LOLMathieu schreef:Tom,
Pas op!!! Nu pakt hij de sleutels en je auto! De volgende keer de hond en je vrouw.
:banaan:
Oh, ja, geen ervaringsdeskundige alleen een levendige fantasie![]()
BMW Z4 3.0i
- Mike S.
- Auto: M135i
Re: BMW Z4 3.0i
- Macboy
Jij kent zijn vriendin niet ... maar ik heb geen zin om oude Dell draadjes op te moeten borrelen 
-
Metchu
- Niels
- Auto: Prius+
Tom,
Hoe heb je de BPM berekend en klopte de berekening (op de aftermarket opties na)? Ik heb eens een poging gedaan aan de hand van de douane site en http://www.bpmbereken.nl" onclick="window.open(this.href);return false; o.i.d. maar heb ernstig mijn twijfels bij de uitkomsten.
Hoe heb je de BPM berekend en klopte de berekening (op de aftermarket opties na)? Ik heb eens een poging gedaan aan de hand van de douane site en http://www.bpmbereken.nl" onclick="window.open(this.href);return false; o.i.d. maar heb ernstig mijn twijfels bij de uitkomsten.
-
Tom
Ik wist de exacte prijzen van opties niet. Had wel een brochure van 2005 dus die maar een beetje als uitgangspunt genomen. Bij mijn zoektocht had ik bij elke auto een ruim bedrag voor de BPM genomen zodat het alleen maar meevalt. Berekenen deed ik via autoweek.nl.
Toen m'n keuze op deze Z4 was gevallen heb ik pas een betere berekening gemaakt, dat kan via autotelex.nl (kost 15 euro). Die weten prijzen van opties en die vink je vervolgens aan. Komt ook een goed ingevuld aangifteformulier uit. Mijn berekening klopte denk ik wel, behalve dat ik die wisinstallatie voor de lampen en velgen teveel had aangekruist.
Verder valt het verschil in nieuwprijs wel mee in de BPM, belangrijker is de leeftijd. Snap dan ook het gezeur niet zo dat mensen het complete interieur eruit slopen om er een paar tientjes mee te winnen. Is op een groot bedrag niet de moeite waard. Zie hier:
januari 2002 nieuwprijs 70.000 euro: BPM 3930
januari 2002 nieuwprijs 60.000 euro: BPM 3348
Ga er dan maar eens voor 10k aan opties uitslopen. Is geen beginnen aan. Een leren interieur is 2500 euro ofzo, dan bespaar je misschien 150 euro... maar je hebt er wel aardig wat werk aan en moet een normaal interieur hebben.
Toen m'n keuze op deze Z4 was gevallen heb ik pas een betere berekening gemaakt, dat kan via autotelex.nl (kost 15 euro). Die weten prijzen van opties en die vink je vervolgens aan. Komt ook een goed ingevuld aangifteformulier uit. Mijn berekening klopte denk ik wel, behalve dat ik die wisinstallatie voor de lampen en velgen teveel had aangekruist.
Verder valt het verschil in nieuwprijs wel mee in de BPM, belangrijker is de leeftijd. Snap dan ook het gezeur niet zo dat mensen het complete interieur eruit slopen om er een paar tientjes mee te winnen. Is op een groot bedrag niet de moeite waard. Zie hier:
januari 2002 nieuwprijs 70.000 euro: BPM 3930
januari 2002 nieuwprijs 60.000 euro: BPM 3348
Ga er dan maar eens voor 10k aan opties uitslopen. Is geen beginnen aan. Een leren interieur is 2500 euro ofzo, dan bespaar je misschien 150 euro... maar je hebt er wel aardig wat werk aan en moet een normaal interieur hebben.
- Stéphane
Ik heb gewoon wat dingen ingevuld en toen is de dame van de douane gaan rekenen. Kwam daar weer wat uit en toen heb ik dat betaald. Simpel genoeg en ik snap ook niet waar iedereen allemaal zo moeilijk over doet. Stelt niets voor.
- Mike S.
Maar even iets anders, hoe weet ik in godsnaam wat standaart op de desbetreffende auto zit en wat opties zijn?
-
Tom
Niet, tenzij je brochures uit dat jaar hebt 
Dus moet je het uitzoeken via internet/forums/clubs.
Zo had de Z4 hier standaard een alarm en in Duitsland was dat een optie. En misschien zijn er nog wel meer dingen. Weet het zo niet. E46 M3 had bijv. hier standaard xenon en in Duitsland niet.
Zo had de Z4 hier standaard een alarm en in Duitsland was dat een optie. En misschien zijn er nog wel meer dingen. Weet het zo niet. E46 M3 had bijv. hier standaard xenon en in Duitsland niet.
- Mike S.
En hoe weten hun dat bij de douane dan?Tom schreef:Niet, tenzij je brochures uit dat jaar hebt
Word nog een puzzeltje dus haha!!! maar ik hou zelf met mijn bpm berekeningen op internet met zo een 5 tot 10000 aan opties boven op de catuloguswaarde rekening en denk dat ik dan wel aardig in de richting zit.
-
Tom
Zojuist dit stuurtje gekocht:

