I'm pissed, very pissed

Dit is ons algemene autoforum.
stefan van der burgh

Bericht door stefan van der burgh » 23 aug 2006, 09:39

Michel P

Bericht door Michel P » 23 aug 2006, 09:48

Hij is sterk Stefan :lol:

Michel

Macboy

Bericht door Macboy » 23 aug 2006, 14:35

Onzin. Betalen is onzin. Ik heb je PB gestuurd. Reageer maar ff

Harrie

Bericht door Harrie » 23 aug 2006, 14:53

Rebel schreef:Gewoon dokken en vergeten. Ligt achter je.
Vind altijd zo gezeik dat mensen met auto's met dikke motoren gaan zeuren over een bonnetje. Als je zoveel geld voor een auto kunt dokken kun je ook het bonnetje betalen. It's part off the game moet je maar denken. Eens in de zoveel tijd zijn we allemaal wel eens de klos.
Is iets anders als ze mijn vader flitsen met 5 km te hard.
Maar iedereen van ons weet dat hij fout is als hij de grens overschrijdt, betaal die bon en wees blij, kon veel erger zijn.

Ojaa en knallen met je EVO moet je op de Ring doen, kan je hier in nederland ook een bon kosten 8)

En nee ik ben geen heilige, heb bonnen zat gehad, gewoon betalen en vergeten. Maar altijd af te geven op mensen die hun werk doen, wat dat doen ze, vind ik een beetje stemmingmakerij.
Binnen no time reageerd iedereen dat politie nietsnutten zijn.
Nou geloof me ik ken diverse mensen uit mijn omgeving hier in het korps, en tis niet allemaal "rozeschijn en manegeur" :) :wink:
Deze reaktie is natuurlijk om iedereen hier te stangen. Ik geloof namelijk niet dat je bedoelt dat wanneer we een leukere auto rijden dan gemiddeld dat er een willekeurige diender ons zomaar een geel papiertje kan sturen.
Natuurlijk ga je dat niet zomaar betalen. Ik denk wel dat hij weinig kans van slagen heeft als die 2 dienders met z'n tweeen waren.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 23 aug 2006, 15:18

Oh wat een kansloze figuren... Als iemand het normaal vindt om te betalen(en ik neem ook aan dat Rebel's reactie sarcastisch bedoeld was), vind ik dat ie eigenlijk gewoon bezig is samen met die agenten ons rechtssysteem aan te tasten. Ik kan me wel voorstellen dat je geen zin hebt om tegen de bierkaai te gaan vechten en maar betaalt(eigenlijk deel ik die mening), maar betalen is in dit geval niet gewoon.

Hans

Bericht door Hans » 23 aug 2006, 15:34

Mari Oh Oh! schreef:(en ik neem ook aan dat Rebel's reactie sarcastisch bedoeld was),
Rebel reageerde eerst en heeft toen pas gelezen waar het eigenlijk over ging.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 23 aug 2006, 15:37

Rebel without a clue
:wink:

Weet je al wat je gaat doen Mark?

Rebel

Bericht door Rebel » 23 aug 2006, 16:32

Nee meen wel terdege.
Zeg nou zelf, waneer doen ze het wel goed? Die mensen doen hun werk.
Als ik verhaal zo lees van Mark kan best kloppen dat niet helemaal juist was, maar ik geloof niet dat ze dit zomaar doen zonder enige reden.

Ik weet toevallig dat als dit soort klachten vaker binnen komen bij een agent of een bepaald koppel dat ze zelf ook problemen hebben.

het gaat me gewoon om de stemmingmakerij, iedereen zeikt tegen de politie aan, maar ondertussen lees je wel verhalen over, vlammen flink doorgassen, en wat nog meer.

