Advies gevraagd

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Dexter

Bericht door Dexter » 21 aug 2006, 09:58

Michel Pol schreef:Zet die Audi Bril eens af Dex ;-) Wel een leuke optie die RS4 om te vergelijken natuurlijk. Maar denk dat Romo de BMW bril niet afzet. Jullie kunnen elkaar dus de hand schudden :lol:

Michel
Is goed! Als jij je BMW bril afzet.....deal? :twisted:

Dexter

Bericht door Dexter » 21 aug 2006, 10:00

romo schreef:Om de specs hoef je het idd niet te laten, daar niet van, moet nog zien of de M3 dat gaat redden ( vermogen dus)
De huidige M3 gaat het niet redden, maar de volgende misschien weer wel....en dus is de RS4 echt de ideale tussenpaus zeg maar.:wink:

Michel P

Bericht door Michel P » 21 aug 2006, 10:01

Dexter,

Ik heb geen BMW bril syndroom, rij als daily driver een Legacy SpecB touring. Heb slechts een groot zwak voor de E30 M3, maar dat is een cultauto ala Intergrale......

Het moderne spul geeft steeds minder vreugde, door het doorslaan naar EURO NCAP marketing e.d.

Kan een RS4 waarderen evenals een E46 M3.

Moet wel zeggen, dat ik als poetsen afgelopen zaterdag weer genoten heb van de E30 :-)

Michel

Dexter

Bericht door Dexter » 21 aug 2006, 10:04

Michel Pol schreef:Dexter,

Ik heb geen BMW bril syndroom, rij als daily driver een Legacy SpecB touring. Heb slechts een groot zwak voor de E30 M3, maar dat is een cultauto ala Intergrale......

Het moderne spul geeft steeds minder vreugde, door het doorslaan naar EURO NCAP marketing e.d.

Kan een RS4 waarderen evenals een E46 M3.

Moet wel zeggen, dat ik als poetsen afgelopen zaterdag weer genoten heb van de E30 :-)

Michel
Ssssttt! Anders worden we dadelijk voor een stelletje ouwe l*llen versleten hier met al dat gepraat over die ouwe auto's. :roll:

Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.... 8)

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 21 aug 2006, 10:42

Wat heeft iedereen met de E30 ?
Persoonlijk vindt ik het helemaal nix, maar goed ook nog nooit in gereden.

Verder zou ik eerst nog maar even rond rijden in de E46 en tzt inruilen op een M3 met V8 8)

Tristan

Bericht door Tristan » 21 aug 2006, 10:44

E30 M3 blijft de puurste, mooiste en exclusiefste M3 die er is. PUNT. :wink:

Andre

Bericht door Andre » 21 aug 2006, 11:16

Ik zou nooit een E46 m3 inruilen voor e92 coupe. E92 coupe ziet er van de zijkant niet uit. Een coupe moet er dik en gedrongen uitzien zoals de e46 dat doet. Zeker de e46 m3. Jullie gaan zo prat op looks nou dan kan je de e92 wel vergeten. Een E90 is vele malen mooier.

En inderdaad de GT3 s bij theo zeggen elke dag goedemorge.:) Volg het nou ook al langer dan een jaar. De meeste 2e hands gt3 staan er al een jaar. Onverkoopbaar 2e hands. Je kan ze zoals rico zegt alleen inruilen op een duurdere nieuwe porsche bij de dealer. Ze houden misschien wel meer waarde maar ja je kan alles wel op de prijskaarten schrijven als ze onverkoopbaar bij de dealer staan schiet het nog niet op die zogenaamde hoge restwaarde.

Laatst bij de beier nog 2001 zonder huisselectie verkocht voor 37000 euro e46 m3 met 100.000 km.

Eigenlijk ben je gewoon stom om die dure nieuwe auto s te kopen.

Kijk bijv. naar de m3 csl kostte 2003 of 2004 nieuw 121.000 euro.
Nu haal je 1 uit duitsland met ca. 20000km voor dik 50000 euro. Doe daar 16.000 euro bpm bij en hoppa hij staat voor 66k voor je deur. Je loopt alleen altijd iets achter met de tijd maar ja boeie. Misschien moet het maar een keer afgelopen zijn met nieuw kopen.

Auto s boven de ca. 65k euro ligt voor mij de mentale kritische grens qua aanschaf en afschrijving. Auto s die duurder zijn dan gaat het mega hard met afschrijving en dat verrek ik gewoon.

