Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Rambler

Re: Wereldwijde recessie op komst, of niet?

Bericht door Rambler » 28 sep 2008, 11:45

GVA 28/09 ING en BNP Paribas in laatste ronde Fortisovername

De grootbanken ING en BNP Paribas zouden in de laatste ronde zitten om Fortis volledig of gedeeltelijk over te nemen. De prioriteit van de (Belgische) regering om het spaargeld van de kiezers te vrijwaren, lijkt daarmee geslaagd.

De markten moeten maandag een krachtig signaal krijgen dat Fortis nog steeds levensvatbaar is. Dat kan volgens de financiële krant De Tijd door Fortis in zijn geheel te verkopen. BNP Paribas in in principe enkel geïnteresseerd in de bankactiviteiten van Fortis, maar zou de verzekeringstak verder kunnen doorverkopen aan Allianz, Generali of Axa. ING zou vanuit concurrentiestandpunt dan weer in een problematische situatie zitten.

HansD

Bericht door HansD » 28 sep 2008, 12:15

Rambler schreef:GVA 28/09 ING en BNP Paribas in laatste ronde Fortisovername

De grootbanken ING en BNP Paribas zouden in de laatste ronde zitten om Fortis volledig of gedeeltelijk over te nemen. De prioriteit van de (Belgische) regering om het spaargeld van de kiezers te vrijwaren, lijkt daarmee geslaagd.

De markten moeten maandag een krachtig signaal krijgen dat Fortis nog steeds levensvatbaar is. Dat kan volgens de financiële krant De Tijd door Fortis in zijn geheel te verkopen. BNP Paribas in in principe enkel geïnteresseerd in de bankactiviteiten van Fortis, maar zou de verzekeringstak verder kunnen doorverkopen aan Allianz, Generali of Axa. ING zou vanuit concurrentiestandpunt dan weer in een problematische situatie zitten.
:lol: zou wel een stunt zijn als ING ze overneemt. ABN laten lopen omdat het te duur werd en dan Fortis + ABN overnemen voor waarschijnlijk minder geld :clap:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 28 sep 2008, 12:30

harry mens gezien tussen 12.00 en 12.15? Bevestigingen alom van dingen die hier al in dit draadje staan: recessie is volop bezig, en economen zijn prutsers. Politiek heeft oogkleppen op. Recessie duurt tot 2012. Fortis; get the hell out.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 28 sep 2008, 14:17

Harry Mens :lol: Met alle respect Dennis maar die man verteld toch nooit wat nieuws :bag: Als ie goed kan vangen aan Doemij invests dan zie je die oplichters in z'n programma verschijnen :wink: Ik heb het een paar keer gezien maar nog nooit van onder de indruk geweest :goodnight: ....hoog ouwejongeskrentebrood en netwerken gehalte imho. Wat hij of z'n gasten vertellen kun je zelf allang zien aankomen :hammer:

Rambler

Bericht door Rambler » 28 sep 2008, 14:23

GVA 28/09 Britse regering nationaliseert hypotheekbank B&B

De Britse regering gaat de Britse hypotheekbank Bradford & Bingley (B&B) nationaliseren. De bank verkeert sinds de beurscrisis in grote financiële moeilijkheden. De Spaanse bank Santander, HSBC en Barclays worden genoemd als mogelijke overnemers.

Het ministerie van Financiën en de Britse financiële toezichthouder FSA zitten rond de tafel met de leiding van B&B om de toekomst van de bank te verzekeren. Mogelijk koopt de staat de bank over, om ze meteen daarna verder te verkopen aan andere financiële instellingen. Onder andere Santander, HSBC en Barclays worden genoemd als mogelijke overnemers.

Eerder dit jaar nationaliseerde de regering ook al de bank Northern Rock.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 28 sep 2008, 14:41

@niels, vandaar dat ik alleen de laatste 15 minuten heb gekeken. Harry mens snapte zelf echt niet wat er werd verteld. Zo moeilijk was de materie niet, maar je moest wel wakker blijven. :)

SteV6

Bericht door SteV6 » 28 sep 2008, 18:11

Rien Kramer heeft jaren geleden al voorspeld dat we tot en met 2011 woeilige tijden zouden gaan meemaken ... Ik dacht ergens in 2003 al.

Na 2011 zouden de koersen weer een periode van stabiele groei kunnen laten zien. We zullen zien :roll:

SteV6

Joy

Bericht door Joy » 28 sep 2008, 18:15

Ja deze keer had ie gelijk. Maar ik weet ook nog leuke quotes van Rien Kamer over 'eternal buys' zoals Lernout & Hauspie... daar heeft ie zich verdacht stil over gehouden na afloop.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 29 sep 2008, 07:42

Rienk Kamer heet de man........................( ook niet allemaal pluis met dit heerschap)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 29 sep 2008, 09:49

Wouter Bos met zijn lachende kop op de foto, wat is hij blij met dit akkoord. Hij vergeet er even bij te zeggen dat hij vorig jaar die overname van ABN goedkeurde door Fortis en nu moet er 4 miljard op tafel komen vanuit Nederland om datzelfde Fortis te redden. Vorig jaar betalen die gekke Belgen 24 miljard voor ABN Amro, nu mag ING het voor 10 miljard overnemen. Die lachen zich ook dood daar. Tjonge, wat een soap.

Toch wel een beetje het falen van het kapitalisme dit. De vrije markt is heilig maar als het er op neer komt moet de overheid nationaliseren om de boel te redden.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 29 sep 2008, 09:52

En NL heeft nu een aandeel van 49% in Fortis..... :?