En juist op een autoforum als dit, waar iederen boven het modaal aantal pk's bezit. reageer ik er op. Was ook ergens een draadje over iemand die zijn rijbewijs kwijt was meende ik.
Daar schreeuwde ook iedereen dat de politie niet deugd en boeven moet gaan vangen.
Wat mij betreft harder optreden in dit slap landje, Hogere boetes, en vaker rijontzegging. Er zijn mogelijkheden genoeg waar je legaal hard kunt rijden of je kunsten kunt vertonen.

Slaat verder niet op Mark persoonlijk. Ik wens je sterkte Mark, maar de kans dat je ermee weg komt is klein, daarom dat ik zei, betaal het gewoon, vergeet het, en zwaai niet de volgende keer als je ze ziet staan.
Vroeger deed ik ook mede-weggebruikers waarschuwen of dat soort zaken, als ze je zien ben je het haasje.
En ik heb in grijs verleden ook wel ens gezwaaid naar een flitsauto.
Maar tis een vorm van uitlokken, dus dan kun je dit verwachten.

Of het terecht is of niet, hij heeft gelijk, en jij delft onderspit.
Ik kan je nog wel fraaiere verhalen vertellen die iemand bij de politie me zelf vertelde. Maar je moet het van twee kanten bekijken.
Ik ken een agent die thuis bedreigd werd, door een soort akkefietje, no bullshit.

Ik zou in ieder geval niet met hun willen ruilen. En het wordt alleen maar erger. Zowel het bekeuren als het gedrag van medeburgers naar de politie.

En peter....

Ik vind jou ook aardig :wink:
Laatst gewijzigd door Rebel op 23 aug 2006, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Hans

Bericht door Hans » 23 aug 2006, 16:38

Rebel schreef:
Ik weet toevallig dat als dit soort klachten vaker binnen komen bij een agent of een bepaald koppel dat ze zelf ook problemen hebben.
Nou Mark, indienen die klacht. Als er meer komen krijgen ze vanzelf een keer een douw. En inderdaad, steeds meer mensen zeiken tegen de politie, hoe zou dat toch komen?

Rebel

Bericht door Rebel » 23 aug 2006, 16:47

Misschien omdat steeds meer mensen een auto hebben die 0-100 in 6 sec doet, of die over de 240 rijdt?
Of dat iedereen gehaast is?
Of dat we geen respect meer hebben voor andere weg gebruikers?

Kweetnie. ik ben zelf ook schuldig paar bovenstaande punten.

Ik krijg gemiddeld 3 tot 4 boetes per jaar en betaal ze netjes. Maak me niet boos, en vraag me steeds meer af, waarom ons systeem van boetes geven niet deugd. Een duitse vriendin, vertelt me vaker hoe gediciplineerd ze daar rijden. Die zijn bang om hun rijbewijs kwijt te raken.

En als ze hier op tv komen in programma met te hard rijden, dan krijgen ze een boete en scheuren vervolgens weg tot de agent zijn pet afwaait.

Strengere regels, en dan niet met geld, want daar heb je alleen maar bepaalde catogorie mensen mee, maar met puntensysteem in rijbewijs.

En in het weekend allemaal naar de Nurburgring of trackday's op zandvoort /zolder om af te reageren :-)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 23 aug 2006, 16:47

er zitten ook wel goeien bij. Maar dat geldt voor de maatschappij/andere fora ook. :D

IK doe vaak wat net niet kan/mag en kom er redelijk mee weg.Godzijdank oid. Maar zwaaien/schreeuwen naar flitsauto's zou ik weer net NIET in m'n harsens halen. Neemt niet weg da'k Markk 100% begrijp en die dienders 50%.

Ofzo.... :P

Hans

Bericht door Hans » 23 aug 2006, 16:55

Rebel schreef:Misschien omdat steeds meer mensen een auto hebben die 0-100 in 6 sec doet, of die over de 240 rijdt?

