Hilfe... iemand van hier woonachtig in Duitsland?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Will F.

Hilfe... iemand van hier woonachtig in Duitsland?

Bericht door Will F. » 13 sep 2008, 21:21

Ik wil bieden op een setje schokdempers bij de de duitse e-bay site, echter verzend deze aanbieder alleen binnen Duitsland. Je kan als Nederlander dan ook geen bod uitbrengen, want daarvoor moet je lid zijn van ebay.DE en daar kan je alleen lid van worden als je ingeschreven staat in Duitsland; je gegevens worden nl. bij aanmelding geverifieerd.
Mocht iemand kunnen en willen helpen dan graag snel reageren ivm aflopen veiling.

E60 M5

Re: Hilfe... iemand van hier woonachtig in Duitsland?

Bericht door E60 M5 » 13 sep 2008, 21:43

Een open proxy met domicile Duitsland opzoeken en gebruiken. Vervolges bij e-bay Duitsland registreren. De server zal je dan als iemand die vanuit Duitsland post zien.

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 13 sep 2008, 22:15

Had ooit het zelfde probleem, bestaand Nederlands ebay account, adres gewijzigd in:
- straat: echte straatnaam en nummer
- postcode: duitse postcode van hier vlak over de grens
- Stad: Nijmegen NL
- Land: Duitsland

Er kwam toen wel een soort bevestigingsbrief ter verificatie, maar die is gewoon op m'n huisadres aangekomen.
Na de koop gewoon de verkoper mailen met je echte adres :)

Tom V

Bericht door Tom V » 13 sep 2008, 22:19

Wel gek eigenlijk. Ik heb gewoon een ebay account welke in USA, UK en ook duitsland werkt. Koop er af en toe eens iets, nooit ergens moeite mee gehad eigenlijk.

Tom

Bericht door Tom » 13 sep 2008, 22:23

Ik heb dat ook wel eens gehad maar had toen contact opgenomen met de verkoper. Hij vond het prima zolang ik de verzendkosten op me nam.

Tom V

Bericht door Tom V » 13 sep 2008, 22:27

Tom schreef:Ik heb dat ook wel eens gehad maar had toen contact opgenomen met de verkoper. Hij vond het prima zolang ik de verzendkosten op me nam.
Zo heb ik dat ook gedaan inderdaad. Ging prima.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 13 sep 2008, 22:31

Tom schreef:Ik heb dat ook wel eens gehad maar had toen contact opgenomen met de verkoper. Hij vond het prima zolang ik de verzendkosten op me nam.
Idd gewoon even contact opnemen, ik heb het zo vaak gedaan en heb ook diverse dingen via ebay.de gekocht. Alleen als er specifiek in de advertentie staat dat de goederen uitsluitend binnen Duitsland verstuurd worden kun je nee op je bordje krijgen.

Will F.

Bericht door Will F. » 13 sep 2008, 23:02

InjectTheVenom schreef:
Idd gewoon even contact opnemen, ik heb het zo vaak gedaan en heb ook diverse dingen via ebay.de gekocht. Alleen als er specifiek in de advertentie staat dat de goederen uitsluitend binnen Duitsland verstuurd worden kun je nee op je bordje krijgen.
De verkopende partij is een bedrijf dat i.o.v. derden incourante voorrraden/ restpartijen via ebay verkoopt.
Ik heb al geprobeerd contact op te nemen zowel per mail als telefonisch, maar aangezien het weekend is geen gehoor gekregen. Nu loopt de veiling zondag einde middag af. Dus moet ik voor die tijd iets zien te regelen.

@ E60 M5. ik heb noggeen werkende open duitse proxy kunnen vinden. Nou ben ik niet echt thuis in die dingen, heeft iemand misschien een tip voor een werkende open duitse proxy?

Enige methode die ik nog kan proberen is het omzetten van mijn bestaande nl account zoals Tom van H. oppert. Ook het aanmaken van een nieuw ebay.DE account onder mijn eigen naam maar met een bestaand duits bedrijfs adres werkt niet, wordt niet geaccepteerd.

prachtig trouwens hoe snel je hier een antwoord krijgt op een off topic vraag :beer:

Will F.

