Prinsjesdag 2008 voor de automobilist.
-
- Berichten: 11407
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Prinsjesdag 2008 voor de automobilist.
Automobilisten
Vermindering filedruk
Dankzij de vernieuwde Spoedwet Wegverbreding kan in 2009 een aantal wegen eerder aangepast worden om de filedruk te verminderen.
Voorbereidingen kilometerprijs
In 2009 worden verdere stappen gezet om te komen tot de invoering van kilometerprijs. Eind 2008 wordt gestart met de aanbesteding en certificering van de systemen en de techniek die nodig is om de kilometerprijs te realiseren. Eind 2009 wordt de aanbesteding van zowel de On Board Units (de 'kastjes') als de backoffice (facturering) afgerond en start de (in)bouw. De kilometerprijs gaat in 2011 in voor het vrachtvervoer en wordt vanaf 2012 stapsgewijs voor personenauto's ingevoerd. In 2018 zal de kilometerheffing voor alle auto's van toepassing zijn. (Kijk voor een toelichting van doel en uitgangspunt achter de kilometerprijs bij Iedereen in Nederland: milieu en leefomgeving.)
Ombouwen grondslag BPM van catalogusprijs naar een heffing op basis van CO2-uitstoot
De BPM wordt in een periode van vier jaar - met ingang van 2010 - omgebouwd van een heffing die voornamelijk op de catalogusprijs is gebaseerd naar een heffing op basis van de CO2-uitstoot; in 2013 is deze ombouw afgerond. Het deel van de heffing over de catalogusprijs) wordt steeds kleiner terwijl het belang van de CO2-gerelateerde heffing steeds groter wordt. In 2013 is de heffing uitsluitend nog gebaseerd op de CO2-uitstoot.
Eerste zuinige auto's in 2009 al vrijgesteld voor nieuwe CO2- grondslag BPM
Zeer zuinige auto's zullen van de heffing worden vrijgesteld. In 2009 zullen - vooruitlopend op de ombouw naar de CO2-gerelateerde heffing - reeds de eerste zeer zuinige auto's zijn vrijgesteld.
Bestaande CO2-toeslag wordt verhoogd
De reeds bestaande CO2-toeslag in de BPM (bovenop de belasting over de cataloguswaarde van een auto) wordt in 2009 verhoogd en de grenswaarde van de CO2-uitstoot waarboven deze toeslag van toepassing wordt verlaagd. Hierdoor wordt de toeslag dus ook voor een grotere groep auto's van toepassing.
Verlaging BPM en daaraan gekoppelde verhoging MRB
Daarnaast wordt de in 2008 in gang gezette verlaging van de BPM en de daaraan gekoppelde verhoging van de MRB ook in 2009 en de daarop volgende jaren voortgezet. Deze verschuiving binnen de autobelastingen vindt plaats in de aanloop naar de invoering van de kilometerheffing. Omdat een afschaffing ineens van de BPM te grote gevolgen zou hebben voor het bestaande wagenpark, is gekozen voor een gefaseerde afbouw van de BPM. Om het daarmee gepaard gaande verlies aan inkomsten (budgettair derving) voor de overheid op te vangen wordt de MRB voor personenauto's en particuliere bestelauto's verhoogd:
In de jaren 2009, 2010, 2011 en 2012 wordt de BPM telkens met 5% verlaagd en wordt de MRB daarovereenkomstig mee verhoogd. Voor 2009 betekent dit dat de MRB voor personenauto's en particuliere bestelauto's met ongeveer 6,5% zal stijgen.
Vanaf 2013 wordt het budgettaire belang van de BPM telkens met 12,5% verlaagd. In 2018 moet de BPM volledig zijn afgebouwd - in dat jaar zal ook de kilometerheffing op alle auto's van toepassing zijn.
