Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat is onze privacy en individuele vrijheid nog waard ?

Niks, ik ben bereid om mijn mobiele vrijheid op te offeren voor een hoger doel.
3
1%
Zal niet zo'n vaart zal lopen en heb alle vertrouwen in onze overheid.
6
3%
Ik accepeteer het maar, je hebt toch geen keus.
25
12%
Dit gaat veel te ver mijn privacy en mobiele vrijheid is me heel veel waard.
54
26%
Totaal onacceptabel, dit mag nooit doorgaan, mijn privacy KAN ik niet opgeven.
70
34%
Keiharde acties zijn op zijn plaats, ik zal me met hand en tand verzetten.
49
24%

Totaal aantal stemmen: 207

Panda de Beer

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Panda de Beer » 22 sep 2008, 15:57

Geelhoed schreef:
Andre schreef:Het linkse beleid komt me eigenlijk wel een beetje de strot uit.
Volgens mij moet jij het Nolan diagram nog maar eens goed bekijken. Het indammen van persoonlijke vrijheden is juist een rechts stokpaardje.
Links en rechts zijn toch achterhaalde typeringen: links is van oudsher communistisch en rechts zijn de geloofspartijen.
Zowel het communisme als het christendom stellen de geloofsovertuiging (verpakt als algemeen belang,of als het geloof) boven persoonlijke vrijheid.

Zowel links als rechts hebben dus een totalitaire inslag. Met een communistisch-christelijk kabinet kan je dus verwachten dat alle individuele vrijheden worden afgeschaft ten faveure van het algemeen belang. Het indammen van persoonlijke vrijheden is een stokpaardje van zowel links als rechts.

Liberaal is dus niet links of rechts.

Geelhoed, je lult dus weer eens uit je nek, met je dikdoenerige, half-gefundamenteerde, maar o zo fundamentalistische wijsheden.

Joy

Bericht door Joy » 22 sep 2008, 16:37

Allemaal weinig concreet nog. Ze willen wel eens vaker iets wat uiteindelijk een stille dood sterft.

Mocht dit echt gebeuren dan ga ik iets anders doen kwa hobby. Wat moet je in NL met een sportieve auto als alle wegen via GPS onder controle staan ? Niks toch. Dan maar een beetje met schaal 1/5 aan de gang oid.

wjn

Re: Stop de KM heffing NU! Wat is onze vrijheid nog waard?

Bericht door wjn » 22 sep 2008, 17:04

Rico v Velzen schreef:
Bigbrother legt Aso-rijders aan banden
Ik las het ook vandaag, één en één is twee (dat lukt de meeste mensen uit de bevolking ook nog wel) denken ze daar (terecht, want de mogelijkheid is er dan).

Daarom ben ik ook TEGEN DEZE VORM van (KM-) registratie.

Sander

Bericht door Sander » 22 sep 2008, 17:43

Vergeet niet dat de basis al is gelegd door programma's als Wegmisbruikers..
Velen zullen dit graag willen invoeren..

Ik weet het zeker als dit ingevoerd word doe ik de auto weg. :evil:

peer

Bericht door peer » 22 sep 2008, 19:00

Joy Jolliffe schreef:Allemaal weinig concreet nog. Ze willen wel eens vaker iets wat uiteindelijk een stille dood sterft.

Mocht dit echt gebeuren dan ga ik iets anders doen kwa hobby. Wat moet je in NL met een sportieve auto als alle wegen via GPS onder controle staan ? Niks toch. Dan maar een beetje met schaal 1/5 aan de gang oid.
Gewoon doen net als ik, in belgie gaan wonen. :df:

Andre

Bericht door Andre » 22 sep 2008, 20:28

Ja inderdaad die propaganda programma s als wegmisbruikers blik op de weg moet van tv af.

Zelf als auto rij liefhebber kijk ik er al nooit naar.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 22 sep 2008, 20:34

Bah, die kutchristenen ook :hammer: .

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 22 sep 2008, 20:43

Serieus, als dit ingevoerd gaat worden ga ik mensen op de kazerne regelen om een staatsgreep te plegen, zijn ze nou helemaal van de pot gerukt :stom:

Eng figuur :?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 sep 2008, 20:54

Liberaal is dus niet links of rechts.
Maar liberaal is zeker ook niet confessioneel......................

frankv

Bericht door frankv » 22 sep 2008, 21:33

Geelhoed schreef:
Volgens mij moet jij het Nolan diagram nog maar eens goed bekijken. Het indammen van persoonlijke vrijheden is juist een rechts stokpaardje.
dat ben ik met je eens, maar wat is het nolan diagram?

frank

Joop

Bericht door Joop » 22 sep 2008, 21:38

Bericht ziet er slecht uit...

