E92 M3 van Romo

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Andre

Re: E92 M3 van Romo

Bericht door Andre » 21 sep 2008, 01:30

mooie verhalen jongens.

Het duistere romo verhaal is uit de wereld. Hij bestaat:) lol en de M3 ook:) prachtig machine

romo heeft mij zijn vaarbewijs ook nog laten zien. Macboy en Mark reden zonder vaarbewijs dat kon eigenlijk niet ik zag ook dat ze het niet helemaal in de macht hadden.

Was super gezellig jongens moeten we vaker doen.

Heeft iemand ook nog een accu lader over?

Metchu

Bericht door Metchu » 21 sep 2008, 03:00

cool 8)

Knot

Bericht door Knot » 21 sep 2008, 08:20

Lekker verslag, mooi om de ervaringen zo te lezen.

Maarrrr... is het nou allemaal echt gebeurd of niet?? 8)

Divere

Bericht door Divere » 21 sep 2008, 08:31

wat een gebabel lijkt wel een vrouwe forum :mrgreen: :mrgreen: :wink:

gefliciteerd met een super wagen :thumbup:

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 21 sep 2008, 15:21

Ziet er mooi uit; leuk die foto's in Hengelo! Staat met enige regelmaat op zaterdagavond / nacht weleens een zilvergrijze A4 geparkeerd op exact dezelfde plek ;)

Binnenkort maar eens een Tukker minimeet organiseren!

Sjoerd

Macboy

Bericht door Macboy » 21 sep 2008, 15:23

Zo net wakker....gisteren rare droom gehad joh !

HSR

Re: Oh Jee .....E46 M3 out, E92 M3 in......................

Bericht door HSR » 21 sep 2008, 15:29

Mark Nauta schreef:Ilija en ik zeiden het ook tegen elkaar, je kunt niet over die auto oordelen zonder dat je erin gereden hebt.

Skitterend, en dat na 1.5 jaar en 90 pagina's lang de auto gedoodverfd te hebben. Maar goed om te horen, gaat de goede kant op. Eerst ervaring, dan mening. :df: :df:

Romo, In November ben ik weer in Tukkerland, dan kom ik wel eens buurten.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Re: Oh Jee .....E46 M3 out, E92 M3 in......................

Bericht door Mark Nauta » 21 sep 2008, 15:39

hugo schreef:
Mark Nauta schreef:Ilija en ik zeiden het ook tegen elkaar, je kunt niet over die auto oordelen zonder dat je erin gereden hebt.
Skitterend, en dat na 1.5 jaar en 90 pagina's lang de auto gedoodverfd te hebben. Maar goed om te horen, gaat de goede kant op. Eerst ervaring, dan mening. :df: :df:
Ik kan me niet herinneren dat Ilija of ik ons op die manier hebben uitgelaten over de M3.....

Macboy

Bericht door Macboy » 21 sep 2008, 21:51

Hugo presenteert zich weer eens als een volslagen idioot. Heeft het met afreageren van iets anders te maken? Of plaats er dan een smiley bij of zo, dan weten we dat je een grap maakt. Of citeer mij of Mark waarin wij de auto gedoodverfd hebben. Maar ongefundeerde onzin als bovenstaande aub achterwege laten.

Ik vind je een aardige kerel in het echt en soms ook op het net, maar ik hou er niet van als mensen mij onterecht woorden in de mond leggen:
Macboy schreef:Voor mij:

- Renault Megane R26-R
- BMW E92 M3
(...)
Macboy schreef:Tja, wat kan ik erover zeggen behalve bruut, bruuter en bruutst ? De nieuwe M3 is een droom auto pur sang. Iedereen die dat niet erkent loopt gewoon achter de feiten aan. Dat geeft niet. Was altijd zo.
(...)
4. De nieuwe M3: niet BMW-waardig, niet M-waardig en weet ik veel wat voor onzin nog meer. Over enige tijd is ook iedereen het er hier over eens, terwijl ik hier vermoed dat nu 90% al verkocht is.
Macboy schreef:Die E92 M3 wordt voor 95% van autoliefhebbers een droomauto pur sang :) Ik kan niet wachten ieg op het droogfapmateriaal.
Was er nog een punt dat je wilde maken Hugo ;)