BPM motorfietsen
De BPM voor motorfietsen wordt niet verlaagd - deze zullen vooralsnog ook niet in de kilometerheffing worden betrokken. De MRB voor motoren gaat echter in de komende jaren wel omhoog, in dezelfde mate als waarin de MRB voor personenauto's en particuliere bestelauto's wordt verhoogd.
Verlaging fiscale bijtelling voor milieuvriendelijke auto's
Per 1 januari 2009 geldt een tweede verlaagd tarief voor de fiscale bijtelling van de auto om milieuvriendelijke vormen van mobiliteit nog verder te stimuleren. Naast de al bestaande tarieven van de bijtelling van 25% (algemeen) en 14% (voor zeer zuinige auto's) wordt een tarief van 20% geïntroduceerd voor 'zuiniger' auto's. Dit nieuwe tarief van 20% geldt bij auto's die niet op diesel rijden met een CO2-uitstoot tussen de 111 en 140 gram per kilometer en bij auto's die wel op diesel rijden met een CO2-uitstoot tussen de 96 en 116 gram per kilometer.
Verdere stimulering zeer zuinige auto's
Het kabinet brengt een verdere stimulering voor zeer zuinige auto's aan door het halve tarief MRB voor deze auto's te reduceren tot een kwarttarief.
Verlaging MRB-tarief voor auto's die op aardgas rijden
Het kabinet verlaagt het MRB-tarief voor aardgasauto's tot het niveau van benzineauto's. Voor een auto met een gewicht van 1 300 kg scheelt dit circa € 60 per kwartaal.
Verhoging MRB voor oudere, meer vervuilende vrachtauto's
De MRB voor oudere, meer vervuilende vrachtauto's wordt verhoogd. Tegelijkertijd trekt het kabinet tot en met 2011 extra middelen uit voor de stimulering van een schoner wegtransport, zoals subsidies voor roetfilters voor bestelauto's, die al in de fabriek zijn ingebouwd, en Euro VI vrachtauto's.
Gelijktrekken autokostenvergoedingen
Onder voorwaarden kan het afzien van een vergoeding voor de reiskosten per auto tot een bepaald bedrag als gift voor de giftenaftrek worden aangemerkt. Om de hoogte van deze vergoeding in overeenstemming te brengen met vergelijkbare vergoedingen wordt dit bedrag verlaagd van € 0,20 naar € 0,19 per kilometer.
Mobiliteitsprojecten van start
In 2009 gaan, vooruitlopend op de kilometerprijs, in verschillende stedelijke gebieden mobiliteitsprojecten van start. Daarbij werken overheden, burgers en bedrijfsleven samen om een ander mobiliteitsgedrag te stimuleren en zo files te beperken. Het doel van deze projecten is om daar de bereikbaarheid te vergroten en tegelijkertijd ervaring op te doen met satelliettechniek en gedragsprikkels.
MobiliteitsprojectenBeter benutten bestaande wegennet
In 2008 en 2009 worden verschillende proeven uitgevoerd met als doel de huidige wegen beter te benutten en daarmee de filedruk te verminderen. Het gaat onder andere om een proef met 'sturend verkeersmanagement' op de ring van Amsterdam, waarbij de instroom van toeleidende wegen wordt gedoseerd en zo de doorstroom wordt verbeterd. Voor deze proeven is een bedrag van 200 miljoen euro gereserveerd.
Verbeteren kwaliteit reisinformatie
Reisinformatie speelt een belangrijke rol bij een efficiënt gebruik van het wegennet. Om de kwaliteit van de reisinformatie te verbeteren gaat in 2009 de Nationale Databank Wegverkeersgegevens van start. Deze databank heeft als doel om alle relevante informatie, bijvoorbeeld over files en incidenten, beter en sneller te verspreiden onder wegbeheerders en serviceproviders, zoals de ANWB en TomTom.
Vermindering filedruk
Dankzij de vernieuwde Spoedwet Wegverbreding kan in 2009 een aantal wegen eerder aangepast worden om de filedruk te verminderen.
