[Officieel] Renault Megane R26 R

Ruikt het naar knoflook? Dan is dit het juiste forum! Alles over Franse auto's, van Citroën tot Venturi.
Plaats reactie
Rupie

Re: [Officieel] Renault Megane R26 R

Bericht door Rupie » 19 sep 2008, 16:23

Schiet weer lekker op met Renault!
Press Reviews are anticipated towards the end of the year, although there has already been a fair bit of coverage, and a video done, by Autocar who were involved in the development of the car.
Van een Engels forum. Hoe zet je een speciale auto in de markt...

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 20 sep 2008, 10:58

Schiet lekker op zo :? .

RVV

Bericht door RVV » 20 sep 2008, 11:20

Tja waarom verbaast me dit nou niks..

En dat terwijl ik in een split second zo'n R26R heb overwogen ipv de 130i.

Heel vreemd allemaal.. ik moet nog zien of die überhaupt verkocht gaat worden in Nederland, buiten Ruben om die echt zo'n ding wil hebben, hoor of lees ik er niks over.. Iedereen vind het prachtig maar niemand durft het.

Je hebt kans dat die paar straks allemaal richting de autosport gaan en verder gestript worden.. dat kan toch niet de bedoeling zijn :cry:

Ivo is ook erg stil... of zijn ze alle 10 al verkocht :twisted: :nah:

Luco

Bericht door Luco » 20 sep 2008, 11:26

Ik wil er ook supergraag een hebben, maar als er inruilprijzen geboden worden die echt nergens op slaan gaat het over, het moet niet ten koste van alles gaan.

RVV

Bericht door RVV » 20 sep 2008, 11:41

luco hornsveld schreef:Ik wil er ook supergraag een hebben, maar als er inruilprijzen geboden worden die echt nergens op slaan gaat het over, het moet niet ten koste van alles gaan.

Luco ik denk dat het komt omdat er geen ruk op verdient word. Zo'n kleine serie is bijna nooit winstgevend, ook al lijkt dat wel zo omdat ze duurder zijn. Inruilen zitten ze helemaal niet op te wachten bij Renault.. kopers die er een willen kopen zonder inruil zitten ze trouwens ook niet op te wachten :twisted: :twisted:

Luco

Bericht door Luco » 20 sep 2008, 11:54

Rico v Velzen schreef:
luco hornsveld schreef:Ik wil er ook supergraag een hebben, maar als er inruilprijzen geboden worden die echt nergens op slaan gaat het over, het moet niet ten koste van alles gaan.

Luco ik denk dat het komt omdat er geen ruk op verdient word. Zo'n kleine serie is bijna nooit winstgevend, ook al lijkt dat wel zo omdat ze duurder zijn. Inruilen zitten ze helemaal niet op te wachten bij Renault.. kopers die er een willen kopen zonder inruil zitten ze trouwens ook niet op te wachten :twisted: :twisted:
Sorry hoor, maar 8000 euro voor een lwb patrol uit november 2002 met 220.000 op de klok en die er gewoon netjes uitziet vind ik geen reeel bod.
Op die manier zal je ook geen auto's verkopen.
Ze weten gewoon dat je vast zit aan 1 dealer, erg jammer.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 20 sep 2008, 11:59

Patrol particulier verkopen vang je er wellicht meer voor ? Zonder inruil kopen is (meestal) gunstiger bij een dealer.

RVV

Bericht door RVV » 20 sep 2008, 12:11

Luco ik ben het volledig met je eens hoor..ze lijken te vergeten dat de meeste mensen wel iets in te ruilen hebben. Dat 1 dealer in NL de auto's mag verkopen is vind ik bizar.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 20 sep 2008, 12:32

Rico v Velzen schreef:... Dat 1 dealer in NL de auto's mag verkopen is vind ik bizar.
Daar is op zich wel een goede reden voor: Renault NL heeft zich nooit echt met Renault Sport bemoeit, deden niets voor de klant, op deze dealer na...

Luco

Bericht door Luco » 20 sep 2008, 13:41

Aernoudt schreef:
Rico v Velzen schreef:... Dat 1 dealer in NL de auto's mag verkopen is vind ik bizar.
Daar is op zich wel een goede reden voor: Renault NL heeft zich nooit echt met Renault Sport bemoeit, deden niets voor de klant, op deze dealer na...
Zal best zo zijn, alleen kan de klant nu dus niet "shoppen" voor een andere inruilprijs, wat bij andere modellen dus wel kan.
Dat kan een hoop geld schelen.

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 20 sep 2008, 14:26

Jongens,ELKE dealer kan een R26R verkopen,als ze willen.

Luco

Bericht door Luco » 20 sep 2008, 14:27

Dennis van der Schoot schreef:Jongens,ELKE dealer kan een R26R verkopen,als ze willen.
Is dat zo, ik dacht dat alleen vkv ze kon/mocht verkopen?

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 20 sep 2008, 14:28

Niet alles geloven Luco,wat er geschreven wordt :wink:

Luco

Bericht door Luco » 20 sep 2008, 14:31

Dan moet ik misschien toch maar eens gaan rondkijken

Macboy

Bericht door Macboy » 24 sep 2008, 15:09

Heren, vergeet nou niet: Renault brengt deze auto niet naar Nederland, is ook amper markt voor. En inruilprijzen kun je Renault toch niet verwijten? Dat kan je enkel de dealer verwijten.

En mensen die iets niet voor elkaar krijgen: als je beetje opgelet had had je kunnen zien dat er tientallen naar Duitsland gaan. Het is gewoon legaal om een auto uit Duitsland of Frankrijk te halen hoor ! Daar is ie veel goedkoper en met BPM erbij kom je nog goedkoper uit ook. En als je een beetje "domme" douane vindt (venlo?) dan kun je er nog meer aan "verdienen", dat garandeer ik je.