HSR

Bericht door HSR » 21 sep 2008, 22:27

Goed, toegegeven. Mark ook naar jou toe. De eerder geposte zin is niet op jullie van toepassing. Zal em derhalve veranderen. Het feit is alleen dat er zoveel achter mekaar aan gelult wordt. Zegt iemand A, zegt de meute A. Dit vind ik jammer want de echte mening is namelijk zoveel leuker en interessanter om te lezen. Krijg je ook meteen veel leukere discussies. Fuck it als je iemand met een andere mening daarmee ''frustreert''. Des te groter de incentive voor die persoon om met contra argumenten te komen. Veel leuker m.i.

Btw, moest ik toch ergens een zin kunnen vinden waarin je de M3 afgezeken hebt dan krijg je dat 2 keer zo hard terug in je face. :wink:

''hugo presteert zich weer als volslagen idioot'' mag je voor het fatsoen ook wel weghalen.
Laatst gewijzigd door HSR op 22 sep 2008, 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Macboy

Bericht door Macboy » 21 sep 2008, 22:30

hugo schreef:Btw, moest ik toch ergens een zin kunnen vinden waarin je de M3 afgezeken hebt dan krijg je dat 2 keer zo hard terug in je face. :wink:
:)

Joop

Bericht door Joop » 21 sep 2008, 23:04

....ik moet zeggen dat ik aanvankelijk ook erg huiverig was over een V8 in een M3, maar dat was voor dat ik er überhaupt een meter mee gereden had, na het rijden met het apparaat (en nog geen eens voluit de mogelijkheden van de auto benut te hebben) is mijn mening wel compleet bijgesteld.

'k blijf een lichte voorkeur voor de S54 R6 houden, maar het beeld van een all-round super GT is met een 8400rpm draaiende V8 in het vooronder wel helemaal compleet.

Andre

Bericht door Andre » 21 sep 2008, 23:20

De v8 was eigenlijk helemaal niet nodig geweest als de 3 serie nog steeds dezelfde afmeting had als een e36 en de 8 cil was ook niet nodig geweest als de m3 in zijn nieuwe jasje niet iedere keer 75kg plus meer weegt.

En dat vindt ik nog steeds knap waardeloos.

Ik heb namelijk deze M mede gekozen omdat ik qua sedan/coupe geen andere keus heb.

Ik zou het liefst een M3 qua afmetingen zien als een e36 sedan in een nieuw jasje met een 350pk 6 cil 9000 rpm en 1200kg. En dan hoeft zo n auto geen ton te kosten. Meer vraag ik niet.

Uiteindelijk heb ik dezelfde auto als jelmer gekocht. Een e39 M5 in een nieuw jasje.

Ik wil graag een M3 :please:

Maar ja met het vaarbewijs op zak zal ik wat bakboord en stuurboord drifts proberen te leggen.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 22 sep 2008, 00:48

Illya,

Akkoord, bij Hugo komt het er allemaal erg rechtoe rechtaan uit...

Maar...
De beste kerel heeft wel een heel groot en heel dik punt...
De welbekende draadjes nog eens doorlezen en je lacht je een breuk. 130/135i, 335i, RS4, C63 allemaal DE shitznits... E92 M3? tuttuthoho, onderstuurde rotmeuk première classe... Zwaarder als de e46, v8, te duur, bladiblabla veel 5'en en 6'en waarom een M3 afgedaan heeft.
De leukste opmerkingen vond ik de volgende: M3 heeft totaal geen meerwaarde tov 335i en een 135i stuurt beter...
Er is een tijd gewoon sprake geweest van M3 bashing. Alle draadjes hadden 2 gelijkenissen. Of er werd een 135i de hoogte in geprezen, of er werd een M3 tot in de grond afgemaakt. .35i met chip was veuuul sneller, veuul goedkoper, veuul mooier en vooral veul beter... Man, loopt toch allemaal schijten...
De verhalen die ik nu zo kan lezen van Romo, Andre en Robin zijn oprecht heel leuk om te lezen. Sommige stukjes zijn gewoon DE definitie van Driving-fun. Langs de andere kant hebben sommige mensen veel geloofwaardigheid verloren in de mening over autogerelateerde dingen.