Voorbereidingen kilometerprijs
In 2009 worden verdere stappen gezet om te komen tot de invoering van kilometerprijs. Eind 2008 wordt gestart met de aanbesteding en certificering van de systemen en de techniek die nodig is om de kilometerprijs te realiseren. Eind 2009 wordt de aanbesteding van zowel de On Board Units (de 'kastjes') als de backoffice (facturering) afgerond en start de (in)bouw. De kilometerprijs gaat in 2011 in voor het vrachtvervoer en wordt vanaf 2012 stapsgewijs voor personenauto's ingevoerd. In 2018 zal de kilometerheffing voor alle auto's van toepassing zijn. (Kijk voor een toelichting van doel en uitgangspunt achter de kilometerprijs bij Iedereen in Nederland: milieu en leefomgeving.)
Ombouwen grondslag BPM van catalogusprijs naar een heffing op basis van CO2-uitstoot
De BPM wordt in een periode van vier jaar - met ingang van 2010 - omgebouwd van een heffing die voornamelijk op de catalogusprijs is gebaseerd naar een heffing op basis van de CO2-uitstoot; in 2013 is deze ombouw afgerond. Het deel van de heffing over de catalogusprijs) wordt steeds kleiner terwijl het belang van de CO2-gerelateerde heffing steeds groter wordt. In 2013 is de heffing uitsluitend nog gebaseerd op de CO2-uitstoot.
Eerste zuinige auto's in 2009 al vrijgesteld voor nieuwe CO2- grondslag BPM
Zeer zuinige auto's zullen van de heffing worden vrijgesteld. In 2009 zullen - vooruitlopend op de ombouw naar de CO2-gerelateerde heffing - reeds de eerste zeer zuinige auto's zijn vrijgesteld.
Bestaande CO2-toeslag wordt verhoogd
De reeds bestaande CO2-toeslag in de BPM (bovenop de belasting over de cataloguswaarde van een auto) wordt in 2009 verhoogd en de grenswaarde van de CO2-uitstoot waarboven deze toeslag van toepassing wordt verlaagd. Hierdoor wordt de toeslag dus ook voor een grotere groep auto's van toepassing.
Verlaging BPM en daaraan gekoppelde verhoging MRB
Daarnaast wordt de in 2008 in gang gezette verlaging van de BPM en de daaraan gekoppelde verhoging van de MRB ook in 2009 en de daarop volgende jaren voortgezet. Deze verschuiving binnen de autobelastingen vindt plaats in de aanloop naar de invoering van de kilometerheffing. Omdat een afschaffing ineens van de BPM te grote gevolgen zou hebben voor het bestaande wagenpark, is gekozen voor een gefaseerde afbouw van de BPM. Om het daarmee gepaard gaande verlies aan inkomsten (budgettair derving) voor de overheid op te vangen wordt de MRB voor personenauto's en particuliere bestelauto's verhoogd:
In de jaren 2009, 2010, 2011 en 2012 wordt de BPM telkens met 5% verlaagd en wordt de MRB daarovereenkomstig mee verhoogd. Voor 2009 betekent dit dat de MRB voor personenauto's en particuliere bestelauto's met ongeveer 6,5% zal stijgen.
Vanaf 2013 wordt het budgettaire belang van de BPM telkens met 12,5% verlaagd. In 2018 moet de BPM volledig zijn afgebouwd - in dat jaar zal ook de kilometerheffing op alle auto's van toepassing zijn.
BPM motorfietsen
De BPM voor motorfietsen wordt niet verlaagd - deze zullen vooralsnog ook niet in de kilometerheffing worden betrokken. De MRB voor motoren gaat echter in de komende jaren wel omhoog, in dezelfde mate als waarin de MRB voor personenauto's en particuliere bestelauto's wordt verhoogd.
