I'm pissed, very pissed

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
markk

I'm pissed, very pissed

Bericht door markk » 22 aug 2006, 19:21

Afgelopen zaterdag even stukje met de Boxster wezen rijden.

Rijd in Uithoorn langs een donkere/gesloten benzine station en zie gelukkig dat er twee agenten heel sneaky in een donker hoekje aan het laseren zijn. Ik rijd er met 40 langs en zwaai naar ze.

Ging enkel de verkeerde kant / besloot een andere weg terug te nemen naar huis en keer en rijd langs een minuut of weet ik veel 3 a 4 langs hetzelfde benzine station. Ze zien me aankomen, richten direct de laser maar ja ik wist dat ze er stonden. Rijd dus een km of 40, doe mn raampje open en zeg in een hilarische bui dat ze belachelijk bezig zijn. Echt in die bewoordingen, niet schelden, helemaal niets.

Krijg ik zojuist twee beschikkingen met een blanco briefje / standaard briefpapier zonder tekst/toelichting binnen:
- 50 euro voor flitsen naar tegenliggers (niet gedaan, er waren geen tegenliggers)
- 130 euro voor onnodig lawaai veroorzaken

I'm so, very, pissed.

Er staat een "behandelaar" op met telefoonnr. Heb ik net gebeld maar heeft geen dienst. Bericht achtergelaten om teruggebeld te worden. Ben benieuwd.

Uit het raam roepen dat iemand belachelijk bezig is is niet mijn dagelijkse stijl en voor mij eigenlijk wel over de top. Maar om als politie ambtenaar op basis van ambseed dit te doen vind ik echt te zielig voor woorden. Als ie me gebeld had of staande had gehouden had ik het kunnen begrijpen maar om twee onzin / niet ware beschikkingen te sturen is voor mij echt onbegrijpelijk.

Politie ambtenaren horen m.i. respect te genieten, heb ik door mijn actie absoluut niet getoond maar door dit soort acties verlies ik echt elk vertrouwen en respect in een politie ambtenaar.

Mark.

Hans

Bericht door Hans » 22 aug 2006, 19:25

De politie kan tegenwoordig helemaal niks meer hebben, het zijn een stel machtsgeile figuren die je links of rechtsom een oor aan proberen te naaien. Gewoon zoveel mogelijk negeren is het beste advies, hoe moeilijk het ook ooit is om je in te houden als ze weer eens op roverspad zijn.

Tristan

Bericht door Tristan » 22 aug 2006, 19:26

Goed dat je het zegt dat ze daar wel eens staan, rij daar altijd te hard.

Maar wat een stelletje $%**&^%^*..... :x Heb zoiets ook wel eens geflikt (ook niet echt mijn stijl), maar was op dat moment een beetje opgefokt dat ze weer in de struiken lagen op een plek waar naar mijn inzicht niet de meeste gevaarlijke plek is. Toen ook ff raam open gedaan "stelletje zielepoten". Gelukkig niks binnen gehad.

Maar als ik jou was zou ik dit zeker aankaarten. Dit is gewoon machtsmisbruik. :evil:

Hans

Bericht door Hans » 22 aug 2006, 19:33

De verklaring van 1 agent weegt zwaarder dan van 1 burger, laat staan van twee agenten. Die lui dekken elkaar in en verder is het LAF (leugen + ambtseed = feit) Ik heb er een hard hooft in dat je hier onderuit komt.

markk

Bericht door markk » 22 aug 2006, 19:33

> Maar als ik jou was zou ik dit zeker aankaarten. Dit is gewoon machtsmisbruik.

Uiteraard, maar hoe?
- In beroep gaan als de acceptgiro binnenkomt ?
- voor laten komen als in beroep gaan niet helpt ?
- een klacht indienen tegen de ambtenaar ?
- aangifte doen van machtsmisbruik, chantage of iets dergelijks ?
etc.
(alles van bovenstaande, parallell :-)

Mark.