...maar stel....

Stel dat iedereen door al die kastjes zich netjes aan de regels houdt... waar gaan ze straks de misgelopen inkomsten uit de bekeuringen dan verhalen... :?: :?:

....Juist: alsnog de automobilist... Den Haag graaf z'n eigen graf met al deze ontwikkelingen en snijdt zichzelf dubbel in de vingers als straks het hele systeem niet blijkt te werken of net als de digitale strippenkaart met veel gemak te misbruiken is.

KM-heffing kan op één doodsimpele manier: extra heffen op de benzine. Pak je automatisch de veelrijder, en daarmee ook de veelvervuiler in één keer aan. Zo krijg je mensen wel bewuster en laten ze de auto om de kleine stukjes wel staan. Iemand die het weinig boeit en graag een rondje extra doet, weet dat ie dan ook meer betaald.

KM-heffing in wat voor vorm staat mij sowieso niet aan, maar als je daarmee de BPM weet te voorkomen en wellicht ook filevorming is dit wel de meest eerlijke en het meest simpele systeem, zonder dat Den Haag als Big Brother over je schouder mee loopt te loeren.

Spee knoop je maar aan de hoogste boom: verantwoordelijkheid voor het niet overtreden van de verkeersregels daarentegen behoort bij de weggebruiker te liggen en niet bij de overheid. De overheid probeert al te veel zich in te mengen in wat zogenaamd wel of niet goed voor ons is. Afgelopen moet het zijn...

Joop

Bericht door Joop » 22 sep 2008, 21:39

frankv schreef:
Geelhoed schreef:
dat ben ik met je eens, maar wat is het nolan diagram?

frank
Afbeelding

frankv

Bericht door frankv » 22 sep 2008, 21:42

Ik denk overigens dat degenen die lang hebben gemasseerd om rekeningrijden ingevoerd te krijgen dit soort luchtballonnetjes kunnen missen als kiespijn. Hoe meer van dergelijke onzin ideeen er naar buiten komen, hoe meer weerstand er tegen het rekeningrijden zal zijn. Je ziet dat degenen die het echt ingevoerd willen hebben zich stil houden.

Dus hoe meer idiote ideeen, hoe beter eigenlijk denk ik, want met aandacht voor elk idioot idee neemt de kans op invoering af. Immers, deze mogelijkheid spookt bij 100 mensen door hun hoofd, maar maar eentje trekt zijn mond open en de overige 99 denken: "houd nou je kop!".

Nu nog een idee bedenken dat de nietsvermoedende burger angst aanjaagt. Eehm, bijvoorbeeld dat rekeningrijden het ook mogelijk maakt dat je vrouw kan meekijken waar je je allemaal bevindt? Dat je baas ziet dat je tussen de middag een ritje van een uur maakt om bij iemand koelkasten op te halen en elders te brengen [been there als uitzendkracht bij grolsch].

Gewoon nog een paar ideeen die jan modaal aangaan die normaliter geen last van de files heeft en niet te hard rijdt in de openbaarheid brengen, en dan wordt er wel met de voeten gestemd.

Overigens ben ik niet tegen rekeningrijden zoals ik er tot nu toe over heb gelezen [als kilometerbeprijzing], als het maar anoniem gebeurt.

Frank

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 sep 2008, 21:51

Overigens ben ik niet tegen rekeningrijden zoals ik er tot nu toe over heb gelezen [als kilometerbeprijzing], als het maar anoniem gebeurt.
Das het zelfde als vragen om met een M3 1 : 25 te rijden...........................................

Joop

Bericht door Joop » 22 sep 2008, 21:58

romo schreef:
Das het zelfde als vragen om met een M3 1 : 25 te rijden...........................................
+1

Dat noemen ze ook wel Utopie!

frankv

Bericht door frankv » 22 sep 2008, 22:04

Dan nogmaals maar eens twee interessante stukken uit het NRC van een tijdje terug:

Afbeelding

Afbeelding

Mijn hoop is gevestigd op dergelijke denkers, maar goed, ik snap ook wel dat de eerste keer dat er een crimineel ontsnapt op een prepaid kilometerheffingkaart, heel populistisch nederland schreeuwt dat dat toch niet moet kunnen.

Verder is het uitstappen van organisaties uit het ov chipkaart overleg een stap in de goede richting, ook zij ijveren voor privacy.

Frank

romo

Bericht door romo » 22 sep 2008, 22:14

Iemand moet gegevens hebben, om vervolgens tot "billing" over te gaan........................Nou das mij al voldoende; als die gegevens er zijn, kan er gebruik van worden gemaakt c.q. worden afgedwongen om ze aan te leveren....................