Verlaging fiscale bijtelling voor milieuvriendelijke auto's
Per 1 januari 2009 geldt een tweede verlaagd tarief voor de fiscale bijtelling van de auto om milieuvriendelijke vormen van mobiliteit nog verder te stimuleren. Naast de al bestaande tarieven van de bijtelling van 25% (algemeen) en 14% (voor zeer zuinige auto's) wordt een tarief van 20% geïntroduceerd voor 'zuiniger' auto's. Dit nieuwe tarief van 20% geldt bij auto's die niet op diesel rijden met een CO2-uitstoot tussen de 111 en 140 gram per kilometer en bij auto's die wel op diesel rijden met een CO2-uitstoot tussen de 96 en 116 gram per kilometer.
Verdere stimulering zeer zuinige auto's
Het kabinet brengt een verdere stimulering voor zeer zuinige auto's aan door het halve tarief MRB voor deze auto's te reduceren tot een kwarttarief.
Verlaging MRB-tarief voor auto's die op aardgas rijden
Het kabinet verlaagt het MRB-tarief voor aardgasauto's tot het niveau van benzineauto's. Voor een auto met een gewicht van 1 300 kg scheelt dit circa € 60 per kwartaal.
Verhoging MRB voor oudere, meer vervuilende vrachtauto's
De MRB voor oudere, meer vervuilende vrachtauto's wordt verhoogd. Tegelijkertijd trekt het kabinet tot en met 2011 extra middelen uit voor de stimulering van een schoner wegtransport, zoals subsidies voor roetfilters voor bestelauto's, die al in de fabriek zijn ingebouwd, en Euro VI vrachtauto's.
Gelijktrekken autokostenvergoedingen
Onder voorwaarden kan het afzien van een vergoeding voor de reiskosten per auto tot een bepaald bedrag als gift voor de giftenaftrek worden aangemerkt. Om de hoogte van deze vergoeding in overeenstemming te brengen met vergelijkbare vergoedingen wordt dit bedrag verlaagd van € 0,20 naar € 0,19 per kilometer.
Mobiliteitsprojecten van start
In 2009 gaan, vooruitlopend op de kilometerprijs, in verschillende stedelijke gebieden mobiliteitsprojecten van start. Daarbij werken overheden, burgers en bedrijfsleven samen om een ander mobiliteitsgedrag te stimuleren en zo files te beperken. Het doel van deze projecten is om daar de bereikbaarheid te vergroten en tegelijkertijd ervaring op te doen met satelliettechniek en gedragsprikkels.
MobiliteitsprojectenBeter benutten bestaande wegennet
In 2008 en 2009 worden verschillende proeven uitgevoerd met als doel de huidige wegen beter te benutten en daarmee de filedruk te verminderen. Het gaat onder andere om een proef met 'sturend verkeersmanagement' op de ring van Amsterdam, waarbij de instroom van toeleidende wegen wordt gedoseerd en zo de doorstroom wordt verbeterd. Voor deze proeven is een bedrag van 200 miljoen euro gereserveerd.
Verbeteren kwaliteit reisinformatie
Reisinformatie speelt een belangrijke rol bij een efficiënt gebruik van het wegennet. Om de kwaliteit van de reisinformatie te verbeteren gaat in 2009 de Nationale Databank Wegverkeersgegevens van start. Deze databank heeft als doel om alle relevante informatie, bijvoorbeeld over files en incidenten, beter en sneller te verspreiden onder wegbeheerders en serviceproviders, zoals de ANWB en TomTom.
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
Re: Prinsjesdag 2008 voor de automobilist.
Dus wat ze zeggen is dat we straks tóch BPM betalen, maar dan heet het opeens een milieubelasting én we betalen een hogere MRB.
Zoals ik al zei, welkom in Nederland, waar het afschaffen van een belasting leidt tot een verdere lastenverzwaring.
Vinden jullie het trouwens niet opvallend hoe snel die kastjes en het factureringssysteem ontwikkeld worden voor een systeem waarvoor pas net een 'go' zou zijn gegeven?
Zoals ik al zei, welkom in Nederland, waar het afschaffen van een belasting leidt tot een verdere lastenverzwaring.
