Coupe of Sedan
-
Re: Coupe of Sedan
Dat ze daar geen vragen over stellen in de 2e kamer zeg.... frapant... Hier moet even een amateur onderzoek naar gedaan worden...
- Tom van H.
Ik weet het nu ook ff niet meer, een sedan heeft ook wel wat... kan ik mijn stem nog terugdraaien?
Anders kom ik er later misschien nog op terug ofzo, eerst een keer proefrijden misschien...
Anders kom ik er later misschien nog op terug ofzo, eerst een keer proefrijden misschien...
- Tom V
Ik hink echt op twee gedachten.
-
Fabrikanten laten een grote markt liggen door aan de linkerkant 1 deur te monteren zoals coupe en rechts 2 deuren zoals een sedan.
-
Dat is wel mooi out of the box thinking van jou Tom... Goeie zeg... Of een deur aan de bovenkant!?
- Macboy
Is het niet te combineren anders? Een coupe met 4 deuren? Dat zou misschien een gat in de markt kunnen zijn. En een fabrikant slaat twee vliegen in een klap: zowel de coupe rijders als de sedanrijders zou dit concept moeten aanspreken.
- Tom van H.
Ik zal eens een balletje opgooien bij Mercedes, maar denk niet echt dat er markt voor is...Macboy schreef:Is het niet te combineren anders? Een coupe met 4 deuren? Dat zou misschien een gat in de markt kunnen zijn. En een fabrikant slaat twee vliegen in een klap: zowel de coupe rijders als de sedanrijders zou dit concept moeten aanspreken.
- Niels
- Auto: Prius+
Laat ik nou net VW gemaild hebben voor het idee 

- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
He Ilija.....ik heb nog een beter idee.....een 4-deurs Cabrio 

-
ligt het aan de deuren dat je een sedan mooier vindt? zou het betekenen dat een 6 deurs nog mooier zou zijn in dat geval? Ik vraag het me af... Is daar überhaupt mogelijkheden toe ?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Wat is een coupe? Even mijn persoonlijke defenitie dan maar;
2 deuren maximaal...................................maar wel met een kofferbak, anders heb je weer gezeur met de hatchback ( en die laten we mooi staan voor een coupe toch?)
-Dus een coupe met 4 deuren, sorry, geen coupe naar mijn defenitie ( 3 deuren kan ook niet IMHO)
-Een coupe zonder kont, sorry, geen coupe
Voor mij altijd een coupe ( niet dat een sedan niet mooi kan zijn, zeker kan ie dat wel) maar (veelal) zijn de coupe lijnen mooier, heeft de coupe een toch sportievere uitstraling ( FWIW IRL)
2 deuren maximaal...................................maar wel met een kofferbak, anders heb je weer gezeur met de hatchback ( en die laten we mooi staan voor een coupe toch?)

-Dus een coupe met 4 deuren, sorry, geen coupe naar mijn defenitie ( 3 deuren kan ook niet IMHO)
Voor mij altijd een coupe ( niet dat een sedan niet mooi kan zijn, zeker kan ie dat wel) maar (veelal) zijn de coupe lijnen mooier, heeft de coupe een toch sportievere uitstraling ( FWIW IRL)
-
2 of 3 deurs modellen vind ik meestal mooier. Uitzonderingen zijn er ook. Nadeel van een coupe vind ik de stijlloze ramen die er vaak in zitten.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Wat een stijlloze opmerkingAernoudt schreef:2 of 3 deurs modellen vind ik meestal mooier. Uitzonderingen zijn er ook. Nadeel van een coupe vind ik de stijlloze ramen die er vaak in zitten.

- RobS
4 deurs coupe?

- romo
4 deurs coupe is een contradictio interminis.................................
- Macboy
Het zal eens niet dat wij het eens zijn met elkaarromo schreef:Wat is een coupe? Even mijn persoonlijke defenitie dan maar;
2 deuren maximaal...................................maar wel met een kofferbak

Voor mij is coupé precies hetzelfde. Het moet 2 deuren hebben en het moet een kont (sedan) vorm hebben. Daarnaast moeten er stijlloze ramen zijn.
Ik weet ook waarom wij dit zo denken, is namelijk afkomstig van BMW coupe

- romo
Macboy schreef:Het zal eens niet dat wij het eens zijn met elkaarromo schreef:Wat is een coupe? Even mijn persoonlijke defenitie dan maar;
2 deuren maximaal...................................maar wel met een kofferbak
Voor mij is coupé precies hetzelfde. Het moet 2 deuren hebben en het moet een kont (sedan) vorm hebben. Daarnaast moeten er stijlloze ramen zijn.
Ik weet ook waarom wij dit zo denken, is namelijk afkomstig van BMW coupe
hehehehe

-
Tsja... Coupé is meestal de mooiere, maar der zijn zat uitzonderingen op die regel...
- Joop
Voor mij altijd coupe boven sedan...
...ook bij de grote auto's geldt voor mij hetzelfde...
Een 6er vind ik ook mooier dan een 5er/7er.
Bovendien zijn coupe's over het algemeen een minder alledaags voorkomen, daardoor wellicht tijdlozer doordat je er minder snel op uitgekeken bent.
...ook bij de grote auto's geldt voor mij hetzelfde...
Een 6er vind ik ook mooier dan een 5er/7er.
Bovendien zijn coupe's over het algemeen een minder alledaags voorkomen, daardoor wellicht tijdlozer doordat je er minder snel op uitgekeken bent.
- Joop
+1...romo schreef:Wat is een coupe? Even mijn persoonlijke defenitie dan maar;
2 deuren maximaal...................................maar wel met een kofferbak, anders heb je weer gezeur met de hatchback ( en die laten we mooi staan voor een coupe toch?)![]()
- Gijzer
Is al gedaan....Mark Nauta schreef:He Ilija.....ik heb nog een beter idee.....een 4-deurs Cabrio
-
Re:
Bijna goed:M@rcel schreef:Ik kies voor afwijkend..... 8)
Dus graag een e36 M3 sedan, Een Impreza Turbo Plus, een e34 M5 Touring, een 323/325ti Compact, een Vento VR6, een C43 AMG Combi, een e30 Touring etc..
idd M3 Sedan, Forrester 2.5T, een e34 M5T, 323ti Compact (met 2,8 erin), een Golf Variant 2,9 synchro, een C55 AMG combi en een 320iS sedan

Is daarmee te leven?
- Knot
De BMW E30 coupe blijf ik de mooiste vinden 8)
- Thom
Een coupe vind ik bijna altijd de mooiste variant.
3 deuren kan dan vaak weer wel. Volgens jouw definitie is bijvoorbeeld de nieuwe Jaguar XK ook geen coupe, de Porsche 924/944/968 niet, Ford Puma en Opel Tigra ook niet, diverse modellen Celica en Civic CRX niet, enz...romo schreef:-Dus een coupe met 4 deuren, sorry, geen coupe naar mijn defenitie ( 3 deuren kan ook niet IMHO)