Onderhoud kun je tegenwoordig op elke hoek doen (kwik fit) en ook bij elke Renault dealer (iedereen weet dat dealers niet echt verdienen aan de auto's, maar aan het onderhoud) dus ook daar wordt je met open armen ontvangen.

Luco: ga me niet vertellen dat je dit zelf niet kon verzinnen :)

Harrie

Bericht door Harrie » 24 sep 2008, 16:05

Macboy schreef:Heren, vergeet nou niet: Renault brengt deze auto niet naar Nederland, is ook amper markt voor. En inruilprijzen kun je Renault toch niet verwijten? Dat kan je enkel de dealer verwijten.

En mensen die iets niet voor elkaar krijgen: als je beetje opgelet had had je kunnen zien dat er tientallen naar Duitsland gaan. Het is gewoon legaal om een auto uit Duitsland of Frankrijk te halen hoor ! Daar is ie veel goedkoper en met BPM erbij kom je nog goedkoper uit ook. En als je een beetje "domme" douane vindt (venlo?) dan kun je er nog meer aan "verdienen", dat garandeer ik je.

Onderhoud kun je tegenwoordig op elke hoek doen (kwik fit) en ook bij elke Renault dealer (iedereen weet dat dealers niet echt verdienen aan de auto's, maar aan het onderhoud) dus ook daar wordt je met open armen ontvangen.

Luco: ga me niet vertellen dat je dit zelf niet kon verzinnen :)
Ik ben er nog niet zeker van dat iedere Renault dealer je met open armen zal ontvangen. Wanneer je aanklopt voor garantie kost hun dat toch geld. Ze krijgen een bepaald bedrag van de importeur om iets te doen, en dat is nooit kostendekkend.

En er zitten wel degelijk leuke marges op een nieuwe auto hoor.

Macboy

Bericht door Macboy » 28 sep 2008, 16:59

Je haalt onderhoud en garantie door elkaar. Onderhoud betaal je voor. Garantie is wettelijke bescherming. Zo klaar als een klontje :)

Voor onderhoud ontvangt elke autodealer je met open armen. Das gewoon een feit.

Harrie

Bericht door Harrie » 07 okt 2008, 20:24

Nog steeds geen nieuws over de prijs en levertijd?

ruud de groot

Bericht door ruud de groot » 09 okt 2008, 21:41

Harrie schreef:Nog steeds geen nieuws over de prijs en levertijd?
Snap al die ophef niet.

koop toch gewoon een Seat Leon 310 LE.

Kost minder en zo leverbaar.

En niet onbelangrijk....... beter in waarde vastheid.

Luco

Bericht door Luco » 09 okt 2008, 21:42

een seat die zo leverbaar is waardevaster dan een gelimiteerde oplage van een rs :whistle: :whistle: :whistle:

steve smith

Bericht door steve smith » 09 okt 2008, 21:50

ruud de groot schreef:
Harrie schreef:Nog steeds geen nieuws over de prijs en levertijd?
Snap al die ophef niet.

koop toch gewoon een Seat Leon 310 LE.

Kost minder en zo leverbaar.

En niet onbelangrijk....... beter in waarde vastheid.
Jaja. Een importeur-chippie-special waarvan het maar de vraag is offie heel blijft is waardevaster dan een fabrieks-hardcore versie van eén van de beste sturende auto's op de markt. En Elvis leeft en de aarde is plat.

Luco

Bericht door Luco » 09 okt 2008, 21:53

Moet je wel uitkijken dat je er niet afvalt.
Verdorie altijd gedacht dat de aarde rond was.
Weer een illusie armer. :'( :'( :'(

Ivo van Achthoven

Bericht door Ivo van Achthoven » 09 okt 2008, 22:58

Nou ook wij vinden het wel jammer dat het allemaal zo lang moet duren voordat er definitief specs en prijzen bekend zijn...
Van de 10 auto's die naar NL komen zijn er dus wel een aantal verkocht, en nog maar een keer voor de mensen die denken een Radicale te willen kopen....alleen bij Van Kerkhof & Visscher in R'dam of G'chem.... :wink:
Ik verwacht...(en hoop) nu toch wel zsm wat te kunnen roepen over prijzen en spec's :thumbup:

Arco

Bericht door Arco » 10 okt 2008, 15:21

Vanavond Staatsloterij en morgen ff shoppen bij Ivo. :wink:

Rupie

Bericht door Rupie » 22 okt 2008, 18:45

Koop gaat niet door. Credits voor wat betreft service en afhandeling gaan naar Renault Blokhuis. Blokhuis zou mij de auto hebben geleverd, ondanks de reacties hierboven.

Komt erop neer dat ik financiering niet rond krijg. De auto zou voor mij echt de trackday auto worden met de 130i ernaast. Dat gaat niet lukken. Dat zou betekenen dat ik een bijzondere auto als deze als dagelijkse auto zou gaan gebruiken. Dit met alle nadelen die daar aan kleven, waaronder de belangrijkste. Dat het mijn enige auto zou zijn. Helaas dus, want afgezien van de rotzooi er om heen en de late levertijd van de auto (uiterlijk eind februari wordt nu over gesproken), is het denk ik een hele bijzondere auto die veel plezier op het circuit gaat geven.

Prijzen zijn overigens ook bekend, maar die mag Ivo bekend maken als die daar behoefte aan heeft. Anders zal ik het wel tzt doen, als daar dan nog interesse naar is.

Plaats reactie