Knot

Bericht door Knot » 22 aug 2006, 19:34

Ik zie t helemaal voor me.. Mark vol op die gasten af, seinen... kop uit t raam "STELLETJE TERINGNICHTEN!!!"

Kost je gewoon 180 euro!

8)

markk

Bericht door markk » 22 aug 2006, 19:35

* ROFLOL @ Knot: Was dat maar zo. Beste 180 euro ooit besteed :-)

Straks ff knallen/afreageren met de EVO

Mark.

Hans

Bericht door Hans » 22 aug 2006, 19:37

Je had beter je middelvinger op kunnen steken.
Middelvinger naar agent niet bestraft

Een politierechter in Almelo heeft vrijdag geoordeeld dat het opsteken van een middelvinger naar een agent weliswaar onbehoorlijk is, maar niet beledigend. Een verdachte werd daarom vrijgesproken van belediging. Het Openbaar Ministerie heeft al aangekondigd in hoger beroep te gaan.

Korpschef Piet Deelman van de politieregio Twente is blij dat het OM beroep aantekent want de uitspraak van de rechter noemt hij ''absurd''. Deelman: ''Deze uitspraak wijkt af van andere uitspraken in het land. De middelvinger opsteken naar een agent is zeker niet bedoeld om iemand vriendelijk gedag te zeggen. Tevens doet het afbreuk aan respect naar de agent en het gezag dat wij willen uitstralen op straat. Agenten die proces-verbaal opmaken van deze belediging voelen zich daardoor ook beledigd. '' De korpschef kondigde bovendien aan dat agenten proces-verbaal zullen blijven opmaken voor het middelvingergebaar.
Bron: www.fok.nl

Tom

Bericht door Tom » 22 aug 2006, 19:38

En wat vooral triest is is dat zo'n agent thuis trots gaat vertellen aan z'n vrouw dat ie vandaag zo'n eikel in een porsche flink te pakken heeft gehad.

:evil:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 22 aug 2006, 19:44

Nou Mark, je kunt twee dingen doen.

1) Mak schaap spelen, zoals 99% van Nederland, lekker bukken en betalen en je verder ook niet meer druk om maken. Jij rijdt aan het eind van de dag in een Boxster of EVO naar huis; die agent in een Xsara 1.6 met wieldoppen.

2) Officiële klacht indienen, voor laten komen, eventueel aangifte doen. Ilija even raadplegen optioneel en verstandig. Ook nog eens goed voor de samenleving want niemand komt graag met dit soort nazi's in aanraking.
Op zijn minst wordt het een aantekening in hun dossier, bij een volgende keer mogen ze parkeermeters gaan legen. :twisted:

Kan me je topictitel trouwens heel goed voorstellen. Laffe kakkerlakken zijn het....
Laatst gewijzigd door Peter Tunissen op 22 aug 2006, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Knot

Bericht door Knot » 22 aug 2006, 19:45

markk schreef:* ROFLOL @ Knot: Was dat maar zo. Beste 180 euro ooit besteed :-)

Straks ff knallen/afreageren met de EVO

Mark.
Goed plan, ff afreageren...

Hans

Bericht door Hans » 22 aug 2006, 19:48

Wat Peter zegt, betalen en vergeten of vol in de aanval en ze allebei aanpakken.

Michel P

Bericht door Michel P » 22 aug 2006, 19:59

Ik heb wel het gevoel dat de factor afgunst mogelijk mee heeft gespeeld. Laffe lullen dat ze je niet gelijk aan hebben gesproken......... Ik zou Ilija ff mailen. Wat een trieste droeve lullen zijn dit :cry:

Michel

HSR

Bericht door HSR » 22 aug 2006, 20:31

Stumperige struikrovers dat zijn het tegenwoordig.

Wij hebben hetzelfde meegemaakt in Belgie. Mijn pa rijdt langs een stel dienders, groet de flikken en draait de weg op. Natuurlijk eerst links rechts links kijken, en rijdt de baan op. Later een boete thuis voor het hinderen van een lesauto die van rechts kwam. Die lesauto was nota bene 200 meter verwijderd van de kruising!!

