Wat zijn het toch een foute auto's zeg. Rustig binnendoor warmgereden richting Bodegraven en vervolgens via de N11 naar de A12 richting Den Haag. Bij het invoegen er even voor gaan zitten. Rotonde rondom vol pakken in 2, naar 3 en vol rechts de invoegstrook op knallen, naar 4 invoegen, naar 5, gas erop houden, goed mikken/kijken/spiegel en 2 baantjes naar links.
Opeens prrt, prrt, prrt. Ik denk WTF ?!? Was even druk aan het kijken/spiegelen/rijden en had niet in de gaten dat ie inmiddels in z'n toerenbegrenzer hing in 5 op een snelheid 5 km boven waar de meeste duitse auto's op begrenst worden

Beetje vaart geminderd (ongeveer de helft

In de recaro kuipjes proberen de 4 punts gordels vast te maken wat even niet lukte vanwege mijn zeg wat goddelijke lichaam. Adwo reed ondertussen rustig naar het dichtsbijzijnde benzine station toe. Daar kon ik de gordels even verstellen. Toen ik vastzat was ik enkel vergeten de deur dicht te doen

Rustig warmrijdend klonk / voelde alles al erg heftig. Keihard onderstel, kuipjes, 4-punts gordels, links zitten zonder stuur, een Blow Off Valve die tijdens het schakelen PSSSS doet, remmen (Movit's) die piepen als een gek, een schijnbaar ongedempde uitlaat in een body zonder isolatie, diff's die gieren, etc. , etc.
Erg vergelijkbaar met mijn 8 MR RS zeg maar maar schijnbaar toch nog iets heftiger.
Toen het warm was ging Adwo even gas geven op een dijkweggetje. Sowieso is het nooit fijn om bij iemand anders in zo'n heftig turbo hok naast het stuur te zitten maar dit was toch wel the limit. Mijn god wat gaat zo'n ding af en wat kan je er als een hooligan mee smijten. Vergelijken met m'n 8 is moeilijk als bijrijder. Beleving/gevoel doet heel veel weet ik uit ervaring. De 6 RS voelt net even wat harder, luider, heftiger aan maar back-to-back zou ik geen uitspraak durven doen. Kortom daar ligt nog een mooie test voor de toekomst...
Op de terugweg zelfde dijkje maar even gepakt met m'n 8. Erg super allemaal. Op de snelweg nog even met een Q7 gesport, in Alphen m'n favoriete industrieterrein weggetje genomen en net de auto af laten koelen en neergezet. Doodmoe en voldaan.
Serieus, dit soort auto's grenst aan het absurde. Zou me niks verbazen als het een keer verboden wordt...
Mark.