Bericht door Will F. » 13 sep 2008, 23:26

Tom van H. schreef:Had ooit het zelfde probleem, bestaand Nederlands ebay account, adres gewijzigd in:
- straat: echte straatnaam en nummer
- postcode: duitse postcode van hier vlak over de grens
- Stad: Nijmegen NL
- Land: Duitsland

Er kwam toen wel een soort bevestigingsbrief ter verificatie, maar die is gewoon op m'n huisadres aangekomen.
Na de koop gewoon de verkoper mailen met je echte adres :)
Dit werkt ! :hosanna:

Ik heb alleen mijn inschrijvingsadres veranderd (dwz postcode veranderd in een duitse postcode en land veranderd); mijn verzend adres gewoon hetzelfde gelaten. Nu zorgen dat ik de hoogste bieder blijf.

Merci Tom!

Tom V

Bericht door Tom V » 14 sep 2008, 07:21

Mooi joh, nou hopen dat hij ook nog wil versturen aangezien hij nu wel naar t buitenland moet sturen.

Joy

Bericht door Joy » 14 sep 2008, 10:13

Zou je zo een item ook nog via de huifkar kunnen laten lopen ? Die hebben ook een Duits postadres als ik het goed heb.

http://www.huifkar.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 14 sep 2008, 10:41

Ah dan word het anders... ik heb gisteravond in ieder geval weer een item uit Amerika gewonnen en kreeg dit bericht van de verkoper die eigenlijk ook alleen binnen dat land verstuurt:

"hi i only ship in the united states, i checked out how much to ship to you and its gonna cost $23 to ship out of the U.S....please let me know if you still want to purchase this item...thanks

- nascar2and6"

Good Luck in ieder geval, zal vast wel loslopen tenzij je binnen de laatste seconden gesniped word zoals mij al zo vaak overkomen is :'(

Will F. schreef:De verkopende partij is een bedrijf dat i.o.v. derden incourante voorrraden/ restpartijen via ebay verkoopt.
Ik heb al geprobeerd contact op te nemen zowel per mail als telefonisch, maar aangezien het weekend is geen gehoor gekregen. Nu loopt de veiling zondag einde middag af. Dus moet ik voor die tijd iets zien te regelen.

@ E60 M5. ik heb noggeen werkende open duitse proxy kunnen vinden. Nou ben ik niet echt thuis in die dingen, heeft iemand misschien een tip voor een werkende open duitse proxy?

Enige methode die ik nog kan proberen is het omzetten van mijn bestaande nl account zoals Tom van H. oppert. Ook het aanmaken van een nieuw ebay.DE account onder mijn eigen naam maar met een bestaand duits bedrijfs adres werkt niet, wordt niet geaccepteerd.

prachtig trouwens hoe snel je hier een antwoord krijgt op een off topic vraag :beer:

Will F.

Bericht door Will F. » 14 sep 2008, 11:47

InjectTheVenom schreef: Good Luck in ieder geval, zal vast wel loslopen tenzij je binnen de laatste seconden gesniped word zoals mij al zo vaak overkomen is :'(
Is het aan te raden om zelf zo'n sniper te gebruiken? Welke zijn betrouwbaar, goed en gratis? Ik heb geen ervaring met dit soort dingen en vraag me af tot hoeveel seconden je voor het aflopen vd veiling je zelf handmatig je max. bod kunt verhogen? Er zijn op dit moment 2 andere bieders maar die houden zich nog koest, één ervan heeft nog op 16 andere artikelen biedingen lopen en lijkt dus een soort handelaartje.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 14 sep 2008, 11:57

Als je persé iets wilt hebben dan kun je er 1 gebruiken, ik weet alleen niet hoe het gaat als er 2 mensen tegelijk gaan bieden/snipen en de prijs tot een absurde hoogte drijven wat nog wel eens wil gebeuren. Zelf heb ik er ook nog geen ervaring mee, maar als je een goed programmatje hebt wordt er automatisch een bod over dat van anderen heen gedaan en hoef je voor zover ik weet niets handmatig te doen.

Plaats reactie