Ik heb nog geen topic kunnen vinden over oval-racing. Nu weet ik dat het nou niet echt populair is hier, maar ook op dit forum kijkt/interesseert het niemand? Ik vind klasses als bijvoorbeeld de IRL en NASCAR best gaaf om te kijken. NASCAR volg ik ook zoveel mogelijk live op de tv.
Dus.. meer mensen die het WEL leuk vinden?
En Danica Patrick in de IRL is ook niet geheel vervelend :banaan:
Oval racen zoals Nascar lijkt altijd makkelijk op TV. Maar volgens mij valt dat tegen want het veld zit echt heel dicht bij elkaar, heel competitief dus
Oval rijden zal inderdaad niet makkelijk zijn. Alles zit ontzettend dicht op elkaar en je moeten tijden lang constant 300+ rijden. Zal je goed geconcentreerd moeten zijn.
Volgens mij heeft Tiff ooit eens laten zien dat Oval-racing niet onderschat moet worden. Je krijgt te maken met luchtstromen van andere auto's wat het heel tricky kan maken. Op TV ziet het er idd nogal makkelijk en saai uit maar IRL lijkt het me ontzettend gaaf, alleen al de brullende V8's.
Ben een keer bij een Nascar Oval race geweest in Amerika, was geweldig. Om bij te zijn : Nascar liever dan bijvoorbeeld F1. Continue actie, het gaat gruwelijk hard en je ziet alles. Echt een publieksevenement, ideaal voor toeschouwers.
Zelf Oval-racing op Lelystad gedaan. En vaak op Baarlo en Gendt geweest.
Was leuk. Inderdaad het feit dat je de hele wedstrijd kan overzien is fijn ja.
En ook inderdaad, om in zo'n dicht veld rijden is best pittig. Want overal om je heen gebeurt wat (als je niet vooraan rijdt.. ).
Dus, ik ben best wel Oval-fan ja.. :banaan:
Speedway oh zo cool .
Ik vind het ovalracen zoals je in nederland en engeland ziet ook echt wel mooi .
Het is misschien maar alleen linkse bocht nemen maar er wordt wel zwaar gestreden om de eerste plaats .
In Belgie in Warneton word er trouwens ook met van die nascarachtige wagens gereden .
Maar op zo'n kleine ovaal is daar niet veel aan buiten het bulderen van de V8tjes .
Dan heb je meer aan de lichtere wagens die wel voluit kunnen gaan .
De plaatsen waar ik wel met regelmaat eens een kijkje ga nemen zijn Warneton en Posterholt .
Venray spijtig genoeg niet meer daar zouden er problemen zijn met vergunningen ofzo .
Ja, maar het fijnafstellen van die beesten is een ware kunst. Juist omdat er bijna niks mag en die bakken vol zitten met archeologische techniek die ongewijzigd moet blijven, zit de winst in de minieme details. En daar heb je jaren en jaren ervaring voor nodig. Plus nog het feit dat de NASCAR-boys drie keer zo veel races rijden die meestal ook nog drie keer zo lang zijn...
Overigens vind ik Montoya het helemaal niet zo slecht doen. Maar of het door die CART/Indycar-ervaring komt? Die heeft Villeneuve, Carpentier, Hornish, Allmendinger en Franchitti ook niet veel geholpen...