Advies gevraagd

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 20 aug 2006, 02:32

Dat weet je nooit Rico :) misschien ben je over 2 jaar de M3 ook wel zat. Toen de 130i net uit kwam prees je die ook de hemel in, nu toch maar over gestapt op de M3.

RVV

Bericht door RVV » 20 aug 2006, 08:31

Bert 130i prijs ik nog steeds de hemel in. M3 was altijd onbereikbare jongensdroom. en nog steeds, hoewel die nu bereikbaar is geworden. Ik heb de M3 altijd de mooiste auto van de afgelopen 10 jaar gevonden. ik zal hem alleen wegdoen als die zware schade zal rijden. of als ik de kosten qau rijden niet meer kan opbrengen. anders wil ik de M3 niet meer kwijt.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 aug 2006, 10:01

Ahum,............daar zeg je zo iets Andre. Kan natuurlijk ook een paar jaar de 335i rijden en dan naar de M2 ( die er dan hopelijk is)...........

///M3

Allemaal persoonlijke keuzes....

Bericht door ///M3 » 20 aug 2006, 12:48

Het zijn allemaal persoonlijke keuzes..het belangrijkste is dat je bepaald waat je wilt en zelf de afweging maakt of je het a) kunt betalen b) je het er voor over hebt. Ik heb kenissen die lekker in een e36 M3 rijden met alle lezie van de wereld terwijl een 330ci e46 ook mogelijk is bijvoorbeeld.... 335i is wel een klasse auto hoor....machtig mooi.

@rico: Over die afschrijving hebben we het vaker gehad...jou theorie snap ik nog steeds niet hoor...omdat je langer in de auto blijft rijden maakt de afschrijving je niet uit.... :? :?

Over 5 jaar ben jij gewoon dik 40.000,- euro lichter dan nu...die kosten heb je gewoon...Alleen aan renteverlies is dat al een kapitaal. Leg het me nou nog eens uit, want ik blijf het niet snappen (als bedrijfseconoom!)

Grz,
Niels

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 aug 2006, 13:08

Het is wel waar. Geld kosten doet het altijd, uiteraard probeer je het zo "economisch" mogelijk te besteden.
Betalen is geen punt, anders begin ik er simpel weg niet over. Als het niet kan, dan wel kijken, maar niet aankomen, heel makkelijk die regel.
Het volgende punt is idd of je het er voor over hebt.............nou ik denk ook wel een beetje zoals Andre........................mega afschrijvingen zijn van de p.t gerukt.
Zal de cijfers op een rijtje zetten.......................eens kijken wat wijs is............

Dexter

Re: Allemaal persoonlijke keuzes....

Bericht door Dexter » 20 aug 2006, 13:10

///M3 schreef: @rico: Over die afschrijving hebben we het vaker gehad...jou theorie snap ik nog steeds niet hoor...omdat je langer in de auto blijft rijden maakt de afschrijving je niet uit.... :? :?

Over 5 jaar ben jij gewoon dik 40.000,- euro lichter dan nu...die kosten heb je gewoon...Alleen aan renteverlies is dat al een kapitaal. Leg het me nou nog eens uit, want ik blijf het niet snappen (als bedrijfseconoom!)

Grz,
Niels
Ik snapte het eerst ook niet, maar nu wel.
Hij neemt de afschrijving bewust voor lief, omdat hij in de auto wil blijven rijden ongeacht wat dat kost.
Dus de kosten van de afschrijving zijn er wel, maar hij heeft dat al als verlies afgeboekt bij de aanschaf.... :lol:
Kortom: een droom mag geld kosten ook al zie je dat niet rechtstreeks.
En met een beetje geluk houdt ie de auto zolang dat het een klassieker geworden is en verpatst ie hem dan alsnog voor dik geld! :twisted:

RVV

Bericht door RVV » 20 aug 2006, 14:13

Yep

///M3

Tja....leg het mijn vrouw eens uit...

Bericht door ///M3 » 20 aug 2006, 16:43

Mmmm..oke dan...

Het blijft een onlogisch verhaal, maar mischien dat je het mijn vrouw zo uit kan leggen :wink: :wink: Die kijkt nl. gewoon heel simpel naar wat nu van de bankrekening wordt afgeschreven en wat daar dan over een paar jaar van over is....

Ik zou nl. zelf niet lekker rijden als ik mijn vrouwtje, die ook hard voor d'r centen werkt, uit moest leggen dat mijn hobby dus zo vreselijk veel geld kost. Wij hebben het supergoed (rij zelf ook een e46 M3...niet van de Rabobank...), maar dat soort bedragen daar voel ik me echt niet lekker bij. Je kijkt elke maand even naar buiten en je bent 1.000,- euro aan afschrijving armer. :shock: :shock:

Als je voor 335i gaat weet je dus waar je aan toe bent, verder een mega auto....als je het kan trekken zeker het overwegen waard..

Grz

romo

Bericht door romo » 20 aug 2006, 17:32

En die van jou schrijft net zo hard af als die van mij en die van Rico.............

RVV

Bericht door RVV » 20 aug 2006, 18:16

Niels mijn vrouw vind het prima.

Hielke

Bericht door Hielke » 20 aug 2006, 18:26

Hallo!

Als je de afschrijving bepalend laat zijn voor de aanschaf van een supercar dan moet je helemaal per direct aan de GT3.

Doe dat maar niet want er mag ook wel een stukje emotie bij.