Vinden jullie het trouwens niet opvallend hoe snel die kastjes en het factureringssysteem ontwikkeld worden voor een systeem waarvoor pas net een 'go' zou zijn gegeven?
-
- Berichten: 11407
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Prinsjesdag 2008 voor de automobilist.
Alleen een 0.9liter 3 cil met 25pk zal je voordeel op leveren voor de rest is het mega bukken.
Plezier aan auto s met pk aas mag je niet meer hebben. Als je het wel wil wordt je financieel zo hard geneukt tis nu al zo maar het wordt nog veel erger.
Plezier aan auto s met pk aas mag je niet meer hebben. Als je het wel wil wordt je financieel zo hard geneukt tis nu al zo maar het wordt nog veel erger.
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
Re: Prinsjesdag 2008 voor de automobilist.
En waarom zou het erg zijn als sportauto's goedkoper worden?Eerder kon u in AutoWeek lezen hoe het kabinet denkt de kilometerheffing in te voeren: langzaam wordt de BPM afgebouwd, maar ondertussen wordt deze omgezet naar een heffing die voornamelijk op CO2-uistoot is gebaseerd (NOx en fijnstof zullen ook een rol spelen). In 2010 wordt hier al een grote stap mee genomen. De energielabels worden afgeschaft, het basispercentage van de BPM gaat in een klap naar 27,4 procent, in 2013 staat de teller op nul. In plaats daarvan gaat elke gram CO2 tellen. Hiervoor zijn drie schijven. Hoe meer CO2 een auto uitstoot, hoe meer je per gram extra betaalt. Dit doet het kabinet om te voorkomen dat sportauto’s ondanks een CO2-heffing stukken goedkoper worden doordat de BPM wordt afgeschaft. Toch gaan extreem dure auto’s als de Bugatti Veyron er tegen die tijd met tonnen op vooruit! Voor de Corvette wordt het een ander verhaal...
Klinkt weer als de bekende Hollandse afgunst. Het niet-boven-het-maaiveld-syndroom.
Fijn hoor zo'n sociaal-christelijk kabinet. De socialisten zorgen ervoor dat je gestraft wordt als je geld verdient en de gristelijken zorgen er voor dat je geen plezier meer mag beleven.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Prinsjesdag 2008 voor de automobilist.
Geelhoed kom er maar in...
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Prinsjesdag 2008 voor de automobilist.
Sta je gebukt dan RicoRico v Velzen schreef:Geelhoed kom er maar in...


Michel
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
Re: Prinsjesdag 2008 voor de automobilist.
Kijk, betalen naar gebruik, dat is 1 ding, afgezien dat ik het niet eens ben met de manier waarop.
Maar dat ze de BPM gewoon vervangen door een milieubelasting waardoor auto's uiteindelijk net zo duur blijven, dat is zo'n enorme kutstreek.
En uiteindelijk betalen we dus een kilometerheffing waarin MRB en BPM zit én een nep-BPM op nieuwe auto's. Dat is dubbelop.
Maar dat ze de BPM gewoon vervangen door een milieubelasting waardoor auto's uiteindelijk net zo duur blijven, dat is zo'n enorme kutstreek.
En uiteindelijk betalen we dus een kilometerheffing waarin MRB en BPM zit én een nep-BPM op nieuwe auto's. Dat is dubbelop.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Prinsjesdag 2008 voor de automobilist.
Mot ik het allemaal weer zelf doen..
Hier staat gewoon hoe het zit, klaar

Hier staat gewoon hoe het zit, klaar
-
- Berichten: 9428
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: Prinsjesdag 2008 voor de automobilist.
