen bij vermindering van het aantal rijstroken (gebruik maken van verdrijvingsvlak of puntstuk),
- duidelijk een gedrag tentoonspreiden dat in strijd is met de essentiële verkeersregels en verkeerstekens terzake van:
de plaats op de weg, waaronder begrepen
spookrijden, het inhalen, het verlenen van voorrang, het naar links of rechts afslaan, het gebruik van lichten en geven van signalen,
- het rijden op auto(snel)wegen: bijvoorbeeld
het rijden op de vluchtstrook, of het negeren van het rode kruis boven een rijstrook, het negeren van een rood verkeerslicht,
De EMG wordt zondermeer opgelegd bij:
- overschrijden van de toegestane maximumsnelheid met 50 km/u of meer op wegen
binnen de bebouwde kom,
- overschrijden van de toegestane maximumsnelheid met 31 km/u of meer op wegen binnen de bebouwde kom bij wegwerkzaamheden.
- frank de jonge
Moeten de Jutjes zelf ook maar naar die opleiding toe want die kunnen ook geen regel hanteren :S
-
Achja..tegenwoordig mogen wij steeds minder, en de politie steeds meer.
Die flikkers hadden gewoon direct het zwaalicht moeten aanzetten toen ik ze inhaalde met volgens hun ''hoge snelheid''. Op dat moment was ik toch al een ''gevaar op de weg'' en hadden ze me moeten stoppen toch?? Maar nee, ze gaan eerst me in feite 2km lang opnaaien en achter me aan vlammen...moet ik soms ruiken dat het politie is ofzo?? Die kunnen zich toch wel indenken dat iemand dan denkt die wilt gassen aangezien er ook nog eens niemand op de weg was. DAT is wat ik vals en misselijkmakend vindt, ook al ben ik degene die fout en dom is. Ze laten je eerst zoveel mogelijk overtredingen begaan terwijl je in hun ogen al een gevaar op de weg bent...erg triest maargoed.
Als dat CBR onderzoek komt dan komt het, is toch niks aan te veranderen. Hoe KLOTE het ook is.
Die flikkers hadden gewoon direct het zwaalicht moeten aanzetten toen ik ze inhaalde met volgens hun ''hoge snelheid''. Op dat moment was ik toch al een ''gevaar op de weg'' en hadden ze me moeten stoppen toch?? Maar nee, ze gaan eerst me in feite 2km lang opnaaien en achter me aan vlammen...moet ik soms ruiken dat het politie is ofzo?? Die kunnen zich toch wel indenken dat iemand dan denkt die wilt gassen aangezien er ook nog eens niemand op de weg was. DAT is wat ik vals en misselijkmakend vindt, ook al ben ik degene die fout en dom is. Ze laten je eerst zoveel mogelijk overtredingen begaan terwijl je in hun ogen al een gevaar op de weg bent...erg triest maargoed.
Als dat CBR onderzoek komt dan komt het, is toch niks aan te veranderen. Hoe KLOTE het ook is.
-
Wat Andre zegt.
N.
N.
-
welcom to Holland
Daar wordt je ouderwets goed genaait en je voelt je reet niet eens :twisted:
Daar wordt je ouderwets goed genaait en je voelt je reet niet eens :twisted:
- Arthur
Dubbel parkeren ook... loop over het 1e beste parkeerterrein en je hebt de klas vol 

- Hans
Juist de meeste mensen zien dat overtredingen zoals bumperkleven en extreem (hahaha!!) hard rijden met een cursus van drie dagen bestraft word die ook nog eens 750 euro kost (bovenop het boete bedrag wat voor de overtreding staat) en denk mooi dat die wegpiraten aangepakt worden. Tot ze zelf aan de beurt zijn wegens een flut overtreding die ook onder de EMG valt. Dan schreeuwens ze moord en brand.
- yorick
Echt een typisch smerige actie van de politie. Ik zou wel eens cijfers willen horen, waaruit blijkt dat voor de veiligheid van de weggebruikers om 12 uur 's nachts politie wagens met videosurveillance moeten rondrijden.
Het is echt niet dat ze zo bezorgd zijn over ons welzijn hoor, t gaat gewoon over geld en regels die niet door ons zijn gemaakt. Politie, justitie, de regering zijn het allen niet 1 groot incassobureau?
Het is wel jammer dat je in paniek raakte en wegreed, anders had de schade enigsinds beperkt gebleven. Sterkte met de afhandeling van dit gezeik.
Het is echt niet dat ze zo bezorgd zijn over ons welzijn hoor, t gaat gewoon over geld en regels die niet door ons zijn gemaakt. Politie, justitie, de regering zijn het allen niet 1 groot incassobureau?
Het is wel jammer dat je in paniek raakte en wegreed, anders had de schade enigsinds beperkt gebleven. Sterkte met de afhandeling van dit gezeik.
-
De mannen zijn net nog even hier geweest om mij EN mn ma de video te laten zien...ik kan je vertellen, dit was een perfecte aflevering voor wegmisbruikers.
Best wel raar om jezelf zo hard te zien rijden, in de auto heb je de snelheid niet eens door. Mn moeder draaide de buik bijna om toen ze zag dat de snelheid van de agenten op 180km stond en ik nog altijd kleiner werd op het beeldschermpje.
Het zijn verder geen verkeerde mannen, dat moet ik wel zeggen. Ze zeiden me: ''als ik je een advies mag geven...gewoon bezwaar aantekenen en zeggen dat je je rijbewijs hard nodig hebt omdat je aan het solliciteren bent naar de functie vertegenwoordiger oid. Aangezien dit de eerste keer is dat je zoiets flikt en het duidelijk een paniekactie is geweest (dat hebben wij overigens ook wel gemerkt en we merken ook wel aan je dat je hiervan gaat leren) kan het heel goed zijn dat de rechter over zijn hart strijkt en hij je je rijbewijs terug geeft. De boetes krijg je uiteraard wel nog maar dat lijkt me duidelijk. Gewoon proberen, er is heel zeker een kans dat je hem terug krijgt''.
Dus ikke gaat zometeen een bezwaarschrift opstellen en daarin zet ik wat tips die ik van de agenten heb gekregen...niet geschoten is altijd mis zullen we maar zeggen.

