Even gemist, maar daar komt het wel op neer..........................................Wouter81 schreef:- 4.0 V8 8400 rpm 420 PK

Waarbij het ook een ander type motor/merk kan zijn natuurlijk ( maar bij voorkeur, nou vul maar in

Even gemist, maar daar komt het wel op neer..........................................Wouter81 schreef:- 4.0 V8 8400 rpm 420 PK
Ik vind dat wel een optie. Neem nu gewoon de 3 serie; daar heb je keuze niet alleen aan opties, maar ook in de gewenste ( dus optionele) motorisering ....................................Joop schreef:Is toch geen optie Romo...
...maar uiteraard voldoende Power is wel een must
De vraag is alleen: wat is voldoende...???
OK...romo schreef:Ik vind dat wel een optie. Neem nu gewoon de 3 serie; daar heb je keuze niet alleen aan opties, maar ook in de gewenste ( dus optionele) motorisering ....................................Joop schreef:Is toch geen optie Romo...
...maar uiteraard voldoende Power is wel een must
De vraag is alleen: wat is voldoende...???
Voldoende power is een subjectief begrip, maar das het aantal (gewenste) opties ook................................
Als jij een Golfje met plastic stuur storend vind, dan weet ik niet wat je moet denken van een Mercedes E270 Cdi automaat van 2004, met plastic stuur. Classic (schraper) uitvoering. OMG dat is pas el-cheapo.Femme schreef:Bij de vervangende auto's van de dealer vind ik het altijd weer schrikken wat voor een paupere indruk een zogenaamde premium auto kan maken als hij niet goed gespecced is. Laatst had ik een 520d zonder xenon waarmee ik in het donker met regen alleen nog maar de regendruppels op de voorruit zag bij tegemoetkomend verkeer. Het materiaalgebruik van de plastic interieurlijsten maakte een dramatisch slechte indruk. Hetzelfde was het geval voor de platte stoffen stoeltjes die weinig zijdelingse steun boden. Ik vraag me af of de dealer deze wagens zelf besteld of dat ze terug zijn gekomen van een klant en ze die karren maar in de verhuur hebben gedaan omdat er toch geen klant voor te vinden zou zijn.
Vroeger toen ik nog minder gewend was ergerde ik me kapot aan leen Golfjes met een plastic stuur. Het stuur is zo'n beetje het meest tastbare van een auto als je aan het rijden bent. Als je dat van een waardeloos materiaal maakt voelt de hele auto goedkoop aan.
Dit zie ik graag op een auto voor dagelijks gebruik:
- Hoogwaardige afwerking van bekleding en interieurlijsten (de standaard plastic trim en stoffen bekleding in de 3-serie en 5-serie is bijv. compleet waardeloos en doet enorm afbreuk aan de auto). Het liefst dus leer, interieurlijsten van een authentiek materiaal zoals leer of geborsteld aluminium en een stuur in een prettig aanvoelende leren bekleding.
- Sportstoelen
- Sportstuur (kleine diameter, dikke rand, driespaaks)
- Sportonderstel
- 18/19 inch velgen
- Top audiosysteem
- Xenon
- Regensensor
- Stoelverwarming bij een cabrio (zodat je het hele jaar open kunt rijden)
- Automatische airco
- Parkeersensor achter (goedkoper dan een keer schade rijden en veel gebruiksgemak)
Cruise control en elektrisch bediening van ramen spiegels vind ik tegenwoordig vanzelfsprekend. Het klasse III of V alarm is vaak een verplichting voor de vezekering.
Bluetooth boeit me niet veel. Navigatie zou ik in een gebruikte auto wel willen hebben maar vind ik op een nieuwe (met de schandalige meerprijs van ~3500 euro) geen noodzaak. Elektrische stoelverstelling met geheugen zou ik voor een daily driver inmiddels wel handig maar niet noodzakelijk vinden ivm GF die kleiner is en nu ook rijdt.
Merijn schreef:Opties die juist niet op een DF-kar moeten zitten, kun je beter zeggen...
- Geen Navi
- Geen automaat!
- Geen voorwielaandrijving
- Geen trekhaak
- Geen twinny-load
- Geen autoradio
En zo kan ik nog wel effe doorgaan...
Opties die wel van toepassing zijn:
- Shift-light
- Close ratio-bak
- Goeie Recaro's
- Véél PK's!
hugo schreef:
Shift light? Ben je een ricer ofzo ?
+1stefan740 schreef:Het liefste gewoon full options. En laat dan vooral die eerste eigenaar die €25.000 voor al die opties betalen en koop hem 2dehands
Roy schreef:+1stefan740 schreef:Het liefste gewoon full options. En laat dan vooral die eerste eigenaar die €25.000 voor al die opties betalen en koop hem 2dehands
Gebruikers op dit forum: Thomasss en 6 gasten