Zware verhoging slurptaks
U vond grootverbruikers al duur? Maakt dan uw borst maar nat, want de slurptaks wordt flink aangescherpt. Lag de grens op 232 (benzine) en 192 gram (diesel) CO2 per kilometer, volgend jaar komt deze te liggen op respectievelijk 212 gram en 176 gram. Dat komt neer op ongeveer 1 op 11,2 en 1 op 15,0. En om het nog erger te maken betaal je vanaf volgend jaar niet langer 110 euro per extra gram maar 125 euro. Om een beeld te geven: voor een Corvette C6 betaalde je dit jaar 9.240 euro aan slurptaks, dat wordt in 2009 13.000 euro.
U vond grootverbruikers al duur? Maakt dan uw borst maar nat, want de slurptaks wordt flink aangescherpt. Lag de grens op 232 (benzine) en 192 gram (diesel) CO2 per kilometer, volgend jaar komt deze te liggen op respectievelijk 212 gram en 176 gram. Dat komt neer op ongeveer 1 op 11,2 en 1 op 15,0. En om het nog erger te maken betaal je vanaf volgend jaar niet langer 110 euro per extra gram maar 125 euro. Om een beeld te geven: voor een Corvette C6 betaalde je dit jaar 9.240 euro aan slurptaks, dat wordt in 2009 13.000 euro.
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: Prinsjesdag 2008 voor de automobilist.
Rico.....
Ook al geindoctrineerd door de linkse milieu maffia??
K heb in de wandelgangen gehoord dat als Greenpeace zo door gaat met de visgronden volgooien met blokken dat de vissers ze met "gelijke munt" gaan terugbetalen.
Er werd voorspeld dat "er wel eens een paar schepen van greenpeace konden zinken door blokken graniet"......of was het nou dynamiet
Linkse maffiahonden zijn het...
Ook al geindoctrineerd door de linkse milieu maffia??
K heb in de wandelgangen gehoord dat als Greenpeace zo door gaat met de visgronden volgooien met blokken dat de vissers ze met "gelijke munt" gaan terugbetalen.
Er werd voorspeld dat "er wel eens een paar schepen van greenpeace konden zinken door blokken graniet"......of was het nou dynamiet

Linkse maffiahonden zijn het...
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Prinsjesdag 2008 voor de automobilist.
Marc zijn je sarcasme sensoren soms stuk ? :shakeit: 

- Marius
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52
Re: Prinsjesdag 2008 voor de automobilist.
[pavlov_modus]Rico v Velzen schreef:Mot ik het allemaal weer zelf doen..
Hier staat gewoon hoe het zit, klaar
Geelhoed dat je er bent,
je grafiek klopt gewoon niet!

[/pavlov_modus]
Laatst gewijzigd door Marius op 16 sep 2008, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 11407
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Prinsjesdag 2008 voor de automobilist.
Jesus die slurptax verhoging.
Daar gaat onze auto liefhebberij.
0.5 ---> 2 cil 12.5 pk. Die M3 moet dit jaar nog op kenteken das zeker.
Ik denk dat straks die excooten ook in 2e hands prijzen omhoog zullen gaan. Want nieuw wordt absurd duur.
Daar gaat onze auto liefhebberij.
0.5 ---> 2 cil 12.5 pk. Die M3 moet dit jaar nog op kenteken das zeker.
Ik denk dat straks die excooten ook in 2e hands prijzen omhoog zullen gaan. Want nieuw wordt absurd duur.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Prinsjesdag 2008 voor de automobilist.
Andre, ik kreeg net een pbjte van Wouter Bos, die je namens het kabinet bedanken voor je ruimhartige bijdrage aan het financieringstekort! De dienders van KooSSpee zullen extra opletten zodat een optreden in wegmisbruikers binnenkort op je CV kan worden begeschreven.Andre schreef:Jesus die slurptax verhoging.
Daar gaat onze auto liefhebberij.
0.5 ---> 2 cil 12.5 pk. Die M3 moet dit jaar nog op kenteken das zeker.
Ik denk dat straks die excooten ook in 2e hands prijzen omhoog zullen gaan. Want nieuw wordt absurd duur.




Michel
- Niall
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
- Locatie: Woonplaats
Re: Prinsjesdag 2008 voor de automobilist.