Of mischien die 5 miljoen boetes voor snelheidsovertredingen van minder dan 10km te hard? Of dat er in Nederland meer boetes voor snelheidsovertredingen worden uitgedeelt dan de rest van Europa bij elkaar opgeteld? Of de verloedering van het politieapparaat door steeds lager opleidingseisen te stellen? Of dat ze een heel laag oplossings percentage hebben van echte criminaliteit? Of...........?

markk

Bericht door markk » 23 aug 2006, 17:15

Heb de man zojuist gesproken.

1. Lichtsignalen meent ie te hebben gezien tegen een anwb bord, dat terwijl er in de verste verte (minimaal 500-800m) geen tegenligger was.

2. Onnodig lawaai maken komt voort uit het feit dat ik schijnbaar teveel gas heb gegeven toen ik me koppeling weer op liet komen. Dit was onnodig en zeer storend, en dat vond zijn collega ook. Op mijn vraag "en hoe lang duurde dat dan" wou hij geen antwoord geven.

Ik heb hem geattendeerd op het feit dat zwaaien / uit een raampje roepen nou niet mijn meest stijlvolle/respectvolle actie was en mijn excuses daarvoor aangeboden maar dat dit toch wel heel erg ver gezocht en gewoon onwaar is.

Ik kon een klacht indienen en beroep aantekenen.

Dat gaan we dus ook doen. Macboy ik neem vanavond nog wel even contact met je op.

Mark.
(zich afvragend waar toch al dat extra anti-politie geweld en gebrek aan respect in NL vandaan komt ;-)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 23 aug 2006, 17:17

een Boxster S volgas klinkt ook dermate storend, mee eens.

:twisted:

geintje Mark.
Doe wat je niet laten kunt. Ik deed 't zelfde als ik jou nu was. Succes.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 23 aug 2006, 17:22

Rebel schreef:Misschien omdat steeds meer mensen een auto hebben die 0-100 in 6 sec doet, of die over de 240 rijdt?
En misschien hebben we nog wel maximum snelheden uit een tijd dat auto's verkocht werden met een topsnelheid van 110km/u, een remweg van 100-0 die in kilometers uitgedrukt kan worden en de rechtuitstabiliteit van een herfstblaadje? :wink:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 23 aug 2006, 17:26

Voor geluidsoverlast moeten ze daar niet een geluidsmeting voor gedaan hebben ipv een beetje natte vingerwerk? :?:

Rebel

Bericht door Rebel » 23 aug 2006, 17:42

Peter Tunissen schreef:
En misschien hebben we nog wel maximum snelheden uit een tijd dat auto's verkocht werden met een topsnelheid van 110km/u, een remweg van 100-0 die in kilometers uitgedrukt kan worden en de rechtuitstabiliteit van een herfstblaadje? :wink:
Ja maar in die tijd was het minder druk en gebeurde er minder ongelukken :wink:

Mark sterkte/succes

Harrie

Bericht door Harrie » 23 aug 2006, 18:30

Rebel, ik vind toch echt dat je de grootste onzin verkoopt die er bestaat. Met 1 punt ben ik het eens, ze moeten inderdaad veel zwaarder straffen. En de pakkans vergroten. Ik denk dat we daar met z'n allen geen probleem mee hebben (behalve het betalen :wink: ) wanneer we dan geflitst worden als we ook inderdaad te hard rijden. Dat is een actie die we bewust nemen wetende dat dat risici bestaat.

Het respect verdwijnt wanneer er van dit soort acties komen van agenten. Het heeft er totaal niets mee te maken of ik nu in een Daf of een Ferrari GTi Turbo 16V rij die 0-100 in 6 seconden kan, mits ik me maar aan de regels houd. Dat is respect voor elkaar. De een heeft meer dan modaal aan pk's onder zijn kont dan de ander. Net zoals de ander een groter huis heeft.

Maar goed, als jij zonder problemen een bekeuring wil betalen voor een overtreding die je niet hebt gedaan, stel ik voor dat we de bewuste bekeuring dan maar door jou laten betalen. :wink:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 23 aug 2006, 19:09

Bull shit... , puur spekken van de staatskas.

