Ik kom weinig "speciaal" spul tegen.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

Ik kom weinig "speciaal" spul tegen.

Bericht door RVV » 11 feb 2006, 13:11

Als je zo wat door de diverse auto internet forums heen lees dan lijkt half Nederland rond te rijden in "speciale" snelle bakken, iedereen lijkt een vet getunde Jap te hebben, een hitsige Porsche een verpletterende BMW of een monstersnelle Audi.

Maar zo rijdend door s'heerensland, kom ik ik praktisch nooit iets speciaals tegen. Af en toe een dikke E of 5 serie maar dan zijn het diesels maar om die nou speciaal te noemen ? Een M3 kom ik bv nooit tegen. heel zelden een WRX achtig iets maar dan is het ook altijd in de tegenovergestelde richting :roll:

Waar zijn al die auto's ?

Peter Tunissen

Re: Ik kom weinig "speciaal" spul tegen.

Bericht door Peter Tunissen » 11 feb 2006, 13:22

Rico v Velzen schreef:Waar zijn al die auto's ?
Kansloos antwoord:
Op al die internetfora? :lol:

Het klopt inderdaad wel wat je zegt.
Als je eens in Engeland komt, of bij de Ring, een Elise of 911 is daar net zo normaal als een Golf TDI in Nederland.

Maar ja, wat kun je hier ook nog met een snelle auto?
Iedere keer dat ik in een 1.1 of 1.4 rij denk ik ja, dit is dus toch wel leuk, max. snelheid 100km/u, je rijdt 100 en je kunt dan gewoon een halve minuut volgas geven voordat je rijbewijs in gevaar komt.
Snelle auto en Nederland gaat gewoon niet samen.

Jeroen05

Re: Ik kom weinig "speciaal" spul tegen.

Bericht door Jeroen05 » 11 feb 2006, 13:31

Peter Tunissen schreef:
Rico v Velzen schreef:Waar zijn al die auto's ?
Kansloos antwoord:
Op al die internetfora? :lol:

Het klopt inderdaad wel wat je zegt.
Als je eens in Engeland komt, of bij de Ring, een Elise of 911 is daar net zo normaal als een Golf TDI in Nederland.

Maar ja, wat kun je hier ook nog met een snelle auto?
Iedere keer dat ik in een 1.1 of 1.4 rij denk ik ja, dit is dus toch wel leuk, max. snelheid 100km/u, je rijdt 100 en je kunt dan gewoon een halve minuut volgas geven voordat je rijbewijs in gevaar komt.
Snelle auto en Nederland gaat gewoon niet samen.
100% mee eens....gister werd ik gebeld of ik interesse had in een 205 GTI 1900...erg leuk maar wat moet ik ermee. je kan er nergens meer hard mee rijden. Ik geef je gelijk een gewone auto heeft zijn charmes. Ik heb nu een Toledo 2.016v waar ik zelden hard mee rij en zit te dubben om hem weg te doen voor een e30 tot 1986 ( 320i of323i) omdat ik daterg leuk vind en hij als semie klassieker te verzekeren is of mss en standaard clio of 205 of polo uit 96 a 97 of zo, geen gestress.

Overigens kom je in zuid frankrijk wel degelijk relatief veel Subaru's tegen net als M 3's iid meer dan hier zo.

RVV

Bericht door RVV » 11 feb 2006, 13:32

Peter dat snap ik maar er zijn toch liefhebbers genoeg ? Zelfs snelle hotchhatches kom ik nauwelijks tegen. En waar is de Seat Cupra rage gebleven ? Voor een jaar of 2/3 geleden kwam je regelmatig een Seat Leon Cupra achtig iets tegen. Nu nooit meer.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 11 feb 2006, 13:35

