Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje
- Macboy
-
Re: Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje
Er staat weer een CSL te koop in NL...
Bij Jan de Jong in Amersfoort staat de 2004 ex. vd Vaart CSL met 92k KM te koop.
Dit is denk ik de laatste kans voor iemand om in NL een CSL te kopen met 2 jaar huisselectie.
De foto's staan er nog niet bij.
Maar de prijs, €58.900, is toch redelijk volgens mij.
Gewoon kopen dat ding, 2 jaar rijden met garantie, en weer weg doen.
Dat zou mijn idee zijn.
Zelf wil ik er de EVO niet voor weg doen, maar er zal hier toch wel iemand zijn die dat ding wil hebben.
Bij Jan de Jong in Amersfoort staat de 2004 ex. vd Vaart CSL met 92k KM te koop.
Dit is denk ik de laatste kans voor iemand om in NL een CSL te kopen met 2 jaar huisselectie.
De foto's staan er nog niet bij.
Maar de prijs, €58.900, is toch redelijk volgens mij.
Gewoon kopen dat ding, 2 jaar rijden met garantie, en weer weg doen.
Dat zou mijn idee zijn.
Zelf wil ik er de EVO niet voor weg doen, maar er zal hier toch wel iemand zijn die dat ding wil hebben.
- Casper
vd Vaart had toch een ongelukje met die auto gehad? Is dat goed hersteld die schade?
-
Tja ik denk dat iedere geinteresseerde van die schade weet, of het netjes gemaakt is weet ik niet.
Feit is dat de prijs wel redelijk is, en met huisselectie rij je 2 jaar zorgenloos rond.
Als je er een zoekt, om nooit meer te verkopen en te koesteren voor tientallen jaren is dit mischien niet de juiste auto.
Maar om 2 jaar te knallen wel...
Zo zie ik het, want iedereen die er ooit mee gereden heeft , weet waar we hier over praten!
CSL = SUPER
Feit is dat de prijs wel redelijk is, en met huisselectie rij je 2 jaar zorgenloos rond.
Als je er een zoekt, om nooit meer te verkopen en te koesteren voor tientallen jaren is dit mischien niet de juiste auto.
Maar om 2 jaar te knallen wel...
Zo zie ik het, want iedereen die er ooit mee gereden heeft , weet waar we hier over praten!
CSL = SUPER
-
Die auto heeft ca. 7k aan schade gereden destijds.
- Niels
- Auto: Prius+
Redelijk wat schade dus maar mits goed gerepareerd ben ik er nooit huiverig voor. Daarnaast, als je em met 1 zijde goed de vangrail inzet ben je ook wel 7K kwijt lijkt me. Klap eens over een stoep heen en rijdt ff twee van de velgen stuk....
-
7 k lijkt me bijna geen schade eerlijk gezegd.
Maar een CSL met 90k is het niet voor mij.
Maar een CSL met 90k is het niet voor mij.
- RVV
Voor 59000 duizend euro zou ik deze ook voorbij laten gaan, hoevele eigenaren heeft ie al wel niet gehad.. 5 ofzo ?
- Niels
met 2 jr garantie....als het ding gewoon net zo fris/goed rijdt als een gemiddelde CSL dan zou ik er best zin in hebben. 80% van dat spul wordt gewoon (heel) stevig gebruikt, wat verwacht je nog tegen te komen in CSL occassie land?
- RVV
Niels punt is gewoon dat deze auto 10000 euro te duur is geprijst, met een dubieuze geschiedenis nog een keer.
Overigens moet ik nog zien of die met huisselectie word verkocht (2 jaar garantie) hij staat niet op huisselectie site van BMW.
Overigens moet ik nog zien of die met huisselectie word verkocht (2 jaar garantie) hij staat niet op huisselectie site van BMW.
- Niels
Geen huisselectie is absoluut no-go voor dit apparaat
Qua prijzen zit ik er niet in maar aangezien je er failliet op kan gaan zou ik onder goede garantie voorwaarden best een hoop geld meer willen neerleggen. Volgens mij is 10K niks als je echt serieuze problemen krijgt. 

-
Dus?Andre schreef:Die auto heeft ca. 7k aan schade gereden destijds.
Voorbeeld: Voorbumperhoesje kost €2,5k, plus carbon inzetstukjes aan de onderkant €200,-/stuk. Hij wordt gespoten geleverd, maar dat is zo ontzettend slecht gedaan dat je het overnieuw kunt doen, dus voordat er uberhaupt een stukkie CFK vervangen is wat de gemiddelde voetbalvrouw er elke week af rijdt ben je €4k verder...... En dan moet je het nog niet bij een dealer laten doen!
PS Als je dat voorbumperhoesje uberhaupt kunt krijgen. Voorlopig staan ze al meer dan een jaar in Backorder, en ken ik verschillende CSL's die met een gewone voorbumper rondrijden om niet stil te hoeven staan.
- RVV
Correctie, de auto staat wel op de huisselectie site van BMW
dus wel 2 jaar garantie.