Kreeg vandaag een aanbod om mogelijk in de toekomst voor onze duitse zusterbedrijf te gaan werken 

-
- Berichten: 9428
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: Prinsjesdag 2008 voor de automobilist.
Inderdaad. Heb me laten vertellen dat André ook een beeld krijgt op het binnenhof waar Wouter en Koos elke dag even dankbaar bij omhoogkijken.Michel Pol schreef:Andre, ik kreeg net een pbjte van Wouter Bos, die je namens het kabinet bedanken voor je ruimhartige bijdrage aan het financieringstekort! De dienders van KooSSpee zullen extra opletten zodat een optreden in wegmisbruikers binnenkort op je CV kan worden begeschreven.Andre schreef:Jesus die slurptax verhoging.
Daar gaat onze auto liefhebberij.
0.5 ---> 2 cil 12.5 pk. Die M3 moet dit jaar nog op kenteken das zeker.
Ik denk dat straks die excooten ook in 2e hands prijzen omhoog zullen gaan. Want nieuw wordt absurd duur.![]()
![]()
![]()
![]()
Michel

-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 16 sep 2006, 01:22
Re: Prinsjesdag 2008 voor de automobilist.
trouwens de sterke arm der wet moet 500.000 extra bonnetjes schrijven.. kunnen we ook wel optellen bij de auto kosten toch! 

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Prinsjesdag 2008 voor de automobilist.
LOL! Ja het komt allemaal door Greenpeace.Rico v Velzen schreef:Mot ik het allemaal weer zelf doen..
Hier staat gewoon hoe het zit, klaar

- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Re: Prinsjesdag 2008 voor de automobilist.
De oplossing?
Spanje heeft heeeeel veel last van de recessie en dat word alleen maar erger, MAAR dat betekend dat de huizenmarkt weer aantrekkelijk word en algemene kosten ook zullen zakken.
- 340+ dagen van het jaar droog (waar ik zit)
- zon zon en nog eens zon
- op verkeersdrempels na nog geen maatregelen om de DF te verminderen (tot dusver 3 snelheids cameras in de hele provincie
- aantrekkelijke prijzen (zodra de recessie er beetje harder inhakt)
Nadelen zijn dat de Ring best een eindje rijden is, maar daar tegenover staat dat je naar trackdays in Ronda (Ascari), Jerez, Almeria, Valencia, Catalunya etc kan gaan.
Oh en nog een groot nadeel, 90% van de Spanjaarden (althans in Andalucia) zijn volkomen debiel.

Spanje heeft heeeeel veel last van de recessie en dat word alleen maar erger, MAAR dat betekend dat de huizenmarkt weer aantrekkelijk word en algemene kosten ook zullen zakken.
- 340+ dagen van het jaar droog (waar ik zit)
- zon zon en nog eens zon
- op verkeersdrempels na nog geen maatregelen om de DF te verminderen (tot dusver 3 snelheids cameras in de hele provincie
- aantrekkelijke prijzen (zodra de recessie er beetje harder inhakt)
Nadelen zijn dat de Ring best een eindje rijden is, maar daar tegenover staat dat je naar trackdays in Ronda (Ascari), Jerez, Almeria, Valencia, Catalunya etc kan gaan.
Oh en nog een groot nadeel, 90% van de Spanjaarden (althans in Andalucia) zijn volkomen debiel.


- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Prinsjesdag 2008 voor de automobilist.
Weet je wat pas debiel is? In Den Haag lullen over Co2 uitstoot en vervolgens een hard werkende ondernemer dissen die ipv 4,5 minuten 45 minuten doet over een stukje van 4 kilometer. En nee, fietsen is geen optie met 3 ordners onder je arm.