Excuses voor het off-topic, maar ik moest Hugo hier toch even in bijstaan...

Klassebak Romo, leuk om die evolutie e46 -> e92 te lezen. Keep up the good work!

Metchu

Bericht door Metchu » 22 sep 2008, 00:55

Kan een mens niet van mening veranderen? Niet dat ik me ooit uitgelaten heb over de M3 of uberhaupt nu een mening heb, behalve dan eentje die gebaseerd is op de oude M3 van Frank :mrgreen: (en dat is SUPERDIKVETTESHIZZLE! :D das positief voor de ouwe lullen onder ons)...

Maar goed, ik zou dit topic niet met deze off-topic vervuilen ;)

Andre

Bericht door Andre » 22 sep 2008, 01:11

dennis je mag me aanvallen geen probleem.

Maar je hebt weinig te aanvallen. Ik neem veel van mijn woorden nog steeds niet terug over de M3. Lees mijn post hierboven nog maar eens door.

130/135i is veel agiler wendbaarder nog steeds. Ik zou mijn 130i ook niet graag willen missen naast een m3. Een m3 is mooie sportieve familie sedan die wat overgewicht bezit maar daar had de e46 ook al last van. De M motor heeft me uiteindelijk de doorslag gegeven om uberhaubt weer een M te overwegen. Maar toch neem naar het circuit liever me 130i mee. 130i levert qua motor fors in op een M. Maar qua sturen geeft hij het weer terug. Dat is toch van groter belang op een bochtig circuit. Moet toegeven dat ik de M motor altijd heb gemist in zowel de 130i als ook de 135i.

Turbo s ben ik zo bi zo op uitgekeken zeker hoog vermogende met sper rwd en turbo gat. Dat is gewoon niet meer mooi te rijden op de balans van onder en overstuur. Dat doet een M atmo motor werkelijk fantastisch. Sturen op het gas. Voor Diesel is turbo een uitkomst. Maar voor benzine liever niet.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 sep 2008, 08:44

Dennis, de 335i is in het dagelijks gebruik nog steeds de betere motor dan de M V8. Ik was de eerste /enige die de M3 V8 zeer waardeerde, tot na de proefrit. Prijs/prestatie vond ik toen niet tot elkaar in verhouding staan, en nu eigenlijk nog niet. :mrgreen:

ECHTER
Op bepaalde momenten, waar je ZELF je best voor moet doen, laat de M3 V8 weer ff zien waar ie voor gemaakt is:RAMWERK, DRIFTWERK, maar lomp blijft ie en een aangeklede 335i mist een sperdiff, maar is prijs prestatie echt de veel betere auto, Dennis. Nog steeds.

Neemt niet weg dat de M V8 een emotie heeft waar een 335i nog nooitr van gehoord heeft. Ik herrinner me de E46 M3 als meer idioterie dan de M V8. Ligt aan die g*dverd*mde 335i die ik had. Ding had niet mogen bestaan. :twisted: 8)

Nu de accu weer vol is, haaldi ik dus tellersnelheid 280(!!!!) in z'n 5, toerenbegrenst, ik wilde overschakelen, maar traffic. Mijn vraag, hoe is een normale M3 V8 begrenst? 260/270/280 teller? Ik hakte 'm bij 280 in de toerenbegrenser in 'n 5. Moet nog meer inzitten zou je denken, had geen ruimte over. :mrgreen:

Ja Duitsland is handig. :thumbup:

En Dennis, zeur niet zo over geloofwaardigheid.
Laatst gewijzigd door Robin op 22 sep 2008, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 22 sep 2008, 09:17

Mooie auto Romo,
kenteken scheelt idd niet veel met mijn 63-GTX-7 :D

Sperdy

Bericht door Sperdy » 22 sep 2008, 09:19

Robin schreef:... Nu de accu weer vol is, haalde ik dus tellersnelheid 280(!!!!) in z'n 5, toerenbegrenst...
Dat doet mijn 135i-tje beter... :wink:

RVV

Bericht door RVV » 22 sep 2008, 09:35

Ik heb de .35i nog nooit opgehemeld, en al helemaal niet tov een ///M. Heb verschillende keren in een .35i gereden en het is gewoon niet mijn motor. Een .35i komt gewoon niet bij mij op de stoep (had er al een aantal keren eentje kunnen kopen). Heeft allemaal niks met beter of slechter te maken, maar het karakter bevalt me niet, overigens om hele andere redenen dan Andre.