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 22 aug 2006, 20:34

Nog even, en we leven niet in een vrij land meer :shock:

Hans

Bericht door Hans » 22 aug 2006, 20:38

Hoezo nog even?

markk

Bericht door markk » 22 aug 2006, 20:47

Ga NU ff met de EVO rijden.

Hilarisch: Heb afgelopen zaterdag een "nummerplaat" sleutelhanger gekocht voor aan de EVO sleutel met kenteken "CJ1B 5PONS3R"

:-)

Mark.

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 22 aug 2006, 20:50

Hans schreef:Hoezo nog even?
Het duurt niet lang meer en we leven niet meer in een vrij land

Hans

Bericht door Hans » 22 aug 2006, 20:51

We leven al lang niet meer in een vrij land.

Cupra R

Bericht door Cupra R » 22 aug 2006, 22:26

Mark ik ken je niet persoonlijk maar als zoiets mij zou overkomen leugen + ambseed = feit, dan betaal ik nu niet, dan niet, nooit niet en laat het voorkomen. En zelfs dan voor de rechter betaal ik niet en draai nog liever het gevang in dan toegeven aan die leugenachtige dienders. Mits je de waarheid spreekt natuurlijk want ik ben ook weer zo wie zijn billen brand moet op blaren zitten maar niet door zoiets onwaars als wat je hierboven beschrijft.

Elmar

Bericht door Elmar » 22 aug 2006, 22:58

Dit zijn uiterst trieste ontwikkelingen, terwijl de politie juist meer respect wil...

Misschien kontakt opnemen met de Nationale Ombudsman?

RVV

Bericht door RVV » 23 aug 2006, 00:34

Voor laten komen. en de dienders met droge ogen de 'waarheid' voor de rechter laten vertellen.

Rebel

Bericht door Rebel » 23 aug 2006, 01:09

Gewoon dokken en vergeten. Ligt achter je.
Vind altijd zo gezeik dat mensen met auto's met dikke motoren gaan zeuren over een bonnetje. Als je zoveel geld voor een auto kunt dokken kun je ook het bonnetje betalen. It's part off the game moet je maar denken. Eens in de zoveel tijd zijn we allemaal wel eens de klos.
Is iets anders als ze mijn vader flitsen met 5 km te hard.
Maar iedereen van ons weet dat hij fout is als hij de grens overschrijdt, betaal die bon en wees blij, kon veel erger zijn.

Ojaa en knallen met je EVO moet je op de Ring doen, kan je hier in nederland ook een bon kosten 8)

En nee ik ben geen heilige, heb bonnen zat gehad, gewoon betalen en vergeten. Maar altijd af te geven op mensen die hun werk doen, wat dat doen ze, vind ik een beetje stemmingmakerij.
Binnen no time reageerd iedereen dat politie nietsnutten zijn.
Nou geloof me ik ken diverse mensen uit mijn omgeving hier in het korps, en tis niet allemaal "rozeschijn en manegeur" :) :wink:

Rebel

Bericht door Rebel » 23 aug 2006, 01:13

In dit geval ree je niet te hard. had niet eens alles gelezen omdat ik op diverse fora, beetje moe wordt van afgeven op de politie.
En nog niet zo zeer op jou post, alswel op de reacties van anderen.

Maar blijft nu eenmaal zo dat een ambtenaar in functie zijn woord zwaar weegt. Hij heeft een eed afgelegd. Misschien per ongeluk aan de lichtschakelaar gekomen?

HSR

Bericht door HSR » 23 aug 2006, 07:37

Ik denk niet dat het zo zeer om het bedrag gaat. Het is meer een principe kwestie. Je voelt je genaaid (in de slechte zin van het woord), iets waar ik ook geen vrede mee zou kunnen nemen.

Plaats reactie