Analoog het bewaren van provider gegevens ( die dat niet willen, om dat het natuurlijk veel te duur is en te veel van hun capaciteit vraagt) maar de overheid heeft het wel afgedwongen, en zal waarnodig hier ook "gebruik" van maken. Punt is gewoon dat je niet meer weet waar het stopt, het verschil tussen gebruik en misbruik zo marginaal wordt dat je altijd als burger aan het kortste eind trekt.

Dit is niet het Nederland waarin ik wil leven, dit is niet de zo door ons bejubelde en bevochten vrijheid, dit heeft niets meer met democratie te maken ( als ie er al ooit was, is het nu echt einde oefening)

De meeste regels worden voor de minderheid bedacht ( die verknallen het namelijk voor de grote groep) Nou, bedenk daar maar een andere oplossing voor.................................

Elmar

Bericht door Elmar » 22 sep 2008, 22:22

Ravin ///M schreef:Bah, die kutchristenen ook :hammer: .
Precies, we moeten veel meer islamieten importeren en heeeeeel snel de Sharia invoeren.
Kunnen we allemaal gaan "Arabic Drifting" op de snelweg. :df:

wjn

Bericht door wjn » 22 sep 2008, 22:27

Joop schreef:
romo schreef:
+1

Dat noemen ze ook wel Utopie!
Tolpoorten ??

GTRene

Bericht door GTRene » 22 sep 2008, 22:44

Ik was al moe en beu van al de regels en dan gaan ze ze ook nog verder aanscherpen... :please: stop nu :fy:

ik denk dat het dan tegen die tijd, tijd wordt voor massale burgerlijke ongehoorzaamheid :fy:

wjn

Bericht door wjn » 22 sep 2008, 22:49

frankv schreef:Dan nogmaals maar eens twee interessante stukken uit het NRC van een tijdje terug:

Afbeelding

Afbeelding

Mijn hoop is gevestigd op dergelijke denkers, maar goed, ik snap ook wel dat de eerste keer dat er een crimineel ontsnapt op een prepaid kilometerheffingkaart, heel populistisch nederland schreeuwt dat dat toch niet moet kunnen.

Verder is het uitstappen van organisaties uit het ov chipkaart overleg een stap in de goede richting, ook zij ijveren voor privacy.

Frank
Er zijn genoeg argumenten gegeven waarom dit niet kan kloppen.

Bovendien is de kast gebonden aan de auto, zo weet men waar de auto is en dus in 80% van de gevallen de eigenaar van de auto, ondanks prepaid kaart.

RVV

Bericht door RVV » 22 sep 2008, 23:18

Christen gebeuren uit de discussie houden AUB Dit had natuurlijk netzo goed bij groen links ofzo weg kunnen komen.

Het boeit niet WIE het bedenkt, maar WEL dat het bedacht word..

Joop

Bericht door Joop » 22 sep 2008, 23:20

wjn schreef:
romo schreef:
Tolpoorten ??
Tolpoorten zou ook een optie kunnen zijn. Prepaid achtig systeem - niet auto gebonden kan hiermee prima uitvoerbaar zijn. Er moet dan wel onderscheid zijn tussen "in de spits" en "buiten de spits" zoals ooit ook al een keer het idee is geweest.

wjn

Bericht door wjn » 23 sep 2008, 00:54

Joop schreef:
Tolpoorten zou ook een optie kunnen zijn. Prepaid achtig systeem - niet auto gebonden kan hiermee prima uitvoerbaar zijn. Er moet dan wel onderscheid zijn tussen "in de spits" en "buiten de spits" zoals ooit ook al een keer het idee is geweest.
Precies, Spits/Geen spits is simpel tarief aanpassen binnen bepaalde tijden. Hoop mensen zullen in het begin net wat later gaan, dus weer files**

En zoals ik al gesuggereerd had ergens eerder in dit topic (want je kunt wel zeiken, een alternatief bieden is moeilijker ;) ) vignetten per gemeente (postcode oid) zodat sluipverkeer ook aangepakt kan worden. M.a.w. die betalen bijv. tussen 7:00 - 10:00 extra, inwonenden gratis, etc.

Het kan wel, als je maar wilt...

** PS Ik heb geen sprankje hoop dat er ook maar één file minder staat door km-heffing, verplaatst zich alleen maar, immers het werk moet toch gedaan worden. Het zal alleen veranderen als er revolutionair iets wijzigt aan vervoer/transport.

Shakes

Bericht door Shakes » 23 sep 2008, 06:33

Als ik meer melk drink gebruik ik een groter deel van mijn inkomen voor melk dan als ik minder drink.

Werkt toch ook zo voor benzine?

N.

We worden uitgemolken

Plaats reactie