Laat ik het dan nog maar een keer zeggen. Bij mitsubishi evo 9 heb je voor 45k euro heel veel auto voor het geld. En hoe lager aanschafwaarde hoe minder afschrijving.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 21 aug 2006, 11:32

Hielke schreef:Ik begrijp jullie overwegingen betreffende de opzichtigheid van Porsches ook wel, maar anderzijds zijn jullie niet consequent in je gedachtengang.

Je houdt jezelf nl voor de gek als je denkt dat de gemiddelde nederlandse vent een standaard 3-serie BMW niet van een M3 weet te onderscheiden. Die gemiddelde nederlanderse vent houdt van voetbal en auto's, en gelijk zoveel van ons zit ie ook geregeld in autobladen te bladeren en komt ie dan ook de prijslijsten tegen. Hij weet bliksems goed wat een nieuwe M3, GT3 of Ferrari 599 bij benadering kosten.

Een M3 mag dan niet zo speciaal zijn als een GT3 (en blinders, dat is ie ook absoluut niet), herkenbaar als een M3 is ie zonder enige twijfel. Voor de ouwere E36 types mag dat door de overdaad aan sjonnie-tuning dan wat moeilijker liggen, er toe doen doet het al veel minder. Iedereen weet immers dat de restwaarde van een oude M3 nou niet echt om over naar huis te schrijven is. Dit itt een Porsche bijvoorbeeld :wink:
Tja. Ik rij een nieuwe E90 met dikke wielen en 'dikke' motor. Ik reed een 'dikke' M3 E46.

Als ik een uit Duitsland gehaalde Porsche 964 Carrera 2 uit 1990 aanschaf met nieuw NL kenteken in bijv dat mooie lichte grijsblauw met nette Cupwielen, moet je half m'n woonplaats horen roepen: Hij heb een PORSCHE.

Hylke, we komen hier niet uit. Een M3 is een 3 serie met 4 uitlaten. De gemiddelde NL man weet net zoveel van auto's en types als 'n koe van warm eten(C Andre) :P Dus autoweek niveau.

Next.

(Ik hoef geen GT3, ja een nieuwe 997/RS, maar dan woonde ik niet meer in NL. Geen geintje)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 21 aug 2006, 11:35

Daarom Romo, zoals ik je hier 'ken': Een E90 E92 335i zal dikke prima zijn. Een 120d lag al strakker dan een E46 M3 weten jullie nog? LOL :P

E90 M3 is mijn NEDERLANDSE wens. Relatief onopvallend onderstuurd 't maaiem in :twisted:

Andre

Bericht door Andre » 21 aug 2006, 11:39

Een E90 M3 is zeker mooier dan een e92 m3.

Rebel

Bericht door Rebel » 21 aug 2006, 11:50

Sinds waneer spreken BMW rijders over "mooier" ?

Je kunt er gif op innemen dat hij beter rijdt dan een E90.
BMW rijders zijn toch mensen die het juist om het rijden gaat?

Of blijkt b.v. een 1-serie nu ineens een mooie auto te zijn 8)

[img:339:200]http://www.bmw-syndikat.de/cgi-bin/bmwu ... upesig.jpg[/img]

RVV

Bericht door RVV » 21 aug 2006, 12:02

Ja 1 serie is mooi en een 120d stuurt scherper dan een M3. ROMO doe het nou maar :-)

Andre

Bericht door Andre » 21 aug 2006, 12:08

Heb ik ooit ergens genoemd dat een 1 serie een schoonheid is. Nee.

Ik heb de nieuwe 3 serie coupe in het echt gezien naast een E90 dan weet ik wel welke de mooiere is.

Maar ik ga niet prat op looks. Voor mij zijn formaten belangrijk de prijs en het vermogen. Hence 1 serie.

Als ik op dit moment het rijden weg zou poetsen en een bmw qua looks moet uitzoeken dan pakte ik een zilver grijze E90 met sportpakket en dikke wielen. Maar de 1 serie is de lekkerdere stuurmans auto in dre edition. Maar qua looks weet ik wel een mooiere bmw.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 aug 2006, 13:00

jullie maken het er niet makkelijker op................. :lol: :lol:

Mischien, als het allemaal tegenvalt, (zowel in looks alswel in cijfers), doe ik het net als Rico; niet meer wegdoen de M3.