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 29 sep 2008, 09:55

Alleen maar voor de verzekeringstak van Fortis (zit in Utrecht). De Belgen hebben ook 49% maar dan in de Bank en de Luxemburgers hebben hetzelfde deel in de Luxemburgse activiteiten.
Volgens minister Wouter Bos (Financiën) dient de deal er toe ‘om de spaarders het vertrouwen te geven dat het geld op de goede plek zit’. Hij benadrukte dat het geld een investering is die later teruggehaald zal worden.
Jaja, dat kennen we. Eerst het zuur, dan het zoet, of niet meneer Bos? :? :)

Niall

Bericht door Niall » 29 sep 2008, 10:03

De belasting betaler mag even 250 euro per persoon ophoesten, dat betekent gewoon 1000 euro per gemiddelde familie :shock:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 29 sep 2008, 10:12

Scotsman schreef:De belasting betaler mag even 250 euro per persoon ophoesten, dat betekent gewoon 1000 euro per gemiddelde familie :shock:
Das alleen als Fortis failliet gaat he. De overheid heeft nu voor een koers van rond de 5 euro, 4 miljard aan aandelen gekocht. Fortis komt van 35 euro af vorig jaar. Als Wouter Bos echt zo geniaal is als men denkt verkoopt hij het belang in Fortis voor een aanzienlijk hoger bedrag en maakt er enorme winst op. Dat geld kan vervolgens naar de kilometerheffingpaaltjes om burgers nog harder te pesten ;)

Niall

Bericht door Niall » 29 sep 2008, 10:18

Maar het geld moet even ergens vandaan komen, ik ga ervanuit dat kabouter bos niet even 4 miljard uit z'n mouw schudt....

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 29 sep 2008, 10:18

Maurice Graber schreef:
Scotsman schreef:De belasting betaler mag even 250 euro per persoon ophoesten, dat betekent gewoon 1000 euro per gemiddelde familie :shock:
Das alleen als Fortis failliet gaat he. De overheid heeft nu voor een koers van rond de 5 euro, 4 miljard aan aandelen gekocht. Fortis komt van 35 euro af vorig jaar. Als Wouter Bos echt zo geniaal is als men denkt verkoopt hij het belang in Fortis voor een aanzienlijk hoger bedrag en maakt er enorme winst op. Dat geld kan vervolgens naar de kilometerheffingpaaltjes om burgers nog harder te pesten ;)
En natuurlijk naar Vogelaar met haar kansenwijken, vakantiereizen voor criminele Marokkanen en naar arme negertjes in Afrika. ;)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 29 sep 2008, 10:27

Scotsman schreef:Maar het geld moet even ergens vandaan komen, ik ga ervanuit dat kabouter bos niet even 4 miljard uit z'n mouw schudt....
Lenen, staatsschuld is nog niet hoog genoeg toch? :)

Haha Wouter, alles behalve iets waar wij zelf ook écht wat aan hebben in ieder geval.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 29 sep 2008, 10:40

Fortis -22%. Wat zal Wouter Bos blij zijn datie een aandeel heeft gekocht in een sterk bedrijf! *ahum*

Michel P

Bericht door Michel P » 29 sep 2008, 10:47

Om 13.00 uur plunder ik mijn spaarrekening bij Fortis! Heb nu een 2 tal extra internet spaarrekeningen geopend, en verdeel het geld wel, zodat alles onder de 20k blijft.

Michel

Niall

Bericht door Niall » 29 sep 2008, 10:53

En nog een derde rekening voor de E30 Cecotto :lol:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 29 sep 2008, 11:18

Michel P schreef:Om 13.00 uur plunder ik mijn spaarrekening bij Fortis! Heb nu een 2 tal extra internet spaarrekeningen geopend, en verdeel het geld wel, zodat alles onder de 20k blijft.

Michel
Ik heb niets bij Fortis maar heb hetzelfde gedaan (alleen heb ik het van de internetspaarrekening afgehaald) en onder gebracht bij 1 van de grootste banken in NL.
Dan maar wat minder rente maar met die banken gebeurt toch niets.
Die worden dan wel geholpen door de NL bank of staat.
:wink:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 29 sep 2008, 11:21

Arthur schreef:
Michel P schreef:Om 13.00 uur plunder ik mijn spaarrekening bij Fortis! Heb nu een 2 tal extra internet spaarrekeningen geopend, en verdeel het geld wel, zodat alles onder de 20k blijft.

Michel
Ik heb niets bij Fortis maar heb hetzelfde gedaan (alleen heb ik het van de internetspaarrekening afgehaald) en onder gebracht bij 1 van de grootste banken in NL.
Dan maar wat minder rente maar met die banken gebeurt toch niets.
Die worden dan wel geholpen door de NL bank of staat.
:wink:
Als het maar niet ING is: -8%

De volgende? :p

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 29 sep 2008, 12:11

Heb mijn hypotheek bij de fortis lopen :roll:

Ik heb hier dus totaal geen verstand van maar wat kan dit voor mij betekenen als dit echt rampzalig word ?

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 29 sep 2008, 12:39

Dat jouw hypotheek gekocht wordt door een andere bank en dat je gewoon mag blijven aflossen Mike :wink:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 29 sep 2008, 12:46

Je moet je zorgen maken als Fortis een Hypotheek bij jou heeft. :)

@Maurice: Hoe zat 't nu met die 5 euro grens vandaag? Ze zitten onder de 5 euro, dus die grote verkoop van aandelen is toch doorgegaan?

Plaats reactie