Het zijn verder geen verkeerde mannen, dat moet ik wel zeggen. Ze zeiden me: ''als ik je een advies mag geven...gewoon bezwaar aantekenen en zeggen dat je je rijbewijs hard nodig hebt omdat je aan het solliciteren bent naar de functie vertegenwoordiger oid. Aangezien dit de eerste keer is dat je zoiets flikt en het duidelijk een paniekactie is geweest (dat hebben wij overigens ook wel gemerkt en we merken ook wel aan je dat je hiervan gaat leren) kan het heel goed zijn dat de rechter over zijn hart strijkt en hij je je rijbewijs terug geeft. De boetes krijg je uiteraard wel nog maar dat lijkt me duidelijk. Gewoon proberen, er is heel zeker een kans dat je hem terug krijgt''.
Dus ikke gaat zometeen een bezwaarschrift opstellen en daarin zet ik wat tips die ik van de agenten heb gekregen...niet geschoten is altijd mis zullen we maar zeggen.
Laatst gewijzigd door 1995 M3 op 30 sep 2008, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- frank de jonge
Nou, dan zullen we voor je duimen gozer!!
-
Ik dank u 

- Hans
Ja als je het uitdagen en opjagen met hun undercover Audi even vergeet wel ja. Die lui zijn je vrienden niet, als ze de kans krijgen naaien ze.1995 M3 schreef:Het zijn verder geen verkeerde mannen, dat moet ik wel zeggen.
-
Dan kan allemaal wel zo zijn, maar dan nog zou ik niet vluchten als er opeens stop politie staat.Hans schreef:Ja als je het uitdagen en opjagen met hun undercover Audi even vergeet wel ja. Die lui zijn je vrienden niet, als ze de kans krijgen naaien ze.1995 M3 schreef:Het zijn verder geen verkeerde mannen, dat moet ik wel zeggen.

-
Hans schreef:Ja als je het uitdagen en opjagen met hun undercover Audi even vergeet wel ja. Die lui zijn je vrienden niet, als ze de kans krijgen naaien ze.1995 M3 schreef:Het zijn verder geen verkeerde mannen, dat moet ik wel zeggen.
Volgens hun zaten ze achter een andere auto aan...of het zo is, ik weet het niet. Vind het wel dom dat ze met opzet het filmpje starten NET na hun eigen inhaalactie. Je ziet dus alleen dat ik hun inhaal, maar net niet dat hun eerst iemand inhalen.
En nee, ze zijn mn vrienden niet en zullen het ook nooit worden....maargoed, zoals ze op DIT moment op mij overkwamen vond ik het geen verkeerde mannen. Waren erg aardig en behulpzaam, dat kan je van 90% van de agenten niet zeggen.
- yorick
Ook agenten zijn maar in dienst van... Gelukkig zijn deze nog een beetje van deze wereld, heb ze qua houding wel vervelender gehad en dat wrijvt het er allemaal nog eens extra in.
-
GTFOHAangezien dit de eerste keer is dat je zoiets flikt en het duidelijk een paniekactie is geweest (dat hebben wij overigens ook wel gemerkt en we merken ook wel aan je dat je hiervan gaat leren)
Je bent gewoon keihard zonder condoom genaaid. Geen enkel goed woord voor dat soort gasten.
N.
- Peric
Heb je niet gevraagd hoe het zat met het 'uitlokken'?
En heb je ook niet gevraagd of het filmpje nog iets verder teruggespoeld kon worden??
Dan kon je familie tenminste zien dat je niet loopt te liegen..
Maar ja, dat zul je wel nooit te zien krijgen...
En heb je ook niet gevraagd of het filmpje nog iets verder teruggespoeld kon worden??
Dan kon je familie tenminste zien dat je niet loopt te liegen..
Maar ja, dat zul je wel nooit te zien krijgen...