Over de ///M3 V8 ben ik altijd gematigd positief geweest, de auto is vooral heel indrukwekkend, maar m.i ook door marktontwikkelingen en concurrentie redenen over ge-engineerd. Projecteer ik de auto op het gebruik van alle dag, dan kan het bezit van een v8 met 420pk fantastisch zijn, maar ik zie hem teveel als een gemuilkorfde pitbull. in Nederland, dat vond ik al van de e46 M3. Helaas.. Die hele PK wedloop hoeft van mij ook niet zo. Desalniettemin zou ik wel blij zijn met een e90 M3. Een M is gewoon zodanig speciaal dat de begeerte gerechtvaardigd is. Ik maakte wat grapjes, over 2/3 jaar koop ik de M3 van Andre, maar gezien alle ontwikkelingen in Nederland, nu weer met muilkorven van zogenaamde ASO rijders.. denk ik dat de kans dat ik een e90 M3 koop echt minimaal is, tegen wil en dank worden dit soort auto's gewoon de paria's van het NL wagenpark.

Andre

Bericht door Andre » 22 sep 2008, 10:39

Klopt rico maar je moet blijven schoppen tegen de roverheid. Laat je niet wegdrukken. Laat je plezier niet wegnemen door die linkse graaiers.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 sep 2008, 10:52

DAT is misschien nog wel de hoofdreden voor mij inderdaad. Ik laat me niet uit een stoere/dure/snelle/hitech kar wegpesten hier in dit kutlandje. Ik niet. Of ik vertrek. Mijn karakter staat zowieso haaks op de NL mentaliteit in het algemeen. Dus kan ik(wij/gezin) beter vrtrekken denk ik wel eens...

Macboy

Bericht door Macboy » 22 sep 2008, 10:55

Dennis Schroyen schreef:De beste kerel heeft wel een heel groot en heel dik punt...
De welbekende draadjes nog eens doorlezen en je lacht je een breuk. 130/135i, 335i, RS4, C63 allemaal DE shitznits... E92 M3? tuttuthoho, onderstuurde rotmeuk première classe... Zwaarder als de e46, v8, te duur, bladiblabla veel 5'en en 6'en waarom een M3 afgedaan heeft.
De leukste opmerkingen vond ik de volgende: M3 heeft totaal geen meerwaarde tov 335i en een 135i stuurt beter...
Er is een tijd gewoon sprake geweest van M3 bashing. Alle draadjes hadden 2 gelijkenissen. Of er werd een 135i de hoogte in geprezen, of er werd een M3 tot in de grond afgemaakt. .35i met chip was veuuul sneller, veuul goedkoper, veuul mooier en vooral veul beter... Man, loopt toch allemaal schijten...
De verhalen die ik nu zo kan lezen van Romo, Andre en Robin zijn oprecht heel leuk om te lezen. Sommige stukjes zijn gewoon DE definitie van Driving-fun. Langs de andere kant hebben sommige mensen veel geloofwaardigheid verloren in de mening over autogerelateerde dingen.

Excuses voor het off-topic, maar ik moest Hugo hier toch even in bijstaan...
Geen probleem. Ware het niet dat ik gisteren met Hugo een MSN sessie heb gehad die ik met jou ook wel wil voeren. Hugo heeft helemaal geen goed en dik punt. Het punt van Hugo begrijp jij ook kennelijk niet. Het punt van Hugo is eigenlijk niet dat de M3 gebashed werd en nu opeens niet meer, het punt van Hugo is dat hij zich ergert aan mensen die MEELULLEN met anderen. Dus eerst was de M3 een bagger auto (en iedereen lult mee) en daarna is de M3 de bom (en iedereen lult mee). Dát was het punt van Hugo uiteindelijk (dat kan Hugo beamen) terwijl hij liever zou zien dat mensen hun EIGEN mening vormen.