Maar goed, ik kijk soms wat verder dan mijn autominded neus lang is (zelfs dán nog) en dan zie ik flink wat maatregelen waar ik me best in kan vinden. 't gaat om een heel land, niet om een kleine groep autofanaten. Overigens hadden die maatregelen er veel eerder moeten komen, maar ja, zo traag als de files, zo traag regeren de kabinetten.
Maar goed, ik kijk soms wat verder dan mijn autominded neus lang is (zelfs dán nog) en dan zie ik flink wat maatregelen waar ik me best in kan vinden. 't gaat om een heel land, niet om een kleine groep autofanaten. Overigens hadden die maatregelen er veel eerder moeten komen, maar ja, zo traag als de files, zo traag regeren de kabinetten.
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:40
- Locatie: Rotterdam
Re: Prinsjesdag 2008 voor de automobilist.
Bakfiets, snelbinders fietstassen, fietskarretje. En het mooie is: allemaal geen bijtelling! :banaan:Dennis Cavallino schreef:En nee, fietsen is geen optie met 3 ordners onder je arm.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Prinsjesdag 2008 voor de automobilist.
Zo'n bakfiets kost me meer dan de Daf (ook geen bijtelling, wel zakelijk aftrekbaar + mooie kostenpost op de balans).
Normaal fiets ik wel als ik weet dat 't druk is, maar nu had ik gewoon de deur niet uit moeten gaan. Drama!

Normaal fiets ik wel als ik weet dat 't druk is, maar nu had ik gewoon de deur niet uit moeten gaan. Drama!
- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Re: Prinsjesdag 2008 voor de automobilist.
En weet je wat nog het mooie is van dit communistische regime? Half Nederland rijdt straks een 0.01liter/1cil om maar niet gevuistneukt te worden.
Wat een schrikkelijk onzinnige maatregelen voor een probleem dat m.i. nauwelijks bestaat of in ieder geval niet ten grondslag ligt aan deze factoren....
Bos, Huizinga, Cramer, Rouvoet, de Jager, Hirsch Ballin

Echt ik kots van deze regering....
Wat een schrikkelijk onzinnige maatregelen voor een probleem dat m.i. nauwelijks bestaat of in ieder geval niet ten grondslag ligt aan deze factoren....
Bos, Huizinga, Cramer, Rouvoet, de Jager, Hirsch Ballin
Echt ik kots van deze regering....
-
- Berichten: 11407
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Prinsjesdag 2008 voor de automobilist.
Auto van 25 jaar heeft toch geen bijtelling en mrb toch. En ook geen km heffing.
Toch maar eens met ton praten. E30 m3 DTM op kenteken compleet nieuw opbouwen op de zaak. Dat is dan een mooie zakelijke auto. De complete winst weg douwen in een complete rebuild.
Je moet straks steeds dieper zoeken naar de mogelijkheden.
Toch maar eens met ton praten. E30 m3 DTM op kenteken compleet nieuw opbouwen op de zaak. Dat is dan een mooie zakelijke auto. De complete winst weg douwen in een complete rebuild.
Je moet straks steeds dieper zoeken naar de mogelijkheden.
-
- Berichten: 9428
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: Prinsjesdag 2008 voor de automobilist.
Leuk bedacht ja, tot iedereen dat doet. Dan noemen ze het ineens 'een maas in de wet' en wordt het heel snel aangepast, dat ook auto's van 25 jaar mogen dokken. Elk klein financieel gaatje wordt vanzelf gedicht door Den Haag.
En dan staan er ook nog duizenden mensen in Den Haag met vlaggetjes te zwaaien naar die rovers, ongelooflijk.
Wouter Bos net aan het prediken op tv en mijn dochter van 5 maand begint, kijkend naar de tv, te schaterlachen. Zelfs zij heett het al in de gaten.
En dan staan er ook nog duizenden mensen in Den Haag met vlaggetjes te zwaaien naar die rovers, ongelooflijk.
Wouter Bos net aan het prediken op tv en mijn dochter van 5 maand begint, kijkend naar de tv, te schaterlachen. Zelfs zij heett het al in de gaten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast