vragen voor vtune
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 11:15
vragen voor vtune
bijdeze meld ik me gewoon even aan
ik ben een van de eigenaren van vtune, zodat iedereen die vragen heeft deze aan mij kan stellen
zo onstaan er geen spookverhalen
iedereen die een vraag steld krijgt eerlijk antwoord
ik kan jullie wel verklappen dat wij al 6 jaar werkzaam zijn in de chiptuningsbranche
alleen dit jaar hebben we een google-campagne gestart
inmiddels hebben wij in 2007 al hoderden auto's gechipt.
wij zijn misschien een van de snelst groeiende chiptuningbedrijven
ik begrijp dat hierdoor veel vragen onstaan
ik ben een van de eigenaren van vtune, zodat iedereen die vragen heeft deze aan mij kan stellen
zo onstaan er geen spookverhalen
iedereen die een vraag steld krijgt eerlijk antwoord
ik kan jullie wel verklappen dat wij al 6 jaar werkzaam zijn in de chiptuningsbranche
alleen dit jaar hebben we een google-campagne gestart
inmiddels hebben wij in 2007 al hoderden auto's gechipt.
wij zijn misschien een van de snelst groeiende chiptuningbedrijven
ik begrijp dat hierdoor veel vragen onstaan
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: vragen voor vtune
Nou schiet maar zou ik zeggen
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... ne#p245033" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... ne#p245033" onclick="window.open(this.href);return false;
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: vragen voor vtune
Welkom Henk
Bedankt voor het erbij gezochte draadje Rico

Bedankt voor het erbij gezochte draadje Rico

- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
Re: vragen voor vtune
Hallo Henk, welkom. Inderdaad veel vragen op het internet over jullie bedrijf;
Kwoot van een ander forum:
?
Kwoot van een ander forum:
De BMW 4.4 is kennelijk niet jullie favoriete motorHi!
Ik las de laatste tijd veel over chiptuning, maat van mij heeft z'n S4 (4.2 V8) laten chippen en ik voelde echt een minimaal verschil, auto liep toch net even wat lekkerder door de versnellingen heen en de snelheidsbegrenzer was er ook gelijk af.
Zelf ook eens wezen rondneuzen op Internet en ik kwam het bedrijf VTune tegen in Huizen. In tegenstelling tot andere chiptuners die wel zo'n 500eu vragen voor een beetje inlezen, remappen en uitlezen vind ik dat erg veel geld. VTune vraagt slechts 300eu, dat had ik er best voorover ook al zou het verschil in vermogen niet spectaculair stijgen.
Daar aangekomen wordt mijn auto uitgelezen, software wordt aangepast en vervolgens teruggelezen. Inmiddels zijn we zo'n uur verder en het contact gaat aan en de melding GETRIEBENOTPROGRAM en MOTORNOTPROGRAM. Foute boel dus.
Om jullie een lang verhaal te besparen zal ik kort samenvatten wat er vervolgens is gebeurd om mijn auto weer werkend te krijgen.
- Edwin langsgekomen en diagnose gesteld: EEPROM overleden.
- VTune programmeert een nieuwe EEPROM: deel van de code komt niet overeen met EWS, benzine en ontsteking afgesloten.
- Edwin probeert DME en EWS opnieuw in te leren zonder succes.
- Auto per ambulance naar Jan de Jong in Amersfoort: DME en EWS opnieuw inleren zonder succes.
- Nieuwe DME besteld.
- Nieuwe DME en EWS ingeleerd (totaalsom Jan de Jong €1194).
Allereerst Edwin bedankt voor je support en diagnoses; ze konden het moeilijk hebben dat Edwin ze wel eens even uitlegde hoe het DME/EWS systeem van BMW werkt. Daarnaast was het kut om je BMW zo'n twee weken te moeten missen als hij net weer tiptop terugkomt van een grote grote beurt (zie andere post). Uiteindelijk ben ik dus zo'n 2 weken verder en heb m'n auto ongechipt terug, maar wel met nieuwe DME (uiteraard op kosten van VTune). Chippen durven ze ook niet meer aan.
Ook al is de auto niet gechipt, ik moet zeggen dat ze wel hun uiterste best hebben gedaan de auto z.s.m. werkend en gechipt te krijgen (en hiermee hun gelijk te krijgen tegenover Edwin). Dit is hun toch niet gelukt en dus heeft Jan de Jong hem weer werkend gekregen. Waarschijnlijk is er bij mij met uitlezen een incompleet bestand uitgelezen en als je dat tuned, dat werkt natuurlijk niet. In de tussentijd heb ik wel andere auto's en BMWs gezien die wel een uur later vrolijk wegreden.
Eindstand: gratis nieuwe DME.
En toch blijf ik nieuwsgierig wat chiptuning kan doen, ook al is het maar 20Nm, 10PK, vloeiender door de versnellingen en geen Vmax meer. Dus als iemand nog een adresje weet die het wel aandurft. Ga je mee Ed?

- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: vragen voor vtune
Ben ik een heel erge azijnpisserd als jouw voorstelpost ook niet veel vertrouwen schept Henk?


- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: vragen voor vtune
Ik snap ook niet zo goed waarom een tuningsbedrijf zich bezig houd met het chippen van atmosferische motoren (ja voor het geld logisch) maar het is toch alom bekend dat het chippen van atmosferische motoren in de praktijk zinloos is ?
Hoe verkoop je dit nou aan je klant ? "Meneer 10pk erbij en u krijgt er een bommetje voor terug.. u weet niet wat u zult zult meemaken"
Zit toch in de catogorie onzinverhalen lijkt me..
Ooit eens een Audi S3 laten chippen via ABT/PON 40 pk erbij.. nou hij voelde wel wat vlotter aan hoor, maar om nou te zeggen dat je die 40pk zo goed kon voelen ? Laat staan als je slechts 10pk erbij krijgt
..
Hoofdpijn tabletten als viagra verkopen lijkt het wel
(disclaimer deze post is niet specifiek van toepassing op Vtune)
Overigens hoop ik wel dat meneer Henk van Vtune op specieke vragen ingaat in dit topic anders zal die straks verhuizen naar onze
vergaarbak 
Hoe verkoop je dit nou aan je klant ? "Meneer 10pk erbij en u krijgt er een bommetje voor terug.. u weet niet wat u zult zult meemaken"
Zit toch in de catogorie onzinverhalen lijkt me..
Ooit eens een Audi S3 laten chippen via ABT/PON 40 pk erbij.. nou hij voelde wel wat vlotter aan hoor, maar om nou te zeggen dat je die 40pk zo goed kon voelen ? Laat staan als je slechts 10pk erbij krijgt

Hoofdpijn tabletten als viagra verkopen lijkt het wel

(disclaimer deze post is niet specifiek van toepassing op Vtune)
Overigens hoop ik wel dat meneer Henk van Vtune op specieke vragen ingaat in dit topic anders zal die straks verhuizen naar onze


- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: vragen voor vtune
Henk, kun je ons vertellen hoe julie te werk gaan?
En een aantal pics van de vermogensbank...
En een aantal pics van de vermogensbank...
- Arthur
- Berichten: 43151
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: vragen voor vtune
Welkom, Henk.
Ik kreeg hetzelfde gevoel; typenzonderhoofdletterspuntenenkommas
Interesse in het product en vragen erover heb ik niet
Nee, dat ben je nietPeric schreef:Ben ik een heel erge azijnpisserd als jouw voorstelpost ook niet veel vertrouwen schept Henk?

Ik kreeg hetzelfde gevoel; typenzonderhoofdletterspuntenenkommas
Interesse in het product en vragen erover heb ik niet

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: vragen voor vtune
@Rico: chiptunen van atmosferische motoren kan best. Het is een beetje een 'interessante' term voor wat niets anders is dan het optimaal afstellen van het hele zwikkie. Bij atmosferische motoren kan dat best een effect hebben, wanneer je het een en ander veranderd hebt.
@vtune:
Nou, dan zal ik wel even wat serieuze dingen losvuren:
* ontwikkelen en programmeren jullie zelf?
* met welke vermogensbank werken jullie?
* kun je terecht voor een goede afstelling wanneer je aanpassingen aan het blok hebt verricht die niet standaard zijn?
* hoe is de 218 pk op het hangbuikzwijntje gecontroleerd?
* waarom maar 1 referentie bij zoveel getunede wagens?
* waarop geven jullie garantie (of is er geen garantie?)
Laat ik vooropstellen dat ik bedrijven die niet zelf ontwikkelen, niet over een vermogensbank beschikken en / of aan huis kunnen chippen geen tuners vind. Dat zijn copy/pasters. Daar zou ik ook nimmer m'n auto achterlaten.
@vtune:
Nou, dan zal ik wel even wat serieuze dingen losvuren:
* ontwikkelen en programmeren jullie zelf?
* met welke vermogensbank werken jullie?
* kun je terecht voor een goede afstelling wanneer je aanpassingen aan het blok hebt verricht die niet standaard zijn?
* hoe is de 218 pk op het hangbuikzwijntje gecontroleerd?
* waarom maar 1 referentie bij zoveel getunede wagens?
* waarop geven jullie garantie (of is er geen garantie?)
Laat ik vooropstellen dat ik bedrijven die niet zelf ontwikkelen, niet over een vermogensbank beschikken en / of aan huis kunnen chippen geen tuners vind. Dat zijn copy/pasters. Daar zou ik ook nimmer m'n auto achterlaten.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: vragen voor vtune
Blijft wel akelig stil....
-
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 29 jun 2008, 12:29
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: vragen voor vtune
Foutje
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: vragen voor vtune
Allen heeft BOE gezegd.
- MoNkToNk
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:32
Re: vragen voor vtune
Maar helaas ontstaan er weinig antwoordenhenk64 schreef:bijdeze meld ik me gewoon even aan
ik begrijp dat hierdoor veel vragen onstaan

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: vragen voor vtune
Kom kom, wellicht hebben ze niet 24/7 de tijd om vragen te beantwoorden. Gewoon nog een paar daagjes afwachten, dan zien we vanzelf wel wat er staat. Ben ook nog wel benieuwd naar wat foto's met de ruimte en de bank waar ze de auto's afstellen. Wellicht ook eens laten zien wat ze zelf rijden. Flamen kan altijd nog. 

- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: vragen voor vtune
Ik denk dat ze bezig zijn met het chippen van
Maximaal 100 in een heel jaar gechipt, denk ik zo. Die hele 'chiptuning'-business stelt weinig voor in Nederland. Er zijn maar weinig mensen die ik aan mijn auto zou laten komen.
auto's.hoderden
Maximaal 100 in een heel jaar gechipt, denk ik zo. Die hele 'chiptuning'-business stelt weinig voor in Nederland. Er zijn maar weinig mensen die ik aan mijn auto zou laten komen.
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: vragen voor vtune
Dit is de informatie die ik van hun heb.
Ze hebben geen rollerbank om te testen, gebruiken standaard software sets.
En de ervaring van iemand.
"En gister avond voor de 2e X op de Testbank bij Van Vught Tuning in Lutjegast
Ik had namelijk 2 week geleden mijn ford focus l@ten chippen bij V-tune in huizen...Voor een bedrag van 299 euro konden ze mijn focus 13 pk en 30nm koppel er extra bij geven...Dit vondt ik nogalwat voor een 1.6je..
Tog maar een afspraak gemaakt omdat er 10 dagen niet goed geld terug garantie op zat..Dus dan kunnen we het altijd proberen...
1,5 uur wachten was mijn focusje weer klaar en ik mocht 1st even proefrijden...ze zijden:ik merk echt wel verschil,en ze hadden er van te voren niet eens ingereden ....ik was echt totaal niet tevreden en had dit tegen hun gezegt...ze zijden dat dit alleen merkbaar was op de snelweg...nou jha,dagt we proberen het gewoon en tuften toen maar weer richting het noorden...Echt,ik merkte op geen enkele manier verschilll...
de volgende week direct maar op de testbank met een resultaat van 109,1 pk en 161nm koppel
dus ben mooi beetgenomen,contact opgenomen met het bedrijf en deze dinsdag heb ik mijn oude software er weer ingekregen en netjes mun geld terug gekregen...
Nu tog weer even voor de gein op de testbank gister avond...en jahoor nu zonder chip heeft mijn focus 113,2 pk en 162nm koppel...Dus zonder chip meer dan met...Ben ik nu gek?of hoe zit het nu....
tog blij dat ik hem op de testbank heb gehad... "
natuurlijk is er altijd wel iemand te vinden die niet tevreden is met een product, maar hij geeft het zelf al aan....vraag maar raak, en spookverhalen.
Ze hebben geen rollerbank om te testen, gebruiken standaard software sets.
En de ervaring van iemand.
"En gister avond voor de 2e X op de Testbank bij Van Vught Tuning in Lutjegast
Ik had namelijk 2 week geleden mijn ford focus l@ten chippen bij V-tune in huizen...Voor een bedrag van 299 euro konden ze mijn focus 13 pk en 30nm koppel er extra bij geven...Dit vondt ik nogalwat voor een 1.6je..
Tog maar een afspraak gemaakt omdat er 10 dagen niet goed geld terug garantie op zat..Dus dan kunnen we het altijd proberen...
1,5 uur wachten was mijn focusje weer klaar en ik mocht 1st even proefrijden...ze zijden:ik merk echt wel verschil,en ze hadden er van te voren niet eens ingereden ....ik was echt totaal niet tevreden en had dit tegen hun gezegt...ze zijden dat dit alleen merkbaar was op de snelweg...nou jha,dagt we proberen het gewoon en tuften toen maar weer richting het noorden...Echt,ik merkte op geen enkele manier verschilll...
de volgende week direct maar op de testbank met een resultaat van 109,1 pk en 161nm koppel
dus ben mooi beetgenomen,contact opgenomen met het bedrijf en deze dinsdag heb ik mijn oude software er weer ingekregen en netjes mun geld terug gekregen...
Nu tog weer even voor de gein op de testbank gister avond...en jahoor nu zonder chip heeft mijn focus 113,2 pk en 162nm koppel...Dus zonder chip meer dan met...Ben ik nu gek?of hoe zit het nu....
tog blij dat ik hem op de testbank heb gehad... "
natuurlijk is er altijd wel iemand te vinden die niet tevreden is met een product, maar hij geeft het zelf al aan....vraag maar raak, en spookverhalen.
Laatst gewijzigd door Harrie op 11 sep 2008, 15:25, 2 keer totaal gewijzigd.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: vragen voor vtune
Ik denk dat Henk hier niet meer mee leest.. Ik beschouw dit ook verder als
Laat het nog even staan, anders flikker ik het draadje weg.

Laat het nog even staan, anders flikker ik het draadje weg.
- Drake
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 20 feb 2008, 01:09
- Locatie: Nieuwveen
Re: vragen voor vtune
Een N/A moter chippen kan prima maar het ligt eraan wat je doet en vooral hoe.
Een standaard blok zonder aanpassingen remappen zal weinig winst geven.
Zelf heb ik aan de 106 gti wat aanpassingen gedaan aan het inlaat traject, standaard had deze 124 pk op de rollenbank
na het remappen van de ecu kwamen we op een mooie 133 pk en 168nm en op een auto van 900 kilo is dat verschil zeker te merken.
Maar waar het meer om gaat is dat in de gehele powerband er meer vermogen beschikbaar is, die piek van 133 pk is leuk maar een mooier verloop ervan heb je b.v meer aan dan hij na het max vermogen als een plumppudding inzakt.
Remappen zonder een rollenbank is af te raden, de remap die ik heb gekregen was specifiek geschreven voor mijn ecu en daar naar aanleiding van de eerste test aardig wat tijd ingezeten.
Ik ga al niet eens beginnen over de chip bedrijven. Alsnog heet het remappen en niet chippen (chips eet je bij de film) daar gaat bij de meeste bedrijven al fout, die plempen er gewoon een standaard programma in zonder uberhaupt iets aan te passen
Gezien v-tune geen rollenbank heeft en zelf geen aanpassingen zal doen op een programma mag ik deze een chipper noemen die puur een standaard programma erin plempt, in sommige gevallen zal dit toevallig winst geven, in veel gevallen eerder nog verlies.
Een standaard blok zonder aanpassingen remappen zal weinig winst geven.
Zelf heb ik aan de 106 gti wat aanpassingen gedaan aan het inlaat traject, standaard had deze 124 pk op de rollenbank
na het remappen van de ecu kwamen we op een mooie 133 pk en 168nm en op een auto van 900 kilo is dat verschil zeker te merken.
Maar waar het meer om gaat is dat in de gehele powerband er meer vermogen beschikbaar is, die piek van 133 pk is leuk maar een mooier verloop ervan heb je b.v meer aan dan hij na het max vermogen als een plumppudding inzakt.
Remappen zonder een rollenbank is af te raden, de remap die ik heb gekregen was specifiek geschreven voor mijn ecu en daar naar aanleiding van de eerste test aardig wat tijd ingezeten.
Ik ga al niet eens beginnen over de chip bedrijven. Alsnog heet het remappen en niet chippen (chips eet je bij de film) daar gaat bij de meeste bedrijven al fout, die plempen er gewoon een standaard programma in zonder uberhaupt iets aan te passen
Gezien v-tune geen rollenbank heeft en zelf geen aanpassingen zal doen op een programma mag ik deze een chipper noemen die puur een standaard programma erin plempt, in sommige gevallen zal dit toevallig winst geven, in veel gevallen eerder nog verlies.
Laatst gewijzigd door Drake op 12 sep 2008, 02:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: vragen voor vtune
Rico, ik zou het draadje lekker laten staan. Of hij komt met een mooi verweer en anders blijft dit draadje een mooie waarschuwing voor mensen die overwegen de auto daar langs te brengen. Als het verhaal van Harrie klopt stelt het allemaal iig geen fluit voor en moet je toch wel heel debiel zijn je auto daar achter te willen laten. De naam klopt wellicht wel: Virtual Tune...
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: vragen voor vtune
Die kerel van dat verhaal van Harrie kan beter zijn geld steken in een cursus Nederlands. Echt dramatisch. Maar ja, als je zo naïef bent om hier in te geloven verbaast het mij niets meer.
Re: vragen voor vtune
Woehahaha dat focus verhaal... das toch om te janken..
En Henk heeft ook niet zon haast met reageren! :jenna:
En Henk heeft ook niet zon haast met reageren! :jenna:
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 20 jun 2012, 12:27
Re: vragen voor vtune
Ik heb in maart mijn saxo bij vtune gebracht , omdat mij werd gezegd dat die te tunen was dmv piggyback voor de somma van 250 euro. Dit bleek dus niet zo te zijn. Er was geen pk en geen nm koppel bijgekomen. Henk heeft mij toen 130 euro terug gegeven. Dit vind ik nog steeds te weinig. Als het niet lukt geef dan gewoon alles terug, maar dat is dus niet gebeurd. Ik heb er gewoon een hele nare bijsmaak aan over gehouden.
sander
sander
- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: vragen voor vtune
gewoon een beetje geduld en dan zal Henk hier wel reageren 

- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: vragen voor vtune


-
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:14
Re: vragen voor vtune
De reputatie word er zo niet beter op. Maar te zien aan de beginpost zag henk dat al aankomen. Hmmm.
Ik zit eens door die rijervaringen op hun site te snuffelen....
http://www.vtune.nl/rijervaringen/?page=3
Tenenkrommend! Zijn ze allemaal door Henk zelf geschreven? Hmm, come to think of it.....
Ik zit eens door die rijervaringen op hun site te snuffelen....
http://www.vtune.nl/rijervaringen/?page=3
Tenenkrommend! Zijn ze allemaal door Henk zelf geschreven? Hmm, come to think of it.....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, Google [Bot] en 3 gasten