René z'n nieuwe bolide

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Rene van Grinsven

René z'n nieuwe bolide

Bericht door Rene van Grinsven » 27 sep 2008, 21:29

Het heeft een tijd geduurd, maar afgelopen week heeft de verzekering uiteindelijk uitbetaald. Daarom kon ik gister op pad voor een nieuwe auto, de afgelopen tijd heb ik voldoende tijd gehad om na te denken over wat mijn volgende auto zou gaan worden. Dat leverde de volgende shortlist op:

Seat Leon 1.9tdi sport 110pk (2002)
Seat Leon 1.9tdi sport 110pk (2003)
Peugeot 307 XT 2.0 hdi 110pk (2004)
Volkswagen Golf IV 1.9tdi 100pk Ocean (2003)

De Peugeot viel als eerste af, in eerste instantie vanwege de kwaliteit, vrijwel alle 307's lijken in mindere of meerdere mate last te hebben van storingen. Daarnaast viel het verbruik mij tegen, met moeite is 1 op 17 haalbaar.
Uiteidelijk heb ik besloten om als eerste naar de Volkswagen te gaan kijken, de wagen vond ik wat uitvoering mooier en luxer dan de twee Seats.
Om een lang verhaal kort te maken, de wagen zag er netjes uit en de prijsonderhandeling pakte gunstig uit waardoor ik er niet lang over na hoefde te denken om de knoop door te hakken. Vanaf komende vrijdag maak ik mijn kilometers in een zilvergrijze VW Golf IV Ocean (één van de uitloop modellen van de Golf IV met standaard oa: Airconditioning, Centrale deurvergrendeling afstandbediend, Cruise Control, Middenarmsteun voor)

Het is geen ultieme DF-wagen maar wel een voor mij hele fijne daily driver geworden :df:

Niels
Auto: Prius+

Re: René z'n nieuwe bolide

Bericht door Niels » 27 sep 2008, 23:33

Gefeliciteerd :thumbup:

Plaats reactie