Gaan we over 20 jaar de oldtimer reunie van E 46 M3 tjes doen, van weet je nog toen, toen was het nog leuk........................ :lol: :lol:

Michel P

Bericht door Michel P » 21 aug 2006, 13:05

romo schreef:jullie maken het er niet makkelijker op................. :lol: :lol:

Mischien, als het allemaal tegenvalt, (zowel in looks alswel in cijfers), doe ik het net als Rico; niet meer wegdoen de M3.

Gaan we over 20 jaar de oldtimer reunie van E 46 M3 tjes doen, van weet je nog toen, toen was het nog leuk........................ :lol: :lol:
Even nog een of twee jaar door rijden en dan voor de boekwaarde prive kopen........ Ook leuk.

Michel

Joep

Bericht door Joep » 21 aug 2006, 20:06

Ten eerste: Geweldig dit soort discussies! Iedereen heeft andere visies, en brengt '''zijn'' (of ''haar'') automerk naar voren, echter met respect voor ieders mening. Top!

Nu back on topic...

Ik zou Nooit of te nimmer je E46 M3 inruilen op een 335i, en die inruilen op een E92 M3;
-Je betaalt 1x afschrijving extra...
-Het is voor 90% zeker een ''downgrade'' (niemand heeft die auto al gereden, toch?)...je M3 is sneller, heeft waarschijnlijk een snellere respons, is exclusiever. (Niet voor niets wil bijna elke E36 non-M3 rijder dat andere denken dat ze een M3 rijden...No Offence!) Qua rijeigenschappen zijn het 2 verschillende auto's. De 335i een ontiegelijk snelle autobahnbrander; de E46 een sportmachine, echter vrij comfortabel.

Dan de kwestie of je in de toekomst voor de E92 moet kiezen, of het bij de E46 houden...
Dit ligt denk ik echter wat moeilijker.
-Qua looks-->Persoonlijk, zeg ik niks over.
-Qua kwaliteit/uitrusting-->gelijkwaardig
-Qua beleving-->Moeilijk te zeggen, ik denk echter dat de E46 sportiever is als de E92 zal zijn...

Het gevoel dat ik heb is echter dat jou vooral die V8 met 400+pk aantrekt...
Dit klinkt natuurlijk ook héél goed...maar dan is een mogelijk alternatief IMO echter:

de E39 M5...(je E46 M3 blijft dus...)

Even de voordelen&nadelen op een rijtje...

Nadelen:
-2x onderhoud
-2x stalling
-2x verzekering
-2x belasting
-Je hebt Knot elke dag op de stoep staan :wink:

Maar, als je richting de 75% No-Claim gaat is die verzekering wel te overzien...en als je bijvoorbeeld een auto wat meer gebruikt, met het doel die niet for ever te houden...valt het met onderhoud ook wel mee...is en blijft natuurlijk veel :cry:

Voordelen:
-Niet veel afschrijving meer.
-1 écht praktische auto.
-2 écht verschillende auto's...dan zet je op je M3 bijv nog het CS pakket (als dit aftermarket erop is te zetten...Rico???) waardoor het verschil alleen maar groter wordt. Hierdoor blijven beide auto's op hun eigen manier uitdagen!

Lijkt mij een rëeel alternatief, zeker gezien je eventueel de extra afschrijving van zo'n 335i wil (en kan) betalen...dan zal het met de extra kosten van onderhoud, verzekering en belasting ook wel meevallen...

Just my opinion...

Joep

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 aug 2006, 20:29

"Ten eerste: Geweldig dit soort discussies! Iedereen heeft andere visies, en brengt '''zijn'' (of ''haar'') automerk naar voren, echter met respect voor ieders mening. Top!"

Helemaal mee eens; ben echt verrast hoeveel discussie dit draadje heeft uitgelokt, wauw fantastisch, keep up the good work..........................

:shock: :shock: :shock:

romo

Bericht door romo » 21 aug 2006, 20:37

Even over die V8................ja die zal fantastisch zijn, Maarrrrrrrrrrrrrrr; ik vind persoonlijk dat in een M3, van welke generatie dan ook, een 6 in lijn hoort te liggen. Als ik aan BMW denk ( en dat doe ik vaak zoals jullie weten :lol: :lol: ) dan denk ik aan 6 cilinders, niet een 4 in lijn, niet aan V8, V10 of en V12......................................nee een 6, imho de mooiste motoren ooit gemaakt, met ook de mooiste eigenschappen. Dus hoe mooi/sterk de E92 M3 ook moge zijn, dat staat me toch een beetje tegen.
De 335i heeft natuurlijk een mooie 6 cilinder, maarrrrrrrrrr, met turbo`s.............nou ja mooier kan ik het niet maken, makkelijker ook niet............................Quall der Whal............heet het zo mooi, zo is het ook :shock: :shock:

romo

Bericht door romo » 21 aug 2006, 20:50

"Een E90 M3 is zeker mooier dan een e92 m3"

Andre, op basis waarvan deze conclusie?