Ik plaatste namelijk GROTE vraagtekens bij zijn uitgangspunt (die jij ten onrechte ook hanteert) dat de M3 gebashed is. De M3 is HELEMAAL niet gebashed of gedoodverfd. Er is een handvol mensen (Robin en Andre) die onderbouwde kritiek op de M3 hadden:

1. te zwaar
2. weinig meerwaarde t.o.v. 335i en te duur (aanschaf + bijtelling)
3. 1-serie stuurt beter

Ga je nu A) een heel forum scharen achter Andre en Robin ? 95% van de mensen was positief over deze auto, ik heb dit maanden lang geroepen en NIEMAND die daarop ingaat. Als 95% positief is en 5% negatief, hoe haal je het dan in je hoofd om over bashing/doodverfen te spreken?

Dennis en Hugo en alle andere betweters: ik daag jullie uit om ALLE quotes te verzamelen waarin de M3 gebashed/gedoodverfd werd.

En ik kan je verzekeren: verder dan de punten 1/2/3 die ik hier heb genoemd kom je niet voor een handjevol mensen.

En dan heb ik het er niet eens over dat punten 1/2/3 in essentie nog gewoon verdomd juist zijn.

1. zwaar
De M3 hád toch ook lichter mogen zijn? Dit geldt verdomme voor alle auto's. Hoe vaak klagen wij er niet over dat auto's niet zwaarder maar lichter moeten worden? Of tenminste gelijk gewicht en niet onnodig in lengte/breedte/hoogte moeten groeien? Dat betekent toch niet dat de M3 minder begeerlijk wordt? Je mag toch ook zeggen, ja, hij had lichter mogen zijn, maar wat boeit dat me nou. Maar dat is toch niet het M3-concept bashen?

2. te weinig meerwaarde t.o.v. de 335 en te duur
Je gaat me toch niet vertellen dat de M3 EUR 117.000 waard is t.o.v. een 335i coupe van EUR 59.000 ? Never nooit niet dat de M3 EUR 50.000 waard is. Het punt is alleen dat wij emotionele autoliefhebbers zijn. Ik zou geen seconde twijfelen als ik het geld had: altijd de M3, maar ga niet ontkennen dat wat BMW Nederland ervoor vraagt gewoon te duur is (om over de bijtelling te zwijgen) vergeleken met de rest van de wereld. België en Duitsland: EUR 67.000 en de M3 in de USA = EUR 35.000. Ik neem aan dat mijn punt duidelijk is.

3. 1-serie stuurt beter
De 1-serie is lichter en kleiner en wendbaarder met een betere balans. Logisch dat de 1-serie het perfecte stuurgevoel heeft. Dit is toch geen M3 bashing of doodverfen?
Dit geldt toch ook voor de M3? Tuurlijk is een M3 snel en handling is perfect: maar zou de handling niet nóg iets beter zijn als hij 150 kilo lichter was? Dat ga je toch niet ontkennen ? Maar dit is toch geen bashing? Dit is toch niet doodverfen? Dit is gewoon een feit.

Ik hoop dat ik hiermee duidelijk heb gemaakt dat er een soort van fabel hier leeft op DF dat de M3 is gebashed gebaseerd op een paar uitspraken van enkelen (die in essentie op punten nog kloppen ook). Je kunt een conclusie niet verbinden aan een forum als daar 2/3 personen verantwoordelijk voor zijn en de rest (man of 80?) het een droomauto pur sang vinden.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 sep 2008, 11:01

Mooie discussie, maar vergeef me, ik stap in en heb :df: , mazzellllllllll :mrgreen:

Marc R

Bericht door Marc R » 22 sep 2008, 11:08

Ik bemoei me eigen helemaal nergens mee,dat werkt nog veel beter. :wink:

Plaats reactie