- Arthur
- Auto: Nr.51
Oef, bijna een miskoop gedaan 

-
Of hij echt te duur is weet ik niet, de prijzen in Dld staan ook al jaren bijna stil.
Ook in Dld is er nog maar weinig aanbod, dus dat merk je aan prijzen.
Ook in Dld is er nog maar weinig aanbod, dus dat merk je aan prijzen.
- Joop
Nu met plaatjes:

Blijft een fraaie bak, idd. al weer verscheidene eigenaren gehad.
EDIT: even de financieringsreclame weggehaald (zag het nu pas...)
Blijft een fraaie bak, idd. al weer verscheidene eigenaren gehad.
EDIT: even de financieringsreclame weggehaald (zag het nu pas...)
Laatst gewijzigd door Joop op 24 okt 2008, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
Heb ik het nou mis als ik zeg dat de meeste eigenaren de auto niet op de limiet en circuits zullen hebben gebruikt, waardoor het feit dat ie veel eigenaren heeft gehad niet relevant zou hoeven te zijn?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Macboy schreef:Heb ik het nou mis als ik zeg dat de meeste eigenaren de auto niet op de limiet en circuits zullen hebben gebruikt, waardoor het feit dat ie veel eigenaren heeft gehad niet relevant zou hoeven te zijn?
Zou zo maar kunnen idd..........................
-
Ken er maar 3 in NL die gebruikt worden waar ze voor gemaakt zijn. En die zijn geen van drieen te koop.romo schreef:Macboy schreef:Heb ik het nou mis als ik zeg dat de meeste eigenaren de auto niet op de limiet en circuits zullen hebben gebruikt, waardoor het feit dat ie veel eigenaren heeft gehad niet relevant zou hoeven te zijn?
Zou zo maar kunnen idd..........................
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
MAMA MIA!!!!!
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vocxyd1tbhaa" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vocxyd1tbhaa" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Lijkt best aantrekkelijk qua prijs, maar vergeet niet dat je nog gewoon € 10k BPM voor je oren krijgt, en dan kost hij je dus al 53k met een vage garantie bij een handelaar in een vreemd land.
-
Voor de ervaringsdeskundigen hier, Steven, Dick, e.d. Hoe rijdt zo'n CSL nou standaard. Is de wagen dan echt zoveel spectaculairder dan een gewone E46 M3 met SMG ? Rechtvaardigd die airbox en onderstel extra's de forse meerprijs? Of is het interessanter om een standaard E46 M3, al dan niet, SMG te kopen voor 25K en daar dan voor een goede 10K aan onderstel-, gewichts-, interieur en remmenveranderingen in aan te brengen ? Ik neem overigens aan de de broeders met de CSL's ook niet met standaard ondersteltechnieken rondrijden ?
-
Dat rijden ze op wat Powerflex en remmen na wel. En een beetje negatief camber aan de voorzijde, maar daar heb je geen nieuwe onderdelen voor nodig dus dat telt als standaardhugo schreef:Voor de ervaringsdeskundigen hier, Steven, Dick, e.d. Hoe rijdt zo'n CSL nou standaard. Is de wagen dan echt zoveel spectaculairder dan een gewone E46 M3 met SMG ? Rechtvaardigd die airbox en onderstel extra's de forse meerprijs? Of is het interessanter om een standaard E46 M3, al dan niet, SMG te kopen voor 25K en daar dan voor een goede 10K aan onderstel-, gewichts-, interieur en remmenveranderingen in aan te brengen ? Ik neem overigens aan de de broeders met de CSL's ook niet met standaard ondersteltechnieken rondrijden ?

Het is zonde van je tijd een gewone met een CSL te vergelijken. Waar een CS een opgewarmde gewone is dmv wat CSL delen, is een CSL een ander concept. Een CS is al een verademing waar de gewone voor puristen een misser is, simpelweg omdat een CS communiceert. Een CSL is EEN ANDERE AUTO.
Wat beter is ligt aan wat je wilt doen: Wil je het hele ding kaaltrekken en verbouwen: neem een gewone. Wil je het beste hardcore produkt wat er ooit gemaakt is op basis van een vervoersmiddel (nee sportauto), pak dan een CSL.
Ik denk oprecht dan BMW aan elke e46 CSL duizenden euro's (zoniet tienduizenden euro's) verloren heeft, en dat om die reden er geen tweede komt. De hoeveelheid onderdelen die NIET opnieuw ontwikkeld zijn is echt belachelijk laag, dus ontwikkelingskosten van die 823 + 535 auto's zijn belachelijk hoog. En een CSL is en was niet duur. Men roept altijd dat een CSL 40k duurder was dan een m3. Dat is verkeerd geredeneerd. Hij was 110k goedkoper dan een 360 CS. Die LANGZAMER was over de Nordschleife. Maak die prijsvergelijking eens met de gebruikte prijzen nu, en dan ook de kosten van onderhoud ff meerekenen!
Laatst gewijzigd door steve smith op 26 okt 2008, 19:55, 3 keer totaal gewijzigd.
- Mathieu
Amen
Ja, is dat wat zo'n CSL

Ja, is dat wat zo'n CSL

- Fernando
Zag vandaag hier in Leiden nog een zwarte CSL rijden en ik blijf het een prachtbak vinden. Je herkent dat ding tussen al het overige verkeer al van een kilometer afstand. Was er een met een engels kenteken en een sticker achterop van " http://www.frozenspeed.com ". Gelijk ff op die site gekeken want die kende ik nog niet maar zag er goed uit met foto's van trackdays, carshoots & races....