Vind beide even lelijk van de zijkant, maar de neus en kont van de E92 mooier. Daarbij is de E90 ook te hoog, das mooi op dat filmpje te zien wat ik hier gepost heb. E92 met goede wielen/velgen en passend spoiler werk ( nee niet die standaard meuk) althans de voorspoiler.
Dan is er toch wel wat van te maken.
Meeste moeite blijf ik met het interieur houden, dat kale recht toe recht aan dashboard (durfen ze bij BMW nog steeds cockpit te noemen, nou dan heb je lef :twisted: :shock: )
Net op e90post nog gelezen dat die plastic gordel brengers bij het minste stuk gaan, de proef rijders hebben het nu al ( na een paar rondjes) gehad met die dingen :? :?

RVV

Bericht door RVV » 21 aug 2006, 20:54

Geen idee of een CS upgrade mogelijk is? 1 ding weet ik wel, ik zou nooit een 335i coupe kopen zonder uitgebreide proefrit.

romo

Bericht door romo » 21 aug 2006, 21:02

Ga ik ook zeker niet doen, de maatstaf is en blijft voor mij de E46 M3, daar zal ie mee vergeleken worden, niet meer en ook niet minder.

Marcelvv

Bericht door Marcelvv » 21 aug 2006, 21:14

Ga er maar vanuit dat de M uitvoering van zowel de E90 als E92 super dik zal zijn.
Het zal echt geen "gewone" zijn met grotere wielen en een spoilertje en een lipje hier en daar, nee dat zal niet.
Ding is dadelijk (weer) gewoon DIK.

Joep

Bericht door Joep » 21 aug 2006, 21:18

romo schreef:Even over die V8................ja die zal fantastisch zijn, Maarrrrrrrrrrrrrrr; ik vind persoonlijk dat in een M3, van welke generatie dan ook, een 6 in lijn hoort te liggen. Als ik aan BMW denk ( en dat doe ik vaak zoals jullie weten :lol: :lol: ) dan denk ik aan 6 cilinders, niet een 4 in lijn, niet aan V8, V10 of en V12......................................nee een 6, imho de mooiste motoren ooit gemaakt, met ook de mooiste eigenschappen. Dus hoe mooi/sterk de E92 M3 ook moge zijn, dat staat me toch een beetje tegen.
De 335i heeft natuurlijk een mooie 6 cilinder, maarrrrrrrrrr, met turbo`s.............nou ja mooier kan ik het niet maken, makkelijker ook niet............................Quall der Whal............heet het zo mooi, zo is het ook :shock: :shock:
Why in God's name are you thinking about trading your E46??

Als je zelfs liever een 6 cil wil...

Wat staat je dan zo ontzettend aan aan een E90/E92 dat je zo dubt?
De e90/e92 is alleen weer een generatie nieuwer...maar een E46 ziet er absoluut niet ''dated'' uit, en is kwalitatief ook nog ontzettend goed (zelfs een E30 is dat nog...)

Dus ja...dan lijkt mij een E46 M3 écht de betere auto, voldoet véél beter aan je eisen voor minder geld...

Want een 335i is als je van een M3 komt denk ik echt een NO-GO...

Je moet echt een keer een proefrit maken!

Joep

romo

Bericht door romo » 21 aug 2006, 21:20

Als ie >1700 kg weegt is ie zeker DIK..............................

BMI> 35...........in medische termen betekend dat je dan rap moet afvallen ivm verhoogd risico op lichamelijk falen

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 21 aug 2006, 21:22

Nou, meteen even op het verhaal van Joep inhaken.
Is inruilen op een jonge gebruikte E46 CSL niks?
Heb je toch weer iets nieuws/nieuwers, een auto die qua handling weer een stukje scherper is, maar wel een zescilinder, met het mooie van de E46 en als klap op de vuurpijl nog wel iets beter zijn waarde zal houden dan een 'gewone' M3.
Alleen geen nieuwe auto, maar ja, net ingereden is toch ook niks mis mee?
http://www.mobile.de/SIDRVKjrYpV3ypn0ZU ... 1214299858&

Plaats reactie