Laten we met zijn allen die petmans een beter aanzien geven!

- Stoppen met alle controles op de snelweg.
- Op gevaarlijk bewezen punten standaard flitspalen plaatsen MET waarschuwingsbord...

Wat we nu hebben werkt verkeerdom. Men wordt geflitst door een camera die verstopt staat, men krijgt de boete binnen, maar het kwaad is immers reeds geweest...
VOORKOMEN IS BETER DAN GENEZEN!!!

Vervolgens al die agenten die we over hebben plaatsen op de weg, op de straat, zodat ook oudere mensen weer de straat op durfen!

Als het door gaat zoals nu krijgen binnenkort alle agenten bonussen voor iedere extra bekeuring. (maak je borst maar nat!)
Gevolg? -> Iedereen begint hen te haten..
Vervolg -> Geen vermoorde Pimmies meer maar politieagenten...

Rebel

Bericht door Rebel » 23 aug 2006, 19:32

Hell yeah ! let's kill a cop...

Hallo scharwzenegger waar zijn we nu helemaal mee bezig?
Kom ff terug naar aarde

Dit is wat ik juist bedoel, stemmingmakerij

Nu maar wachten op de auto's die van 0 to 100 in 4 seconden doen, en betaalbaar zijn voor iedereen. ik snap die fabrikanten niet, ze moeten meer inspelen op de wensen van de klant.
Voorkomen is beter dan genezen inderdaad

markk

Bericht door markk » 23 aug 2006, 20:01

> Als ik verhaal zo lees van Mark kan best kloppen dat niet helemaal juist was, maar ik geloof niet dat ze dit zomaar doen zonder enige reden.

Nee natuurlijk doen ze dit niet zonder reden. Ik ga zeker niet vrijuit door dat ik ludiek naar ze zwaaide en later uit een raampje roep dat ik vind dat ze belachelijk bezig zijn.

Respectloos: zeker.
Reden tot een goed gesprek: zeker.
Uitlokking: Mogelijk
Reden om twee bekeuringen a som van 180 euro te gaan "verzinnen"/zoeken als professioneel politie ambtenaar onder ede: Nooit

Het enige wat ie doet is het respectloze en soms zelfs gewelddadige gedrag waar de politie steeds meer mee geconfronteerd wordt versterken.

Als het een vent was geweest was ie even langsgereden, had ie opgebeld of me per brief gesommeerd contact op te nemen / langs te komen. DAT had indruk gemaakt. Of een PV opgemaakt / waarschuwing gegeven ivm respectloos gedrag jegens politie ambtenaren. Had ik ook van gebaald maar dan was het tenminste nog WAAR geweest.

Mark.

Cupra R

Bericht door Cupra R » 23 aug 2006, 22:22

Rebel je klinkt als een SP'er.
Meer hoef ik niet te zeggen.

Michel P

Bericht door Michel P » 23 aug 2006, 22:34

Cupra R schreef:Rebel je klinkt als een SP'er.
Meer hoef ik niet te zeggen.
LOL :lol:

RVV

Bericht door RVV » 23 aug 2006, 23:31

In eerste instantie zou ik dat ook zeggen. maar ik denk dat de essentie ligt in een ander probleem wat rebel aankaart en dat is de hufterige manier waarop de samenleving met elkaar omgaat. waarbij de dienders het afval putje van de hufterige nederlandse samenleving zijn.

RVV

Bericht door RVV » 23 aug 2006, 23:39

Ik ken mark als een eerlijke en oprechte vent, maar ook iemand die geen blad voor de mond neemt. in alles kwam deze actie provocerend over. en dat was nodeloos. ik heb zelf 1 gouden regel, ga niet ter plekke de confrontatie aan met een agent. moreel denk je winnaar te zijn maar ondertussen ben je altijd de verliezer. neemt niet weg dat ik dit voor een rechter ook zou aanvechten.

Plaats reactie