Ja, en dan valt het hier nog mee.
België is twee minuten rijden, Duitsland twintig, motor is net warm als ik de Autobahn opdraai, ideaal. :)
En hoewel Belgen op de snelwegen de Nederlanders na aan het apen zijn, ben ik op binnendoorweggetjes nog nooit een controle tegen gekomen.
In de Randstad zou ik helemaal niet weten wat je met 250 of 200 of zelfs 150pk moet. Van automobilist tot fietser in 4.8 seconden?
Rico v Velzen schreef:Peter dat snap ik maar er zijn toch liefhebbers genoeg ? Zelfs snelle hotchhatches kom ik nauwelijks tegen. En waar is de Seat Cupra rage gebleven ? Voor een jaar of 2/3 geleden kwam je regelmatig een Seat Leon Cupra achtig iets tegen. Nu nooit meer.
Ja, klopt, ik zie ook erg weinig snel spul.
Misschien toch ook wat euroflatie?
Het is er allemaal ook niet goedkoper op geworden de laatste jaren.
Als ik bedenk dat mijn moeder anno 1998 een bijna full options 156 kocht voor 60k guldens, da's 27.5k euro.
Waar begint de 159 nu, 30k voor de wieldop edition instap-1.6 of zo? :roll:

Benzineprijzen zijn er ook niet leuker op geworden, verzekering is duurder dan ooit, tsja, er zijn wel goedkopere hobby's te bedenken dan autorijden in Nederland.....

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 11 feb 2006, 14:03

Rico v Velzen schreef:Peter dat snap ik maar er zijn toch liefhebbers genoeg ? Zelfs snelle hotchhatches kom ik nauwelijks tegen. En waar is de Seat Cupra rage gebleven ? Voor een jaar of 2/3 geleden kwam je regelmatig een Seat Leon Cupra achtig iets tegen. Nu nooit meer.
dit zie je wel vaker, het is idd een rage......je zag, ziet het ook met Impreza's waar zijn al die mensen gebleven van de periode 1998-2001 met Impreza's? die je elk weekend zag op de ring of iig vaak op het Impreza forum? Op dat moment is het helemaal dat dat en niets anders. later had/ heb je dat met Seat en dan met name de Ibiza en leon Cupra forums....meetings en hulde sneler dan porsche verhalen etc etc ;)

Het is niet echt rustgevend voor marketing mensen. Bovendien ook weer deels de schuld van de fabrikant zelf die naamswijzigingen doorvoert en/ of bij het uitbrengen van een nieuw type eerst alleen de gewone modellen uitbrengt en niet de snellere gevolg? Klant koopt zoekt een alternatief. ( vaak iets heel anders)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 feb 2006, 14:10

Idd is het in deze omgeving dun bezaaid met echt leuk spul.

Soms kom ik nog wel eens de nog nooit gewassen 5 maanden oude E60 M5 van een kennis tegen. Maar dat ding valt(buiten de sound) amper op.

En d'r rijdt hier een gast in 'n witte Evo(da's zo'n Japanse sedan met een F40 wasrekje achterop)

Volgens mij heeft ie 'm getuned ofzo :lol:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 11 feb 2006, 14:26

Zal wel met geld te maken hebben ofzo.
Ik zie wel veel oude gebakjes uitgevoerd ala "the fast and the furious". :(
Maar de lui met "iets speciaals" zitten al vaak bij elkaar op zo'n i-net forum.
Ze wonen ook nog eens kris kras door NL, vandaar dat je maar weinig speciaals ziet.
Ja, het merendeel vd makelaars en notarissen rijden hier X5 of Touareg.
Da's normaal :wink:

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 11 feb 2006, 14:37

Ben ik het niet mee eens. Ik zie hier in de omgeving echt heel veel opgeleukte auto's rijden. Veel Impreza's van alle bouwjaren. Veel netjes aangepaste BMW's en Golfjes, maar ook Leon's en EVO's. Van de week stond er nog een Integra type R in de straat.