Rijkwaliteiten zou ik ook buiten beschouwing laten overigens want dan kom je weer op die platgeslagen kever uit :lol:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 20 aug 2006, 18:43

Nou, zo'n GT3 schrijft dan misschien niet af, maar keerzijde is dan dat hij ook niet meer te verkopen is.
Ja, inruilen bij de Porschedealer en een ton erachter aan gooien voor een nieuwe, dat wel, maar particulier een GT3 verkopen?
Kijk eens hier, best een redelijke prijs, zal ook nog wel over te praten zijn, maar de advertentie staat er al meer dan een jaar. :shock:
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=5186

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 20 aug 2006, 19:56

Porsche GT3 lijkt me een zeer goeie wagen.
Ook schrijf je hier veel minder op af! Een dergelijke M3 gaat binnen 10 jaar richting de 10k, probeer dat maar eens met een 10 jaar oude porsche.

Persoonlijk is denk ik het verstandigst, even wachten, en koop de nieuwe M3.

Wat ik zou doen (beetje wispelturig qua wagens) een 335 aanschaffen en dan de M3.

Marcelvv

Bericht door Marcelvv » 20 aug 2006, 20:24

Peter heeft wel gelijk, niet te verkopen.
In NL staan er een paar, en die staan er echt allemaal erg lang.
Bij Theo Jansen staat er een (volgens mij is Andre er meer dan een jaar geleden naar toe geweest) en die roept GOEDEMORGEN als Theo binnen komt :wink:

Maar denk niet dat hij er mee zit, hij heeft er weer een ingekocht, stonden er vorige week dus 2.

RVV

Bericht door RVV » 20 aug 2006, 21:57

Die hoge restwaarde voor een gt3 is een farce. particulier onverkoopbaar en wil je tzt een leuke inruilprijs moet je minimaal de prijs van een nieuwe 335i er achter aan gooien.

HansD

Bericht door HansD » 21 aug 2006, 08:28

Wat lopen jullie romo toch allemaal naar een GT3 te ouwehoeren?? Het lijkt me toch duidelijk dat dat niet is wat hij zoekt (hoe goed de auto ook is).

Doorrijden in de M3 en die inruilen op de nieuwe is geen optie? Ik zou niet voor een tussenweg met een 335i gaan zeker gezien je opmerking dat hoge afschrijvingen van de p*t gerukt zijn (hoe betrekkelijk dat ook is als je nieuwe M3's koopt) maar wellicht komt de dealer met een goed voorstel.

romo

Bericht door romo » 21 aug 2006, 08:34

Ach Hans, ze bedoelen het goed hoor :lol: :lol: , maar idd een Porsche is niet mijn ding, te onhandig, te opzichtig, te duur in verzekering en onderhoud. Dus zeker voor mij een no go.
Ik blijf bij BMW, alleen welke, das nog even de vraag, maar dat vinden we deze week wel uit, met dank voor het mee denken aan iedereen.

RVV

Bericht door RVV » 21 aug 2006, 08:45

Pak voor de gein eens een 130i stevie wonder editie als tussenstap;-)

romo

Bericht door romo » 21 aug 2006, 09:01

:lol: :lol:

Ik laat het lelijk een(tje) echt wel staan.................

Dexter

Bericht door Dexter » 21 aug 2006, 09:15

Het kan nog net dus: Waarom geen Audi RS4?
Kost wat, maar dan heb je ook wat en het zou een mooie leerervaring zijn! 8)
Oh en over inruilprijzen hoef je je geen zorgen te maken.....je doet zo'n auto nooit meer weg voor een BMW. :twisted:

romo

Bericht door romo » 21 aug 2006, 09:23

Mijn broer zeurt me de kop ook al gek over de RS4, maar die discussie hebben we al gevoerd. Met alle respect voor de Audi club, maar ik vind het toch een ver-edelde VW, nou dan ben ik er dus snel klaar mee. Daarbij komt ook nog dat ik beslist geen sedan wil.

Michel P

Bericht door Michel P » 21 aug 2006, 09:24

Zet die Audi Bril eens af Dex ;-) Wel een leuke optie die RS4 om te vergelijken natuurlijk. Maar denk dat Romo de BMW bril niet afzet. Jullie kunnen elkaar dus de hand schudden :lol:

Michel

romo

Bericht door romo » 21 aug 2006, 09:24

Om de specs hoef je het idd niet te laten, daar niet van, moet nog zien of de M3 dat gaat redden ( vermogen dus)

romo

Bericht door romo » 21 aug 2006, 09:25

Het is idd een virus, waar ik al sins mijn geboorte mee besmet ben :lol: :lol:

Dexter

Bericht door Dexter » 21 aug 2006, 09:57

romo schreef:Mijn broer zeurt me de kop ook al gek over de RS4, maar die discussie hebben we al gevoerd. Met alle respect voor de Audi club, maar ik vind het toch een ver-edelde VW, nou dan ben ik er dus snel klaar mee. Daarbij komt ook nog dat ik beslist geen sedan wil.
Maar je hebt toch al wel een keer in een RS4 gereden hè?
Want al dat geleuter over hoe een auto is zoals op allerlei forums en zo (ook hier dus ;) ) is natuurlijk wel leuk, maar er gaat NIETS boven een real life experience.

Veredelde VW? VW is niet eens in beeld ben ik bang.... :)
Ik durf rustig te stellen dat het afwerkingsniveau van een Audi beter is als dat van een BMW.

En uiteraard is de avant de mooiste RS4 uitvoering, maar ik ben wat dat betreft wel bevooroordeeld. 8)

Plaats reactie