Maar dan met zwarte stiksels, zo dus en als het goed is zonder die gekke deuken in het leer

Maar dan met zwarte stiksels, zo dus en als het goed is zonder die gekke deuken in het leer
- Rivanov
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Ik blijf dat "botsauto-kussentje' maar een lelijk gedrocht vinden op een BMW stuur..
- Arthur
- Auto: Nr.51
Da's wel een mooi stuurtje.
-
Tom
Je even groot en dergelijke maar is een stuk dikker. Vond ik het grootste pluspunt:

Hoop alleen dat ik die knoppen werkend krijg, is wat lastiger bij 2003 modellen. Maar het moet kunnen met een apart stekkertje ofzoiets.
Hoop alleen dat ik die knoppen werkend krijg, is wat lastiger bij 2003 modellen. Maar het moet kunnen met een apart stekkertje ofzoiets.
-
Christoph
Geen dank, geen dank
Ik help graag mensen geld uit hun zakken kloppen
Ik help graag mensen geld uit hun zakken kloppen
-
Tom
En anders zou Ilija mij wel dwingen
Nee ik wilde dit al voor de aanschaf. Bij een proefrit viel het mij gelijk op. Met het huidige stuur is absoluut niks mis (ook leer en lekker klein!! en ziet er mooi uit) maar de dikte van het M sportstuur uit m'n E46 miste ik wel gelijk.
Zou er uiteindelijk toch wel inkomen dus dan maar beter nu.
Nee ik wilde dit al voor de aanschaf. Bij een proefrit viel het mij gelijk op. Met het huidige stuur is absoluut niks mis (ook leer en lekker klein!! en ziet er mooi uit) maar de dikte van het M sportstuur uit m'n E46 miste ik wel gelijk.
Zou er uiteindelijk toch wel inkomen dus dan maar beter nu.
- M-Roadster
Ja mee eens, maar dat vind ik ook van de bovenkant van het dashboard en de deurpanelen. Is ook een drama om schoon te houden als je veel open rijd (stof e.d.).Rivanov schreef:Ik blijf dat "botsauto-kussentje' maar een lelijk gedrocht vinden op een BMW stuur..
Mooi stuurtje Tom, komt me ergens héél bekend van voor. Kan dan ook alleen maar zeggen dat het heerlijk stuurt.
-
Tom
Kenteken is binnen!
Straks/eind van de middag ff platen maken en gaan 8)
Straks/eind van de middag ff platen maken en gaan 8)
- Rivanov
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Nice! Binnenkort dus mooie fotoshoot op locatie! 8)
- Arthur
- Auto: Nr.51
Is het en leuk kenteken?
Ik heb daar toch altijd iets mee
En die 3-lettercombinaties vind ik eigenlijk niets...
Ik heb daar toch altijd iets mee
En die 3-lettercombinaties vind ik eigenlijk niets...
-
Metchu
yay gefeliciteerd! 8)
-
Steven N.
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Ah kenteken, goed nieuws! Bijna even goed nieuws als het nieuwe stuurtje, eigenlijk een verplichting voor die auto 
- Michel P
Pak je nog even een lekker zonnig weekend mee, hop de grens over en slingerweggetjes route uit stippelen!!
Veel plezier dit weekend!!
Michel
Veel plezier dit weekend!!
Michel
- MoNkToNk
Mooi stuur, een grote verbetering
Ik ben benieuwd of je de knoppen op het stuur werkend krijgt ... zo ja, dan moet ik er ook maar aan geloven
Dat wordt open rijden dit weekend in de zon :banaan:
Dat wordt open rijden dit weekend in de zon :banaan:
-
Tom
http://www.zpost.com/forums/attachment. ... 1200965329" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar is wel e.e.a. te vinden
Daar is wel e.e.a. te vinden
- M-Roadster
Yes, je kenteken binnen! Altijd leuk, kan je eindelijk 'legaal' de straat onveilig maken
Snel laten maken die dingen en knallen maar!