Rebel

Bericht door Rebel » 11 feb 2006, 14:58

Hier in Maastricht en omstreken rijden ook redelijk veel "leuke" auto's.
En dan reken ik er de belgische "nederlanders" er maar even niet bij.
Ik zie bijna iedere morgen een DB7 en een Masarati Quatroporte voor me rijden naar mijn werk.

Maar ik ben het wel met Rico eens, en met name op de nederlandse snelwegen maar zelden iets leuks rijdt.
Maar ik denk als je de verkoopcijfers van sportievere en extravagante auto's afzet tegen de "normale"auto's, dat het zoeken van een speld in een hooiberg wel te verklaren is.

En al zeker in Friesland.... 8)

RVV

Bericht door RVV » 11 feb 2006, 15:08

Ja dat speelt natuurlijk ook een grote rol, in de regio Rotterdam bv wonen meer mensen dan in alle 3 noordelijke provincies samen.

markk

Bericht door markk » 11 feb 2006, 15:17

Nah, hier in de buurt staan een e30 M3, BoxsterS, Impreza en nog een paar gti's.

Niets te klagen ;-)

Mij valt vooral op dat het verschil groter wordt. Grote massa is allemaal het grijze normale LEASE spul maar als je dan wat tegenkomt is het direct een dikke M, Evo, Porsche, DB9, Ferrari, etc.

Maar ja wat wil je. Met mn opgevoerde snorfiets kan ik op de snelweg al snelheden halen die hoogst illegaal zijn, de nieuwprijzen/BPM gaan nergens meer over en de benzineprijzen icm met eigen leuke (vaak dan prive) auto's die 1:8 lopen als je rustig doet makken het er ook niet makkelijker op

Mark.

Jeroen

Bericht door Jeroen » 11 feb 2006, 15:20

Afgezet tegen het enorme wagenpark in NL zie je hier zeker niet veel echt speciale dingen. Maar Nederland is ook niet autogek, veel mensen (mannen) hebben wel wat met auto's maar komen niet verder dan een Autoweek abbo en het 1 keer in de 4 jaar uitzoeken van een lease diesel. Daarnaast kost een autoliefhebberij natuurlijk wel wat, en als je 50.000km per jaar rijdt, dan neem je geen slurpende 6 cyl. met een keihard onderstel.

Vergeet ook niet de echte 'kanonnen' en liefhebbersauto's vaak 2e auto's zijn, en niet iedere dag uit de schuur gehaald worden. Neem mezelf, mijn 84'er E30 met kooi en racetoebehoren is apart om tussen het andere verkeer te zien, maar hij gaat bijna alleen de weg op met circuitevenementen. Zal iemand bv. een Nissan Skyline in Nederland bezitten, dan gaat die zeker niet dagelijks de weg op, maar is het een 2e of 3e auto. En dat afgezet tegen het enorme aantal gewone auto's in nl, tja, dan is de kans klein om zo'n ding te zien.

Dickh.

Bericht door Dickh. » 11 feb 2006, 15:36

Ik rij dagelijks op de snelweg, dus is er ook dagelijks wat leuks te zien :lol:

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 11 feb 2006, 15:38

In Breda rijdt er dagelijks een paarse Skyline rond met engels kenteken. Vaak samen met een donkerpaarse e46 M3 ook op engels kenteken...

Rebel

Bericht door Rebel » 11 feb 2006, 15:46

Dick sinds waneer vallen Opels onder leuk spul?
Ik ben het met je eens dat een Opel uit een hoop leuke spullen bestaat, mits ze er niet vanaf vallen of kapot gaan, maar dat is iets anders als "leuk spul"

8)

Dickh.

Bericht door Dickh. » 11 feb 2006, 15:47

Er is een speciaal draadje over leuk spul van Opel. Bewijs genoeg dat Opel leuk spul maakt dus.

