doorontwikkelen / tuning

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

doorontwikkelen / tuning

Bericht door duifjes.com » 23 aug 2006, 12:20

Ik denk erover om eens wat verder te gaan met het fine-tunen van eventueel nieuwe demo Avensis. De vorige had standaard Dcat 177pk/400nm en na SKN chip 206pk / 445Nm.

Wie heeft er goede id-en over verdere ontwikkeling?

Probleem met hedendaagse auto's is dat je niet veel kan ivm. elektronica waar 'niemand' bij kan etc.

Voor Toyota is gewoon niets te krijgen etc.

Helpen eventueel andere intercooler *(ding is al huge!) andere turbo heeft volgens mij weinig zin is nu 1tje standaard met vario schoepen en weet ik wat nog meer.

Ik zou dus ECHT een snelle willen hebben die 206pk/445Nm begint zeer te vervelen.

ps. uiteraard allemaal op de voorwielen :-)

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 23 aug 2006, 12:25

uiteraard weer een H&R schroefset *(of beter te koop?) en 18" OZ's *(welke weet ik nog niet)

Robin
Berichten: 55095
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 23 aug 2006, 12:43

Jacco ik zou als ik joe was mezelf doorontwikkelen naar een 535d :P

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 23 aug 2006, 12:44

Ik zou denken aan het verbeteren van het inlaat en uitlaat traject. Bij turbo's is dit een belangrijk aspect. Hierdoor kan de turbo meer lucht aanzuigen en sneller/harder opspoelen. Bij de uitlaat een betere flow en kan je aanzienlijk veel pk's winnen. Zou ook kunnen denken aan grotere injectoren etc.

Robin
Berichten: 55095
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 23 aug 2006, 12:49

het gaat hier om een turbodiesel...

lijkt mij eerlijk gezegd een hoop gesodemieter en weinig 'winst'. voor 'maar' een 2.2 liter motor.

Zelfs de UEBERGETUNEDE 290pk 3.3 tdi A8 is net zo snel als m'n huidige 3er, hernemingen moet ik natuurlijk wel in 't juiste verzet zitten(B mode off :P )

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 23 aug 2006, 12:54

Robin schreef:Jacco ik zou als ik joe was mezelf doorontwikkelen naar een 535d :P
ROFL :)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 23 aug 2006, 12:54

@Robin:

Nee, hoor. Ook bij diesels valt er veel winst te halen. Ik ken een Leon Topsport 1.9 TDI (150pk) die met o.a chip, aangepaste inlaat en Milltek uitlaatsysteem een vermogen haalde van 202pk en dik over de 444Nm. Dat is dus 52pk en 120Nm extra.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 23 aug 2006, 12:57

Schuim anders eens wat japanse sites af met http://babelfish.altavista.com/ om japans naar Engels te vertalen, wellicht dat daar wel tuning aanbod te vinden is voor een diesel. Of neem een 2L benzine en zet er een turbo of compressor op.

Michel

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 23 aug 2006, 12:58

OZ ultra leggera zou ik dan monteren fraai en super licht wiel.

Michel

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 23 aug 2006, 13:06

Michel die Super L's zijn iddd. mega gaaf....wellicht die.

ps. 2.0 heeft standaard 152pk turbo erop 200 pk? da's dus minder dan mijn vorige diesel.......

@ Robin....535D helaas ik heb niet zoveel te besteden :-)

Inlaat / uitlaat....Miltek? Edwin doet daar in toch?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 23 aug 2006, 13:09

Weet niet of Milltek ook uitlaten heeft voor Toyota.

Kan ook bij EPS in Hoogezand informeren. Zij maken uitlaten naar wens.

http://www.uitlaten.com/main.html

Robin
Berichten: 55095
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 23 aug 2006, 13:39

Tristan, mijn ex 210BHP S3 kwam na 1 chip op + 270pk uit. Dit is allemaal mech tuning en nog schiet 't niet op zoals met benzine turbos zoals een GTT/Sti, EVo of jouw motor. Hence de 350pk 535d in die Cannonballruntest. De pk's heeft ie en nog zijn meerdere mindervermogende benzines sneller.

En 'n 2.2 turbodiesel (250pk max?)is geen 2.0 benzine(400pk? EVO etc)

ZO bedoel ik 't meer :D

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 23 aug 2006, 13:50

De Evo, GTT's etc. zijn allemaal 2.0 liter motoren en hebben standaard al grotere turbo's, dus kan je niet echt vergelijken met een kleinere 1.8T. Alhoewel ik al een paar Impreza's (getuned) te pakken heb gehad. :wink:

Tuurlijk zal de behaalde winst uit een diesel minder zijn, maar er valt nog genoeg aan te doen om nog die 15pk extra en 50Nm eruit te halen.

Robin
Berichten: 55095
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 23 aug 2006, 13:53

mee eens Tristan. Maar 't blijft een 'snelle' diesel.

Ik was kapot van de 5/335d en A6 A8 4.2TDi E400/420?cdi techniek.

Tot voor kort. Het wordt qua prestaties nooit een dikke benzine, en milieutechnisch wil ik niet meer in 'n Tjernomobiel ronkarren.

:twisted:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 23 aug 2006, 13:58

haha Tjernomobiel !!!

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 23 aug 2006, 13:59

@ Robin,

Voor mij is de keuze alleen Toyota....kies binnen Toyota de auto die jij zou kiezen? ps. ik hoef geen Landcruiser en RAV4 hebben we al..

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 23 aug 2006, 13:59

oja...ik moet ook nog 2 kleintjes meenemen :-)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 aug 2006, 13:59

Wat moet je er op zeggen, diesel blijft diesel, hoe je ze ook opfokt; ergo, gooi het in de tractor :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 23 aug 2006, 14:00

Corolla T-Sport met TTE Compressor. :wink:

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 23 aug 2006, 14:09

Vroeger *(toen de lucht nog schoon was en de sex nog vies) wilde ik nooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit een diesel.....alleen maar benzine........ nu eigenlijk alleen maar diesel.....waarom koppelkoppel....heerlijk.....of je moet een V8 nemen :-) aankomende vrijdag heb ik een V8.... Toyota Tundra dubbel cabine :-)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 23 aug 2006, 14:31

140pk diesel gaat me enkele chip ook richting 190pk, zonder overige aanpassingen.

Dus die Toyota moet ook zeker omhoog kunnen. Zeker met aanpassingen uitlaat, andere injectoren andere turbo etc etc , kan dus wel, maar zal dat echt merkbaar zijn?

JA !

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 23 aug 2006, 15:41

Zo'n oude Supra geen optie?
Die heeft een achterbank dacht ik, ik weet nog een mooie MkIV Twin Turbo te koop, kun je tenminste echt tunen (500pk+, het dubbele kan ook als het moet). 8)

Heb verder niet echt verstand van motortuning, maar als je pure grip zoekt zijn er echt wel 'betere' merken dan H&R, de vraag is alleen hoeveel van je dagelijkse bruikbaarheid/comfort ben je bereid om daarvoor op te offeren?

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 23 aug 2006, 16:00

H&R is volgens mij redelijk oke! heb jij betere optie's?

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 23 aug 2006, 16:09

ik wil verder wel normaal van a naar b kunnen zonder niergordel..... ik denk dat voor 'normaal' werk H&R top is?

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 23 aug 2006, 16:13

Ja precies, er is zeker beter te krijgen dat H&R, maar of dat ook passend te krijgen is voor de Avensis weet ik nog niet zo zeker. H&R is iig een betrouwbare keuze.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Enzo, Erik K. en 8 gasten