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 11 feb 2006, 15:57

Die zijn allemaal kapot en na de garantieperiode niet meer gerepareerd :D

Ik kom hier vorig jaar tegen:
E30 M3 (3x), E46M3(2x), M5 oudere types, diverse types porsches.
Bij ons in de straat: M3, Porsche 968, 924, 1x toevallig een Ferrari 355 (eikel)
In mijn woonplaats: Legacy station turbo, 2x GTT (1xbuurman), Mercedes SLK, Mazda MX5, RX7.
Dorp naast ons een Donkervoort met 2.0 Ford Turbo blok en 2 nieuwe golf GTI's en een Speedster (zilver)
En er rijden hier een boel Tupperware jongens rond waarvan je nooit weet of het show is of echt snel
En dat is niet alles en alleen in 2005!

Er is genoeg.........

Tomaz

Bericht door Tomaz » 11 feb 2006, 16:22

Er is wellicht genoeg leuk spul, maar je bent soms een beetje gek als je er dagelijks mee gaat rijden of het langs de weg parkeert. Hier in de omgeving zijn genoeg mensen die bezig zijn met een projectje, vooral rallygebakjes zijn populair maar het gaat frustreren als de locale jeugd weet hoe je bonnetpins werken. :roll:

Bijzondere auto´s moet je haast binnen zetten wil je ze mooi en bijzonder houden helaas. :?

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 11 feb 2006, 16:28

Tom Haex schreef:Er is wellicht genoeg leuk spul, maar je bent soms een beetje gek als je er dagelijks mee gaat rijden of het langs de weg parkeert. Hier in de omgeving zijn genoeg mensen die bezig zijn met een projectje, vooral rallygebakjes zijn populair maar het gaat frustreren als de locale jeugd weet hoe je bonnetpins werken. :roll:
Keertje naar buiten komen met een honkbalknuppel en baseball pet op.
Ik geloof dat ik iemand die lekker mijn auto zou open trekken persoonlijk ook zijn moterkap zou openmaken. Ja Balkie, ik heb ook een kort lontje! :roll:

Wist niet dat het n Weert ook al zo erg was?

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 11 feb 2006, 17:14

Rebel schreef:Dick sinds waneer vallen Opels onder leuk spul?
Ik ben het met je eens dat een Opel uit een hoop leuke spullen bestaat, mits ze er niet vanaf vallen of kapot gaan, maar dat is iets anders als "leuk spul"

8)
Ik heb van 1993 tot 1997 met heel veel plezier en 160.000km zonderenige problemen een nieuwe Vectra 2.0 GT 16V ( 2000) gereden....

Dick heeft een nog veeeeel mooiere gehad waar ik het geluk mocht hebben mee te rijden op de ring. Dat ding gaf zo veel fun dat het me nog steeds in mijn geheugen gegrift staat.

Knot

Bericht door Knot » 11 feb 2006, 17:44

Robin schreef: Volgens mij heeft ie 'm getuned ofzo :lol:
LOL! :D

Tristan

Bericht door Tristan » 11 feb 2006, 18:23

Bij mij in de wijk:

-DB9
-Bentley Azure
-Bentley Continental GT
-Ferrari 360 Spyder
-Trasos SL-RS (gemodificeerde SL55 AMG met ruim 630pk)
-Cadillac Escalade met 26'
-M6
-996 Turbo
-993 4S
-CLS 350 met 20'
-Hummer
-Diverse dikke 3, 5 en 7-series
-Dozijn SUV's

Rebel

Bericht door Rebel » 11 feb 2006, 18:33

aso-buurt

Mathieu

Bericht door Mathieu » 11 feb 2006, 19:15

@Jeroen van de Berg

Volgens mij is dat geen Skyline maar een gefokte Supra met gouden velgen en engels kenteken, een ontzettend bruut ding.

Staat altijd in de parkeergarage De Prins aan de Middellaan

Bij de weg, daarstraks nog een DB9 gezien in het zilver.
Wat een mooie wagen is dat.

Plaats reactie